Spring naar bijdragen

Mag ik mij even voorstellen......?


Lunalon

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen,

Best even een stap maar hoop van harte dat het een goede is:

Ik ben Luna,  58 jr, een stille drinker, drink om te verdoven, troost.

Voorheen lukte het me nog om een tijd te stoppen als ik dat wilde maar dat lukt me niet meer.

Ik wil er niet mee naar huisarts, wil niet dat het in m'n dossier komt.

Schaam me ook, baal ervan dat ik dikker word door de wijn (en kaas, nootjes etc)

Als afleiding hardlopen doe ik wel maar zodra ik zit, komt de zucht naar alcohol weer naar boven en start ik alsnog met drinken.

Benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

Ik weet de weg nog niet op dit forum maar hoop dat het snel vertrouwd voelt.

Dank voor het lezen en hoop tot snel!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Lunalon. Goed dat je de stap genomen hebt om je hier aan te melden. Hopelijk vind je zinnige informatie en krijg je reacties waar je wat aan hebt. Realiseer je wel dat het voor iedereen weer een beetje anders kan zijn, dus vind je ook verschillende oplossingen. De meesten hebben wel snel door dat minder drinken moeilijk of bijna onmogelijk is als de gewoonte er eenmaal stevig in zit. Je kunt eens op Youtube zoeken naar een lezing van Dr. Els Noorlander over verslaving. Die geeft heel veel verhelderende uitleg. Moet je dan "nooit meer drinken"? Ten eerste moet je van ons niks, wat je doet bepaal je zelf, maar je kunt er hier wel hulp bij vinden. We zeggen wel eens "je moet het zelf doen (1), maar je hoeft het niet alleen te doen". Ten tweede zijn er wel manieren om dat "nooit" wat behapbaarder te maken. Eerst maar eens een maand niet drinken bijvoorbeeld en eens kijken hoe dat bevalt. Van dag tot dag beslissen is ook een mogelijkheid die voor sommigen goed werkt. We hebben hier een dagpact, een weekpact, een maandpact en zelfs een jaarpact, dus als je het samen met anderen wilt doen kun je daar ook één van kiezen.

Leer ook je eigen "smoezenboek" ontdekken, wil ik je aanraden, door op momenten dat je trek krijgt eens op te schrijven waarom dat eigenlijk op dat moment zo komt. Voel je je eenzaam, zielig, of juist vrolijk? En moet daar dan automatisch bij gedronken worden? Waarom eigenlijk? Heb je honger, of gewoon dorst misschien? Probeer dan eens of een glas water niet net zo goed helpt. Een keukenwekker zetten wil ook wel eens helpen. Na pakweg een kwartier is de trek vaak al weer weg.

Een andere instinker is dat je geneigd kunt zijn te blijven zoeken naar redenen en voorwaarden buiten jezelf. Dat leidt nogal eens tot langdurig uitstel. Het kan daarom helpen een concreet plan voor jezelf op te stellen en dat hier vast te leggen. 

Succes!

(1) Dat "moet" je dus wel van ons.

bewerkt door Bob
Voetnoot toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lunalon:

Best even een stap maar hoop van harte dat het een goede is:

Voor mij was het, het beste wat ik ooit deed. Kappen met die handel en weer leven.

Best moeilijk in het begin het beheerst je gedachten continu, ik deed het dag voor dag, vandaag drink ik niet  wees trots en verwen je zelf eens 

Veel succes :rose: 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom @Lunalon

schaamte, ja dat had ik ook, het is een hele stap, toe te geven dat je een probleem hebt met alcohol.

maar het is wel een noodzakelijke stap.

dankzij het forum, heb ik de schaamte mét het drinken  achter me kunnen laten.

Dat is nu twee jaar geleden.  Het forum heeft mij goed geholpen de impact van mijn afhankelijkheid van alcohol onder ogen te zien.

het voelde bevrijdend dat eens allemaal te kunnen opschrijven weet ik nog

Nu  voel me heerlijk zonder die drankzucht.

succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Bob:

Welkom @Lunalon. Goed dat je de stap genomen hebt om je hier aan te melden. Hopelijk vind je zinnige informatie en krijg je reacties waar je wat aan hebt. Realiseer je wel dat het voor iedereen weer een beetje anders kan zijn, dus vind je ook verschillende oplossingen. De meesten hebben wel snel door dat minder drinken moeilijk of bijna onmogelijk is als de gewoonte er eenmaal stevig in zit. Je kunt eens op Youtube zoeken naar een lezing van Dr. Els Noorlander over verslaving. Die geeft heel veel verhelderende uitleg. Moet je dan "nooit meer drinken"? Ten eerste moet je van ons niks, wat je doet bepaal je zelf, maar je kunt er hier wel hulp bij vinden. We zeggen wel eens "je moet het zelf doen (1), maar je hoeft het niet alleen te doen". Ten tweede zijn er wel manieren om dat "nooit" wat behapbaarder te maken. Eerst maar eens een maand niet drinken bijvoorbeeld en eens kijken hoe dat bevalt. Van dag tot dag beslissen is ook een mogelijkheid die voor sommigen goed werkt. We hebben hier een dagpact, een weekpact, een maandpact en zelfs een jaarpact, dus als je het samen met anderen wilt doen kun je daar ook één van kiezen.

Leer ook je eigen "smoezenboek" ontdekken, wil ik je aanraden, door op momenten dat je trek krijgt eens op te schrijven waarom dat eigenlijk op dat moment zo komt. Voel je je eenzaam, zielig, of juist vrolijk? En moet daar dan automatisch bij gedronken worden? Waarom eigenlijk? Heb je honger, of gewoon dorst misschien? Probeer dan eens of een glas water niet net zo goed helpt. Een keukenwekker zetten wil ook wel eens helpen. Na pakweg een kwartier is de trek vaak al weer weg.

Een andere instinker is dat je geneigd kunt zijn te blijven zoeken naar redenen en voorwaarden buiten jezelf. Dat leidt nogal eens tot langdurig uitstel. Het kan daarom helpen een concreet plan voor jezelf op te stellen en dat hier vast te leggen. 

Succes!

(1) Dat "moet" je dus wel van ons.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je uitgebreide antwoord.

Het is al zo fijn dat je het begrijpt en aanvoelt.

Ik ga de you-tube lezingen beluisteren en ik proberen uit te zoeken hoe ik bij de ' pacten' terecht kom.

Hartelijk dank voor je steun en het warme welkom!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei brazer:

welkom @Lunalon

schaamte, ja dat had ik ook, het is een hele stap, toe te geven dat je een probleem hebt met alcohol.

maar het is wel een noodzakelijke stap.

dankzij het forum, heb ik de schaamte mét het drinken  achter me kunnen laten.

Dat is nu twee jaar geleden.  Het forum heeft mij goed geholpen de impact van mijn afhankelijkheid van alcohol onder ogen te zien.

het voelde bevrijdend dat eens allemaal te kunnen opschrijven weet ik nog

Nu  voel me heerlijk zonder die drankzucht.

succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei brazer:

welkom @Lunalon

schaamte, ja dat had ik ook, het is een hele stap, toe te geven dat je een probleem hebt met alcohol.

maar het is wel een noodzakelijke stap.

dankzij het forum, heb ik de schaamte mét het drinken  achter me kunnen laten.

Dat is nu twee jaar geleden.  Het forum heeft mij goed geholpen de impact van mijn afhankelijkheid van alcohol onder ogen te zien.

het voelde bevrijdend dat eens allemaal te kunnen opschrijven weet ik nog

Nu  voel me heerlijk zonder die drankzucht.

succes!

 

Dank voor je bemoedigende reactie Brazer, wat fijn dat je mbv het forum zo'n stuk verder bent gekomen.

Heel inspirerend en hoopvol.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdoven en troost. En uit gewoonte, want dat wordt het ook. Eerste hulp bij alles. 

Welkom hier en veel succes. Vallen, struikelen, het hoort er allemaal bij. Als je maar weer op staat.

Trouwens, de pacten en nog veel meer staan hier: https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/9-ditjes-datjes-dagdraad/

In de dagdraad, die elke dag wordt gemaakt, hebben we een soort huiskamer. Daar is bijna altijd wel iemand die snel reageert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...