Spring naar bijdragen

Clivia


Clivia

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Ik kom me even voorstellen omdat ik hoop hier herkenning te vinden en misschien ook wat steun. Ik heb deze week vrij genomen van mijn werk om te stoppen met drinken. Op mijn (recente) dieptepunt dronk ik gemiddeld drie flessen wijn per dag. Niemand merkte iets aan mij en dat is meteen ook een valkuil (en maakt het eenzaam). Vorige week heb ik geprobeerd acuut te stoppen maar ik ben me dood geschrokken.....ik dacht letterlijk dat ik dood ging. Contact gehad met de huisarts en die heeft Lorazepam voorgeschreven en voorgesteld om af te bouwen. Daar begin ik dus vandaag mee maar ik vind het super eng. Slechts één vriendin en de huisarts weten het en daar heb ik het gebruik zelfs bij afgezwakt. Schaamte, denk ik. Ik haat wat ik geworden ben door de alcohol en ik wil er zó graag van af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Clivia:

die heeft Lorazepam voorgeschreven en voorgesteld om af te bouwen. Daar begin ik dus vandaag mee 

Goedemorgen Clivia, welkom op dit forum.
Lorazepam wordt voorgeschreven om ernstige ontwenningsverschijnselen van alcohol tegen te gaan.
Heb je gelijk een afbouwschema voor lorazepam gekregen?
Dat moet je niet meer dan een paar dagen slikken, anders raak je daar gewend / verslaafd aan.
En kom je van de regen in de drup.
Of ga je alcohol afbouwen?
Of allebei?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Clivia , 3 flessen per dag en normaal functioneren,  dar is erg knap .  Zelf heb je blijkbaar wel veel last van je alcoholgebruik.  Goed dat je je gemeld hebt bij je huisarts en hier natuurlijk . Hier veel mee lezen en schrijven.  Het actief bezig zijn met het stoppen heeft ook mij geholpen adb te worden .  Een alcoholprobleem ontwikkel je ook niet in een paar dagen dus het stoppen heeft ook tijd nodig . Afbouwen lijkt me pittig,  maar naar wat ik hier weleens lees , wel mogelijk.

Succes op je weg naar een nuchter bestaan.  Gaan leven ipv overleven,  hoe fijn is dat 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Roberto:

Goedemorgen Clivia, welkom op dit forum.
Lorazepam wordt voorgeschreven om ernstige ontwenningsverschijnselen van alcohol tegen te gaan.
Heb je gelijk een afbouwschema voor lorazepam gekregen?
Dat moet je niet meer dan een paar dagen slikken, anders raak je daar gewend / verslaafd aan.
En kom je van de regen in de drup.
Of ga je alcohol afbouwen?
Of allebei?

Ha Roberto,

Bedankt voor je reactie. Ik heb maar zeven tabletten gekregen en heb deze week twee keer een contactmoment met de huisarts. Het plan is om de alcohol af te bouwen (waar ik zelf een schema voor gemaakt heb) en als ik me echt heel beroerd voel dan een tablet in te nemen. Het komt nu aan op discipline en de kracht waarvan ik weet dat ik die in me heb. Groet Claudia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Francoise:

Welkom Clivia , 3 flessen per dag en normaal functioneren,  dar is erg knap .  Zelf heb je blijkbaar wel veel last van je alcoholgebruik.  Goed dat je je gemeld hebt bij je huisarts en hier natuurlijk . Hier veel mee lezen en schrijven.  Het actief bezig zijn met het stoppen heeft ook mij geholpen adb te worden .  Een alcoholprobleem ontwikkel je ook niet in een paar dagen dus het stoppen heeft ook tijd nodig . Afbouwen lijkt me pittig,  maar naar wat ik hier weleens lees , wel mogelijk.

Succes op je weg naar een nuchter bestaan.  Gaan leven ipv overleven,  hoe fijn is dat 

Dankjewel Francoise, alcohol is mijn "vriendje" geweest in een heel moeilijke periode. En daarmee is het een gewoonte geworden. Vraagje; wat is adb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Clivia. ik schrik een beetje van de pammen die je krijgt,
die zijn nog verslavender dan drank en je weet verslavingsgevoelig te zijn.
Lastig parket waarin je zit. Is het een idee om een verslavingsarts te contacteren?
Je schrijft dat je de kracht in je hebt, maar weet je die ook aan te boren op het juiste moment?
Ik weet nog hoe schaamte en schuldgevoelens mezelf belemmerden om eerder hulp te zoeken
en achteraf zijn dat zondejaren geworden. Misschien is er een mogelijkheid om begeleid te detoxen?
Gelukkig heb je ons forum gevonden, kom veel schrijven en lezen als je het moeilijk hebt♥
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

welkom Clivia. ik schrik een beetje van de pammen die je krijgt,
die zijn nog verslavender dan drank en je weet verslavingsgevoelig te zijn.
Lastig parket waarin je zit. Is het een idee om een verslavingsarts te contacteren?
Je schrijft dat je de kracht in je hebt, maar weet je die ook aan te boren op het juiste moment?
Ik weet nog hoe schaamte en schuldgevoelens mezelf belemmerden om eerder hulp te zoeken
en achteraf zijn dat zondejaren geworden. Misschien is er een mogelijkheid om begeleid te detoxen?
Gelukkig heb je ons forum gevonden, kom veel schrijven en lezen als je het moeilijk hebt♥
 

He Jane,

Ik ben eerder bij de Brijder stichting geweest, toen mijn probleem nog veel minder ernstig was. Daar heb ik een verslavingsarts gesproken die het "allemaal wel mee vond vallen". Voelde me niet serieus genomen. Ik wil en moet blijven functioneren in het dagelijks leven. Voor onder andere (met name) mijn kind. Dus ik heb bedacht dat ik het zelf ga doen en ik hoop écht heel hard dat het me gaat lukken. Fijn dat ik dit forum gevonden heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf, maar niet alleen dan maar
zoals wij allemaal. En moeten functioneren, zit wel tussen de oren, ben ik bang.
Als je onder een auto loopt, val je ook uit en draait de wereld ook gewoon door.
Dus wees kritisch, als we de schijn ophouden en daar is de prijs erg/te hoog voor,
wie houden we dan voor de gek? Goede begeleiding kan juist tijdsbesprarend zijn
en dan is jouw kwaliteit van leven weer jarenlang beter. Alles is relatief.
Ik weet wel, dat ik te veel jaren heb geworsteld en zou willen dat ik eerder had gehoord van
verslavingsartsen, forum enz. enz. Gelukkig weet jij er wel van, je hebt altijd keus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

Zelf, maar niet alleen dan maar
zoals wij allemaal. En moeten functioneren, zit wel tussen de oren, ben ik bang.
Als je onder een auto loopt, val je ook uit en draait de wereld ook gewoon door.
Dus wees kritisch, als we de schijn ophouden en daar is de prijs erg/te hoog voor,
wie houden we dan voor de gek? Goede begeleiding kan juist tijdsbesprarend zijn
en dan is jouw kwaliteit van leven weer jarenlang beter. Alles is relatief.
Ik weet wel, dat ik te veel jaren heb geworsteld en zou willen dat ik eerder had gehoord van
verslavingsartsen, forum enz. enz. Gelukkig weet jij er wel van, je hebt altijd keus.

Ik ben nog niet zo ver dat ik de controle over kan geven. Ben zo gewend om alles zelf te doen.....Als het me deze week niet lukt ga ik andere stappen ondernemen. De kwaliteit van leven van mijn dochter is voor mij vele malen belangrijker dan die van mij. En ik weet wel dat ik mezelf goed moet voelen om haar een goed leven te kunnen geven maar ik moet dit nu proberen voordat ik echt in de hulpverlening ga.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

succes!
mijn dochter was juist de aanleiding voor mij om te stoppen
voor mezelf had ik de pogingen eigenlijk al opgegeven
maar toen zij 13 werd realiseerde ik me ineens dat ook zij
voor de tijd van verleidingen stond. Ik was nog net op tijd
gestopt om er voor haar echt te kunnen zijn, toen zij me nodig had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei lady jane:

succes!
mijn dochter was juist de aanleiding voor mij om te stoppen
voor mezelf had ik de pogingen eigenlijk al opgegeven
maar toen zij 13 werd realiseerde ik me ineens dat ook zij
voor de tijd van verleidingen stond. Ik was nog net op tijd
gestopt om er voor haar echt te kunnen zijn, toen zij me nodig had.

Mijn dochter wordt bijna 13 :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Maja:

Hoi @Cliviahoe gaat het met je? Lukt het de wijn te laten staan? De eerste dagen zijn vaak lastig. Goed dat je de huisarts en een paar naasten hebt verteld over jouw alcoholverslaving. Volhouden adb te blijven, je krijgt er zo veel voor terug!

Dankjewel! Ik heb de eerste Lorazepam genomen en dat was geen onverdeeld succes.....Behoorlijk heftig. Het begin is er, zullen we maar zeggen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 De pam-medicijnen: als je ze kunt omzeilen, dan is dat een fijnere route. Ken je de oefening bodyscan? Ook te vinden op de gratis app van vgz. Deze helpt mij bij onrust en trekmomenten. Wie weet heb jij er ook wat aan. 
in welk opzicht was de lorazepam heftig en belangrijker: waarom gebruikte je het? Probeer triggers te herkennen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Maja:

 De pam-medicijnen: als je ze kunt omzeilen, dan is dat een fijnere route. Ken je de oefening bodyscan? Ook te vinden op de gratis app van vgz. Deze helpt mij bij onrust en trekmomenten. Wie weet heb jij er ook wat aan. 
in welk opzicht was de lorazepam heftig en belangrijker: waarom gebruikte je het? Probeer triggers te herkennen. 

Ik heb vrij heftige onttrekkingsverschijnselen gehad. Vandaag. En op advies van de huisarts heb ik een pil genomen. Maar het sloeg in als een bom. Kon niet meer helder nadenken, tot het moment dat ik dacht dat ik dan maar beter een wijntje kon drinken. Ik heb denk ik onderschat hoe zwaar dit proces ging zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Clivia:

Ik heb vrij heftige onttrekkingsverschijnselen gehad. Vandaag. En op advies van de huisarts heb ik een pil genomen. Maar het sloeg in als een bom. Kon niet meer helder nadenken, tot het moment dat ik dacht dat ik dan maar beter een wijntje kon drinken. Ik heb denk ik onderschat hoe zwaar dit proces ging zijn....

Ik ga het bekijken....de bodyscan oefening. Tnx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met drie flessen wijn per dag is het niet gek dat je ontwenningsverschijnselen hebt. Zelf dronk ik twee literflessen wijn per dag.  Ook bij mij ging stoppen niet zonder forse klachten. Afleiding zoeken in dingen met actie kan helpen: lange wandeling maken, huis stofzuigen, kasten opruimen, in de tuin werken, dat soort dingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de echte narigheid is dat je de afhankelijkheid ermee blijft voeden
en de kombi met meds. is killing.
als je op een veilige plek de dagen van eerste detox zou kunnen doorbrengen
ga je idd even door de hel, maar dan heb je het ergste ook gehad.
Waar je nu tegenaan blijft hikken is, red ik het wel, de angst, de ellende.
En dit gedoe kan echt ellenlang duren.
Onderstaand filmpje geeft een mooi beeld van hoe het werkt op fysiek niveau.
Bij mij was het psychische deel van de afhankelijkheid het ergst.
Maar vanaf dat de knop echt om is werd het makkelijker en werd ik trotser en sterker i.p.v. schaamtevol.
Het loont zo. Misschien het filmpje een paar keer kijken gedurende de tijden dat je het moeilijk hebt (1/2 uurtje)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...