Spring naar bijdragen

Hoe zelf taperen?


Roos1971

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Foxy:

@Roos1971ik hoop dat je van de informatie van Karel wijzer bent geworden en nu weet wat je gaat doen en een mooi plan kunt maken.

Hoi, 

Als de huisarts meewerkt, dan ga ik pillen bestellen bij de regenboogapotheek. Per 14 dagen gaat er 7,5% af. Ik ben dan wel lang bezig, maar ik hoop hierdoor te kunnen blijven functioneren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cindy77:

Het gaat wel. Op en af. Nog steeds last van ontwenning. Oorsuizingen, branderig gevoel spieren, soort van trekken spieren, hoofdpijn, verkoudheidsklachten/gevoel. Voel het meteen als ik te veel gedaan heb. 
Welke klachten heb je?

Ben je al van de benzo af? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cindy77:

Het gaat wel. Op en af. Nog steeds last van ontwenning. Oorsuizingen, branderig gevoel spieren, soort van trekken spieren, hoofdpijn, verkoudheidsklachten/gevoel. Voel het meteen als ik te veel gedaan heb. 
Welke klachten heb je?

's Nachts had ik last van angsten, koud, trillen, branderige huid en hartkloppingen. 

Op dit moment ben ik aan het trillen en hartkloppingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Roos1971:

@Cindy77

Het gaat redelijk. Begin helaas tussentijdse ontwenningsverschijnselen te krijgen. Vooral 's nachts. Zit op 2x5mg oxa. 

Hoe gaat het met jou? 

Hi Roos,

Waarschijnlijk is dat moeilijk te voorkomen als je door blijft gaan met oxazepam. Bij diazepam zou dat waarschijnlijk een stuk minder zijn. Helaas is het zo dat sommige mensen zeggen dat ze diazepam niet verdragen, of dat ze het geen prettig middel vinden. Dat zou er ook wel mee samen kunnen hangen dat ze in een keer zijn overgestapt, wat niet wordt aangeraden, of dat ze zijn overgestapt naar een te lage dosis.

Ook hoor je volgens mij vaker dat mensen depressief worden van diazepam dan van een andere benzo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei karel12:

Hi Roos,

Waarschijnlijk is dat moeilijk te voorkomen als je door blijft gaan met oxazepam. Bij diazepam zou dat waarschijnlijk een stuk minder zijn. Helaas is het zo dat sommige mensen zeggen dat ze diazepam niet verdragen, of dat ze het geen prettig middel vinden. Dat zou er ook wel mee samen kunnen hangen dat ze in een keer zijn overgestapt, wat niet wordt aangeraden, of dat ze zijn overgestapt naar een te lage dosis.

Ook hoor je volgens mij vaker dat mensen depressief worden van diazepam dan van een andere benzo.

 

Ik werd depressief van de oxazepam. Dinsdag heb ik een afspraak bij de huisarts. Dan laat ik het omzetten. Beheer van de benzo Facebook groep, gaat me hopelijk helpen met hoe om te zetten. Ik baal er wel van, dat ik net besloten had hoe ik zou gaan afbouwen en dan komt dit ook nog. 

Ik zit op 2x5mg oxa en dat wordt 3mg dia. Het is me niet gelukt naar 2,5mg oxa te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Roberto:

Hoi @Roos1971, ben je al bij de huisarts geweest?

Yep. Volgens hem zijn de tussentijdse ontwenningsverschijnselen niet van de oxazepam, maar zijn dat gewoon mijn angsten. Hij heeft AD verhoogd. Hij vond ook dat ik meer oxazepam moest gaan slikken. Op mijn verzoek heb ik dia meegekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nog een afspraak maken. Welk plan bedoel je? En ik ga over op de dia. Ik ga de oxa niet opbouwen, want zo kom ik er nooit vanaf. De AD wel, maar pas als ik over ben op de dia in geval van eventuele bijwerkingen. Ik weet dat de AD werkt. Want toen ik een dag geen oxa had ingenomen, had ik geen angsten. Ik ging aan de AD, omdat ik merkte dat de angsten wilden beginnen. Ik begon gedachten van vermijdingsgedrag te krijgen. Dus, dit zijn niet mijn angsten. Dit is echt van de ontwenning van de oxa. AD slik ik al minstens 3 maanden. Er zijn geen bijwerkingen meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Roberto:

Ik bedoel een overstap- en afbouwplan.
Hoeveel mg diazepam heb je voorgeschreven gekregen?

2mg heeft ie voorgeschreven. Ik slik 2x5mg, dus dat zou 3mg dia moeten zijn. 

Overstapplan is er niet en af bouwplan ook niet. Volgens de ha, kan ik elke minuut stoppen met de oxa, want ha zegt ik heb nog geen gewenning en zeker geen tussentijdse ontwenning. En verder moet ik het uitzoeken met een psychiater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Roos1971:

Want toen ik een dag geen oxa had ingenomen, had ik geen angsten.  

@Roos1971, is het voor jou een idee om vanaf 'nu' te stoppen met oxazepam en kijken wat er gebeurt?

Jouw huisarts zegt dat je gewoon kunt stoppen.
@Foxyheeft hier ergens geschreven dat je dit misschien uit kunt proberen, in haar eigen woorden.
Zelf heb ik dat ook al gesuggereerd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

@Roos1971, is het voor jou een idee om vanaf 'nu' te stoppen met oxazepam en kijken wat er gebeurt?

Jouw huisarts zegt dat je gewoon kunt stoppen.
@Foxyheeft hier ergens geschreven dat je dit misschien uit kunt proberen, in haar eigen woorden.
Zelf heb ik dat ook al gesuggereerd.
 

Dat heb ik al geprobeerd. Ik kon die ontwenningsverschijnselen niet aan. Het was een hel. Ik ben nu aan het overgaan op de dia en begin daarna met afbouwen. Mijn schema heb ik al gemaakt. Ik neem er de tijd voor. Gisteren begonnen aan de ophoging van de ad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Foxy:

Een klein beetje klinkt goed @Roos1971 vooral omdat in het begin heftig reageerde op de (mindering van) oxazepam? Ik hoop dat het steeds beter zal gaan!

Het Foxy, 

Het is niet echt een mindering. Ik neem 5mg oxazepam in de ochtend en 's avonds 1,5mg dia. Over een week ga ik over naar 3mg dia. En dan nog 2 weken 3mg dia voordat ik ga beginnen met afbouwen. Dat vind ik heel erg spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...