Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Ha Bolletje,

 

Hij zit er weer in!

Ik had de afgelopen maand al helemaal niet meer gedronken, behalve de terugval van twee dagen vorige week. Vind het heerlijk om niet te drinken, heb ook geen trek (heeft ook totaal geen zin, het kan toch niet).

Gisteren gebeurde me wel iets geks. Ik ruilde een tv om bij de MM en de verkoper spoot een of andere spray over het scherm. Ik dacht er niet bij na maar na een uur of 5 kreeg ik een koortsaanval en ben uiteindelijk met 40,2 koorts in bed beland in de veronderstelling dat het echte griep was. Als een os geslapen en tot mijn verbazing was ik vanochtend koortsvrij. Griep is het dus niet maar ik kan me ook niet voorstellen dat het een reactie op de schoonmaakspray is, pas na 5 uur.

Rara wat kan dit zijn. Toch maar vanochtend de refu er maar weer ingegooid. Ik wacht het af. Merk wel dat het me veel rust geeft dat ik gewoon niet kan drinken. Heb er ook totaal geen zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zit er weer in!!

 

Geen koorts meer gehad, het zal wel meevallen!

Had niet gedacht dat het zo een rust zou geven en zo snel.

Bol, ik slik 250 mg refusal per dag. Wil op den duur ook wel naar een onderhoudsdosis van 2 per week. Eerst maar eens zo, over 3 weken weer naar de HA voor controle. Dan zien we wel weer verder. Ik ben zelfs de medicatie die ik van de diverse instanties voorgeschreven heb gekregen af te bouwen. Dat was alles bedoeld om rustig te worden. Van de refu , daar wordt ik rustig van. Het zal ook wel een beginnerseuforie zijn waar ik een beetje mee op moet passen. Alles gaat ook niet meteen overboord. Maar dit is zeker een stap in de goede richting. Het voelt ook niet als een verlies maar als een noodzakelijk medicijn bij een ernstige ziekte.

Laterzzzz

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wimmelt,

 

Een aantal jaren geleden heb ik 4 maanden Antabus gebruikt, wat volgens mij hetzelfde is als Refusal. Ik had een goed ontzag voor dat spul en voelde me erg rustig omdat ik niet KON drinken. Geen discussie. Het idee was een beetje om een half jaar of een jaar niet te drinken, om dan te kijken of ik naar gematigd en sociaal zou kunnen overstappen. Na 4 maanden ben ik gestopt om mijn huwelijksdag te kunnen vieren, met een wijntje bij het diner. Van het één kwam het ander, het bekende verhaal.

Achteraf denk ik, dat mijn uitgangspunt niet goed is geweest. Maar ook dat ik in die 4 maanden geen centimeter voortgang heb geboekt. Ik dacht niet na over mijn alcoholgebruik, niet over al dan niet verslaafd zijn, nergens over. Ik dronk alleen niet en verwachtte eigenlijk dat het wel vanzelf beter zou worden. De terugval was te voorspellen, denk ik nu.

Dit wilde ik met je delen. Misschien totaal niet nodig, maakt niet uit toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mijn Gerrit

Dank voor je reactie! Ik heb mijn verloofde meteen de deur uitgezet en hoop dat hij spoedig emigreert en de pastoor is afgezegd :D :D :D !

Ja MG, ik weet natuurlijk best dat refusal niet zaligmakend en eeuwigdurend  geluk gaat brengen, maar er zijn twee dingen waarom ik deze stap heb genomen, en dat is leeftijd en erkenning, Erkenning op mijn 60e van het feit dat drank altijd sterker zal blijven dan ik zelf. Van het bestaan van refusal ben ik al 40 jaar op de hoogte maar slikken zou een nederlaag voor mij betekenen. Ik wilde het zelf doen, het was mij mn eer te na om dat spul te slikken. Alles heb ik gedaan en geprobeerd ADB te worden, tot opnames in inrichtingen aan toe. Vier jaar therapie hebben mij inzicht gegeven in de patronen die in mijn jeugd zijn ontstaan, het heeft niet geholpen. Zelfs een poging tot zelfdoding heeft mij er niet van kunnen weerhouden op een gegeven moment weer terug te vallen. Mijn moeder hield van een borrel, haar broer is eraan dood gegaan, mijn broer zuipt als een ketter, ik kan blijkbaar mijn genen niet overwinnen. Nu ik 60 ben sta ik met mijn rug tegen de muur. Ondanks alles heb ik mij staande weten te houden, kan verder goed voor mijzelf zorgen en heb een uitgebreid sociaal bestaan. Het mag een wonder heten. Om helder te worden ben ik zelfs de boeddhistische kant opgegaan, ik mediteer en ga naar retraites. Het mocht niet baten, hoezeer ik ook gemotiveerd was en nog steeds ben. Maar altijd neemt op een niet te voorspellen moment (het kan door vreugde of verdriet en alles daartussen zijn) mijn lichaam het over en je weet de gevolgen maar al te goed. Nu ik 60 ben erken ik dat er geen methode is om mij voorgoed van de alcohol af te helpen. Ik heb geen enkel achterliggend probleem meer wat er mij er toe zou kunnen zetten om te drinken. Ik drink niks weg en heb niets te dempen. Behalve de drank beschouw ik mijzelf als een gelukkig mens maar de drank verpest het keer op keer. Ik heb misschien nog 15 jaar te leven en ik wil dat gewoon niet meer. Ik bestrijd mijn eigen chemie in het vervolg met chemie van buitenaf, ook al moet dat nog jaren en jaren. Dat is mijn voornemen en ik weet precies waarom!! Ik wil één mens zijn in plaats van één die tijden wél, en één die tijden niet zuipt. Ik wil niet doodgaan door de drank, dat gun ik het niet, dat is mij mn eer te na. Dit is mijn laatste kans! Ik wil de rest van mijn leven in Helderheid doorbrengen! Ik merk nu al dat dit me rust geeft, ik hoef niet meer hopeloos op zoek naar weer een methode om te stoppen, ik hoef niet meer te vechten met dit middel, ik ben het gevecht helemaal beu! Eindelijk rust en dat geef ik niet zomaar op!

MG, het is natuurlijk niet tegen jouw verhaal gericht, ik dank je voor je bijdrage, maar dit moest er gewoon even uit!

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey MG,

Nu ik erbij nadenk hoe mijn antwoord is ontstaan wil ik je nog even echt bedanken. Eigenlijk vond ik je posting in eerste instantie ontzetten ontmoedigend,maar  het dwong me om spontaan mn motivatie duidelijk neer te pennen, en dat in niet al te veel woorden. Ik ga mn eigen antwoord plakken en kopiëren naar mn buroblad zodat ik het bij de geringste twijfel nog eens door kan lezen. Zo zie je maar weer, zachte heelmeesters....Laterzzzzz :) :) :)

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, helder beschreven.

Ik ben de strijd ook zo zat.

Het gaat nu alweer zo goed dat ik de pil zowat vergeet s'morgens.

Maar dit keer denk ik niet meer na over GEEN pillen of MINDER pillen.

Daar stoeide ik heel de tijd mee, zo van, ik wil het zelf kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies An, ik kon het in één keer verwoorden. Het hoeft niet altijd moeizaam te zijn.

Hij zit er weer in!!!

 

Ik ben er trouwens achter wat mn koortsaanval heeft veroorzaakt nl een herpes simplex, zit hier met een lip als een aardbei! Daar kun je knap ziek van zijn, maar dus geen bijwerking en daar ben ik blij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...