Spring naar bijdragen

baclofen

Gast

Aanbevolen berichten

verder nog te melden dat diegene die het aangevraagd had om het op recept

te krijgen afgewimpeld werd.

Zij (de ha.) had er geen verstand van dus daarom kreeg hij het niet.

Een huisarts in Lisse.

Het is toch belachelijk dat je het hierom niet krijgt...zij weet er niets van dus daarom !!!

Neemt ook niet de moeite om zich in te lezen, nee zij doet niets, helemaal niets.

Ik kan hier zo kwaad over worden.

Nou dat wordt weer een klantje bij Inhousehuppeldepup of een andere ha.

Hij is er namelijk al mee bezig en moet het dringend hebben omdat hij anders in de knoei komt

met z'n dosering.

Ook hij is op de goede weg.

Maar we zien wel hoe wij ons er doorheen slepen.

Doeiii :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een ander vraagje?

Hoe kwam die arts Ameisen ertoe om baclofen te gaan slikken? Had hij een

vermoeden of was hij op de gok allerlei pillen aan het proberen? Ik heb duidelijk

niet het boek gelezen, dat mag duidelijk zijn. misschien kan iemand me dit vertellen

die het boek wel gelezen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of zoals ze het zelf noemen:

"De antroposofie is een 'geesteswetenschap', d.w.z. een wetenschap die naast de fysisch-chemische wetmatigheden, zoals die volgens de heersende natuurwetenschappelijke me-thode beschreven worden, in mens en wereld de niet fysiek waarneembare, geestelijke dimensie ernstig neemt en bestudeert.

Als instrumenten voor haar wetenschappelijk werk hanteert zij: enerzijds de goethea-nistisch-fenomenologische methode, anderzijds een op denkscholing gebaseerd leerver-mogen dat voorbij de door Kant gepostuleerde kennisgrenzen gaat."

Ik krijg op slag obstipatie van deze onzin, dus als ik diarree had, dan hebben ze me genezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar A3, hoe zit dat dan met de filosofie en de wiskunde?

Die lijken me toch niet fysiek waarneembaar.

En wat betreft die paar druppels alcohol, daar zou ik me

geen zorgen over maken. Die hoeveelheden zijn zo klein.

Dan kan je ook geen fruit meer eten. Daar kan onder bepaalde

omstandigheden ook een kleine hoeveelheid alcohol in

gevormd worden. (Ook wel meer, maar dan is het niet

lekker meer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Hendrikus,

je hoeft echt geen apart draadje aan te maken hoor. Ik reageer soms nogal heftig op alternatieve geneeskunde. Het enige wat ik er nog over zal zeggen: homeopathie is onschuldig ('t is gewoon water), antroposofie niet per se.

Ik respecteer het dat je geen discussie wilt hierover, daarvoor bestaan er andere fora. Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hendrikus jouw koers werkt

en je voelt je er goed bij.

Ikzelf heb al 35 jaar een antroposofisch

artsenteam. Voor mij werkt het en voor

mijn kinderen werkte het nog beter.

Inmiddels is het dik 2 jaar geleden dat ik er kwam

dus hoe beter het mij gaat, hoe minder ik er gebruik van maak:D

Niet drinken heeft mij mijn oude gezondheid weer gebracht

en met die basis ben ik blij en dankbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he he de internetverbinding lag eruit maar gelukkig hij doet het weer.

Hé Hendrikus je gaat goed en dat al de 2e dag ! Ongelooflijk :)

en wat betreft bovenstaande aangaat "laat maar kletsen" het gaat tenslotte om het resultaat ;)

Commentaar zal je nog genoeg krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Een super binnekomer om te kunnen beginnen met feliciteren.

Romualdus..6 maanden...proficiat :present:

Vorig jaar heb ik me een keer voorgesteld bij Wie is Wie en een half jaar geleden heb ik dit dunnetjes overgedaan. Ondanks dat ik goede periodes gehad heb en ADB was, of leek te zijn, ben ik er nog lang niet.

Ik ben vooral moe van het "falen" en heb me daar af en toe zo verschrikkelijk over gevoeld dat dit ook een trigger was.

Even zonder voorgeschiedenis: vandaag ben ik begonnen met baclofen.

Op termijn hoop ik dat de baclofen helpt met/tegen de verschrikkelijke craving en

dat het een bepaalde rust geeft. Ben zo moe van de strijd.

Ik weet ook nog niet precies wat ik kan verwachten ( hoe lang duurt het voordat het iets doet...als het iets voor mij doet enz. ) maar zal hier af en toe verslag uitbrengen en energie krijgen van de positieve verhalen !!

Groetjes Soni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hendrikus, ik volg je berichtjes met buitengewone belangstelling. Dank daarvoor.

Omdat ik momenteel met name geïnteresseerd ben in wat alcohol op langere termijn met iemand doet, welke omstandigheden daarbij mogelijk een rol spelen, wat is herstelbaar, wat is onherstelbaar en welke middelen kunnen daarbij helpen, mis ik een beetje een voorstelberichtje.

Ik bedoel, het maakt nogal uit of een relaas geschreven wordt door b.v. een jonge blom van 30 met een relatief korte maar heftige verslavingsgeschiedenis of gaat het om, ik noem maar iets, een wat ouder iemand met een langdurig alcoholverleden. Ik kan dat uit je berichten niet opmaken. Zou je misschien ook daar iets over kunnen zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle respect hiervoor hoor! Uiteraard vraag ik aan niemand om ook maar iets van anonimiteit prijs te geven. Voor zover ik weet is dat hier zelfs niet eens toegestaan.

Uit het bericht waar je op doelt is b.v. niet op te maken of je 30 jaar bent (hoop het voor je :) ) of dat het een alcoholverleden betreft van 30 jr. Ik kan slechts vermoeden, maar genoeg hierover.

Van warmte is hier jammer genoeg nog weinig te merken helaas. Jij ook een fijne dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben je een tikkeltje jaloers Dylan.

Je bent mij een beetje "te" geïnteresseerd.

Is het soms omdat je jaren hebt weggegooid terwijl dat pilletje er al was ?

En nu ben je waarschijnlijk goed bezig maar het had zo makkelijk kunnen zijn.

Je hebt het nog steeds moeilijk he ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he he eindelijk !

ja de hele dag koningsdag, hoe heb ik het doorstaan :huh:

Maar blij dat je het doorstaan hebt.

Ja, jij gaat inderdaad toppie he, nou wees maar blij daarom :)

Hendrikus je zou eerst naar 45mg (3 x 15) moeten gaan, alvorens die 20mg te nemen !

Je gaat anders te snel.

Wie weet kom je niet hoger dan 45mg.p/d.

Niet zo eigenwijs doen hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik ook weer eens.

Van aanvang aan (12 maart) zit ik op 2x 10mg per dag en dat is voor mij nog steeds voldoende.

Er werd gevraagd wat er verandert en bij mij valt op dat mijn enkels en voeten al meer dan een jaar gezwollen waren. Dat neemt langzaam af en mijn mooie zwarte laarzen passen weer.

Wat ook veranderd is, is mijn sterk toegenomen eetlust. Toen ik nog aan de drank zat had ik wel regelmatig honger, maar ik kreeg het eten gewoonweg niet naar binnen. Dat is nu wel anders.

Het enige wat blijft is onzekere handen. Niet dat ze werkelijk beven, maar mijn vingers zijn vaak wat onvast en dat is lastig bij secuur grafisch werk. Vroeger hielp dan een extra borrel, maar dat is historie. Zal wel wennen.

De 5mg Lioresaltabletten die mijn huisarts voorschrijft zijn plotseling niet leverbaar, dus binnenkort ga ik over op 10mg 'echte' Baclofen. Als het goed is maakt dat uiteraard niets uit. Ik heb gelukkig ook nog wel een voorraadje Lioresal.

Ik houd van voorraadjes. Zo staan er in de berging nog 8 (zegge: acht) flessen jenever en ik taal er niet meer naar. 's Avonds bij het eten een of twee glaasjes witte wijn en dat was het dan. Het is me bekend dat het voor sommigen niet zou werken om alcohol voor het grijpen te hebben, maar het doet me helemaal niets meer.

Binnenkort komt een vriend langs die met zo'n fles een jaar doet. Hij krijgt er eentje mee :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...