Spring naar bijdragen

Hallo Forumleden, mijn verhaal.


Baldjohn

Aanbevolen berichten

Bijna m'n hele leven chronisch ziek door psoriasis. Door zeer heftige uitbraak 4 jaar geleden kon ik niet meer werken en na 2 jaar ziektewet uiteindelijk 100% afgekeurd. Dus na 32 jaar dienstverband ontslag. Dit leidde tot een flinke depressie met bijna destructief alcohol gebruik. In contact gekomen met Tactus en na vele gesprekken een interne detox gehad van 13 dagen. Dit was voor mij echt een reset in het gebruik en kreeg m'n dagelijkse leven weer op de rit. Terwijl ik dit schrijf ben ik 43 dagen alcohol vrij en voel me best weerbaar hier tegen. Fijn dat op feestjes etc. geaccepteerd wordt dat je geen alcohol drinkt en dat bevalt me goed. Weet dat ik er nog niet ben maar het laagje ijs wordt voor mij steeds dikker en weet heel goed waarvoor ik het doe. Ik hou dit voor ogen wat voor mij een helpende gedachte is. Opvallend is dat ik nog steeds heel weinig energie heb. Zijn er leden die dit herkennen? Deels kan ik dat verklaren omdat ik best wel heftige medicatie gebruik tegen mijn psoriasis die m'n immuun systeem op een laag pitje zet. Graag jullie reacties en ik sta open om te delen wat ik kan delen met anderen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Baldjohn:

 Opvallend is dat ik nog steeds heel weinig energie heb. Zijn er leden die dit herkennen? Deels kan ik dat verklaren omdat ik best wel heftige medicatie gebruik tegen mijn psoriasis die m'n immuun systeem op een laag pitje zet. Graag jullie reacties en ik sta open om te delen wat ik kan delen met anderen.

Hallo @Baldjohn, welkom op dit forum.

Om op je vraag te reageren:
Ik heb altijd overmatig alcohol gedronken, maar kon daar op functioneren.
Tot mijn baan 10 jaar geleden wegbezuinigd werd.
Toen ging het echt uit de hand lopen.
Lang verhaal, staat allemaal grotendeels op mijn eigen draadje vanaf september 2014.

In het verleden ben ik ook eens gestopt, cold turkey.
Ik had geen ontwenningsverschijnselen, maar was twee maanden compleet uitgeput.

Na een (zoveelste, voor mijn doen korte) terugval ben ik 10 dagen geleden weer gestopt, met behulp van diazepam.
Ik slik ook amitriptyline vanwege overbelaste kauwspieren / zenuwpijn.

Afgelopen week was ik compleet hyper en moe tegelijkertijd.
Vandaag ben ik voornamelijk moe, zit in een dip.
Dat heb ik vandaag op de dagdraad en mijn eigendraadje onder Wie is wie geschreven.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Baldjohn
we hebben jaren roofbouw gepleegd op lichaam en geest door overmatig drinken
dus ja, het zal even duren eer je bent waar je wezen wilt.
Geduld is natuurlijk niet een van de beste eigenschappen van drinkers, dus ja, ook
hier werk aan de winkel dus. Bij mij was het eerste jaar zwaar, erg zwaar. Therapie,
sporten, mindfullness, forum actief bezoeken; ik heb veel aangepakt en met resutaat.
Vind je weg zelf, wat bij jou past, werkt. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi allemaal.

Iedereen nog bedankt voor alle berichtjes.

Even een berichtje om te delen:

Afgelopen tijd een paar feestjes, samen zijn etc. gehad en daar werd alcohol geschonken en dat had ik totaal geen moeite mee.

Vorige week was mijn vrouw jarig en we hebben alcohol in huis gehaald voor de visite. Het waren 2 leuke dagen die mij enorm veel energie hebben gekost.

Was goed aan de lat aan het eind van de 2e dag. Samen keken we naar de wijn die was overgebleven...... het was rond 23:30 uur... al eerder op de dag roken wij de geur van wijn (tijdens het inschenken) en wat vonden wij dat vies.....pfff en dat na jaren gedronken te hebben.. maar goed. Er was dus wijn over. We keken elkaar aan en wisten allebei wat we bedoelde. Hier krijgen we enorm veel spijt van als we dit doen, wat we ook uitspraken naar elkaar. Dus hebben we niet gedronken en wat waren we de volgende dag blij dat we weer een dag erbij konden turven. Voor mij inmiddels 69 dagen droog, mijn vrouw 85 dagen! Alle alcohol is inmiddels weer uit huis, weg gegeven aan familie. Heerlijk om je sterk te voelen en je kop erbij te kunnen houden.

Momenten van "honger" zijn er nog wel, maar er zijn ook dagen dat we er totaal niet meer aan denken en dat is heel fijn.

Wilde dit even met jullie delen.

Fijne dag vandaag zonder alcohol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...