Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Ik wilde stoppen met drinken en zocht een datum Hum....

Juist 14 febr. had met die datum goede ervaring met stoppen :)

Maar wat wil nu het geval zijn 9 febr zouden we op reis gaan

dus zouden we wijn in slaan om mij van 9 febr tot 14 febr van

drank te voorzien. :huh:

Dit vond ik van de gekke, dus sprak ik af dat we 14 febr aan zouden

houden als officieel en de 9e stoppen want dit was makkelijker dacht

ik. Nieuwe omgeving andere gewoontes!

En dit werkt zo voor mij! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Wel heel toevallig, vannacht heb ik hier bijgelezen en zag dat er weinig geschreven wordt, neem me voor een up-date te houden en kijk nu eens!! Hele discussies!

AR en Akelei, heel goed, jullie voornemens, ik weet dat het moeilijk is, maar niet onmogelijk en ieder doet het op zijn eigen manier.

Ik ben nu sinds eind oktober bezig omdat ik toen langdurig griepverschijnselen had en dat wel een goede reden vond want voelde me toch al beroerd.

De rest is hier te lezen, maar ik moet zeggen, de snak is eruit sinds een week.

Ik wil hier niet een hallelujafiguur uithangen, maar het voelt werkelijk als een soort bevrijding. Nu maar hopen dat dat blijft.

Vorige week zat. nog een "klein" pakje gekocht (scheelt 8 met een groot), kwam eigenlijk doordat ik wijn had gehaald en dus (koppeling) ook zin in roken kreeg.

Was zondag op, komt er een vriendin langs, die gelukkig tomatensap dronk, zodat ik mijn laatste wijn niet hoefde te delen. Na een tijdje vroeg ik haar of ze soms sig. had, zij is een verstokte roker, maar veel rokers houden toch rekening met een stopper,had ze niet, probeerde ook te minderen/stoppen.

Er zijn meer mensen om mij heen die stoppen, dat scheelt echt heel veel, want niemand wil toch een buitenbeentje zijn. En zien roken is een trigger.

Donderdag had ik een afspraak met het antirookvrouwtje, de praktijkondersteuner. Ik ken haar al langer en het klikt goed, bovendien is ze zelf een ex roker.

Ik kan met haar ook over mijn alc. verslaving spreken, dat is toch wel uniek, dat dat vanzelf gaat.

Want Akelei, je hebt natuurlijk gelijk, het komt allemaal neer op verslavingsgedrag.

Zij zei ook tegen mij dat ik verslavingsgevoelig ben, klinkt heel netjes.

Omdat ik zoveel hoest, zoals ik al gemeld heb hier en de med. die ik gekocht heb niet voldoende helpen, hebben we besloten dat ik een puffer erbij krijg die de longblaasjes verwijdt, want ik ben soms best benauwd.

Ja beste, dappere stoppers, het rare is dat dit bij heel veel stoppers voorkomt. De troep moet eruit en door het roken vernauwden de bloedvaatjes en verbrandden de haartjes in de luchtpijp die het slijm e.d. eruit moeten werken. Het weer aangroeien daarvan veroorzaakt kriebel hoest en dat andere vastzittende hoest.

Dan bedenk ik steeds: wat doet een mens zichzelf toch aan?

Zo lang deze klachten niet over zijn ben ik niet van plan nog een peuk op te steken en verwacht dat ik daarna er totaal geen zin meer in heb.

Want in tegenstelling tot veel rokers heb ik het altijd vies, stom en duur gevonden.

Daar komt nog bij dat je steeds meer moet afzien omdat het op steeds meer plaatsen verboden is. En als we de VS achterna gaan, mag je niet eens meer op straat roken.

Zo, FLEURTJE, heb ik het nu ingehaald met dit rapport?

Ik hoop dat ik degenen die nu gaan beginnen kan steunen met mijn ervaringen die vanaf nu positief zijn.

Bijv. Ik had 4 fleecetruien gewassen en die heb ik gewoon over de stoelen gehangen en de vlg. dag waren ze droog. Dat doe je niet in een rokerige ruimte.

Vrijdagnacht kwam mijn buurvrouw (wij noemen alles wat in de buurt woont buuf en buurman) om 2.30uur langs om te vertellen dat ze een kleindochter had gekregen en dan ben ik toch wel blij dat ik haar niet ik een stinkende kamer hoef te ontvangen om samen een glas te drinken op de nwe wereldburger, die een week te laat kwam.

Ik ben nu eenmaal een nachtmens, vandaar.

Vrijdag vlieg ik naar Egypte, hoef ik ook niet af te zien. insh'allah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Niwi daar ben ik het niet mee eens. Ik ben ervoor een datum

te kiezen in de toekomst!

Maar het onderste baat me meer zorgen;

Voor alc 0, roken 0 en snoep 0

( yes man )

Je kunt niet alles ineens. Lijkt me ook niet goed.

Hoelang drink je niet meer? (sorry niet allemaal bij gehouden)

snoepen blijft moeilijk ?

voorbereiden is goed denk ik. Er naar toe leven, je zelf ervan overtuigen

dat je het echt niet meer wilt. redenen waarom dan niet duidelijk hebben

maar er ook in geloven.

Maar als je stopt met roken moet je

incalculeren (en je er nog niet druk over maken) dat je aan gaat

komen. Heeft niet eens iets te maken met eten en/of snoepen.

Je stofwisseling veranderd.

nee niet bezig zijn met neven effecten, je stopt met roken omdat

je dit wilt. Je vind het vies! Het ruikt vies!

Je ziet mensen buiten roken omdat het binnen niet meer mag,

en denkt; wat zielig ze moeten buiten staan met hun stink stok!

Ik hoef dat niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu komt het, slaat dat wel ergens op?

Want is dat niet verslavingsgedrag voeden?

Ik denk dat het met bier heel anders is als met roken of eten.

Maar ik denk dat het niets met verslavingsgedrag voeden te maken heeft.

Ik denk eerder dat het je afleid van dat wat je niet mag hmmmm WAT JE NIET MEER WIL!

Je pakt nu toch ook geen alc vrij bier, en dan geen nep sigarette.

en de dingen die je op noemt zijn gewoon gezond, moesten we allemaal doen:)

Nee je bent goed bezig hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Myriam,

helemaal met je eens.

Dinsdagavond was ik met een groepje vrienden naar een lezing van Maarten van Rossem in de kerk hier. In de pauze ging iemand een sigaartje (gelukkig geen sigaret!!) buiten roken. Ik stond denk ik een beetje onthand te kijken en toen zei de vriendin waarmee ik op vak., ga: "jij hoeft niet naar buiten, fijn hè?" Het drong eerst niet eens tot me door, maar het was idd wel relaxt, niet dat gejaag van eerst wat drinken of eerst roken.

Bovendien was het heel koud buiten.

Ja, dat zijn de kleine dingen waardoor je gaat zien dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Wat zeg ik : vertel mij de voordelen v/h roken eens.

En aankomen, ja, het zei zo. Ik ben niet aangekomen, maar mijn HA zei bij 1 v.d. vele stoppogingen : 2 kilo is normaal, de rest is snaaien.

Allan Carr schrijft, je wilt v.d. nic.verslaving af, dus waarom zou je die inruilen voor een andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Lidia,

Het is inderdaad veel rustiger nu ik niet meer rook!

Je hoeft niet meer op de klok te kijken van wanneer mag ik...

Zo ook met het drinken; hoef me niet meer druk te maken dat

ik niet meer mag rijden. Tellen tot 2 dan of toch stikum 3.

He gelukkig geen politie....

Hee het valt me op dat ik veel meer tijd heb voor iets anders!

Zowel in tijd als in kwaliteit ! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myriam,

ja, zo is het. Alleen met drinken gaat het nog steeds met vallen en opstaan, eigenlijk zeg ik dat niet goed. Het is nu gewoonte geworden om door de week niet (of bijna niets) te drinken, maar de weekenden heb ik nog niet onder controle.

Vannacht weer heel slecht geslapen met hallucinaties en al. Heel erg eng en een goede reden om eerst eens aan dit soort nare effecten van alc. te denken voor het 1e glas.

Gelukkig houd ik niet van zoet, dat scheelt met snoepen en aankomen.

Hoewel, als ik niet drink, wel de neiging heb om een koek of ijsje als toetje te nemen.

Nou ja, moet kunnen, veel mensen nemen standaard een toetje.

Gelukkig kunnen we niet in de toekomst kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bovenstaande 3 x moeten lezen Bor

eer ik doorhad dat jij Myriam quote

die weer Niwi quote

en pas dan begrijp ik dat je overgaat in je eigen mening verkondigen.

In mijn beleving is het een soort van ongeschreven regel iemand te vermelden

die je quote; om misverstanden te voorkomen, maar ook omdat dat netjes is.

Zoals je bij een uitspraak van iemand, zijn/haar naam vermeldt uit respect.

Ik bedoel dit niet als kritiek, maar het leest ook erg onduidelijk en in eerste instantie dacht ik;

Bor wat schrijf je me nu. terwijl ik het na de 3e x lezen gewoon met je eens ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Borretje,

Jij vind het gevaarlijk wat ik zeg te doen om te stoppen.

Misschien is dat voor een ieder anders, is maar hoe

je er tegen aan kijkt.

Ik leefde naar die datum toe. Ging bewust met mijn verslaving om. Deed het heel bewust. Het stoppen ook.

Ja ik ging ook meer gebruiken zowel toen ik stopte

met roken als met drinken.

Afkicken is afkicken dacht ik, en je weet hoe het gegaan is.

Ik rook en drink niet meer en in mijn geval ook geen

terug vallen meer. Dus het kan wel werken!

(Valentijnsdag vond ik een goede datum, waarom?

omdat ik van die onbekende hou die onder die verslaving

zit! ;) )

Groetjes Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was helaas min of meer weer begonnen met roken (NIET aan te raden), zat gister op verjaardag en daar werd binnen gerookt, werd er misselijk van. thuis, overgeven, diaree, vandaag ook hele dag, dus vandaag ook weer dag 2 niet gerookt, hopelijk kan ik het niet roken weer oppakken, bah vies!

was stuk gelukkiger toen ik niet rookte :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even om te laten weten dat het niet gaat zoals ik had gehoopt.

Eigen schuld dikke bult enzo natuurlijk.

Op en af en weer op en weer af. Dat verhaal.

Daarom dat ik hier ook weinig te melden heb eigenlijk....

Maar ik en m'n maatje gaan stug door.

We komen er wel, vroeg liever dan laat!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

=VM

Wanhoop niet, het kost gewoon tijd tot die knop omgaat. Van mensen die dat over A zeggen, geloof ik het niet, maar met roken wel. Je hoort het zo vaak: blij dat ik eraf ben.

Gisteren was mijn vriendin hier even met hondje om wat cadeautjes voor de kinderen in Egypte te brengen en dan vraag ik toch of ze haar shag bij zich heeft. Dat zit natuurlijk in mijn hoofd. M.=roken. We hebben gezellig samen een paar shaggies gerookt. Waar ik eigenlijk niet van hou en ik ben er ook niet goed in, maar ik heb nu niet meer de neiging om te denken: OoooooooooooHHHHHHHHH had ik nog maar wat te roken. Het was wat het was, beppen en roken en spa'tje drinken.

Nu nog zien dat ik in Egypte niets koop, maar heb niet rokende vriendin bij me.

Hééé', hoe zit het met je stopmaatje???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met het niet roken?

Ik heb geen sigaretten of shag in huis, dus gistermorgen opgestaan en de vuilnisbak

nagekeken of er geen peuken in zaten die ik nog open kon knippen om er vervolgens nog een nieuwe van te draaien, niet gelukt want de koffieprut was er ook al overheen:$

dus tot aan half 9 niet gerookt en toen heb ik er 1 gevraagd aan een collega.

Dat heb ik gedurende dag dus gedaan en op de dag 5 sigaretten gerookt.

toen kwam ik thuis om half 6 en ik heb dus niks gehaald en niks in huis.

Ben vervolgens maar om kwart over 7 naar bed gegaan.

Vanmorgen was het niet zo erg meer dat ik niks te roken had. Ik had namelijk afgesproken met die collega dat ik het zo graag een paar dagen wil proberen (einde week haal ik sigaretten voor hem hoor)

Dus vanmorgen weer mijn eerste sigaret om half 9, normaal gesproken sta ik om 6.45 uur op en het eerste wat ik doe is een sigaret opsteken, dan koffiemachine aan en tv aan.

verder vandaag weer 5 sigaretten gerookt. Ook nu niks gehaald en niks in huis.

Voor iemand die 60 sigaretten per dag rookt vind ik dit al een hele pluim waard voor mezelf.

Ik wil er helemaal vanaf hoor.

Nou heb ik een vraag, wat doen jullie `s avonds?

Ik verveel me stierlijk zonder sigaret, lijkt dus op alcohol hè?

Maar ik kan voor alcohol iets anders in de plaats drinken, wat ik dus ook doe en veel.

Wat kan ik doen om met iets anders bezig te zijn in plaats van roken? voor `s avonds?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een goed begin AlbertR, maar jij weet ook dat het net als

met drinken is de sigaretten tellen van de één naar de ander

roken. Maar het is een begin, goed zo!

mijn vriend die ook gestopt is met roken tegelijk met mij

kocht stapels zoethout. wanneer hij dacht een sigaret

op te steken pakte hij dat houtje. beet er enige tijd op

en legde het dan weg, onder handbereik.

Is misschien een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei

Humor en een grote verbeeldingskracht. Oh ja, een vroegere vriend rookte ze: in een ijzeren doosjes en cylindervormig. Bliffies of zo noemde hij ze.

Go, was ik al vergeten. Heb niet de indruk dat daar veel gerookt wordt, geen geld.

Maar je hebt gelijk, in denk soms van als ik daar nu 1 pakje koop, gewoon voor 's avonds omdat het vakantie is. Maar ik zal zeker voor het eerst sinds jaren vertrekken van Schiphol zonder een slof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bliffies!!!!!!!!!!

Jaaaaaaaaaren geleden dat ik dat woord nog hoorde!!

En tja AR dat vuilbak verhaal ken ik!

Lidia, met roken is het bij mij dus geen kwestie van tellen, da werkt niet.

Anders dan met alc wilde ik schrijven maar dat is ook niet waar. Alc tellen werkt ook niet.

Maar met roken is het bij mij toch wel alles of nix.

Terwijl ik met drinken minder (anders) een probleem heb.

En die knop he ja die knop!

Maar samen met maatje gaan we nog steeds stug door hoor!!

dus Maatje!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...