Yvonne Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Je hebt gelijk Erik, mijn opmerking over wel of niet in het basispakket was niet voor jou bestemd, dat was een reactie op een opmerking van Lidia.... Mijn excuses dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 En dan maar gelijk even een slinger voor mezelf gemaakt.... Joehoeeeee Yvon, negen maanden geen peuk. Meid, wat goed van je...wat moet jij jezelf goed voelen, en wat zul je trots zijn op jezelf. Ruik je beter? Proef je meer? Ben je blij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 En ja.... hele bericht dat ik had getikt zomaar weg. Vast een teken dat ik het beperkt moet houden Ik ruik en proef niet beter. Voel me niet beter. Ben tig kilo aangekomen. Ben in september tegen een verkoudheid opgelopen, en merk dat ik nog steeds last heb van een moeizame ademhaling. Wat is de winst? Tot nu toe een verminderd schuldgevoel: als ik NU longkanker krijg dan kan ik zeggen dat ik toch echt mijn best heb gedaan om het niet te krijgen. Ook nog dat ik qua geld een pakje sigaretten per dag uitspaar, das toch ook mooi. Waarschijnlijk heb ik veel meer uithoudingsvermogen, maar aangezien ik de laatste tijd niet eens tijd heb om naar de sportschool te gaan kan ik daar geen uitspraak over doen... En toch.. ik rook niet. En ja.... daar ben ik blij om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Aak en Smik, het gaat jullie ook gewoon lukken... gewoon even geduld hebben hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Hey, Vonneke, FELICITADOS! Geweldig, doe stille voort, heb ik wel 's gelezen. Wij doen 't ook maar. De antirookmagier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Verdorie, Aak, ik lees 't nu, gestruikeld! Knietjes kuisen, meissie! heb ik ook wel 's gelezen. Kom je snel maar weer stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Super sjaggie? Welnee! Gewoon de hele dag ruzie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Originally posted by: haddockSuper sjaggie? Welnee!Gewoon de hele dag ruzie.quote> Precies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Originally posted by: akelei@ Erik, Originally posted by: erik........................Verder snap ik niet waarom je tegen mij begint over wel of niet in het basispakket zitten van stoppen. Ik heb me daar nog helemaal niet over geuit eigenlijk. .............................quote> Jouw gespreks partner Lidia heeft daar een stelling over geponeerd. Het is dan ook een reactie op haar stelling. Als jullie elkaars berichten niet eens lezen?quote> Wie zegt dat ik dat niet gelezen had? Maar Yvonne reageert op mij en heeft het vervolgens over dat basispakket. Daar stond geen @Lidia bij. Maar los daarvan Yvonne had er al op gereageerd, waarom moet jij er dan nog over doorgaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Originally posted by: Yvonneaangezien ik de laatste tijd niet eens tijd heb om naar de sportschool te gaan kan ik daar geen uitspraak over doen... quote> Wat is geen tijd als we wel de tijd hebben voor heel veel berichten op het forum. In drie kwartier kan je toch al flink sporten. Ik begrijp dat niet zo goed, dat geen tijd. Wel gefeliciteerd trouwens, 9 maanden is een hele bevalling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) Zooooo negen slingers voor Yvonne Van harte gefeliciteerd!!! Ga zo door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) En ik feliciteer je ook maar even namens Fleurtje vind ze vast wel ok:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Erik hallo, heb je het gehaald vandaag? Dan heb je morgenavond een week te pakken. Het is mij ook gelukt en wel zonder de door mij zelf betaalde hulpmiddelen. Ik wil gewoon stoppen met nicotine en zo en dat zit dan weer in die dingen en moet je alsnog daarvan afkicken. Kan niet zeggen dat ik blij was met de bijdragen van Akelei en Yvonne, bah, ik dacht dat dit forum van ons allemaal was en dat Tactive erop toeziet dat het hier correct toeging en niet dat deze dames uitmaken wat en hoeveel en door wie aan wie er geschreven wordt. Ik ga er ook niet op in, want jij hebt al precies gereageerd zoals ik het ook zou hebben gedaan. Bedankt daarvoor. Morgen gaan we gewoon door op onze eigen manier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 december 2012 Rapport Share Geplaatst 18 december 2012 Ja we hebben het beide gehaald en Haddock gaat zo te lezen ook nog steeds goed. Ik ga met positieve zin verder op dit draadje en schrijf zoals ik dat wil ongeacht wat andere denken. Doe mijn best om me niet mee te laten slepen in negativiteit van anderen omdat dit mijn doel in de weg staat en ook dat van andere die willen stoppen. Ik zou er van alles en nog wat van kunnen vinden en kunnen schrijven maar gaat iemand daar meer succesvol van worden met stoppen met roken. Daarom probeer ik het niet te uiten nu...... Morgen gewoon weer verder met IEDEREEN die wil stoppen met roken en andere op een positieve manier wil ondersteunen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 19 december 2012 Rapport Share Geplaatst 19 december 2012 Dank voor de slingers.... hartstikke leuk. Erik een week dus na vandaag... de moeilijkste week lijkt me, hartstikke goed. Even nog terugkomen op gisteren en dan is het wat mij betreft genoeg. Lidia, ik denk niet dat tactive hoeft te waken over het soort opmerkingen dat ik maak als ik aangeef dat lange lappen tekst niet echt aan mij besteed zijn. Heb er nog over na lopen denken, denk dat het misschien ook iets te maken heeft met het feit dat de tekst allemaal zonder open regels aan elkaar zit? Kweenie, maar anyway, het is absoluut niet mijn bedoeling jullie monddood te maken, heb ook al eerder aangegeven dat jullie gewoon moeten posten zoals jullie dat zelf willen. En ja, het forum is voor iedereen, helemaal mee eens. Mocht ik me daar onhandig en misschien zelfs onaardig over hebben uitgelaten, wederom excuses. En ja Erik, drie kwartier.. geen probleem, maar een rondje sportschool kost mij toch meer dan dat, ben met er naar toe gaan, teruggaan, douchen en sporten toch minimaal 2,5 uur kwijt. En als ik hier post loop ik ondertussen ook nog van alles te doen in huis.... Maar je hebt gelijk: ik moet beter gaan plannen... ook dat sporten moet er tussendoor kunnen:o Smik.... zo herkenbaar die koffie en dat peukie in de vroege ochtend... Komt gewoon nog een tijd dat jij het ook kunt. Vast wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 19 december 2012 Rapport Share Geplaatst 19 december 2012 ook ik doe weer een stop poging, ben afgelopen maandag begonnen. Probeer het met minderen, dat lukt best goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 december 2012 Rapport Share Geplaatst 19 december 2012 @yvonne Ten eerste om aan te geven dat het wat mij betreft weer bijgelegd is tussen ons. Op die witregels zal ik zeker letten en ook zal ik af en toe eens nadenken of behalve dat ik iets wil schrijven het ook leuk blijft om te lezen. Je eerste reactie kwam op mij erg vervelend over en ben blij met je uitleg nu, voor die uitleg kan ik ook best begrip opbrengen. Lange verhalen staan dan ook in mijn eigen draadje. Dat is pas echt een lang verhaal! Maar toch ook even uitleggen wat er volgens mij ook aan de hand is. Jij schreef iets waar een deel @erik en een deel @lidia was. Lidia deed dit gisteren @akelei en @Yvonne in een tekst. Ik reageerde in de veronderstelling dat je alles aan mij schreef en Lidia interpreteerde het alsof alles aan haar gericht was. Jij reageert nu precies hetzelfde als wij terwijl het Lidia denk ik niet zozeer ging over die ene opmerking over de lengte van reacties, zeker nu naar je uitleg niet. Akelei ging door hameren op jou reacties, eerst hier en daarna in de dageraad. Daar is het imo geëscaleerd met woorden die ik hier niet ga herhalen. Wat die woorden betreft denk ik dat Tactive daadwerkelijk wel een taak heeft. Hoop ook dat ze in emotie geschreven zijn en door haar niet zo bedoeld. Hoe dan ook, jou uitleg kan ik zoals ik schreef prima mee leven en mijn insteek is echt zoals ik gisterenavond schreef positief verder te gaan want ik gun mezelf een rookloos leven en jullie ook. @Akelei, ik hoop op een uitgestoken hand van jou de mijne heb je bij deze; ik wil anders verder dan gisteren en gisteren bij gisteren houden en vandaag is nu en weer rookloos voor iedereen. Mee eens? ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 december 2012 Rapport Share Geplaatst 19 december 2012 @kameleon Hoe doe je dat dat minderen, ik kan dat echt niet ik rook een pakje per dag of ik rook niet. Hoeveel rookte je normaal en hoeveel nu? Is minderen een tussenstap tot stoppen of wil je net als met alcohol ook gebeurd tot de minderaars behoren? @Yvonne Twee tips wellicht over sporten. 1. direct uit huis gaan sporten waar je alleen een fiets of hardloop schoenen voor nodig hebt. 2. 10 minuten warming up half uur intensieve krachttraining en 5 minuten cooling down kan heel veel effectiever zijn dan wat ik al die vrouwen altijd zie doen; dat uren hangen op die cardio apparaten. Cardio doe ik buiten hardlopend of op de fiets. In de sportschool doe ik krachttraining. Ook voor vrouwen heel effectief maar vrouwen doen het zo weinig, waarom? Plannen en sportschool is idd lastig, behalve tijd kost het ook energie en je zit met spierpijn en normale werkzaamheden waar je ook nog moet kunnen bewegen. Dat alles zeer doet is ook geen optie, voor mij niet tenminste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 19 december 2012 Rapport Share Geplaatst 19 december 2012 Goed zo, druktemakers. 'n Tevreden roker is geen onruststoker. De super scroler Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 Beste Erik, Ten eerste wil en hoef ik nergens bij horen, ieder mens is uniek. Wat alcohol betreft, ik ben nu bijna 6 maanden gestopt, wil ook absoluut niet meer drinken. Wat betreft het roken, ik ben bezig om mijn rookgedrag in kaart te brengen. Hoop op die manier uiteindelijk te stoppen, dat is mijn doel. Ik rookte 3 pakjes zware shag per week, ben afgelopen maandag begonnen met minderen, heb nu nog geen 1/4 van een pakje leeg. Ik vraag mij bij ieder trek moment af of het nodig is om te roken. Als ik er nu 1 opsteek wordt ik duizelig en druk hem uit. Het geld wat ik over hou zet ik op de spaarrekening. Het radicaal stoppen, doe ik niet omdat ik bang ben dat ik dan weer ga worstelen met de alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 Originally posted by: kameleonTen eerste wil en hoef ik nergens bij horen, ieder mens is uniek..... Ik vraag mij bij ieder trek moment af of het nodig is om te roken.....Het radicaal stoppen, doe ik niet omdat ik bang ben dat ik dan weer ga worstelen met de alcohol.quote> Ergens bij horen, zo had ik mijn vraag ook helemaal niet bedoeld.Vind het heel knap dat je toch al zo drastisch kan minderen en dat punt van radicaal stoppen en terugvallen met drinken....dat is het grote punt voor ons allen hier. Heb met Smikkie en met mezelf ook afgesproken dat ik het stoppen probeer maar dat ik echt prioriteit bij niet drinken leg. Als het niet gaat steek ik weer een peuk op en laat het niet zover komen dat ik daardoor ga drinken. En dat geld is een lekkere bonus he ik zet het niet op de spaarbank. Normaal kwam er bij mijn dagelijkse boodschappen 5,20 aan sigaretten. Nu koop ik een stukje biefstuk ipv een hamburger oid. Ik ga me niet als compensatie vol vreten als beloning maar geef mezelf wel iets lekkers. En dan nog scheelt het geld want ik eet geen 5,20 aan biefstuk Kom je af en toe wat schrijven in deze draad? Vind het leuk en leerzaam om ervaringen van meer mensen te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 Originally posted by: lidiaMorgen gaan we gewoon door op onze eigen manier.quote> En hoe gaat het ermee Lidia? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 Erik, met Lidia gaat het wel goed. Gisteren was ik bij een buurman, die me al heel lang vraagt of ik eens een wijntje (vreselijke uitdrukking, maar ja, zo zegt men dat tegenwoordig) bij hem kom drinken. Ik heb dat heel lang weten uit te stellen, ga er niet graag op in want hij wil meer dan ik. Snap je? Dat heb ik gisteren ook duidelijk gemaakt, denk ik. Goed, voor het eerst in ruim een week weer wat gedronken en deed me eigenlijk niets, had er niet eens zin in, maar kreeg een hele heftige rooktrek. Buurman is jaren geleden voor zijn dochter gestopt, maar bij hem mag je wel roken, dus hij zei dat ik mijn sig. maar moest gaan halen. Maar die heb ik dus niet, hij was wel verbaasd dat ik weer een serieuze poging deed. Toen ik thuiskwam dus maar zo'n inhaler in het pijpje gedaan en gebruikt. Moet zeggen dat het in zo'n situatie toch wel even een uitkomst is. O, ik vergeet nog iets. We hadden de hele dag geen stroom en bij de overbuurvrouw hadden de stroomnet mensen een paar kabels naar binnen lopen. Ik dus maar eens poolshoogte genomen en daar heb ik 2 peuken gerookt. Ik zeg het eerlijk, gebietst. Gelukkig zette dat niet de hele machinerie weer aan, want ben niets gaan kopen. Wil er echt van af en tot nu toe gaat dat beter dan bij eerdere pogingen. Het hoesten is ook begonnen, de slijm komt los. Heb jij daar ook last van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 Kameleon ik begrijp dat minderen we, veel mensen doen het zo. Dus eerst bewuster een opsteken en niet gedachteloos Je moet maar zo denken: elke sig. die je niet rookt is winst. Letterlijk en figuurlijk. Bij mij staat niet roken dus voorop en het niet drinken helpt daar bij, zie bovenstaand verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 Haddock, verschuil je niet achter een ster spotje van jaren geleden maar kom op met de waarheid. Die mag gezegd worden hier, zoals je weet. Dus hoe staat het met wel/niet roken bij jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden