haddock Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 He, Aak, weer terug van je diner. Ging 't wat of werd het rokerig? De antirookmagier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 20 december 2012 Rapport Share Geplaatst 20 december 2012 Ik heb op mijn werk nu een client met ernstige COPD, heeft 40 jaar een tabakszaak gehad en stevig gerookt. moet 24/7 aan de zuurstof zelfs naar het toilet mag de O2 bril niet even af. En buiten adem alleen maar bij het even staan en draaien en zitten op toilet. Heel confronterend die man en toch een extra boost. Als ik wil roken denk ik even aan hem en dan is de trek wel weer weg. Ophoesten van slijm heb ik nu minder, de eerste dagen heel erg. Nu tijdens hardlopen nog wel want dan komt los. Ik zit nu op 8 dagen niet roken en tot nu toe zonder misstap. Als ik een paar glazen zou drinken dan zou het wel verkeerd gaan bij mij. Dat heb ik eerder gemerkt dat met drank de niet rook dicpine gelijk weg is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 december 2012 Rapport Share Geplaatst 21 december 2012 Kame, hoe staat het met het minderen? Lukt het een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 Hier ook 'n vlekje, zwak vlees. Peuk gehad, zei Had. De gebruikelijke praat: moe, klaar met werk, wijntje, morgen nuchter weer zonder, ken ik makkeluk..... We zien Ik ga wel doen Wil die rommel niet meer in mijn longen Heb nog liever 'n wijntje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 Daar kan ik me iets bij voorstellen Van, als stopper, naar doener Maar jonguh, die Javanen Killing! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 Hihi Haddock, zoals jij het omschrijft.... Maar je bent dus gewoon heel ff op je bekkie gegaan. Kan gebeuren hoor, als het weer bij eentje blijft. En ja die ene.... en dat wijntje maakt hem extra lekker en aantrekkelijk... Vandaag dus weer gewoon zonder.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 Ben het helemaal met Haddock eens: nog liever een wijntje, maar niet meer die rommel in m'n longen. Dat lukt dus nog steeds, hoewel er moeilijke momenten zijn, dan ga ik wat doen, zoals alle zoutpotjes en pepermolens vullen. Dat vereist concentratie en geest een goed gevoel als het klaar is. De laatste 3 dagen, na bezoek aan buurman, dus wel wijn gedronken en meer dan ik me had voorgenomen. Tijd om de teugels weer aan te halen. Waar blijven de andere stoppers? Of zijn jullie je nog steeds aan het voorbereiden, dat is ook belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 Ik sta inmiddels wel weer bij de rokers op werk en opleiding. De rokers waren toch de mensen die ik zag in de pauze en ik mis het om maar binnen te zitten. Is niet heel makkelijk in het rookhok niet te roken maar het gaat. Gelukkig is het open en waait het lekker door. Sowieso merk ik sinds mijn dagen vrij nu weer op het werk dat zo 9.45 en 12.30 van die echte trek momenten zijn en een verpleeghuis is toch een plek met best veel werk stress. Niet voor niets wordt er denk ik zoveel gerookt juist in de zorg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 @Haddock En ging het vandaag dat nuchter weer zonder? Alcohol of een peuk, de schade van een peuk is denk ik groter maar de verslaving van drank is erger bij mij. En met alcohol op zou ik het geen avond zonder peuk volhouden, dan is al mijn dicipline weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 Ja hoor Erik, zonder. Wel wat itchy, zeg maar, maar te doen. Bezig blijven, ontie naar bossie, lekkere dingen in de boerenlandwinkel (rustiger dan normaal zaterdags!). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 december 2012 Rapport Share Geplaatst 22 december 2012 ik ben nog steeds blij dat het me gelukt is om te stoppen Ben er ook echt klaar mee..heeft wel een hele tijd geduurd hoor Conditie van mijn longen waren echt slecht... ik gebruikte pufjes eigenlijk om maar te kunnen roken Hoeste mijn longen uit het lijf Paar keer per jaar aan de pretnison voor de luchtweg infectie en maar door dampen Nu heb longinhoud en kracht weer als een niet roker Gehoest is helemaal over Pufjes gebruik ik nog steeds maar dan als onderhoudsmiddel En pretnison heb ik al 1,5 jaar niet meer gehad Die longen zijn wel van levensbelang..wees er zuinig op Succes stoppers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 En.... hoe is het op het walmenvrije draadje? Gaat het nog een beetje? Kerst in aantocht... pfffff. Ben blij dat er niemand rookt van de mensen die de komende dagen hier zullen zijn, want ik ben bang dat ik het dan wel heel moeilijk zou hebben gekregen. Zo van: 'hm, dit is toch wel een bijzondere dag, moet toch kunnen één of twee....':angry: Maar zoals ik al aangaf, geen rokers bij de visite, ik bof. Voor alle stoppers sterkte ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Ik denk dat ik pas in 't nieuwe jaar om 00.00 uur de laatste sigaar in m'n hoofd steek, om heel andere redenen. De knallert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Hier gaat het nog steeds oke op dag 12 alweer. Trek momenten zijn nu maar een paar keer per dag en af en toe uren niet aanwezig. Hoesten wordt ook minder en krachttraining voor mijn benen had ik altijd met compleet buiten adem zijn. Nu had ik na 30 seconden gewoon weer lucht. En de dag erna door meer zuurstof minder verzuring en duidelijk minder spierpijn. Kan nog een trap oplopen en dat ik wel eens anders geweest de dag na benen trainen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Erik, ik loop nog steeds een dag achter jou en had het wonderlijk genoeg vandaag ineens weer moeilijk. Komt mss wel door de feestdagendruk of zo maar ik wil beslist niet meer roken, dus zoek dan maar even afleiding. Lichamelijk merk ik helaas nog niet veel verschil. 's Morgens bij het ontwaken wat hoesten en later af en toe. Ook rook ik dat de rooklucht nog niet uit huis is, mass omdat ik beter ruik? Zou kunnen. Kijk wel met licht verdriet en zelfverwijt naar de ooit zo mooie witte muren. We gaan maar door met dagen rijgen, er zijn ergere dingen dan niet roken. Hoop dat er meer stoppers bij komen hier, dat is wel vaker gebeurd, is wel zo aanmoedigend. Haddock, je maakt me natuurlijk wel nieuwsgierig met die opmerking!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 hier nog steeds niet gerookt ben er blij mee, wil ook niet meer, maar er is zo'n irritant stemmetje in mij die het af en toe wel wil dus ik wil heel waakzaam blijven om die niet zijn zin te geven, zeker niet met kerst! Succes allen deze kerstdagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 @Gaby Hoe lang rook je al niet, ook ongeveer 11 maanden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Originally posted by: lidiaHaddock, je maakt me natuurlijk wel nieuwsgierig met die opmerking!!quote> Daar is Haddock goed in met zijn korte berichten met onderschrift waar je altijd bij denkt van wat bedoelt ie nou weer precies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 25 december 2012 Rapport Share Geplaatst 25 december 2012 Niks moeilijks aan: 'n dikke bolknak fungeert uitstekend als vuuwerkaansteker! De plofferd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Zeg plofferd, je laat mensen wel weer schrikken op deze manier he? Inmiddels is eerste kerstdag voorbij. Ik vond het qua roken een moeilijke dag. Waarschijnlijk omdat het de eerste kerst is dat ik niet rook. Heb al vaker gemerkt dat ik op momenten die ik nog niet eerder heb meegemaakt sinds het stoppen extra trek krijg. Ben in ieder geval blij dat niemand anders hier rookt, anders had ik absoluut een paar opgestoken. Hoop dat Haddock, Erik, Lidia en Gaby het ook damploos hebben kunnen houden??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Ja, Yvonne, Lidia wel, maar was zeker niet makkelijk, weet niet waarom, verveling is zeker een oorzaak. Had nooit gedacht dat ooit te schrijven want ik verveel me nooit, maar met zulk weer en dan aan de overkant de buurvrouw kunnen zien die de hele middag en avond haar zonen op bezoek had. Zou ik ook graag willen, maar wat ik ook probeer, het zal nooit lukken. Er ging zelfs door mijn hoofd heen dat ik morgen sig. zou kunnen kopen, maar die gedachte snel teruggeduwd. Ik had mijn auto naar voren gereden op mijn pad, zodat er een auto achter zou kunnen, want deze straat is snel vol. Goed gedrag wordt toch wel vaak beloond, want plotseling zag ik een auto erin draaien en vroeg me natuurlijk af wie dat was. Het waren mijn buren die een paar dagen waren helpen in het gezin van hun dochter, wegens operatie van schoonzoon. Ik mis mensen wel als ze niet thuis zijn en had gehoord dat zij pas 2e kerstdag thuis zouden komen. Was dus leuk, toch nog mensen gezien en gesproken want ze nodigden me uit wat te komen drinken. Het gekke was, dat toen ik naar huis ging de gedachte door me heen ging: en nu een peuk. Terwijl ik gestopt ben! Zit tussen de oren, ik blijf het herhalen. Als ik het over buren heb, moet je dat meer zien als buurtgenoten dan naaste buren. Lijkt anders zo klef. Vandaag wilde ik net een stukje gaan lopen, want van dat binnen zitten word ik ook niet vrolijk, stond mijn vriendin met hondje voor de deur. Ze had een plant gebracht en een CD met foto's v.d. woestijn. Helaas is het bestand te groot om af te spelen, kwam ik achter. Heb dus met haar een stukje geslenterd, want hondje moet overal ruiken. Sinds mijn stopdag had ik haar niet meer gesproken en ze was zeer verbaasd dat ik het idd gedaan had en al aan dag 13 was. Zij is een verstokte shag roker, maar ik heb niet gebietst! Ik hoop dat degenen die op de DD schrijven te willen stoppen hier ook komen, zal ons allemaal zeker helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 ik ben vast de enige niet die hier ook meeleest en -leeft Lidia dus als het je helpt voor publiek: APPLAUS!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Ik las in de dageraad dat je jarig bent Lidia, van harte! :musicnote: Verveling ken ik helaas niet de laatste tijd. Dat ik nu met kerst avonddienst had zorgde ervoor dat ik relatief makkelijk niet dronk maar op mijn werk is het pauze moment zo gekoppeld aan roken dat ik die momenten heel lastig vind. Het is me wel gelukt met die wasknijper met een bewoner te roken. Gaf me ook een soort van kracht, als ik zelfs met een peuk in mijn hand nee kan zeggen heb ik blijkbaar toch vrij veel discipline. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Lidia, felicitados. Hier ook weer op 't paadje, nachtdienst gehad, morgen dag. Had wel "momentjes" met die gezellige kerst, maar het is gelukt. Voel me wel wiebeliger dan in 't begin, maar ff streng zijn. Ik denk dat ik geen vuurwerk neem (doen de jongens wel!) en we hebben het er al over gehad de eerste maanden van 't nieuwe jaar helemaal droog te houden om 't roken uit het systeem te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Lidia Gefeliciteerd vandaag 12 weken rookvrij , het is me gelukt mijn eerste droge en rookvrije kerst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden