Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Ik heb gevraagd om moed om vandaag die eerste niet op te steken..

De moeilijke momenten van de afgelopen dagen ben ik al weer vergeten, of liever gezegd: te boven gekomen. Ik zal alleen allert zijn op de moeilijke momenten van het moment zelf. Ik weet dat ik geen rook in m'n lijf nodig heb om toch gelukkig te zijn.

Slaapproblemen heb ik niet. Er gaat zoveel energie zitten in de onrust die ik overdag voel door afkickverschijnselen en gewoonteverandering, dat ik 's avonds blij ben dat ik in bed lig.. wel heb ik last van koude handen. Beetje lastig met werken. Maar dan ook niet meer dan beetje lastig.

Ik voel me bevoorrecht dat ik mijn hulpmiddelen niet in de chemische wetenschap hoef te zoeken maar ze kan vinden in spiritualiteit. Zo voel ik me zowel lichamelijk als ook geestelijk schoon worden. Hoe schoner ik me geestelijk voel, hoe meer ik kan handelen. Dat handelen kun je zowel op z'n engels zien (hendelen=omgaan met) als op z'n hollandse koopmansgeest-achtig. Ik kan met mezelf onderhandelen over hoe ik pijn of onrecht die ik door anderen ervaar, bij mezelf binnen laat komen. En meestal lukt het me om er zelf beter van te worden. Oftewel door te zien dat een ander me "niet begrijpt" of door te zien en toe te laten dat een ander gelijk heeft en ik dus mezelf kan proberen te veranderen.. dat laatste is spirituele groei. Ik kan, door al veel aan mezelf veranderd te hebben, al veel beter met mensen omgaan, en als voortvloeisel daaruit ook met mezelf.

Stoppen met roken is iets waarmee ik met mezelf in het reine moet komen. Anderen voor de gek houden is zo moeilijk niet, tot op zekere hoogte. Maar als ik mezelf voor de gek houd, is de belangrijkste getuige daarvan (ikzelf) altijd meteen aanwezig. Wat ik hier schrijf is dus niet zozeer om mezelf te bewijzen maar om anderen te laten zien wat ik allemaal win. Door dit weg te geven kan ik het behouden. Delen is helen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje

Ik begrijp je twijfels wel, maar ik wil er echt van af. En dat gaat me lukken ook.

Vergeet niet dat jij een hele grote stok achter je had en ook stevig spartelde.

Ik weet ook wel waarom ik steeds weer begin: onrust. Confrontaties die ik maar uitstel, met als gevolg onvrede etc.

Ik heb nu een begin gemaakt om dingen waar ik tegenop zie te doen en niet meer heel lang voor me uit te schuiven.

Verder heb ik 12 uur geslapen, ondanks dat ik er vaak uit moest en daardoor werd ik ook wakker. Maar met het gevoel dat ik de hele dag door kon slapen. Er natuurlijk direct uitgegaan!

Toch nog best moe, maar dat heeft ook te maken met stoppen met alc. Eerst een paar dagen hoofdpijn en dan moe. Het is niet anders, steeds hetzelfde patroon, dus zou je denken dat ik eens iets leer.

Onder het Vragenuurtje zomaar ineens bedacht koper te gaan poetsen i.p.v. een peuk in mijn handen te houden. Ziet er prima uit nu. Dat koper dus, was niet meer om aan te zien, maar daar wen ik dan aan en zie het alleen als er visite komt. En zelfs dan nog niet.

Heb al een vlg. klusje in gedachten voor bij zo'n programma.

Neem vanavond weer een melatonine, wie weet is dit de oplossing voor mijn al jarenlange slaapproblemen, waarbij ik me dan maar weer tot de wijn wendde.

Die uiteindelijk tot de eeuwige slaap leidt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei,

Tuurlijk, net als je denkt dat alles nu even geregeld is, komt er weer een kink in de kamer.

Toen ik sara ging zien , vond ik dat niet leuk, maar ik dacht er een feest van te maken.

Vroeg mijn 4 zonen of ze allemaal wilden komen (onderlinge ruzies enzo) en als ze dat niet konden dan zou ik naar (mijn geliefde) Afrika gaan en het daar vieren.

Ik dacht: 50 worden vind ik niet leuk, maar vanaf nu kan ik al mijn tijd en geld aan mijzelf besteden en hoef aan niemand meer verantwoording af te leggen.

Hoe anders verliep dat.

De dag voor ik terug naar Ned. ging, was ik slachtoffer van een geweldadige straatroof.

Toen ik daar net van bekomen was kreeg ik bericht dat ik naar mijn ex moest bellen. Ik was doodsbang dat 1 van mijn zonen dood was, maar "gelukkig" zat er 1 in een bananenrepubliek in de gevangenis. Ik kon dus de komende jaaaaren wel vergeten leuke dingen te ondernemen.

Maar ik bedoel dingen met mijn kinderen enzo. Dat is vaak de laatste gedachte waar ik mee naar bed ga en dat wil ik niet meer. Dat is ook niet bevordelijk voor een goede nachtrust.

3 jaar geleden heb ik een tijdje psychotherapie gehad (niet echt iets voor mij, maar liep vast) en deze psychologe zei dat ik er niets aan veranderen kon, dat alleen mijn zonen dat zelf konden.

Maar ik kan zo slecht opgeven en loslaten.

Maar ik heb vandaag niet gerookt, mo dag 4. Lukt deze keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Nou, dag 12. Vandaag gaat ie wel. Gisteren was een verschrikking. Wat kan het verkeren zeg de een met de andere dag. Was zo onrustig, moest mezelf continue afleiden. En het was niet eens de trek in een peuk, maar een gevoel alsof ik uit mijn vel knapte:huh:

Ik hoop dat het ergste nu toch wel achter me ligt :devil:

@Emma:present: Kop op, volgende keer beter, toch? Elke dag niet gerookt is er alvast 1.

@Suikertje: heel veel succes en hou vol :present:

@Akelei: Hoop dat het goed gaat met dat stoppen met Zyban. Ik vond het naar spul, duurde ook echt even eer het uit mijn lijf was.

Knap van je dat je alsnog gestopt blijft! :present:

Maar eet je momenteel veel ter compensatie? Als je trek hebt en je slaat een glas water achterover dan is je trek ook weg (maar dat wist je waarschijnlijk al ;))

Heel veel suces allemaal:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Hopelijk knap je hier een beetje van op suiker.

Kijk vooral naar wat je goed gedaan hebt, das meer

dan je waarschijnlijk nu denkt.

Kom op, je gaat hartstikke goed!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das wel heel zwaar wat je jezelf nu aan doet...

Op visite gaan bij rokers op je tweede dag van je stoppen,

terwijl je t heel zwaar hebt.

Tip, denk bij elke sigaret die ze aansteken: Jullie zijn jaloers op mij omdat ik niet rook en ik hoef niet jaloers op jullie te zijn.

En natuurlijk hier vanmiddag even meldden he, het liefst dat je niks gerookt hebt natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk Co

ik ben meer van alles of niks, dat is makkelijker voor me,

maar ergens denk ik ook dat je je verslaving in stand houdt.

Elke keer doe je toch iets wat je lekker vindt, toch?

Dus je houdt een behoefte in stand denk ik.

Maar als afbouwen wel werkt voor je,gewoon doen natruurlijk.

Ik lees wel twijfel, dus dacht laat ik me er ook eens tregenaan bemoeien:D

nooit herookt dus weet niet waar ik het over heb, maar als het net als met drank gaat, dan

zouder er misschien ook wel rookTIQ's kunnen bestaan;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag begonnen aan de tweede week niet roken. Kom mezelf nog erg vaak tegen, hoor. Pfff.. herstel is niet makkelijk, maar als er mij iets voldoening geeft dan is dat wel herstel..

Ik zat van de week ook regelmatig te denken om toch maar weer een peukie te pakken en me dan aan een soort van afbouwprogramma over te geven. Maar ik denk dat dat voor mij absoluut niet zal werken. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat dat uitdraait op mezelf bedonderen, op de gekst mogelijke excuses om bijvoorbeeld vandaag ééntje meer te nemen dan m'n afbouwschema voorstelt en het dan morgen wel weer goed te maken, en dat soort dingen.

Ik weet dat dat voor mij zo werkt omdat ik dat in het verleden al vaker geprobeerd heb. En waarom zou ik hetzelfde wéér proberen en dan een andere uitkomst verwachten? Voor mij geldt: gewoon, heel simpel, geen mogelijkheid tot sjoemelen: die eerste niet opsteken.

De smoesjes, uitvluchten, wijze woorden, troostrijke woorden, zelfbedriegende woorden en -theorieën kriskrassen als razenden door m'n hoofd.. om gek van te worden. Heel vervelend en verwarrend, maar ik ben pas "verloren" als ik er aan toegeef. Zolang ik die eerste niet opsteek sta ik aan de kant van de winnaars..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Gelukkig heb ik het "programma" met alle toeters en bellen tot mijn beschikking. Isoleren en stiekem doen lijkt erg aantrekkelijk, maar mijn geweten speelt tegenwoordig een andere rol dan vroeger. Vroeger kon ik mijn geweten sussen op een manier die mijzelf rustig kon maken, d.w.z. ik manipuleerde mijn geweten. Tegenwoordig staat mijn geweten "in dienst van" het programma, mijn hogere macht, de fellowship. De enige die ik voor de gek houd met oneerlijkheid ben ikzelf.
quote>


Dit vond ik zoooo een mooie posting van jou,
lees m zelf ook nog is door als het "er weer van is"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Witte, het klinkt natuurlijk raar als ik zeg dat ik het zelf ook een mooie posting vind. Maar dat vind ik wel.. Niet omdat ik dat zelf geschreven heb, maar omdat het voor mij zo waar is. Eerlijk zijn naar mezelf houdt me met de neus in de goede richting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...