Rickert Geplaatst 2 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2013 Hoi Gwen, Je hebt het op deze draad eens gehad over de 12 stappen en het boeddhisme. Zijn hier boeken over geschreven? Misschien zelfs een 'bigbook'... Ik wil me hier in gaan verdiepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2013 http://www.buddhistrecovery.or...StepsonBuddhasPath.htm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2013 http://www.amazon.com/One-Brea...m-Twelve/dp/1579549055 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2013 rickert, deze twee Buddhist/ 12 Steps boeken spreken me het meest aan. ik wens je veel mooie exploratie op dit geweldige pad. ik zie in meetings en in fora een toenemende interesse in de combinatie van het 8 voudige noble path en de 12 Stappen. in amsterdam is er op zondagochtend een all anonymous meditatieochtend. best of both worlds! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2013 ik ben inmiddels een paar dagen terug van een 10 daagse 'silent retreat'. ik heb Vipassana, een meditatietechniek geleerd. 10 dagen niet spreken, geen koffie (!!!) 4 uur eerste gong en 10 uur meditatie per dag. deze cursussen worden door de hele wereld gegeven. op basis van 'dana', donatie na afloop. als je meer hierover wilt weten; dhamma.org ik ben zelf nogal enthousiast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2013 welkom terug dan weer meis je zult wel boorvol indrukken zitten:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 3 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2013 Nou Gwen, 10 dagen retreat is wel extreem om mee te beginnen! Stap voor stap past beter bij mij.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 8 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2013 Ik lees iedere dag een paar bladzijden in het Big Book. Bevalt me prima. Nuchtere AA- groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2013 hanneke ik lees elke dag de 'daily reflections' als ik niet naar meetings kan omdat ik op reis ben lees ik heel graag in de pocketversie van het BB. 'keeps me connected' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2013 nee, ik zou ook niet beginnen met een 10 daags retreat. maar, een dagelijkse meditatie doet me goed. geeft inzicht en calms the mind. er zijn veel verschillende vormen van meditatie. ik heb gekozen voor Vipassana. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2013 binnenkort is er weer de jaarlijkse conventie van de internationale AA. vorig jaar zijn verschillende adb-ers geweest! het gevoel van verbondenheid is enorm. je hoeft geen vaste meetingbezoeker te zijn. het verlangen te stoppen met drinken volstaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 11 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2013 Ik ga een paar dagen naar mijn moeder en neem ook de pocketuitgave van he Big Book mee. Hele goede dagen en tot zondag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 14 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2013 door lotgenoten op te zoeken en te horen hoe zij 'droog' blijven leer ik veel, soms zit ik op een meeting naast iemand die 28 nuchtere jaren heeft, soms naast iemand die nog onder invloed is. en we hebben één ding gemeen; de wens om vandaag niet te drinken. het gaat alleen om vandaag, en vandaag neem ik dat eerste, vernietigende glas niet. als je denkt dat de AA misschien een steun zou kunnen zijn op je pad naar een vrij leven, ga dan eens naar een meeting. gewoon vrijblijvend, je hoeft niet te spreken alleen maar luisteren. er zijn honderden verschillende meetings in Nederland. het werkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 14 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2013 rickert, ik ben benieuwd naar je zoektocht... heb je de boeken kunnen vinden? kijk ook eens op BRN (Buddhist Recovery Network) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 14 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2013 www.buddhistrecovery.org Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 23 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 uit de Visie van Bill blz 158 geen grenzen.. meditatie is iets dat steeds verder uitgediept kan worden. zij heeft geen limieten van breedte, hoogte en diepte. het is een individueel avontuur, iets wat ieder van ons op zijn eigen manier uitwerkt. maar haar doel is steeds hetzelfde; het verbeteren van ons bewust contact met onze higher power. en laten we ons altijd herinneren dat meditatie in werkelijkheid zeer praktisch is. een van haar eerste vruchten is emotioneel evenwicht, gelijkmoedigheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 23 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 verantwoordelijkheid nemen. uit de visie van bill, blz 153 leren hoe te leven in optimale vrede, goede verstandhouding en zusterlijkheid met alle soorten vrouwen en mannen is een ontroerend en fascinerend avontuur. maar iedere aa'er heeft ondervonden dat hij weinig vooruitgang kan maken in dit nieuwe levensavontuur, als hij niet eerst achterom kijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 23 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 de 12 stappen brengen me steeds dichter bij vrijheid. zonder de spijt over gisteren en de zorgen voor morgen. vrijheid in het nu. daar zal ik het programma altijd dankbaar voor zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 31 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 juli 2013 een gebed voor alle jaargetijden God, geef ons kalmte om te aanvaarden wat wij niet kunnen veranderen. Moed om te veranderen wat wij kunnen veranderen. Wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken 12/12, de 12 de Stap de kracht die uitgaat van dit gebed is indrukwekkend omdat de eenvoudige schoonheid ervan parallel loopt met de AA gemeenschap. soms heb ik het er moeilijk mee het op te zeggen, maar wanneer ik na ga waarom dat zo is, vind ik de oplossing voor mijn probleem. door het leven te aanvaarden zoals het is krijg ik kalmte. Door actief te zijn krijg ik moed, en dank God voor de wijsheid onderscheid te maken tussen wat ik doen kan en wat ik moet laten. al wat ik nu heb is een geschenk van God. mijn leven, mijn bedrevenheid, mijn tevredenheid en dit programma. de kalmte maakt het mij mogelijk vooruit te komen. anonieme alcoholisten is dé te volgen weg. (voor mij) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 1 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2013 de dagelijkse weerspiegeling van 1 augustus 'het beleven' het geestelijk leven is geen theorie. het is een deel van ons leven. uit BB, hfd aan het werk toen ik pas aan het programma werkte, kon ik het geestelijk gedeelte niet vatten, maar nu ik nuchter ben, kan ik mijn leven niet meer zonder dat voorstellen. het is spiritualiteit waarnaar ik op zoek was. God, zoals ik hem zie, heeft me antwoord gegeven op de vraag waarom ik 20 jaar gedronken heb. door een spiritueel leven te leiden, door Gods hulp te vragen, heb ik geleerd mijn medemensen lief te hebben, medeleven voor hen te voelen en vreugde te beleven in een wereld waar ik voordien alleen angst voelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 1 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2013 .......en wat een kadootje in nuchterheid is dat! in mijn tijd van actieve verslaving werd ik angstig wakker en ging ik in comateuze staat naar bed. s'ochtends had ik angst voor de avond ervoor die ik niet meer wist terug te halen angst voor de dag die voor me lag en had ik het stellige voornemen dat ik die dag niét zou drinken! maar daar was ik ook erg angstig voor. bang dat ontwenningsverschijnselen zouden opsteken, bang dat ik het allemaal niet zou trekken... dus al snel zat ik weer met een glas én fles. ik ben zó dankbaar dat dit lijden mij nu bespaard wordt. door de eerste niet te nemen en de Stappen toe te passen in mijn dag. en dat gun ik iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
franks Geplaatst 1 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2013 Weet iemand of er in de buurt van Gemert sa metings plaats vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
franks Geplaatst 1 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2013 Is er in de buurt van Gemert ook aa metings Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2013 Goeie avond Franks. Ik weet dat er in Gemert wel een soort bijeenkomst is, daar ben ik zelf ook bij geweest zo'n 8 jaar geleden. Maar wat is een sa meeting? Nog nooit van gehoord. O een aa meeting. Weet dat dat op de Elizabetplaats was maar waar dat nu is weet ik niet. Maar daar kan je achter komen hoor. Even Googlen. En anders help ik je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 1 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2013 0206817431 de AA hulplijn 24/7 te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden