Spring naar bijdragen

Ik ben nieuw en heb klachten


Esmeralda

Aanbevolen berichten

Hai allemaal

ik ben Esmeralda 50 jaar en nooit in een glas wijn gespuugd . Verleden jaar bloed laten prikken en dat was allemaal ok . Sinds een paar maanden heb ik een hele gevoelige lever en opgeblazen maag . Heel vervelend ! Ben nu week gestopt met alcohol maar het blijft hetzelfde . Ik ben wel bang en hoop niet dat het eet ernstigs is . Hebben jullie hier ervaring mee ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wegens leverklachten gestopt met alcohol voordat het onomkeerbare beschadiging zou opleveren. Ik had bij een collega van me gezien hoe snel het dan afgelopen kan zijn dus dat was wel iets wat ik serieus nam. Het verband met mijn alcoholconsumptie was in mijn geval wel door de huisarts aangegeven. 

Het nemen van het besluit en daadwerkelijk de knop omzetten is nog een ander verhaal. Maar inmiddels (zo'n 6 jaar later alweer) ben ik heel blij dat ik destijds die stap gezet heb en ervaar ik het als een grote verbetering in mijn leven. De leverwaarden zijn ook weer normaal.

 

bewerkt door Bob
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap het Bob heel knap van jou ! Ik schrok hier van het verhaal van @tomtom2die ook opgeblazen maag had en levertransplantatie moest. Ik heb dezelfde klachten maar voel mij ook prima . Vraag mij af als ik 8 maanden geleden prima waarden had het nu mis zou gaan maar dat kan dus . Ben nu paar dagen gestopt en kost mij totaal geen moeite maar hoop dat het niks ernstigs is . Zal Het zeker laten checken want dat is mij het allemaal niet waard . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle cellen vernieuwen zich, met verschillende tijdsduur.
De lever is het orgaan dat zich het snelst vernieuwt.
Mits je echt stopt met drinken, is er dus de meeste kans
op weer een gezonde lever. In 8 maanden zal er waarschijnlijk
geen onherstelbare schade zijn. Reden te meer die cellen gezond te houden.
Ook je psychische verslaving zal er wel bij varen!
toitoitoi:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de dikke maag en pijnlijke lever inderdaad het gevolg zijn van teveel drinken dan is dat over een langere tijd 'opgebouwd'.... 
Herstel daarvan zal in veel gevallen niet binnen een paar dagen zijn, maar toch zeker een aantal weken of zelfs een aantal maanden in beslag nemen. 
Je schreef dat je op dag 6 zonder alcohol zat, dus vijf dagen achter de rug zonder.... dan zou het herstel wel heel snel zijn gegaan... 
Heb geduld en hou vol Esmeralda, sterkte. 
En vertrouw je het niet.... toch even langs de huisarts dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...