lady jane Geplaatst 9 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2012 kalorie-arm tussendoortje van Niwi:D:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 9 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2012 Het is bijna zover toch Witje?? Gaat hier allemaal vree goe precies! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 10 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2012 Dag allemaal, Hoe gaat het hier? Iedereen nog rookvrij? Ik zit vandaag precies op 3 weken. Hoezee. De nicotine is nu echt uit mijn lijf. In vergelijking met hoe ik me een week geleden voelde is dat écht een cadeautje. Geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer. Hou vol net stoppers, het is echt de moeite waard! Ik begin nu al te wennen aan het niet roken. In die zin, ik vergeet 't vaker en word nu op minder momenten overvallen door de gedachte ; 'Zo, en nu eerst een peuk'. Wel droom ik elke nacht dat ik stiekem ga roken! Dat zal nog wel even duren. Ben overigens door het stoppen met roken wel afgeleid van de moeilijkheid mbt het stoppen met drinken! Nou, tot zover mijn update. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 Jaaa Fleur idd Vandaag is het zover!!!! :moon:5 maanden:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 :light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light: Zooo, das een vette slinger waard Witte, proficiat, echt hartstikke goed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 Dank je wel Yvonne, Dat vind ik onwijs lief van je. Weet je trouwens dat jij 1 vd stimulators was voor me Jou berichtjes waren zo easy. Toen ik die las, dacht ik: Ach laat ik is proberen. Dus nog bedankt daarvoor!!! Ik wil trouwens iedereen weer ff een boozzzzt geven Kop op stoppers, het gaat goed:heart: enne in ieder geval zijn onze bloedvaten er blij mee, zakmaarzegge;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 laat HET maar borrelen Jopie ipv jij:D Witte 5 maanden, wat zul jij trots zijn op jezelf en terecht ik ook op jou:heart: :heart::musicnote::heart::musicnote::heart: :heart::musicnote::heart::musicnote::heart: :heart::musicnote::heart::musicnote::heart: :heart::musicnote::heart::musicnote::heart: :heart::musicnote::heart::musicnote::heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 Witte, 5 maanden, hoeraaaaaaaa!!! Jopie, bij mij blijft het ook borrelen hoor maar het mislukt nog steeds. Maar er komt een dag, dan lukt dit ook!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 Pfffffffff Witte, ik wist niet eens meer dat ik indertijd hier had gepost. Ben het eens terug gaan zoeken en schrok best. Twee jaar geleden was ik een half jaar gestopt... Dacht zelf dat het niet meer dan een maand of vier was geweest. En ben indertijd weer gaan roken omdat ik uiteindelijk toch weer aardig was gaan groeien helaas, zo dom. En zie.... al weer een heel tijd een pakje per dag, niet normaal. Het rommelt de laatste tijd weer bij mij, wil stoppen maar eerst nog wat extra gewichtsverlies voor 'reserve'... Ik ben inmiddels al lang weer op het punt dat ik 's avonds in bed lig en het gewoon even benauwd heb, geen puffer meer in huis natuurlijk, dus blijft het bij voornemen om toch vooral wat minder te roken de volgende dag... Het is niet alleen meer rommelen nu, het borrelt en en het staat op ontploffen. Heb even lopen zoeken... nog vier pakjes op voorraad. Heb er zelfs twee in mijn tas gevonden... ben altijd bang 'zonder' te komen zitten. Ik maak ze nog op, mooie periode om me geestelijk voor te bereiden op een nieuwe start/stop. De vorige keer ben ik gestopt met behulp van laseren, had me voorgenomen niet eerder weer te mogen beginnen dat op het moment dat ik de kosten er uit had (toen E 165, een maandje niet roken dus) en heb het een veelvoud daarvan volgehouden. Nou weet ik eigenlijk wel dat dat niet echt DE hulp was, drie vriendinnen die tegelijkertijd gestop waren rookten weer binnen de kortste keren (varierend van 2 dagen tot 6 weken). Dit keer ga ik gewoon STOPPEN. Misschien pleisters, die helpen mij redelijk, maar misschien ook gewoon zo... Mooi, stoppers... ik kom er aan, nog een paar dagen en dan ga ik weer een beetje trots op mezelf zijn.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wakx Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 Hoi Yvonne, ik had ook een terugval ervaring na 13 maanden trots rookvrij te zijn geweest. Door het roken en drinken ben ik juist weer aangekomen de laatste zeven maanden, terwijl ik 11kg was afgevallen omdat ik beter voor mijzelf zorgde en weer was gaan sporten... Die beloftes aan jezelf, 's nachts, van "morgen minder ik"... Haha, ja dat ken ik ook. Vreselijk, het enige moment van de dag dat je bij zinnen komt, en dan lieg je ook nog tegen jezelf ook! Anyway, ik ben blij en trots dat ik hier weer terug ben en weer mee kan lezen met ieders lief en leed. Hallo allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 Hoi Akelei.. Dat klinkt hartstikke goed, alleen... ik ben zo een rookverslaafde dat ik het niet ga redden op die manier....Qua roken is het bij mij dus alles of niets, er is geen tussen weg helaas.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2012 Aakie, dank, het gaat gewoon lukken, niet linksom dan wel rechtsom... Ben me aan het voorbereiden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 12 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2012 Beste stoppers, twijfelaars en aanmoedigers, hier is Lidia weermet een verslagje. Ben nu aan de 3e week bezig en het wordt steeds makkelijker, hoewel het lichamelijke effect me tegen valt. Lijkt soms zelfs wel of ik meer rook dan minder. Zal wel tijd nodig hebben, maar soms piep ik zelfs nog. Ben dus wel blij met het antiroookvrouwtje, waar daar kan ik zulke dingen aan vragen. Vanmiddag was ik even in de praktijk om medicijnen te halen en de ass. vroeg hoe het ging. Ik dacht met de prop in m'n oor (die gaat ze er toch mo. maar uitspuiten), maar ze bedoelde het niet roken. Grappig dat ik dat niet direct snapte. Ze keek echt heel blij, dus ik biecht haar maar niet op dat ik gisteren bij een vriendin een paar shaggies heb gerookt. Kan ze niet eens draaien en deden me ook niet naar meer verlangen. Ik wordt nog eens een blije niet-roker, want het bevalt me toch wel goed. Die paar keer dat ik nu nog wordt overvallen door trek zijn uit te houden. Na die zaterdag vorige week is dat niet meer voorgekomen. Nu maar weer eens het adb serieus nemen, want daar mankeerde wel het een en ander aan af en toe. Het doet me plezier dat hier toch steeds meer mensen komen en ook overwegen om mee te doen. Wie weet hoe het mee valt en als het oeilijk was, ging ik fleuries tellen die ik al uitgespaard had. Dat hielp enorm, werd ik vrolijk van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2012 Jopie, als je nu stopt, ben je op 1 april al net zo ver als ik vandaag ben, nl. dag 19. Waarom zal je op 1 april wél gaan lukken wat je vandaag nog niet lukt? Of andersom geredeneerd: wat je vandaag doet, heb je op 1 april al negentien dagen geleden gedaan!! Voornemens kunnen nog zo mooi en edel en goedbedoeld zijn.. maar feitelijk zijn ze waardeloos, zoiets als jezelf blijmaken met een dooie mus. Ze worden pas klinkende munt op het moment dat ze worden omgezet in daden. Of heeft dit te maken met die 1 april grap die je aan het uitbroeden bent?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2012 Och Jopie, het is geenzins mijn bedoeling om je in een soortement van isolement te drukken, hoor. Je deelt maar over je voornemen. Maar ik vroeg het me alleen maar af. Hoe meer tijd ik neem om me op bepaalde dingen voor te bereiden, hoe meer tijd ik mezelf geef om mijn bedenkingen te laten groeien. En als verslaafde heb ik altijd bedenkingen.. en laat ik ze maar al te makkelijk groeien, vooral als ik het in m'n uppie wil oplossen. Dat is dat zogenaamde duiveltje op mijn schouder dat mij zo laat denken en doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2012 ik kom ook weer aan Akelei en rook ook nog steeds niet (ja een zware pijp zoals het gezegde luidt:D) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 13 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2012 Poehee das wel heftig wat ik net lees... Yvonne weer begonnen na een half jaar. Wakx na anderhalf jaar... Jeemig de peemig, das geen mooi vooruitzicht:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 14 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2012 Ik heb me tijd niet gemeld omdat ik te zwak was om het vol te houden. Gisterochtend om half 8 laatste peuk opgestoken. Daarna alles in container beneden geflikkerd. Ik wil er verder niet teveel woorden aan vuil maken. Iedereen weet hoe ik me nu voel. Succes iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2012 Witte, niet van schrikken hoor. Ja, er gaan mensen de mist in met stoppen. Maar er zijn ook heel veel mensen die er nooit meer aan beginnen. Ga er van uit dat jij bij die mensen hoort, vertrouw wat dat betreft op jezelf.. Suiker.... val jezelf niet te zwaar... je hebt de draad weer opgepakt, en kijk dan nu maar naar de hoeveelheid die hebt uitgespaard... toch??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2012 De momenten om een sigaretje op te willen steken zijn nog veelvuldig aanwezig. Meestal te overwinnen door me te focussen op waar ik mee bezig ben, maar soms wordt de gedachte obsessief, niet te weerstaan. Ik ben niet verantwoordelijk voor mijn ziekte verslaving, ik ben wel verantwoordelijk voor mijn herstel. De korte smeekbede om kalmte, moed en wijsheid, gevolgd door een korte meditatie van vijf minuten is dan genoeg om me weer helder van geest te maken, die obsessie te doorbreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 14 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2012 Dat ding is gelukkig geleegd Akelei. Dag 2 voor mij, meer wil ik er niet over kwijt. Succes iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2012 Akelei jij moest wel aankomen in deze periode:D je hebt zo de neiging jezelf kleiner te maken en te vergelijken met anderen. Iedereen heeft zijn/haar eigen strijd meis en doet het dus anders, maar niet beter of slechter. Je bent groots Akela Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Ga dag 3 in. Hoop dat het iets makkelijker is dan gisteren. Gisteravond was hel. Ik was vannacht in staat supermarkt te overvallen voor shag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 16 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2012 Dag 4 vandaag. Ging gisteren beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2012 Akelei:D:P Suikertje, net als met drinken: vandaag die eerste niet geen overvallen dus vandaag:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden