Spring naar bijdragen

Nooit meer roken

smart

Aanbevolen berichten

AR,

heel goed man, bij je vroegere stoppoging hier, zat je van 60 op 10, dus dat gaat goed.

Bij mij was de 1e een probleem, zo van, waarom zal ik uit bed komen, valt niets te roken.

En 's avonds, ik weet het niet, na het eten ga ik direct thee zetten en soms een koek of ijsje. Als het moeilijk werd/wordt roep ik : ik wil een sigaret!! En dan zeg ik vervolgens tegen mezelf: jij rookt toch niet meer?

Ga ik iets doen schrijven of hier komen of opruimen, Tv kijken, afleiding zoeken, maar vooral zeggen dat ik niet meer rook en dat helpt wel.

Je wilt niet weten hoe veel meer last ik heb van mijn longen die zich schoon proberen te maken dan van wat zal ik met mijn handen doen enzo.

Echt waar als je een tijdje gestopt bent, zul je zien wat er allemaal uit komt.

Lees mij maar eens na op dit draadje.

En dan nog eens wat, beste Albert, jij solliciteert naar hele enge ziektes met je 60 peuken en dat al zo lang.

Ik bedenk soms wat ik in een week uitspaar en wat ik daar mee ga doen.

Als iemand het kan , dan kan jij het, dat weet ik zeker, maar Aken en Keulen zijn ook niet op 1 dag gebouwd.

De deal met je collega lijkt me een goed plan, maar als je dat pakje voor hem koopt, please........ koop er dan niet ook 1 voor jezelf, want dan ben je terug bij af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM

Nee, ik tel ook niet hoor, alleen soms denk ik, wanneer heb ik nu voor het laatst sig. gekocht en dan ben ik toch blj verrast. Ik heb hier ook al geschreven dat minderen met roken niet gaat, zoals met drinken soms wel.

Je had laatst een vraag over "honger"na middernacht. Heb ik ook, kan er dan niet van slapen, maar ga niets eten, dan maak ik helemaal v.d. dag een nacht.

Ik denk dat het komt omdat alcohol verteerd wordt voor eten, dus toen je nog dronk was dat eten veel later aan de beurt dan toen als je niet drinkt. Dus is het eten nu eerder uit je maag en krijg je honger gevoelens.

Een "trou" zoals de Franse zeggen.

Ik probeer dan ook tegen alle adviezen in, laat op de avond nog iets te eten, een banaan, paar toostjes ofzo. Dat helpt, maar niet altijd.

Zo, ook weer van mijn to do list geschrapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit wordt dan weer dag 4 niet roken, na 3 dagen heeeel veel :$

ik merk echt dat ik mijn lijf heb vergiftigd, en dat is vlg mij mede de reden dat ik nu ziekjes ben, zou toch best een soort afkick van het roken kunnen zijn? meen me te herinneren dat eerdere pogingen ook te hebben gehad, voelt alsof ik 2 pakjes gerookt heb gister, i,p.v niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Deze draad is me echt veeeeeeeel te lang om terug te lezen helaas, maar wil me hier toch effe melden... Ik ben namelijk eergisteren gestopt met roken en drinken tegelijk. Zijn er meer mensen die op dit moment van beide verslavingen los aan het komen zijn? Is er hier ook een soort dagpact of zo net als op de dagdraad mbt alcohol?

Ik merk in ieder geval dat ik tot nu toe meer moeite heb met niet roken dan met niet drinken :huh:... hebben meer van jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR, ik heb de eerste week mn hele huis van

zolder tot kelder schoongemaakt

Alle ramen gelapt, alle gordijnen gewassen

al het houtwerk gesopt, keukenkastjes, enz enz

kortom de hele mikmak.

Nou ik kan je zeggen dat, het een prima tijdverdrijf was:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb gisteren een mijlpaal meegemaakt: voor het eerst sinds ages ben ik aan het winkelen geweest zonder voor de bijl te gaan! Ik moest noodgedwongen een paar uur alleen in de stad volmaken, en zag er enorm tegenop. Al die rokende mensen en sigaretten winkels...

Ben zooooo blij dat het me gelukt is! :D :D :D

Heb nu wel al dagen doorlopend hoofdpijn die niet weg wil, maar zal het ontgiften wel zijn :angry:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Chrissy,

De eerste keer is altijd het moeilijkst, volgende keer weer iets

makkelijker. Dan weet je dat je het kunt! Je hebt het nu ook gedaan!

De hoofdpijn is normaal, zat eerst die rook :)

Maar ook die gaat weg. Ik ben helemaal niet voor medicijnen

maar om het iets makkelijker voor jezelf te maken zou ik toch

een pilletje nemen tegen de hoofd pijn. Anders voel je jezelf

helemaal zo beroerd.

Het gaat je goed, hou vol!

Groetjes Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vrijdag niets gerookt, zaterdag na het klussen toch weer gerookt, 7 na elkaar met alcoholvrij bier, en de gordijnen dicht, is gewoon puur ''oud gedrag'' :$

gelukkig moest ik daarna weg, en de rest van de avond dus niet hoeven roken, gister ook niet gerookt, maar oh wat zonde dat ik die eerste weer opgestoken heb, merk dat ik het nu als een soort beloning/troost zie. Zo NIET waar!!!!

Succes aan alle stoppers!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert;

gefelciteerd met de eerste rookvrije dag van de rest van je leven!!

Het wordt vast zwaar af en toe en je lijf zal reageren,

je geest zal je af en toe proberen wijs te maken dat eentje geen kwaad kan

en je ziel zweeft misschien op de sigarettenrook van anderen omhoog.

En toch ga je het kunnen

wij hier geloven in je

en W daar ook.

toi toi toi:present::heart::present: Tiger!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou ik ook graag willen stoppen met roken.

Maar ik heb al zoveel stoppogingen gedaan, dat ik bang ben dat het niet gaat lukken.

Of is dit een smoesje?? Hahahaha.

Ik heb nog een half pakje sigaretten en wilde straks nieuwe kopen maar misschien doe ik het wel niet.

Ben er nog niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhhh ff zeggen dat het niet is dat ik geen intresse heb

in de stoppen met rokers, maar ik vind het niet leuk

om steeds te vragen hoe het gaat.

Ik vond dat ook zelf nl niet zo leuk, toen ik wel wilde

maar het niet ging.

Dus ik lees hier elke dag en als iemand support of weet ik veel wat wil

zeg het....

Suc6 allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...