Spring naar bijdragen

De weekenden zijn langer geworden


Elizabeth

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal, ik wil mezelf voorstellen. Ik ben Elizabeth, ik ben 47 jaar, gelukkig getrouwd en heb drie prachtige zoons. Ik heb me aangemeld omdat ik te veel drink.

Het is nooit een probleem geweest, een gezellig heidsdrankje in de weekends! Dat was het. Maar met de komst van Corona is het uit de hand gelopen. Ik ben ontzettend angstig geweest omdat ik 2 auto immuun ziekten heb. Ik dacht met het uitbreken van Corona ik dood zou gaan. Juist omdat ik kwetsbaar ben. De kranten kopten met een dodelijke ziekte. Dat klinkt nu absurd! Dat weet ik. Maar een weekend van enkel vrijdagavond en zaterdagavond een drankje doen werden ze langer. Van Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Ik wil minderen met drinken. Daarna stoppen met drinken. Ik hoop hier mensen te treffen die mij hiermee kunnen en willen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elizabeth:

Ik wil minderen met drinken. Daarna stoppen met drinken

Welkom hier Elizabeth. Ik hoop dat je hier wat steun kan vinden in de verhalen van anderen en wellicht wat goede adviezen aangereikt krijgt.

Ik weet niet hoe erg jouw probleem is en in welke mate je drinkt, maar als je uiteindelijk wil stoppen met drinken, waarom wil je dan eerst minderen? Meteen stoppen is naar mijn mening makkelijker en overzichtelijker dan minderen. Zeker als stoppen uiteindelijk toch het doel is. Of ben je lichamelijk zo afhankelijk dat het beter is om onder begeleiding van een arts af te bouwen?

In ieder geval veel succes. Een dag niet gedronken is een dag echt geleefd!

Groetjes Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elizabeth

 

Dat je hier komt betekend  dat je ziet dat het zo niet verder kan gaan en dat is al de eerste stap of je nu wilt minderen of stoppen of eerst minderen en dan stoppen dat maakt niet uit. Ik ben eerst gaan minderen en toen ik merkte dat dat mij zoveel stress opleverde en ik teveel moeite had om te minderen besloot ik eerst eens een tijd te stoppen. Dit heeft mij ontzettend veel opgeleverd en ik ben blij dat ik mijzelf deze kans geef, ondervinden hoe dat is. Of ik gestopt blijf en hoe lang dat weet ik nog niet, maar voorlopig is dit prima zo. Heb je een plan en heb je hulp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom @Elizabeth
met 2 ernstige ziekten, is stoppen waarschijnlijk de beste optie,
want drank sloopt je lichaam (en geest) al voor 2. Dit kun je er
niet bij hebben. En van drank word je ook nog eens depressief uiteindelijk.
En wat Maarten ook schreef; stoppen is zoveel makkelijker dan minderen
voor mensen die al een probleem met drank hebben. toitoitoi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei A33aan:

 Hoi Elizabeth,"welcome in club" mag ik zegen.Ik ook vanaf laatste tijden veel te veel drinken.Ik heb gistern een afspraak gedaan met ggz interventie voor intake gesprek.Mischien dat is ook idee voor U.

Gr Adrian  45

welkom ook hier. Als je een eigen draadje aanmaakt dan wordt daar ook op gereageerd Adrian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Elizabeth:

De kranten kopten met een dodelijke ziekte. Dat klinkt nu absurd! Dat weet ik. Maar

Die beredenering begrijp ik niet helemaal. Het wàs toch ook een dodelijke ziekte? Niet gek dat je bang was, dat waren wij allemaal.

Dat kan aanleiding zijn om meer alcohol te drinken. Dat heb ik ook gedaan. Maar nu is dat dus niet meer nodig, en kun je het weekend weer verkorten. Als je gewend bent veel te drinken, dan is overgaan op maximaal twee glazen niet eenvoudig. De rem is eraf. Niet drinken is eenvoudiger, dus mijn advies is: verkort het weekend en sla wat vaker een dag over.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...