Spring naar bijdragen

Effe voorstellen

Johhny

Aanbevolen berichten

Hoi ik hier naar wat zoeken terecht gekomen heb een serieus alchohol probleem en afgelopen weekend ging het goed mis nu 3 dagen niet gedronken wat veel is voor mij maar besluit staat vast drink geen drup meer hoop hier wat ervaringen te delen en te leren van andere fijn om te weten dat er meer mensen met dit probleem lopen met serieus bedoel ik een fles Bacardi per dag en savonds nog wat biertjes dit gedurende een jaar of twee daarvoor dronk ik ook wel maar niet zo extreem 

bewerkt door Johhny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Johhny welkom hier  @Johhny 

Een serieus probleem hebben (of hadden)  we hier allemaal wel.

Ik lees dat je een besluit  genomen hebt te stoppen met alcohol.  Een goed besluit dat het probleem in principe oplost.

Deed ik ook drie  jaar geleden. 

Het forum heeft mij goed geholpen om bij mijn besluit te blijven.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom @Johhny
als je goede voornemens na die uitspatting beginnen te wankelen,
dan hoop ik dat je je hier een beetje ingeburgerd voelt en hier of
op de dagdraad steun komt halen. Je hoeft er niet helemaal alleen
doorheen te gaan, wel zelf natuurlijk. Het drinken is/was een eenzaam proces,
zeker the day after, maar het helingsproces kan dat ook zijn.
delen = helen wordt hier vaak geopperd. Maak er gebruik van!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier @Johhny

Goed dat je ons gevonden hebt. Dat je ons gezocht hebt, betekent dat je je in ieder geval realiseert dat je iets moet (wil) veranderen. Daar begint het pad naar herstel vaak :-)

De schrijvers hierboven melden al wijze dingen. Drie dagen is al een mooi begin om de ergste narigheid uit je lichaam en gedachten te krijgen hoop ik. Voel je je al met de dag beter?

Misschien is het slim om hier voorlopig dagelijks even in te checken. Elke dag weer even bij jezelf de bevestiging vinden dat het menens is. Je zal hier veel herkenning tegenkomen en wij zullen ook veel in jouw ervaringen herkennen, dat is het fijne van hier.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel het niet drinken is nu nog geen probleem maar hoe ik me voel heel gespannen en ronduit belabberd maar daar moet ik doorheen ben deze week thuis geweest maar moet morgen echt weer werken daar zie ik huizen hoog tegenop ben daar al 2 jaar niet nuchter geweest 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij hartelijk welkom hier @Johhny. Goed dat je dit forum gevonden hebt en een besluit genomen hebt. Als je zin hebt kun je eens op YouTube kijken naar de lezing van Els Noorlander over verslaving. Die is heel informatief. Hier lezen wat anderen geschreven hebben helpt ook, maar realiseer je wel dat niet iedereen hetzelfde is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...