Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Banaan

Aanbevolen berichten

Niet zoals ik het zou willen. Heb soms de grootste moeite om door te zetten. Ik moet bezig blijven, dus besloot gisteren maar ineens ( 22 uur avond) om mijn badkamer te gaan renoveren. Ik ben vaak alleen, de behoefte is dan groot. Hoe hebben jullie de “behoefte” opgevangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel mensen zoeken inderdaad afleiding om de trek te verslaan, zelf had ik er meer aan om te accepteren dat ik trek heb en mezelf voor ogen te houden dat die vanzelf weer verdwijnt. Ik praat dan zo'n beetje tegen mezelf in deze trant: "Oké, ik heb trek, nou én? Dat voelt even naar maar ik kan het aan, het gaat vanzelf weer voorbij".
Voor mij werkt het goed om stil te gaan zitten en dat nare gevoel, die leegte, dat onbehagen zo volledig mogelijk te accepteren, te omarmen zelfs, er helemaal in op te gaan. Op een wonderlijke manier blijkt mij dan dat het veel minder onverdraaglijk is dan ik dacht en zelf dat er daar ergens in het centrum van mij ook een lach zit en een groot gevoel van welbevinden.

Goed bezig hoor, hou vol, het wordt zéker makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat is het ontgiften, als ik nu een dag mijn koffie oversla
gebeurt het ook. Niet dat ik het zover laat komen, maar het
principe is hetzelfde en ik reageer er ook gevoelig op.
Vroeger deed ik elk voorjaar een vastenkuur en dan was de
hoofdpijn alleen dragelijk als ik yerba mathé dronk.
Die zou je ook kunnen kopen, je krijgt daar energie van en het
helpt de detox draaglijk maken. Gezondheidswinkels of online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update, ben nu 7 dagen nuchter. Voelt goed, als een mijlpaal. Het gaat redelijk makkelijk, de eerste 3 á 4 dagen waren moeilijk maar de trekmomenten nemen daarna sterk af. Ik merk ook dat ik meer bezig ben in huis. Opgeruimder, douche al gerenoveerd en volgende week de tuin in de steigers. Lijkt alsof het een resultaat is van een opgeruimder hoofd. Voor iedereen die twijfels heeft over stoppen…je krijgt er idd veel voor terug. Ben natuurlijk nog maar 7 dagen verder maar voel me top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...