witte Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Nou Fleur ik wens je succes morgen en morgen en overmorgen en die dag daarop en daarop en daarop dan zul je merken dat nu een maand gestopt zijn met roken nu heel veel profijt geeft. Je hebt het niet voor niks gedaan. Enne ik hoop dat je na de operatie gewoon lekker bij mij op dit draadje blijft en niet dat je zodra je weer kan er 1 opsteekt. Maaaaar jou kennende zou het zo niet zo snel werken:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Werd ik geroepen? Ik heb het erg druk gehad, voor mijn doen als AOW-er en ben een paar dagen niet op mijn pc geweest, want dan is daar altijd werk aan de winkel. Met niet roken is het niet helemaal goed gegaan, maar ik geef toch niet op. Later schrijf ik wel meer. Fijn dat er nog mensen bij komen hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 zo ongemerkt eigenlijk alweer 2 niet rook dagen erop zitten, bij de stress heb ik toch weer teruggegrepen naar de sigaretten, vies,bah!!! maar nu ik weer wat beter in mijn vel kom te zitten is die behoefte ook weer weg, bovendien had ik een paar dagen in huis gerookt,roken en cola drinken is het ook niet hoor maar gelukkig niet naar de alcohol gegrepen, en wat duurde het lang voor die rook weg was, zo vies was dat bij mij vroeger altijd zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Ik rook ook nog altijd niet en de aandrang is ook helemaal weg. Wat ben ik daar blij mee.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 3 december 2011 Rapport Share Geplaatst 3 december 2011 Desi was ik maar vast zo ver. Nadat het vorige keer 4 dagen fout was gegaan, besefte ik dat nicotine een ergere verslaving is dan alc. Maar hiermee vertel ik niets nieuws. Soms tel ik de dagen dat ik niet gedronken heb en verbaas me erover dat dat zo ongemerkt voorbij ging. Dat is bij niet roken wel anders. Ik had dus een pakje gekocht om wat sig. terug te geven aan vriendinnen en er een paar achter te laten, zodat ik niet hoefde te bietsen en voor noodgevallen............... Dat pakje kwam daar niet en ook de 2 die ik daarna kocht. Dus toen wist ik dat er niet zoiets als een rookminderaar bestaat. Voor je het weet zit je weer lekker onbewust te paffen met alle lich. gevolgen van dien. Dus nu heb ik de beslissing genomen niets meer te roken en toen werd het meteen ook moeilijker, zwaarder, zeg maar. Gisteravond laat was het zo erg dat ik een blikje openmaakte waar restjes van stickies van gasten en zo liggen, sommige 10 jaar oud en wat deed ik? Daar probeerde ik een shaggie van te rollen. Nou kan ik dat normaal al niet, dus dat lukt niet echt! En van wiet hou ik helemaal niet. Maar het brandde. Wat een verslaving al niet met je doet!!! Dus dat opende weer eens mijn ogen. Toen de SRV kar in de straat kwam, zei ik: satan ga weg van mij. Waar een chr. opvoeding al niet goed voor is. Dus die verleiding heb ik weerstaan en nu gaan we (ik) het weekend doorbrengen zonder die kankerstokken. Ik houd jullie op de hoogte. Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 december 2011 Rapport Share Geplaatst 3 december 2011 die arme SRV-man:o Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 3 december 2011 Rapport Share Geplaatst 3 december 2011 hA,HA, Jane, hij zou er hartelijk om lachen, dat weet ik zeker. Heeft vroeger zelf ook gerookt en was toen hij 14 jaar was, verliefd op mij. Ons kent ons zeg maar. Waar blijven de andere stoppers? Madelief, jou heb ik gevraagd of je, nadat je zo bang bent geweest, niet zou kunnen proberen met roken op te houden. Het kan, maar makkelijk vind ik het nu even niet. Morgen sta ik waarschijnlijk verbaasd te kijken dat er een zaterdagavond voorbij is gegaan zonder sigaretten. Tja.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 december 2011 Rapport Share Geplaatst 4 december 2011 Kauw kauw...not Gek genoeg heb ik helemaal geen trek op het moment in een sigaret. Ik verwacht wel dat dat terugkomt van het moment het iets beter gaat. Dan zien we ook weer hoe we daar mee omgaan toch? Lidia, hoe gaat het nu? Ietsje beter? Witje, ben jij al bijna geen twee maanden ver? Jopie, aan het tellen? Waar is akelei toch gebleven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 4 december 2011 Rapport Share Geplaatst 4 december 2011 Fleurtje, nee dat gaat het niet, zoals ik al schreef, nu ik het "voor het echie" doe, gaat het moeilijker. Bah, bah, bah!!! biz, biz. Maar ja, ik haat het roken al zo lang, dat het nu toch echt moet lukken. Kom ik maandag bij de mondhyg. met het gevoel van : oo, daar gaat ze verbaasd over zijn, dat ik "gestopt" ben. (Zag echt dat de aanslag minder was, had ook te maken met minder rode wijn). Bleek dat ze nog met zwangerschapsverlof was. Zij zei wel eens: O, Lidia, Lidia, hoe krijg je het toch voor elkaar? Tja,, combinatie van factoren. Ik ben weer eens achter met bijlezen, dus weet nog niet hoe je operatie is afgelopen. Maar mss is het beste daarvan wel dat je erdoor bent opgehouden met die kankerstokken, want dat zijn ze echt en het wordt steeds erger. De tabaksindustrie deinst voor niets terug. Kijk maar naar mij, elk uur roep ik : IK WIL EEN SIGARET !!!!!!!!!!!!!!!!! Het erge is dat ik ze nu zelfs niet meer vies vind. Goed, dit is dag 5. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 4 december 2011 Rapport Share Geplaatst 4 december 2011 Dinah, Wat ben ik blij je te zien, vroeg me vaak af hoe het met je gaat. Maar dat vertel je nu ook niet. Het kan zijn dat je dat op de dagdraad hebt gedaan, want ik ben zoals gewoonlijk niet bij gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Nou Dinah, dat valt wel tegen hoor. Het is nu de 6e dag zonder ook maar 1 peuk, maar ik vind het niet makkelijker worden. Gelukkig moet ik vlg. week donderdag weer naar het antirookvrouwtje, dat is een stok achter de deur. Maar uiteindelijk doe je het voor jezelf. Ik kan me nog goed herinneren hoe vies en stom ik roken vond. Helaas ben ik toch zelf gaan roken. Jammer dat hier bijna nooit iemand zit, want om nu te gaan janken op een adb forum over hoe moeilijk je het hebt om te stoppen met roken, vind ik ook zo wat. Tja.... ik had daar wel heen kunnen gaan toen ik zat te drinken dit weekend, want dat ging weer knudde. Maar goed, het is weer maandag en begin van een nieuwe week. Laat ik er maar niet aan denken dat het Sinterklaas is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Waarom probeer je het niet met een hulpmiddeltje lidia? Bij mij werkte de kauwgom wel hoor en die met een fruitsmaakje vond ik zelfs helemaal zo slecht niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Fleurtje, dat zei het antirookvrouwtje ook, maar ik geloof daar niet zo in, heb het idee dat het uitstellen is. Maar hoe gaat het nu met jou? Blijf je nu gestopt? Roken en alc. hebben beide het effect dat de wondgenezing vertraagd wordt. Bedankt trouwens voor je reactie, heb dat vandaag wel nodig. Nog 2 uur, dan gaan de winkels dicht. Wie weet gaat het morgen veel beter. Kwestie van volhouden en geduld. Niet mijn sterkste eigenschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 Lydia, je had inderdaad naar de dagdraad kunnen komen. Wellicht had je daar wat steun kunnen krijgen. Om nu achteraf te schrijven dat je dat had moeten doen biedt weinig soelaas. Jammer hoor, het is elke keer weer een strijd als je terugvalt en weer opnieuw wilt stoppen. Als ik lees dat je 2 uur moet volmaken om jezelf te beschermen tot de winkels dichtgaan begrijp ik daaruit dat je het zwaar hebt. Gewoon op de dagdraad komen, voor je gaat drinken, dat wil nog wel eens helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2011 Rapport Share Geplaatst 5 december 2011 ik ben vorige week gestart om minder te gaan roken en dat ik goed gelukt. Ik rookte daarvoor een pakje sjag in de vijf en een halve dag, nu heb ik er 8 dagen over gedaan. Ik denk dat ik dit vol ga houden omdat ik halve sjaggies rook en vaak neem ik één trekje en leg hem dan weer weg, ik vind dit niet moeilijk om te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 december 2011 Rapport Share Geplaatst 6 december 2011 Way to go bolletje!! En jou lukt het verbannen van alcohol zeker Dinah!! Je bent een sterke madam Ik weet niet of het uitstelgedrag is Lidia. Ik had wel een beetje het gevoel dat ik de focus verlegde op de nicotinekauwgom. Op het moment kan ik niet meer kauwen en heb daar totaal geen probleem mee. Dus ik ben helemaaaaaaal nicotinevrij. Ik kon het natuurlijk allemaal beter inplannen of afstemmen op hetgeen dat er moest en ging gebeuren. Ik wist dat ik na de operatie ook niet kauwen kon. Ben blij dat ik toch de kauwgom heb gebruikt in die eerste paar weken. Het hielp me los te komen van die handeling (telkens grijpen naar een sigaret om welke reden dan ook). Ik mocht wel grijpen naar de kauwgom maar dat is toch nog totaal iets anders zenne. Wie niet waagt, niet wint zeg ik maar. Net zoals bij het stoppen met drinken moet je proberen uit te vinden wat je het beste ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 december 2011 Rapport Share Geplaatst 6 december 2011 :D :D Zotte doos!! Dat is natuurlijk ook een manier Spannend!!!!!! Ben blij voor je...meer voor het samenwonen natuurlijk. Dat stoppen met roken had je anders ook aangepakt. Ooooooooooohhhhhhhhhhh romantisch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
P Geplaatst 6 december 2011 Rapport Share Geplaatst 6 december 2011 Toen ik stopte met roken hing ik hier regelmatig rond. Ik stop forum Ik sta er nog steeds in de 'hieplijst'. Misschien iets voor de adb-ers die willen stoppen met roken? :-P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 6 december 2011 Rapport Share Geplaatst 6 december 2011 Jopie ga je samenwonen! Gefeliciteerd! dat gun ik je echt van harte.... nu maar hopen dat je niet stik chaggerijnig wordt van het niet roken grapje hoor, heel veel Liefde gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 7 december 2011 Rapport Share Geplaatst 7 december 2011 wat ben ik toch altijd een dikke dommerik geweest.... zo lang gerookt, zoveel pogingen gedaan om te stoppen.... en de oplossing was toch zo simpel, blijkt achteraf... gewoon een maand op proef gaan samenwonen... en dan zocht ik het natuurlijk altijd veel verder dan nodig was... maar misschien ook een idee voor Soothe ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 7 december 2011 Rapport Share Geplaatst 7 december 2011 wat zullen ze toch bij Stivoro dolgelukkig zijn met zulke inzichten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 7 december 2011 Rapport Share Geplaatst 7 december 2011 Wat is Stivoro? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 december 2011 Rapport Share Geplaatst 7 december 2011 Googel maar luie Fleur:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 7 december 2011 Rapport Share Geplaatst 7 december 2011 Jopie proficiat met je voornemen samen te gaan wonen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 december 2011 Rapport Share Geplaatst 7 december 2011 Das toch logisch. Stoppen met roken door te gaan samenwonen. Dat jullie dat niet wisten????????:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden