Spring naar bijdragen

baclofen

Gast

Aanbevolen berichten

Baclofen update

Momenteel zit ik op 80 mg.

60 en 70 deden mij welliswaar niet drinken, maar de gedachte eraan, best wel vaak, werden "hinderlijk"

Zeker omdat ik in het begin goed kon ervaren dat ook de gedachte aan drinken helemaal was verdwenen. Dat kwam toch terug.

Waarbij ik zelf concludeerde, dat ik te laag zat in de dosis.

Dit word mijn 5e dag met 80 mg.

Toch heb ik vertrouwen in baclo, mezelf, of de combi, dat ik niet een glas aan mijn mond zet.

Die gedachte is er één die niet aantrekt!

Sterker nog, die gedachte maakt dat mijn maag al een buiteling maakt bij het idee!

Al denk ik wel (weer) aan die zachte rustige roes,.. want mijn hoofd verlangt daar (nog) (weer) naar...

Blijf me verbazen over de werking van dit kleine witte vriendje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb

Jaaaa....hier is hij weer :).

quote>

Hai bb,

ik had je niet eens gemist omdat ik hier (dit draadje) niet zo vaak lees. Vandaag toevallig wel weer eens en daar zie ik dit berichtje boven aan de pagina staan. Dus even terugkijken en tja, dan achteraf toch wel schrikken..
Nu alsnog op de hoogte, wil ik je een voorspoedig verder herstel wensen en ik ben oprecht blij dat je terug bent!! :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van Nancy,.. en wat fijn hier ervaringen te delen..

Ik zit wel hoog in de dosis? wat denken jullie?

of is dat een getal, en niet zo interessant?

wat een getob eigenlijk.

overigens ben ik steeds verder aan het teruglezen, en schrok enorm van de postings van Will...maar begreep dat hij niet meer post op deze draad.

jammer eigenlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou dan moet ik dat maar even waarmaken he..dames.

Ik lees wel regelmatig hier maar heb de puf nog niet om echt te reageren.

Het is erg vermoeiend voor mij helaas.

Dune maak je geen zorgen om die 80mg. is niet extreem hoog hoor.

Volgens die anesthesist is het een niet noemenswaardige hoeveelheid.

Ik lees trouwens veel dat vrouwen een hogere onderhoudsdosis hebben dan

mannen....waarom ???

Maar ook dat is weer voor iedereen verschillend.

De meeste gebruikers hebben een onderhoudsdosis van tussen de 60 en 100mg. p/d

Sommige voeren het eerst op om dan later te minderen, persoonlijk is dat niet mijn

manier.

Ik verhoog liever tot gewenst resultaat en blijf daarop zitten.

Will had een andere manier, die moest binnen 1 week op 75mg p/dag zitten.

waarom hij ineens zo'n extreme dosis nam...

Kan ik mijn mening op geven maar doe het lekker niet ;)

Dus Dune...je bent goed bezig :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune, dat valt wel mee hoor, die dosering.

Over dr. Ameisen:

"Hij leert dat baclofen in dierproeven de zucht naar verdovende middelen volledig kan onderdrukken. <b>Voorwaarde is wel dat het middel in hoge dosis wordt gegeven</b>, in de orde van 1 à 3 mg per kilo lichaamsgewicht. Ook stelt hij vast dat het middel veilig is. Neurologen schrijven baclofen regelmatig in hoge dosis voor bij relatief milde klachten als lage rugpijn.

De Fransman besluit zichzelf te onderwerpen aan een experiment. Hij schrijft zichzelf baclofen voor (iets dat aan artsen in Frankrijk en Nederland is toegestaan, maar in de VS niet) en neemt elke dag een hogere dosis. Na 37 dagen bereikt hij zijn hoogste dosis: 270 mg, ofwel 3,8 mg per kilo lichaamsgewicht. Op dat punt is hij vrij van elk verlangen naar alcohol. "

copyright http://medischcontact.artsenne...n-een-exalcoholist.htm

We mogen ook niet vergeten dat baclofen in de strijd tegen alcohol experimenteel is, ook wat dosis betreft. Tot mijn verbazing lees ik op deze draad regelmatig stelligheden, waar het toch echt gewoon over een persoonlijke ervaring gaat: de grote studie ís er gewoon nog niet.

Goed, mijn persoonlijke ervaring dus: 75 mg en tevreden. Drank smaakt niet anders nu: ik lust het nog steeds graag. Het verschil: ik vind een stop-knop. Niet altijd, niet gegarandeerd - zie mijn herval van twee weken geleden. Maar als je mij vroeger had meegemaakt, zou je desondanks zeggen: baclofen is een wondermiddel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaa, het is zover om Nancy te feliciteren,

Vier maanden (1/3 jaar) droog met ons (wonder)middel.

Van harte gefeliciteerd en op naar 1/2 jaar!

:heart::musicnote::present::heart::musicnote::present::heart::musicnote::present::heart::musicnote::present::heart::musicnote::present::heart::musicnote::present::heart::musicnote::present::heart::musicnote::present:

Tjonge wat gaat de tijd snel als je nuchter in het leven staat.

Het lijkt alsof het gisteren was Nancy dat je interesse toonde en dat je arts het geen middel van deze tijd vond.

BB vond het terecht dat die arts niet van deze tijd was.

Nu al weer 4 maanden verder met slechts één keer een moeilijk moment doordat je vergeten was je Baclofen in te nemen.

Dus denk erom als je het nu nog vergeet dan kom ik langs!

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, volhouden zenne, ik bewonder je :present:

Jen, ik begrijp je volkomen, en tot voor kort had ook ik die stopknop, maar door omstandigheden was ik hem even kwijt. Relaas volgt nog :$

Bb, blij dat je weer terug bent, als ik je zo lees moet het idd niet zo makkelijk zijn geweest in de klini. Communicatie is toch zo belangrijk daar, zeker tussen patient en verplegers/dokters !

Ik neem nu al een hele tijd een 50 mg/dag en voelde me er altijd erg goed bij. Ik dronk soms nog wel eens, maar zoals Jen zei, met een stopknop, doch.....

Twee weekends geleden toch nog eens doorgezakt. Er was precies geen houden aan. Al bij al viel het nog een beetje mee, maar verleden weekend was het opnieuw prijs en ditmaal serieus raak. Iemand de film "the hangover" gezien ?? Wel, geloof me, daar trok het echt wel op.

Met collega's van het werk (stuk voor stuk stevige drinkers) een avondje gaan stappen. Alles leek goed onder controle, tot na het eten. We waren eerst afgesproken in een antwerps café om daar te aperitieven om vervolgens flink te gaan eten (met veel wijn) en daarna opnieuw naar dat zelfde cafe. Terwijl ik op de toilet zat gebeurde er binnen vanalles en toen ik binnenkwam was iedereen, maar dan ook iedereen op elkaar aan het kloppen. Nog nooit gezien !!! Een echte scene uit een film, onwezenlijk. Je moet weten dat ik nooit of nooit in een gevecht verwikkeld raak, maar dit was volledig over de top.

Na tussenkomst van politie waren de vechtersbazen afgevoerd en gingen we door naar een andere kroeg. Iedereen helemaal opgefokt natuurlijk. Wat er daarna allemaal nog is gebeurd weet ik haast niks meer van. Gsm kwijt, ring kwijt, dikke buil op mijn voorhoofd (ergens gewoon omver gevallen) en met de bus (thank god) thuis om kwart na acht 's morgens. Loeiende ruzie met inwonende vriendin uiteraard. Die dag wakker geworden rond 15.00, auto gaan oppikken en opnieuw begonnen met drinken. Geen baclo genomen die dag en de dag ervoor had ik beter een dubbele portie genomen, maar coit, dat zijn vijgen na pasen hé.

Opnieuw helemaal over the top in mijn bed om dan 's morgens vroeg de dagdienst te doen in de haven. Weg was eindelijk de drankzucht die me meester had gemaakt.

Nu zit ik hier een beetje met het schaamrood op de wangen te typen. Voelt aan of ik jullie serieus in de steek heb gelaten. Geen prettig gevoel.

Vriendin die wilt verhuizen, sermoen gehad van mijn zus, want die was op de hoogte gebracht door mijn vriendin en al drie dagen doodmoe en slecht van mijn avontuur.

Ik ga opnieuw de draad oppakken en ga terug 75mg/dag nemen.

Ik had echt de arrogantie om te denken dat het allemaal wel mee zou vallen, begon die beruchte avond met het idee om na het eten naar huis te rijden, maar de waarheid was meer dan ontnuchternd.

Zo, mijn bekentenis staat er op, ben er echt niet goed van en weet langs geen kanten hoe het hier verder gaat lopen.

Misschien is het ook wel doordat mijn klein godinneke Bazma net een jaar dood is en mijn vader binnen drie dagen ook één jaar. Denk de laatste week aan niets anders meer en de pijn en verdriet razen opnieuw door mijn lichaam.

Het is zoals het is. Ik kan nu alleen maar hopen dat ik de teugels opnieuw vind en terug kan aantrekken.

Forum :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Will,

Tjonge wat je schrijft over je doorzakken is niet mis.

Wel moedig van je om het hier te melden, dat siert je.

Je kan er natuurlijk lang of kort over praten en allerlei excuses aandragen, maar wat gebeurt is is gebeurt.

Nu tijd om de schade te bekijken en kijken wat er nog te repareren valt.

Terecht een preek van je zuster gehad, kan je niet je vriendin overhalen om jou nog een kans te geven om te bewijzen dat je ook een andere nuchtere Will kan zijn.

Goed dat je weer begonnnen bent met Baclofen, je hebt voor jezelf bewezen dat het zonder niet lukt.

Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Romualdus, de meten hier weten wel dat ik zo eerlijk mogelijk verslag schrijf, goed of slecht ! Dit viel me nu toch moeilijk, maar wil eerlijk zijn tegenover iedereen hier op het forum.

Ik ben goed nu, vriendin lijkt wel toegeeflijk te zijn (had ze net nog aan de foon), maar ik moet nog enkele kwade dagen doorworstelen. Hopelijk schijnt opnieuw de zon na 15/2.

En de bouw van mijn veranda is voor de tigstigste keer uitgesteld, zucht. Dat blijft ook maar duren .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frummers,

Aangezien Sofie haar account heeft op laten heffen plaats ik op haar verzoek onderstaande tekst.

Goedemorgen allemaal,

Hartelijk dank voor de felicitaties!

Door non-stop voor mijn nuchterheid te gaan weliswaar ondersteund door 3 x 10mg Baclofen maar met als belangrijkste ingrediënt mijn wil om een nuchter leven te leiden.

Baclofen is voor mij een ondersteuning, en meer mag het ook niet zijn voor mij, omdat ik blijkbaar net een stofje miste.

Daarnaast wil ik toch het gevoel blijven houden dat ik het zelf doe en de onderliggende problematiek van mijn alcoholverslaving niet bedekt blijft.

Nu kan ik eindelijk al mijn energie gebruiken om mijn leven en werk weer op te bouwen waar voor mij als voorwaarde aan gekoppeld was om eerst af te rekenen met alcohol.

Op afstand blijf ik jullie volgen en wens ik iedereen het geluk om een nuchter leven te (gaan) leven!

Liefs, Sofie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...