Yana Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 Hoi Clivia, lukt het je wel om je aan je afbouwschema te houden? Ik wens je kracht en goede moed, doorzetten hoor, het leven van jou en je dochter zal er zoveel mooier op worden Clivia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 (bewerkt) 3 uur geleden zei Yana: Hoi Clivia, lukt het je wel om je aan je afbouwschema te houden? Ik wens je kracht en goede moed, doorzetten hoor, het leven van jou en je dochter zal er zoveel mooier op worden Dankjewel Yana. Dag 1 was nog geen doorslaand succes maar ik ben de dag met frisse (nou ja fris ;-))start begonnen. 5 april 2022 bewerkt door Clivia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 5 uur geleden zei Clivia: Dat is een lastige vraag. Ik ben erg "wiebelig" maar realiseer me ook dat ik op dit moment geen andere keuze meer heb. @Clivia, wat ik bedoelde met mijn vraag is: als het je niet lukt om in je eentje te stoppen, ga je dan om hulp vragen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 1 minuut geleden zei Roberto: @Clivia, wat ik bedoelde met mijn vraag is: als het je niet lukt om in je eentje te stoppen, ga je dan om hulp vragen? Dat is wel het plan ja. Gelukkig heb ik nu al hulp en ondersteuning van mijn huisarts. Daar heb ik morgen weer een afspraak mee. Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 Vandaag dag 2 ? Ik vind de tips van Maja wel goed; opruimen, schoonmaken, wandelen... proberen een beetje actief te blijven. Dat geeft een beter gevoel dan op de bank tv kijken de hele dag. Of heb je andere bezigheden? Clivia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 24 minuten geleden zei Lonster: Vandaag dag 2 ? Ik vind de tips van Maja wel goed; opruimen, schoonmaken, wandelen... proberen een beetje actief te blijven. Dat geeft een beter gevoel dan op de bank tv kijken de hele dag. Of heb je andere bezigheden? Ik heb een plan gemaakt voor vandaag. Ik ga mijn belastingaangifte doen en een kast met opgehoopte meuk uitpluizen. En dan vanavond bij mijn ouders eten. Vandaag idd dag twee van mijn geïmproviseerde afbouwschema ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 Wat goed zeg. Dat geeft aan het einde van de dag een goed gevoel, denk ik. Bij je ouders geen alcohol drinken is dat moeilijk? Anders is het handig om daar even op voor te bereiden, of om het even te melden misschien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 @Clivia Hoi Welkom hier. goed dat je hier ben geland. je wilt het zelf doen, heb ik ook gedaan, en het is mogelijk. Afbouw van zoveel wijn, lijkt mij wel een heel grote opgave zo in je eentje, ook al heb je pillen ter ondersteuning. vraag me af hoe je dit doet, maar hoe dan ook succes gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 13 minuten geleden zei brazer: @Clivia Hoi Welkom hier. goed dat je hier ben geland. je wilt het zelf doen, heb ik ook gedaan, en het is mogelijk. Afbouw van zoveel wijn, lijkt mij wel een heel grote opgave zo in je eentje, ook al heb je pillen ter ondersteuning. vraag me af hoe je dit doet, maar hoe dan ook succes gewenst. Tnx....Ik heb zelf maar iets verzonnen, weet ook niet of het gaat lukken maar ik moet er vertrouwen in hebben. Als er iets is dat ik heb is het wilskracht. Als het goed is ben ik donderdag of vrijdag alcoholvrij. Hoe heb jij het gedaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 44 minuten geleden zei Lonster: Wat goed zeg. Dat geeft aan het einde van de dag een goed gevoel, denk ik. Bij je ouders geen alcohol drinken is dat moeilijk? Anders is het handig om daar even op voor te bereiden, of om het even te melden misschien. Het is voor mij voornamelijk moeilijk om niet te drinken als ik alleen ben, gek genoeg. In de loop der jaren is dat erin geslopen. Ik heb echt veel aan al jullie reacties. Dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 27 minuten geleden zei Clivia: Tnx....Ik heb zelf maar iets verzonnen, weet ook niet of het gaat lukken maar ik moet er vertrouwen in hebben. Als er iets is dat ik heb is het wilskracht. Als het goed is ben ik donderdag of vrijdag alcoholvrij. Hoe heb jij het gedaan? Krap schema, maar dat is het beste. ben zelf van alles naar niks gegaan, gelukkig geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen ervaren. Wilskracht komt je nu goed van pas, maar daarnaast moet je werken aan de 'mind fuck' van de verslaving. Ik deed dat door veel te lezen over het onderwerp, en dat kan ook hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 16 minuten geleden zei brazer: Krap schema, maar dat is het beste. ben zelf van alles naar niks gegaan, gelukkig geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen ervaren. Wilskracht komt je nu goed van pas, maar daarnaast moet je werken aan de 'mind fuck' van de verslaving. Ik deed dat door veel te lezen over het onderwerp, en dat kan ook hier Ik lees er ook heel veel over. En dat heeft me doen besluiten, omdat ik voor mijn dagelijks functioneren op de been moet blijven, om af te bouwen. Gelukkig ben ik nu een week vrij van mijn werk en heb ik daar tijd voor. Had jij wat betreft medicatie ondersteuning bij het acuut stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 13 minuten geleden zei Clivia: Ik lees er ook heel veel over. En dat heeft me doen besluiten, omdat ik voor mijn dagelijks functioneren op de been moet blijven, om af te bouwen. Gelukkig ben ik nu een week vrij van mijn werk en heb ik daar tijd voor. Had jij wat betreft medicatie ondersteuning bij het acuut stoppen? nee, wilde ik niet, maar bleek ook niet nodig Clivia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 3 minuten geleden zei brazer: nee, wilde ik niet, maar bleek ook niet nodig Wat goed. En ben je nu al lang zonder alcohol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 Ik vind zelf al hééél lang. 1 jaar 8 maanden. kan het je van harte aanbevelen! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 3 minuten geleden zei brazer: Ik vind zelf al hééél lang. 1 jaar 8 maanden. kan het je van harte aanbevelen! Ik kijk er naar uit om dat te bereiken. Wordt het makkelijker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 3 minuten geleden zei Clivia: Ik kijk er naar uit om dat te bereiken. Wordt het makkelijker? absoluut! maar dat duurt wel even. eerste 6 maanden, moet je zelf goed bij de les houden, in mijn geval, steeds denken: blijf bij je besluit,' je wilde het toch zo graag zelf doen? dat hield ook in, bij terugval, hup naar de verslavingszorg. maar Ik heb genoeg aan het forum Clivia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 10 minuten geleden zei brazer: absoluut! maar dat duurt wel even. eerste 6 maanden, moet je zelf goed bij de les houden, in mijn geval, steeds denken: blijf bij je besluit,' je wilde het toch zo graag zelf doen? dat hield ook in, bij terugval, hup naar de verslavingszorg. maar Ik heb genoeg aan het forum Ik hoop dat ik dat ook heb.....genoeg aan het forum. Maar het is erg lastig merk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 lastig dat is het. veel mensen helpt het de situatie per dag te bekijken. tijdens je afbouw iedere dag je geplande doel halen. en daarna de nul, dag voor dag, vandaag drink ik sowieso niet... etc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 5 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 2 uur geleden zei brazer: lastig dat is het. veel mensen helpt het de situatie per dag te bekijken. tijdens je afbouw iedere dag je geplande doel halen. en daarna de nul, dag voor dag, vandaag drink ik sowieso niet... etc Ik heb vandaag voor het eerst in lange tijd het gevoel dat het me gaat lukken. En dat is best bijzonder want ik ben heel diep gegaan....... Francoise reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 5 april 2022 Rapport Share Geplaatst 5 april 2022 40 minuten geleden zei Clivia: Ik heb vandaag voor het eerst in lange tijd het gevoel dat het me gaat lukken. En dat is best bijzonder want ik ben heel diep gegaan....... Het gaat lukken , keep the faith Clivia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 6 april 2022 Rapport Share Geplaatst 6 april 2022 Vandaag naar de huisarts @Clivia? Succes en leg daar jouw afbouwschema vast. “Op nul op donderdag of vrijdag” geeft speelruimte/sjoemelruimte en maakt het stopmoment onnodig extra lastig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clivia Geplaatst 6 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 april 2022 1 uur geleden zei Maja: Vandaag naar de huisarts @Clivia? Succes en leg daar jouw afbouwschema vast. “Op nul op donderdag of vrijdag” geeft speelruimte/sjoemelruimte en maakt het stopmoment onnodig extra lastig. Dankjewel Maja. Ja ik ga dadelijk naar de huisarts. Hoe is het stoppen bij jou gegaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 6 april 2022 Rapport Share Geplaatst 6 april 2022 Heb je je gisteren aan je afbouwplan kunnen houden? Ik hoop het. Begrijp ik het goed dat je bij de huisarts je gebruik had afgezwakt? Zou het niet beter zijn om eerlijk te zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 6 april 2022 Rapport Share Geplaatst 6 april 2022 @Clivia, onderstaande formulieren gebruik ik zelf. Die horen bij een zelfhulpboek grip krijgen op alcoholgebruik. Misschien heb jij hier ook iets aan. > Werkbladen Clivia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden