Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Goedeavond, even een update

Gisteren begonnen met 2 x 5 mg en toch nog 6 eenheden gedronken(maar het waren er 17)

Vandaag 4 x 5 mg en nog NIETS gedronken, was wel erg gespannen vanochtend en heb slecht geslapen vannacht.(is het verstandig voor het slapen gaan nog 5 mg te nemen?)

Beetje craving rond 16.00/17.00(hier neem ik normaal mijn eerste biertje) maar toen de laatste 5 mg genomen. Verder goede dag gehad.

Goed morgen weer een update,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arnold heb je wel een goed schema.

Ik zie namelijk gisteren 2 x 5 en vandaag 4 x 5mg.

Kom anders even naar pb dan geef je jou het juiste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bb, geen goed idee! Voel ff aan je hoofd!

Tips&adviezen graag, maar "voorschrijven" aan iem. anders tot op de mg nauwkeurig is bespottelijk.

Het "juiste" schema? Er bestaat geen "juist" schema. Ken jij Arnold? Hoe groot en zwaar is Arnold?

(beknopt genoeg?)

@Arnold, hoi, heb jij eigenlijk behalve de Baclofen ook een schema van je huisarts gekregen of overlegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat niet om je gewicht, gaat erom dat het niet okee is om schema's te leveren aan iemand die je helemaal niet kent.. En ook nog eens geen arts bent (toch?). Niet eens weet of iemand een reus of een dwerg is. Voor een reus lijkt de dosis anders te moeten zijn dan voor een dwerg. Bijvoorbeeld.

Waar ik bij jou benieuwd naar was is of je met je huisarts ook de dosering hebt besproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane4 het is een uitzondering die in één keer stopt de eerst dag.

Ik dronk er ook nog bij de eerst week voordat het aansloeg en dan van

17 biertje naar 6 vind ik geen slecht resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update.

Ik ben nu ruim anderhalve week verder met baclofen. Dit heb ik vanwege bijwerkingen heel langzaam opgebouwd. Nu een week op 3 x 10 mg.

Ik moet wel bekennen dat ik af en toe nog wel wat drink. Het lijkt of ik het niet los kan / wil laten. Er zijn ook avonden geweest dat ik niets gedronken heb, gewoon omdat ik er niet aan dacht maar er zijn ook momenten dan kan de paniek of het idee van niet drinken ineens hard toeslaan. Daarom heb ik vandaag beslist om over te gaan naar 3 x 15 mg.

Alle verhalen, adviezen, theorieën en ideeën van afgelopen dagen wel gelezen maar probeer daar alleen uit te halen wat voor mij belangrijk is. Niet dat ik mijn kop in het zand steek maar m.i. kun je heel verantwoord omgaan met baclofen...net als je verantwoord moet stoppen wanneer je daar aan toe bent. Het belangrijkste is, luisteren naar je lichaam.

Het gevoel van euforie of veel energie ken ik ook niet. Wel wát meer energie maar dit schrijf ik toe aan het feit dat ik minimaal drink in vergelijking met hoe het anders was.

Gelukkig zijn tot dusver de bijwerkingen te overzien. Bij het beginnen en verhogen van de dosis heb ik een paar dagen wat misselijkheid. Dit is ook de reden dat ik zo langzaam ga. Ik wacht totdat de bijwerkingen compleet weg zijn voor ik verhoog. En nog steeds een heel prettige bijwerking is dat ik slaap als een roos.

Nu wachten op het boek van Ameisen...verwacht ik deze week in de brievenbus!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bb,

Vanwaar die agressie? Je gedraagt je inderdaad als een gelovige die geen greintje kritiek verdraagt op zijn afgod.

Ik heb genoeg gegevens om het te willen. Als ik het had zou ik nu beginnen. De evt. voordelen lijken veel groter dan de evt. nadelen.

Intussen probeer ik nog steeds zoveel mogelijk te weten te komen. Ook eventuele bezwaren. Dit is een forum.

Ik sluit mijn ogen niet voor vragen die hier gesteld worden omdat het misschien wel terechte vragen zijn. Maakt dat mij een afvallige? Waarom dat alles of niets?

Soni (hallo) meldt hierboven toch wat (milde) bijwerkingen. Dat vind ik nuttige informatie.

Ik merkte dat ik het prettig vond om veel te schrijven onder het motto dat het niet verplicht is om het te lezen.

Jouw schema is heilig? Hendrikus doet het bijvoorbeeld anders. Volgens mij is er nog steeds geen "juist" schema. Je hebt ongetwijfeld ervaring maar het isslechts je eigen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dennis.

Van die agressie ben jij ook niet gevrijwaard als je zegt dat iemand aan zijn hoofd moet voelen.

Zelf heb ik, naast mijn gezonde verstand, als leidraad ook het schema van bb. Dit is er juist op gericht om zo voorzichtig mogelijk met baclofen om te gaan en te LUISTEREN naar je lichaam en niet zomaar hoog te doseren.

Dit in tegenstelling tot andere gebruikerservaringen die ik gelezen heb op internet, die op advies van de huisarts (die ook maar gokt !!) te beginnen met een veel hogere dosering.

Dit topic is toch bedoeld om informatie te verzamelen...en niet om een wel/niet statement te maken. Geen schema is heilig...daar heb je gelijk in maar het kan geen kwaad om met een schema te beginnen dat het zekere voor het onzekere neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik agressief ? :) ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb het lachend geschreven.

En mijn schema's zijn niet heilig hoor maar hebben wel tientallen mensen geholpen.

Dank je Soni. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb elders verhalen gelezen over zomaar hoog doseren. Vandaar mijn eerdere vragen naar een eventueel euforisch gevoel. Maar ik geloof dat dat wel meevalt, als je maar niet in een klap een megadosis neemt.

Of je nou hoog of laag wil uitkomen: voorzichtig doseren lijkt inderdaad verstandig.

Ik dacht ook dat hoog doseren noodzakelijk was.High Dosed Baclofen. Dat lijkt voor de meesten een voorwaarde voor succes. Toch zijn er ook wel mensen waarbij het eerder werkt.

Is het gewoon een kwestie van in stapjes ophogen tot het duidelijk werkt en dat is dan je dosis? Op termijn evt. iets lager?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Hendrikus,

Ik kwam hier omdat ik Baclofen wil gaan gebruiken. Ik weet niet waar ik de indruk heb gewekt dat ik tegenstander ben. Ik wil graag alles overwegen en niet bij voorbaat iem. als sieraad verketteren omdat hij een "ongelovige" is. Ik wil me op de hoogte stellen van ALLES van Baclofen. Deze draad is geloof ik verdeeld in kampen. Niet echt mijn ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent goed bezig Soni, luister naar je lichaam en je zit altijd goed :)

Die misselijkheid is even vervelend maar verdwijnt met ongeveer 14 dagen.

Het belangrijkste is dat je al minder drinkt, dus je ziet dat het al begint te werken.

Bedankt voor je update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hendrikus.

Ik lees daar maar 1 vraag. Antwoord: Nee, er is niets gebeurd in mijn kindertijd.

(ik heb notabene nog geprobeerd iets aardigs te zeggen op jouw teleurgestelde posting.....laat maar.....volgens mij lees jij gewoon niet erg aandachtig....)

Ik heb iets fout gedaan. Ik was blij na het rondhangen op Duitse en Engelstalige fora eens een NLtalig forum had gevonden waar het A.over Baclofen ging en B. leefde.

Misschien heb ik daarom wel zoveel geschreven, eindelijk in eigen taal. Het is inderdaad een beetje een zinloze monoloog geworden, een soort mijmeringen. Ik merkte alleen dat ik het zelf prettig vond om van allerlei te spuien wat ik er de afgelopen weken over te weten was gekomen en zoal over dacht. Dus ben ik maar door blijven typen. Ik dacht....als men het niet wil lezen dan maar niet.....misschien heeft iemand ergens iets aan. Maar het is inderdaad niet zo geschikt voor dit forum want men is er allerlei argumenten pro- of contra uit gaan destilleren en mij daarop gaan aanvallen. Van beide kanten! Best komisch eigenlijk. Ik haal het wel weer weg allemaal, de verwarring wordt te groot over wie ik nou eigenlijk ben.

Achtereenvolgens "professional", streng gereformeerde dominee en nu weer psycholoog/psychiater. What's next?

Ook dat komt omdat ik het verkeerd begrepen heb. Teruglezend is me het duidelijker geworden. Het moet een fijn draadje zijn waar gebruikers ervaringen uitwisselen. Zelfs voorzichtige tegenwerpingen horen daarin niet. Ik zal me voortaan beter inlezen voordat ik reageer.

Dat was ik niet zo gewend. Sorry dat ik een rimpel in de vijver heb veroorzaakt. Amerikaanse fora zijn veel harder dan dit, maar ook veelzijdiger.

Ik ga absoluut Baclofen gebruiken, het zou weleens geweldig spul kunnen zijn, het antwoord op een lang en slepend probleem....maar ik ga het niet verplicht aanbidden.

Sorry als ik op tenen gestaan heb, ik vond het best een gezellig weekje met jullie maar ik laat de draad nu weer graag over aan Dr.bb en Zijn discipelen.

Het allerbeste voor iedereen (.....ja echt....iedereen....no hard feelings, okay?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Denis, betekent dit dat je nu ook niet op de andere draadjes komt? Dat zou jammer zijn joh en helemaal niet nodig. Wel goed dat je dit draadje laat voor wat het is. Als je je niet meer thuis voelt op dit draadje, blijven er nog genoeg andere draadjes over waar je je wel thuis voelt .;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje heet: baclofen, met als omschrijving: info. Kort, duidelijk, niets meer en niets minder.

Nergens staat dit dit een "fijn draadje" moet zijn (wat dat dan ook is) met enkel handgeklap en gejuich richting één persoon die het allemaal wel denkt te weten. Dat is juist wat mij tot voor een paar weken tegen stond.

Ik zie het als buitengewoon verfrissend wat hier de laatste weken geschreven wordt. Door wie dan ook.

Wat me wel op valt is dat vrijwel zonder uitzondering de schrijvers zich bijzonder snel op hun teentjes getrapt voelen. Zou dat ook een bijwerking zijn van baclofen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Allemaal,

Bedankt voor jullie positieve stimuleringen en goed bedoelde adviezen!

Even voor de duidelijkheid;

Ik heb het met mijn huisarts besproken. Het is voor hem ook een soort experiment en ik hou voor hem een schema bij qua baclofengebruik, bijwerkingen, gevoelens, alcoholgebruik etc. We beginnen rustig aan. Op dit moment zie ik hoge doseringen niet zitten tenzij ik erg terug val. Weinig bijwerkingen dus het gaat goed.

Hij gaat zich er in de tussentijd wel in verdiepen aangezien ik niet de enige ben in zijn praktijk.

Verder lees ik dit draadje al een tijdje zonder te reageren. Nu ik begonnen ben schrijf ik met jullie mee om mijn ervaringen met jullie te delen. Wat me opvalt is dat sommige niet goed lezen en daardoor te snel oordelen.

dag 1 / 2 x 5 MG / 6 eenheden

dag 2 / 4 x 5 MG / 0 eenheden

dag 3 / 3 x 5 MG / 0 eenheden vandaag veel energie overdag maar slaap slecht.

Nogmaals ik waardeer ieders opinie!

Groet Arnold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...