Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 14-4-2022


Foxy

Aanbevolen berichten

De allerslechtste nacht in tijden heb ik achter de rug. Ik heb werkelijk niets, niks, nada, nul geslapen. Ik ging rustig en vol vertrouwen naar bed, maar al snel kwamen de brainzapps die me onrustig maken. Tijdens de afbouw en na het stoppen waren de brainzapps een teken dat ik in slaap ging vallen. Nu zijn ze er om me wakker te houden. Eerst wat homeopathisch spul gepakt en cbd olie. Geen effect. Een halve fles likeur over de nacht. Ook niks. Ben om 4 uur in de tuin thee gaan drinken. Dat was wel lekker rustig. Daarna ben ik weer naar bed gegaan. Werd rond 5 uur beetje moe en daar waren de zapps weer. In mijn eigen bed vond ik geen rust. Ik ben bij een van mijn kinderen in bed bij gekropen om me geborgen te voelen. Naast mijn partner voelde het niet fijn. Dat vind ik erg verdrietig. Mijn relatie was al wankel, maar door mijn slaapproblemen staat het op kiepen. 

Ik word er zo niet goed van en sta op het punt om toch weer langs de huisarts te gaan voor slaapmedicatie. Met tegenzin. Maar op deze manier wil ik niet meer doorgaan. Ik ben aan het reïntegreren op mijn werk. Binnenkort verstrijkt mijn eerste jaar van ziekteverzuim en ga ik gekort worden op mijn salaris. Kan ik er met die * energieprijzen etc. niet hebben. Dus ik moet zo snel mogelijk weer volledig werken. Vannacht kwamen zelfs gedachten om tegen een tegemoet komende vrachtwagen te rijden. Geen zorgen, dat zou ik nooit kunnen. Daar houd ik teveel van mijn kinderen voor.
En ik weet dat als ik komende nacht weer slaap, ik weer zin in het leven heb. Me sterk voel om niet meer aan slaapmedicatie te beginnen. Maar ik ben het ge-jojo zo ontzettend zat. Het is op 3 dagen na 4 maanden sinds de sprong naar nul.

Hopelijk gaat het met jullie beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Foxy:

De allerslechtste nacht in tijden heb ik achter de rug. Ik heb werkelijk niets, niks, nada, nul geslapen. Ik ging rustig en vol vertrouwen naar bed, maar al snel kwamen de brainzapps die me onrustig maken. Tijdens de afbouw en na het stoppen waren de brainzapps een teken dat ik in slaap ging vallen. Nu zijn ze er om me wakker te houden. Eerst wat homeopathisch spul gepakt en cbd olie. Geen effect. Een halve fles likeur over de nacht. Ook niks. Ben om 4 uur in de tuin thee gaan drinken. Dat was wel lekker rustig. Daarna ben ik weer naar bed gegaan. Werd rond 5 uur beetje moe en daar waren de zapps weer. In mijn eigen bed vond ik geen rust. Ik ben bij een van mijn kinderen in bed bij gekropen om me geborgen te voelen. Naast mijn partner voelde het niet fijn. Dat vind ik erg verdrietig. Mijn relatie was al wankel, maar door mijn slaapproblemen staat het op kiepen. 

Ik word er zo niet goed van en sta op het punt om toch weer langs de huisarts te gaan voor slaapmedicatie. Met tegenzin. Maar op deze manier wil ik niet meer doorgaan. Ik ben aan het reïntegreren op mijn werk. Binnenkort verstrijkt mijn eerste jaar van ziekteverzuim en ga ik gekort worden op mijn salaris. Kan ik er met die * energieprijzen etc. niet hebben. Dus ik moet zo snel mogelijk weer volledig werken. Vannacht kwamen zelfs gedachten om tegen een tegemoet komende vrachtwagen te rijden. Geen zorgen, dat zou ik nooit kunnen. Daar houd ik teveel van mijn kinderen voor.
En ik weet dat als ik komende nacht weer slaap, ik weer zin in het leven heb. Me sterk voel om niet meer aan slaapmedicatie te beginnen. Maar ik ben het ge-jojo zo ontzettend zat. Het is op 3 dagen na 4 maanden sinds de sprong naar nul.

Hopelijk gaat het met jullie beter.

Hoi Foxy,

Wat hondsvervelend dit.

Ik had de indruk dat het heel redelijk met jou ging.

Ik heb makkelijk praten want slapeloosheid is niet mijn hoofdprobleem maar dat jij een halve fles likeur opdrinkt als jij eens een nacht wakker ligt kan echt niet. Weet je niet dat alcohol op dezelfde receptoren werkt als benzo's? Je zou net zo goed meteen weer oxazepam kunnen nemen. Het lijkt mij dat je het over je heen moet laten  komen hoe rot het ook is.

Dit zijn de beruchte waves. De benzo zal alles op alles zetten om jou weer aan de oxazepam te krijgen en je moet duidelijk maken dat die tactiek geen kans heeft.

Als je nu weer terug zou gaan naar je vroegere situatie heb je niet alleen niets bereikt maar je situatie verergerd. Dan treedt het kindling effect in werking dat zegt dat als je na een zware afbouw weer opnieuw begint je er ernstig rekening mee moet houden dat een komende afbouw nog veel moeilijker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de sterkende woorden @karel12Als het eens een nacht was zou je mij niet horen piepen. Het is een teveel aan slechte nachten. 

Maar je hebt helemaal gelijk. Door alcohol gooi ik weer olie op het vuur. En opnieuw beginnen wil ik echt niet omdat ik al zover gekomen ben en heel veel ontwenningsverschijnselen weg zijn. Het is alleen nog de brainzapps en de slapeloosheid. De reden waarvoor ik ben gaan gebruiken... 

Ik heb geen benzos in huis en nu ook geen alcohol meer. De homeopathische shit ga ik ook weggooien. Want dat neem ik ook als alternatief in de nacht. Ik moet van het "ik-moet-een-pil-slikken-gevoel af". Slapeloosheid is een fobie. 

Het was een afglijder en ik ga verder met waar ik gebleven was. Nogmaals bedankt voor het drukken van mijn neus op de benzo feiten.

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foxy ben je wel eens bij een slaapcentrum geweest? Ikzelf merk echt dat overdag rusten me erg goed doet vanwege de prikkels van buitenaf. Maar als je aan het stoppen bent van medicatie dan komen de prikkels van binnenuit. Tja en alcohol drinken daar ga je niet beter van slapen in tegendeel. Heb je wel eens CBD olie geprobeerd.?

Misschien moet je veel afleiding hebben. Wat doe je zo de hele dag?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...