Dylan Geplaatst 11 september 2013 Rapport Share Geplaatst 11 september 2013 Verplicht proefdrinken lijkt me nogal een heftige zo niet gevaarlijke invalshoek. Wel een interessante gedachte overigens. Wat wel, in elk geval dan toch deels, inzicht zou kunnen geven is ervaringen van mensen die meegemaakt hebben wat het is wanneer men met refusal in het lichaam tóch drinkt. En ook aangeven om welke hoeveelheden refusal en alcohol het daarbij ging. Daar lees ik namelijk nooit iets over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2013 Nou ik heb dus 9 proefdronken gehad in 18 dagen. Een dag verplicht veel drinken tot ik er echt bij neerviel, en een dag om weer wat te herstellen. Die heb ik in de kliniek gehad waar ik toen was. Na een proefdronk zat ik onder de kots en poep want het kwam er van boven en onder uit. Daarna moest ongeveer 5 mtr. lopen naar het bad. Dat haalde ik niet, laat staan me uitkleden en in bad te stappen. Ik viel gewoon naast het bad neer en kon niet meer op staan. Daar had ik de kracht niet meer voor. Toch ben ik weer gaan drinken. Rede, ik moest verplicht die 9 proefdronken doen. In het bijzijn van een verpleger, een psycholoog en nog iemand. Als ik op dat moment een hartstilstand had gehad, wat makkelijk gekund had omdat ik iets aan mijn hart heb, had niemand er iets aan kunnen doen. Dus verplicht een proefdronk haalt helemaal niets maar dan ook niets uit. Je moet zelf willen, zelf dat pilletje in je mond stoppen zonder verplichting van een ander. Dan maak je zelf de keuze en sta je er ook voor 100% achter. Jij gaat die paar maanden zeker doorkomen An, en langer ook meid. Ik heb daar alle vertrouwen in. Je kan het en je gaat het gewoon doen. Het wordt makkelijker, echt. Hier maar veel schrijven wat je bezig houdt, ook al zou je gaan overwegen om te stoppen met de refu, schrijf het zodat we je kunnen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2013 Dylan ik gebruikte lang een tablet per 10 dagen en de dag daarna dronk ik. Toch voelde ik nog steeds de werking van de refusal, maar anderen kunnen na een dag geen refu geslikt te hebben al weer drinken, dus dat is ook voor iedereen heel verschillend. Niet uitproberen is het beste zodat je nooit te weten komt wanneer een tablet uitgewerkt is, dan hoef je ook nooit te gaan malen wanneer je weer kan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 september 2013 Rapport Share Geplaatst 11 september 2013 Dank je Bolletje, ik neem het van harte aan. Je hebt me nu al enorm geholpen. toch maar weer een halve genomen. Lijkt me beter, elke dag een halve. Volgende week naar de arts. Ik ga het zeker volhouden nu. Het gaat eigenlijk goed en ik krijg er nog extra persoonlijke therapie bij voor mijn psychische ellende die ik de afgelopen jaren heb opgelopen. Ik neem gewoon alle hulp aan, wat ik er ook voor moet doen. Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 september 2013 An wat je eens kunt vragen de arts of je een kwart per dag kan nemen over een tijdje als je wat meer vertrouwen hebt in jezelf. Dan neem je toch iedere dag een gedeelte van het pilletje. Kijk maar, je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt en waar je het weinigst last van hebt. Ik heb hem ook weer geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 september 2013 Rapport Share Geplaatst 12 september 2013 Bedankt voor den uitleg. Iets om over na te denken iag. (niet allen ivm refusal, maar algemeen, medicatie) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 september 2013 Rapport Share Geplaatst 12 september 2013 Bolletje, ja dat is nog het beste idee, een kwart per dag. Ik vraag dan aan de arts of ze die in hele pilletjes hebben. Dan neem ik toch EEN pil in. Ik heb ;m weer ingenomen, jemig wat handig zeg. Hoef ik daar tenminste niet meer over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 13 september 2013 Rapport Share Geplaatst 13 september 2013 Goedemorgen, Ik neem nog braaf mijn halve refusal iedere ochtend. Alles gaat goed. Heel rustig niet te hoeven denken of ik wel of niet zal drinken. Misschien zou ik ook wel met minder kunnen. Maar ik heb hier geen last van. Dus waarom zou ik. Meer is ook niet nodig. Ik waag het niet met deze hoeveelheid te drinken. Ik probeer het ook niet uit. Alle goeds Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2013 Rapport Share Geplaatst 13 september 2013 Hanneke, goed om te lezen!!! Zeer helpend voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 september 2013 Rapport Share Geplaatst 14 september 2013 Ik neem mijn refusal even in. Het enige wat me momenteel helpt op het goede pad te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lee Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 ik ook An, een kwartje per dag. Just to be safe! ik weet ondertussen dat als ik er mee stop, "want nu kan ik zonder", ik (on)bewust het besluit al heb genomen om te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Lunalee, goed zo, ik heb het ook weer genomen. En speel op safe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Klopt helemaal Luna, dus blijven slikken. Waarom zou je stoppen, drinken geeft veel meer schade dan zo'n kwart pilletje per dag. An:present: Ik heb hem ook weer geslikt hoor, dus weer rust in m'n hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Bol, bij mij zit ie er ook weer in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2013 Goed gedaan jochie:) Ik heb hem ook weer geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lachebekje Geplaatst 19 september 2013 Rapport Share Geplaatst 19 september 2013 Begrijp ik het nou goed dat jullie dagelijks schrijven of jullie de refusal hebben ingenomen? Werkt dat voor jullie echt? Zit nog aan het begin namelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2013 Hey Lachebekkie. Wat fijn dat je dit onderwerp gevonden hebt. Ik schrijf het inderdaad iedere keer als ik een refu genomen heb hier op. Dan kan ik het ook niet vergeten. Het zit zo in mijn hoofd dat ik het haast niet meer kan vergeten. Het geeft me erg veel rust en als ik trek krijg, verdwijnt die zo weer omdat ik weet dat ik toch niet kan drinken, het is dus heerlijk rustig in mijn hoofd en ik heb tijd voor andere dingen. Trek onderdrukken bij mij kost enorm veel energie. Dus heb ik daar nu geen last meer van, ik hoef niets te meer onderdrukken. In het begin kreeg ik nog wel trek hoor, het is geen wondermiddel maar na een tijd is mijn trek zo gekoppeld aan refu-niet drinken, dat het vaak na een paar sec. al weer weg is. Het hoort helemaal bij mijn leven. Het enigste dat ik moet doen is trouw zweren aan de Refu en niet meer aan de alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 20 september 2013 Rapport Share Geplaatst 20 september 2013 Beetje een heftige dip en ik kom ff lezen en ik denk verhip ja mijn refusal. Zit erin. Was bij de verslavingsarts, te zwaar voor mij. Halve refusal is goed en moet bloed laten prikken ivm leverfuncties. Sommige mensen krijgen last van hun lever. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2013 Heel goed dat de arts wat controle houdt An. Ik heb hem ook weer geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 september 2013 Rapport Share Geplaatst 27 september 2013 Nog steeds refusal, vanmiddag bloed prikken. Bevalt nog steeds goed. Geen last meer van bijwerkingen. Vooral last van mijn maag en het slechte zicht vond ik lastig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 september 2013 Hartstikke goed An en fijn dat die last van de bijwerkingen er nu niet meer zijn. Succes met het prikken vanmiddag en hopelijk komt er een goeie uitslag. Gisteren vergeten m'n refu te slikken dus net maar gauw genoeg gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 september 2013 Rapport Share Geplaatst 28 september 2013 Hier ben ik weer lieve Bolletje, ik las op het andere draadje dat je mij miste (?)! Hoe kan ik jou nou vergeten, never !!! We gaan gewoon door : hap ... slik en het beruchte watertje lekkerrrr Dat was dan de derde dosis Baclofen By by Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2013 Rapport Share Geplaatst 28 september 2013 Zo net m'n refu genomen, was t vergeten. Zat vanavond tussen wijndrinkende mensen, had er geen behoefte aan. Mooier was, ik heb er niet aan gedacht gewoon. Totdat ik thuis kwam en ik tot de ontdekking kwam dat ik ook nog een de pillen was vergeten. Toch maar mooi ingenomen. Ben er echt blij mee. En 2 maanden droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2013 2 mnd. An? Wat gaat het toch snel hé, en wat doe je het goed meid. Je kan trots zijn op jezelf en anders ben ik het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 september 2013 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden