Shahire Geplaatst 3 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2012 Originally posted by: SootheVieze stinkzooi is het!quote> ........zei ineens de klager Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 3 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2012 jajajajajajajajajajaja........ik kom ook nog wel, ben me geestelijk aan het voorbereiden duurt bij mij alleen iets langer dan bij een normaal mens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Ik sluit me helemaal bij de vorige spreekster aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Dus, 1 januari ging eigenlijk redelijk. Dag twee al wat moeilijker dus toch gerookt. Dag drie ook wel gerookt maar weinig. Vandaag dus (ja hoor met de keukenwekker!) weer verder. Maar, ik heb er een goed gevoel over! Samen met mijn stopmaatje gaat dat lukken! Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Zekers gaat het lukken Vlaamsmeisje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Heee Vm, ja sorry hoor dat ik dan wil weten hoe het werkelijk zit. Ik zal wat meer dimmen dhr Soothe;) Ik volg jullie gewoon wel enne als jullie een aanmoediging willen zeg het dan ff ok? Heel veel succes jullie twee maatjes... De andere die er over nadenken en/ af en toe proberen ook heel veel sterkte gewenst. Fleur jij ook nog steeds niet he?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Witte. Lekker aanmoedigen hoor! Ik vind de mensen die dit redden megakanjers, dus dat ben jij natuurlijk ook. Een Supermegakanjer. Witte dank voor de steun. Laters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 maar hoe gaat het nu Soothe? met je wel/niet/matig roken dan:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 stoppen = stoppen en niets tussenin. blijkbaar zijn de regels soepeler hier? ik protesteer!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Pffffffffffff en Fleur heeft gelijk! Tussen in is maar niks. MAAR dat is dan ook onze bedoeling he. Volledig stoppen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Is het een aanloop VM? Want dat kan ik begrijpen. Ik neem meestal zelf ook wel een aanloop tot. Ik zou best een sigaret willen. De laatste dagen is het een stuk moeilijker. Heb al een aantal keren overwogen om een sigaret ergens te vragen maar laat het overwaaien. Wat het niet persé beter maakt. Vanaf volgende week waarschijnlijk gemakkelijker. Denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2012 Luitjes, ik vind jullie enorm stoer, zelf ben ik niet toe aan stoppen met roken. Nog niet maar wat niet is kan komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Update, gaat best goed! Alleen nu nieeeeeeeeeeeeeeeet! Ik ben net in de vuilbakken gaan kijken of er nog iets te roken te vinden was. Erg he! Niet gevonden ma ja... Naar de winkel ga ik al zeker niet dus het wordt houtje bijten (ja woman haha). (Net hier onder zie ik staan "gaat die trek dan nooit meer weg...) Soothe mail komt eraan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 vandaag dag 354 ik steven op een jaar af....bijna.... naast het niet meer hoeven drinken is het niet meer hoeven roken ook een weelde.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Nina, kom op hoor. Laat je niet kisten en al zeker niet door een vuilnisbak. Je kan het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Daar ben ik weer, wat is het stil hier. Jopie, blijf nou, Borretje heeft gelijk. Dit draadje is niet zo moeilijk bij te lezen, met ditjes en datjes id het bijna ondoenlijk. Goed, hoe gaat mijn niet roken poging(en)? Niet zoals ik zou willen, maar het waren ook rare tijden. Vrijdag had ik 1 sig. bewaard en die heb ik gisteren gerookt, met de bedoeling dat dat nu echt de laatste zou zijn. Een vriendin van mij was hier en zoals jullie hebben kunnen zelen, zouden wij een stukje gaan lopen. Op het moment dat we de deur uitkomen, is daar de SRV man en ik stond toch even te twijfelen, maar zij zei, kom op, zo maak je het jezelf alleen maar moeilijker. En we liepen de straat uit. Dit i.t.t. mijn andere vriendin, die wel rookt en mij zag snakken en aanbood sig. voor me te halen. De vriendin van gisteren rookte vroeger niet, haar kinderen wel en toen kreeg ze ook nog een vriend die rookte en met wie zij een horeca zaak begon. Nou, dan snap je het al! Ze rookte als een schoorsteen, tot ze er last van kreeg en het roken in de horeca verboden werd. Ze stopte en heeft nooit meer zin in een peuk gehad en zegt nog wel eens dat ze zo blij is dat ze niet meer rookt. We liepen dus gisteren in die wind en ik kon duidelijk merken dat ik niet genoeg lucht kreeg als ik ook nog daarbij praatte. Dus weer overnieuw begonnen, was niet makkelijk want mijn "tuinman" heeft hier vandaag (in huis) klusjes gedaan en rookte 6 sigaartjes. Was een trigger, maar ben toch niet naar de benzinepomp gereden, zou wel heel zwak zijn geweest. Ik begrijp niet dat ik soms een week niet rook zonder moeite en het dan ineens echt niet meer gaat. Ik las net op d&d van donderdag dat VM, net als ik echt met roken wil stoppen, maar wel af en toe wat drinken. Dat wil ik ook, maar of dat met drinken lukt, weet ik echt niet. We zullen zien. Doe mijn best. Waar blijft de rest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Hoi Lidia, ik zou ook wel willen stoppen, maar twijfel nog of ik het zou gaan doen. Nee haha, eigenlijk twijfel ik niet of ik wil stoppen want dat wil ik echt. Maar wanneer nu te beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Pippie dat ligt een beetje aan hoe je erin staat, wil je dit al langer bijv.? Ben je al eens eerder gestopt? Kijk je wel eens hoeveel geld het kost? Hoe je buiten staat te bibberen en als je weer naar binnen komt mensen toch nog zeggen dat je stinkt. Rokers worden steeds meer als paria en zwakkelingen beschouwd. Heb je wel eens een lange vliegreig gemaakt, snakkend en wel? Wordt je wel eens wakker van je eigen gepiep? Heb je vorig jaar dat TV programma over COPD gezien? Ken je mensen die na een lijdensweg aan longkanker zijn overleden? Wordt je zenuwachtig als je pakje bijna leeg is en je geen peuken meer kunt kopen? Of je kunt ze nog wel kopen en neemt p.o ook maar drank mee. Die 2 gaan samen, daarom probeer ik het ook samen aan te pakken. Met de nadruk op proberen, want trots ben ik nog niet. Eind okt. kreeg ik een slepende lichte griep en toen dacht ik als ik me nu toch rot voel, stop ik, merk de onthoudingsverschijnselen dan niet. Maar van eerdere pogingen weet ik dat dat alles meevalt en na 4 dagen voel je je zelfs al beter worden. Ik tracteer mezelf op een sportmassage elke 2 weken (a.s. x voetzoolreflextherapie, voor het eerst) heel wat beter voor mijn lichaam. En nog goedkoper ook. Dus.........Pippie, doe met me mee, gaan we bijna gelijk op. Wel je asbakken uit het zicht zetten, als je nog sig. hebt, geef ze dan aan iemand, zodat als de snak te groot wordt, je daar 1 of 2 kunt gaan halen. Zo bouw je het af en het is niet lekker, het is een vieze, dure en ongezonde gewoonte. Dit bericht mag ook worden gelezen door anderen dan Pippie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Ja Lidia, eigenlijk is alles wel van toepassing op mij. Genoeg redenen op te stoppen. Ohhhhhh, het zou werkelijk fantastisch zijn, wanneer ik zou stoppen. Ik ga er vandaag nog even heeeel goed over nadenken. Hoelang ben jij nu gestopt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Originally posted by: pippieHoi Lidia, ik zou ook wel willen stoppen, maar twijfel nog of ik het zou gaan doen.Nee haha, eigenlijk twijfel ik niet of ik wil stoppenwant dat wil ik echt.Maar wanneer nu te beginnen.quote> vandaag lijkt me eigenlijk wel een geschikte dag daarvoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Pippie ik zit na herhaalde mislukkingen op dag 3, deze x zeer vastbesloten. Als je goed of ook als je minder goed nadenkt, is het alleen maar winst. Probeer vandaag alleen de hoogst nodige peuken te roken en morgen te stoppen. Je HA (of iemand in zijn praktijk die hiervoor opgeleid is) kan je helpen met gesprekken. Dat wordt vergoed en is een stok achter de deur. Voor mij tenminste wel, vlg. week do. moet ik er weer heen en kan dan niet meer met een lamlendig excuus aankomen: ja, het lukt nog niet helemaal. Ik hoor het graag van je want lijkt me leuker om samen te stoppen, desnoods geef ik je mijn tel.nr. Kun je in geval van nood bellen en was ik je je oren wel even tot je beter horen kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Originally posted by: niwivandaag dag 354ik steven op een jaar af....bijna....naast het niet meer hoeven drinkenis het niet meer hoeven roken ook een weelde....quote> Geloof ik, knap Niwi:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Helemaal stoppen op dit moment vind ik toch nog te moeilijk. Helemaal in combinatie met het stoppen met drinken. Wel ga ik vanaf vandaag heeeeeeeeel veel minder roken. Minderen hoort misschien niet op dit draadje thuis, maar toch. Dus ook minder koffie drinken dan, want dat is natuurlijk de perfectie combi. Kop koffie met een peuk. Ok, ik ga voor het minderen vanaf vandaag!!!! Jij ook succes lidia en niwi........toppie hoor, bijna een jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 11 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2012 Gister de helft minder gerookt. Vandaag weer proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2012 De ingrediënten van sigaretten: Aceton (Ethyl-acetaat): een oplosmiddel dat wordt gebruikt in nagellakremover. Acetonitril: giftige stof, onder andere gebruikt in insecticiden. Ammoniak: zorgt ervoor dat de nicotine nog sneller in het bloed wordt opgenomen. Dit kan ook worden toegevoegd tijdens de groei van de tabaksplant (en wordt ook gebruikt bij explosieven, ontsmettingsmiddelen en reinigingsmiddel). Arsenicum: een sterk kankerverwekkend gif, dat DNA-schade, onvruchtbaarheid en irritatie van de luchtwegen veroorzaakt. Arsenicum wordt ook gebruikt in mierenbestrijdingsmiddelen. Symptomen van acute arsenicumvergiftiging zijn onder meer brandende lippen, vieze adem, overgeven en de dood. Benzeen: een kankerverwekkende stof die een rol speelt bij het ontstaan van leukemie en bij veranderingen aan chromosomen. Benzopyreen: een kankerverwekkende stof. Benzylalcohol: wordt gebruikt als ontwikkelvloeistof in de donkere kamer. Veroorzaakt ademhalingsproblemen en kramp, kan bij baby’s tot de dood leiden. Vermindert de zin in seks. Benzylsalicylaat: een allergie veroorzakende stof die wordt gebruikt in parfums, reinigingsmiddelen en luchtverfrissers. Broomhexine: een hoestdemper. Cadmium: een van de zware metalen, uiterst giftig. Het zit ook in accu’s en batterijen en is de reden dat batterijen bij het chemisch afval moeten. Cadmium hoopt zich op in de nieren en de botten en kan nierproblemen en poreuze botten (osteoporose) veroorzaken. Cadmium kan leiden tot longkanker. Ethyl-alcohol ofwel Ethanol: alcohol Fenol: een zeer giftige zuurverbinding die giftig is als je hem inhaleert. Fosfor: komt voor in rattengif. In de vorm van fosforzuur is het terug te vinden in sigaretten. Koolmonoxide: komt vrij bij verbranding. Het is een kleur- en reukloos giftig gas dat zich tweehonderd keer zo sterk bint aan de rode bloedlichaampjes als zuurstof. Op die manier verdringt het de zuurstof in het bloed. Koolmonoxide wordt wel gebruikt voor zelfmoord. Ook komt het af en toe in het nieuws als een gezin bewusteloos wordt opgenomen door een slecht geventileerde gaskachel met als gevolg een koolmonoxidevergiftiging. De koolmonoxide in de sigaret is de reden waarom het zinloos is om aan mensen die roken zuurstof te geven: de koolmonoxide verdingt de zuurstof van zijn plek. Daarnaast is het gevaarlijk om zuurstof te geven aan rokers vanwege het ontploffingsgevaar. Lood: een gitig zwaar metaal dat zich ophoopt in het lichaam en hersenschade en dementie kan veroorzaken. Om die reden zijn loden waterleidingen inmiddels verboden. Lood wordt gebruikt in haarverf, niemand weet hoeveel de huid hieruit opneemt, laat staan uit sigarettenrook. Methanol: een giftig soort alcohol die wordt gebruikt voor antivries, en die wordt toegevoegd aan spiritus om die giftig te maken. Mierenzuur: een looi- of bijtmiddel dat wordt gebruikt in reinigingsmiddelen en ontsmettingsmiddelen. Nicotine: de verslavende stof. Een nicotinevrije sigaret bevat wel kankerverwekkende stoffen, maar is niet verslavend. Deze sigaretten zouden dan ook niet blijvend gerookt worden. Daar heeft de tabaksindustrie dus geen baat bij. Pyridine: een giftige, naar vis stinkende stof die impotentie kan veroorzaken en wordt gebruikt in bactericiden en in insecticiden. Smaakstoffen: zoetstoffen, cacao, menthol, chocola, honing, suikers, anijs, appelsap en dropconcentraat worden toegevoegd. Kinderen gaan hierdoor sneller roken – de smaakstoffen maskeren de vieze smaak, en kinderen houden van ‘gebrande’ suiker. deze stoffen zijn pas gevaarlijk als ze verbrand worden. Bij de verbranding van suikers komen aldehyden vrij. Aldehyden zijn kankerverwekkend. Ze zijn volgens de tabaksindustrie veilig, want ze staan op de lijst van toegestane stoffen, in onverbrande vorm dan… Teer: is geen ingrediënt maar ontstaat bij verhitting van plantaardige bestanddelen en wordt dan kankerverwekkend. Teer bevat ook weer tweehonderd schadelijke stoffen, waaronder dioxine. Teer stapelt zich op in de longen, waardoor giftige stoffen langer op de cellen kunnen inwerken en er kanker kan ontstaan. In de gordijnen en op het behang in ruimtes waar veel gerookt wordt, kun je de bruine aanslag van de teer zien. teer is een zwarte, donkere, stroperige of kleverige taaie substantie. Hier komt de opmerking vandaan: als mijn luchtwegen maar geasfalteerd zijn. Terpentine: is ene volkomen natuurlijk maar uiterst giftig product. Geïrriteerde slijmvliezen, duizeligheid en zelfs toevallen kunnen het gevolg zijn als je er teveel van inademt. Waterstofcyanide ofwel blauwzuurgas: wordt in de VS gebruikt om gevangenen te executeren. Het is een bestrijdingsmiddel tegen houtworm en sterk giftig. Het veroorzaakt al in kleine hoeveelheden irritaties van het neusslijmvlies, hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Xyleen: is een stof die in markeerpennen inmiddels niet meer gebruikt wordt vanwege de kankerverwekkende eigenschappen. In tabaksrook komt het gewoon nog voor. EN NOG VIERDUIZEND ANDERE STOFFEN….. (Bron: Nederland stopt met roken - Pauline Dekker en Wanda de Kanter) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden