Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 Hallo allen vraagje. Ik voel me vandaag zooo rot,, dus wil lorazepam nemen om wat te kunnen slapen . Maar ben in afbouw van diazepam. Zit nu op 3 x 2 mg per dag. Ik ben bang dat ik als ik bijv. 1 of 2 mg lorazepam neem, dat ik dan opnieuw moet beginnen met afbouwen van de diazepam. Heeft het een invloed op het ander? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 7 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 (bewerkt) Hallo @Vaantje66, als jij je vandaag rot voelt zou ik even stabiliseren op 3 x 2 mg diazepam per dag totdat jij je weer wat beter voelt. Daarna weer verder gaan met afbouwen van diazepam. Hoe is jouw afbouwschema van diazepam? Lorazepam is ook een benzo, het lijkt mij niet verstandig om die er bij te gaan slikken. ps Iedereen voelt zich wel eens een dag rot of kan niet goed slapen. Dat is geen reden om een benzo te gaan slikken. 7 juli 2023 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 Dank je. Ik voel me bijzonder rot. Niet een klein beetje. Ik ben door een ggz instelling op lorazepam gezet, dat is inmiddels omgezet in diazepam. Nu heb ik een erg nare dag, misschien wel door het afbouwen en daarom wil ik even lor gaan slikken om even weg te zijn, te kunnen slapen. Ik slikte hiervoor dus lor… maar weeet niet of het nu eenmalig weer gaan slikken invloed heeft op mijn afbouw van de diazepam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 En wat bedoel jij met ‘even’ … ik heb geen schema, de arts die onbereikbaar is zei tegen me: ik wil in de eerste week van aug klaar zijn, ik slik dus nu 3 maal 2 mg per dag, en de volgende stap zijn zei hij een dosis te verminderen. Dus van 3 naar2 maal op een dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 Of kan ik dan beter wat extra diazepam nemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 7 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 (bewerkt) @Vaantje66, hoeveel lorazepam slikte je en hoelang? Wanneer ben je met diazepam begonnen? Hoeveel? 3 x 2 mg per dag? Die informatie heb ik nodig om om te kunnen omrekenen. 2 mg diazepam = 0,4 lorazepam 6 mg diazepam = 1,2 mg lorazepam 1 mg lorazepam = 5 mg diazepam Er zijn verschillende afbouwschema's. Afhankelijk van de persoon, duur en hoeveelheid. 7 juli 2023 bewerkt door Roberto foutje in berekening Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 Ik weet het, factor 5. Bedoel je nu dat als ik bijv, vanavond 1 mg lor erbij zou nemen om te slapen, dat ik dan 5 mg bij het afbouwen van diazepam moet rekenen? Daar ben ik dus bang voor….. ja Zit nu op 3 x 2 mg diazepam per dag. Ben nu van 3 x 2,5 mg dus terug naar 3. X 2 mg. Slikte trouwens heel even 4 x 2,5 mg diaz per dag… Ik slikte voor het slapen 2,5 mg lor per dag en 2x 0.5 mg verdeeld over de dag. Het werkte om te slapen trouwens niet meer toen. Toen zette een arts me over op diazepam, hij zei omdat dat stapelt in je bloed doe ik iets minder en ga ik dus uit van 3 x o,5 mg lorazepam per dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 Maar wat bedoelde je nu met even in je eerste antwoord? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 Laat maar Roberto, dit wordt te moeilijk…. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 7 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 Weet jij hoe ik mijn account kan verwijderen? Kan het niet vinden namelijk…. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 7 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 1 uur geleden zei Vaantje66: Bedoel je nu dat als ik bijv, vanavond 1 mg lor erbij zou nemen om te slapen, dat ik dan 5 mg bij het afbouwen van diazepam moet rekenen? Daar ben ik dus bang voor….. Ja, je slikt dan bijna dubbel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 7 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 1 uur geleden zei Vaantje66: Slikte trouwens heel even 4 x 2,5 mg diaz per dag… Wat bedoel jij met heel even? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 7 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2023 1 uur geleden zei Vaantje66: Maar wat bedoelde je nu met even in je eerste antwoord? Een of meerdere dagen stabiliseren totdat jij je minder rot voelt. Daarna verdergaan met afbouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 8 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2023 18 uur geleden zei Roberto: Ja, je slikt dan bijna dubbel. Ook als ik alleen 1 keer 1 mg lorazepam zou nemen tijdens de afbouw met diazepam? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 8 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2023 18 uur geleden zei Roberto: Wat bedoel jij met heel even? Plm. 4 weken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 8 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2023 @Vaantje66, wat heb je gisteren uiteindelijk besloten om te gaan doen? En hoe is het vandaag gegaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 9 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 6 uur geleden zei Roberto: @Vaantje66, wat heb je gisteren uiteindelijk besloten om te gaan doen? En hoe is het vandaag gegaan? Geen lor genomen omdat ik bang was voor die extra afbouw van diazepam. Voelde me en nu nog steeds vreselijk naar. Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 9 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 2 uur geleden zei Vaantje66: Geen lor genomen @Vaantje66, heel verstandig. Wanneer heb jij een vervolggesprek met jouw voorschrijvend arts? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 9 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 1 uur geleden zei Roberto: @Vaantje66, heel verstandig. Wanneer heb jij een vervolggesprek met jouw voorschrijvend arts? Dinsdag einde dag, ben kapot nu, echt, waarom beantwoord je mijn vraag van gisteravond met een wedervraag? Was daar echt heel bang voor, exact de reden van mijn initiële vraag namelijk. Dit gevoel trek ik niet nog een keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 9 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 1 uur geleden zei Vaantje66: waarom beantwoord je mijn vraag van gisteravond met een wedervraag? @Vaantje66 jij vroeg om verheldering: wat is 'even'? Verheldering geldt ook voor mij, vandaar mijn wedervraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 9 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 2 minuten geleden zei Roberto: @Vaantje66 jij vroeg om verheldering: wat is 'even'? Verheldering geldt ook voor mij, vandaar mijn wedervraag. Jouw vraag heb ik ook beantwoord, maar mijn vraag erboven…. Van gisteravond… daar heb ik nog geen antwooord op, jij stelde erop een wedervraag…. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 9 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 1 uur geleden zei Vaantje66: Dinsdag einde dag, ben kapot nu, echt. Dit gevoel trek ik niet nog een keer. @Vaantje66, ik stel nu voor om vandaag, morgen en dinsdag de diazepam iets te verhogen. Van 3 x 2 mg naar 3 x 2,5 mg diazepam. En de voortgang dinsdag met jouw voorschrijvend arts te bespreken. Vraag ook om een helder afbouwschema wat bij jou klachten en diazepam gebruik past. Hoe denk jij hierover? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 9 juli 2023 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 Op 7-7-2023 om 23:03 zei Roberto: Een of meerdere dagen stabiliseren totdat jij je minder rot voelt. Daarna verdergaan met afbouwen. @Vaantje66, dat antwoord had ik al gegeven over wat ik versta onder 'even'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 9 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 19 uur geleden zei Vaantje66: Ook als ik alleen 1 keer 1 mg lorazepam zou nemen tijdens de afbouw met diazepam? Deze vraag bedoel ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vaantje66 Geplaatst 9 juli 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2023 42 minuten geleden zei Roberto: @Vaantje66, ik stel nu voor om vandaag, morgen en dinsdag de diazepam iets te verhogen. Van 3 x 2 mg naar 3 x 2,5 mg diazepam. En de voortgang dinsdag met jouw voorschrijvend arts te bespreken. Vraag ook om een helder afbouwschema wat bij jou klachten en diazepam gebruik past. Hoe denk jij hierover? Led verhogen dus. Dat vind ik eng. En zal mijn voorschrijver ook niet fijn vinden. Heb ook omsteeks 12.00 uur de eerste dosis van 2 mg ingenomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden