cato39 Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hallo iedereen,Ik ben Cato en drink al jaren veel te veel.Was eigenwijs, vond dat ik het zelf moest kunnen maar na serieus geprobeert te hebben via minderen te stoppen de laatste 6- 7 weken heb ik weer zo'n erge terugval gehad eergisteren dat ik voor mezelf de conclusie heb moeten trekken dat het zo niet langer gaat.Ik ga dus vanmiddag naar de arts om dit alles te bespreken.Het gaat gewoon niet goed ook al denk de buitenwereld van wel. Er komt niets uit m'n handen en heb nergens zin in. Ben de hele dag met alcohol bezig en daar gaat al m'n energie naar toe. vreselijk vermoeiend.Groetjes,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Dag Cato, Fijn dat je dit forum hebt weten te vinden. Welkom.Jammer dat je na 6-7 weken zo'n terugval hebt gehad. Zo zie je maar dat we kwetsbaar zijn en blijven. Ik ben nu zelf bijna een half jaar van de drank af, en het gaat me erg gemakkelijk af, maar ben me er van bewust dat ook ik zomaar weer kan terugvallen. Daarom wil ik ook zoveel mogelijk in contact blijven met mensen die met alcohol in een strijd verwikkeld zijn, om me daarvan bewust te blijven. Ik weet gewoon voor mezelf dat sociaal drinken geen optie is als ik Alcohol De Baas wil blijven, en ik word daarin gesterkt door de vele trieste verhalen van mensen die heel zelfverzekerd toch weer één glaasje proberen...Ik hoop dat jij hier ook wat inspiratie kunt weghalen en dat je misschien wat inspiratie kunt geven aan mensen die daar behoefte aan hebben. En ik hoop dat je met je arts stappen op een weg naar vooruitgang kunt zetten..Dat je de hele dag met alcohol bezig bent en nergens anders meer zin in hebt is dus ook duidelijk verslaving. Alcohol is de baas over jou, heeft je in z'n greep, is jaloers, laat je niets anders doen.....Dat moet veranderen. Wie of wat denkt die alcohol wel niet dat ie is? Jij bent de baas, jij bent de belangrijkste, jij neemt de beslissingen, jij jij jij.....Tot hoors, en succes,Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 5 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hai Kohtje,Inderdaad wat je zegt: ik ben de baas, ik ik ik!Ik ben vanmiddag bij m'n arts geweest, ik ken hem van jaren geleden toen ik er eigenlijk een stuk rotter voor stond dan tegenwoordig, eigenlijk heb ik nu 'alleen' nog maar dat alcoholprobleem. de rest is zo goed als opgelost.Het was een heel openhartig eerlijk gesprek waarin ik verteld heb over m'n volslagen energieloze bestaan. Alles wat ik in me heb gaat zitten in verplichtingen en drankdrankdrank.In ieder geval, al mijn pogingen ten spijt van de laatste tijd, minderen en stoppen op eigen kracht zit er gewoon niet meer in. Wat ik op dit forum heb gelezen over TIQ verklaard dat ook wel. Er is veel wetenschappelijks te vinden hier en ook mijn besluit om Refusal te gaan gebruiken komt hier vandaan. Het is wonderlijk hoe ik vergeten was wat een rust dat middel me eens gegeven heeft. Dat heb ik ergens gelezen gisteren, meerdere mensen schreven daarover en mijn besluit stond gelijk vast.Het was geen enkel probleem om een recept mee te krijgen en het ligt nu voor me, over een half uur neem ik een Ref. Ik knal de deur dicht en het voelt als een zege, nu al. Mijn dwangmatige gedachten over drank worden gereduceert naar trekmomenten die gaandeweg minder en korter gaan worden.Vastberaden? Zeker. Hier is een heel traject aan vooraf gegaan van minderen en meerderen, jaren en jarenlang. Ik ben eindelijk tot het inzicht gekomen dat ik een ontzettend probleem heb, en het valt niet wel mee. Helemaal niet, iedereen denkt van wel in de buitenwacht en lang heb ik in m'n eigen fantasie geloofd maar na eergisteren is er iets geknapt, Ik buig m'n hoofd eindelijk. Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hoi Cato,Fijn dat je zo vastbesloten bent. En als jij zegt dat je een probleem hebt, geloof ik dat onmiddellijk. Heel veel succes met de Refusal. Ik gebruik het zelf niet, maar ik weet dat het meerdere mensen veel meer rust heeft gegeven. Je kunt gewoon niet drinken.Ik vraag me alleen af of je gisteren nog hebt gedronken? Je moet naar ik begrepen heb zeker 2 dagen niet gedronken hebben voor je Refusal neemt, want anders wordt je er doodziek van. Dus als het nog geen 2 dagen geleden is, adviseer ik je toch om nog even te wachten.Veel succes, en laat je horen hoe het ermee gaat?Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 5 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hai Anna, JoanLief dat je bezorgd bent. Je moet inderdaad 48 uur wachten voor je kunt beginnen met opbouwen. Ik heb 3 oktober rond 20:00 uur m'n laatste slok rose genomen dus het zit wel goed. Ik heb twee uur geleden m'n eerste Ref. genomen en voel niets bijzonders, lichamelijk dan.Moet je wel zeggen dat ik een hele prettige en rustige avond sinds lange tijd heb. Tuurlijk komen er momenten dat ik de roes zal missen, momenten dat het allemaal saai lijkt of dat de trek de boventoon zal voeren maar ik heb zo genoeg van het m'n leven laten regeren door alcohol, het heeft zoveel impact gehad in m'n leven, ik drink sinds m'n pubertijd en de laatste 10- 12 jaar problematisch, dat ik wel weet inmiddels wat ik ga missen. Ik ben volslagen willoos geworden ten opzichte van drank heb ik gemerkt de afgelopen 2 maanden toen ik dus serieus wilde gaan stoppen. Kon ik vorig jaar nog zeggen ik drink een week niet, dat is me nu niet meer gelukt. 6 dagen maximaal en de worsteling was vele malen erger dan ik me kon herinneren. Door het minderen van de laatste tijd, ik heb van ongeveer 60 eenheden in ruim 6 weken afgebouwd naar tussen de 8 en de 15 glazen per week heb ik al een soort afkick periode achter de rug. Eergisteren stond ik in de supermarktvoor het wijnschap en pakte 2 flessen rose. Ik dacht letterlijk doe het niet want morgen ben je ziek, en ik haalde een soort m'n schouders op en kocht die flessen. En in een tijd van 7 uur heb ik ze op zitten drinken. Dat is echt foute boel, dat m'n schouders ophalen. Want het interresseert me Wel namelijk. Ach het zal allemaal wel bekend voorkomen. Wat me opvalt hier is dat er zoveel kennis is, mensen zijn heel serieus bezig met hun probleem en dat bevalt me. Althans, wat ik tot nu toe heb gelezen. Ik ben trouwens een vrouw van 39 jaar, doe een deeltijd opleiding en werk partime , en ben dus verslaafd aan alcohol.Groetjes,Cato. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hoi Cato39,Wat goed dat je ziet dat het genoeg is.Ik zit hier nog niet lang vanaf 1 okt en ben nu vanaf de 31 sept. alcohol vrij.Na ook veel drinken ,minderen even stoppen enz ben ik na een paar blackouts er ook toe gekomen om te stoppen.Je krijgt hier zeker steun.Succes het gaat lukken!!Groetjes EllieDag per Dag..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 6 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2006 Ja Marieke,Ik vond dat doodeng, dat ongeinterresseerde gevoel. Ik heb ook een periode achter de rug dat ik er heel gelaten over was, dat was een paar maanden geleden, voor ik besloot via minderen te stoppen, Toen heb ik echt rondgelopen met de gedachte, ik drink, ik moet drinken en er is toch niets aan te doen, het hoort bij mij.... Maanden heeft dat geduurd, heb een lange zomervakantie gehad, bijna 3 maanden en ik ben dus alleen maar in de lorum geweest toen. Dat was heel erg eng en het is dat ik met een nieuwe baan zou beginnen in september, waardoor er ergens nog het besef zat dat ik niet op die manier kon beginnen daarmee,Ik heb mezelf letterlijk van die rand van de afgrond vandaan weten te sleuren.Ik heb hier ergens een stukje gelezen van iemand die zei, jongens wat er ook gebeurt, betaal je huur!Dan komt alles op z'n pootjes terecht. Wat een herkenning. Die schrik zit er bij mij echt in; ben jarenlang afhankelijk geweest qua wonen, inwonend geweest, samengewoond in zijn huis, vandaar naar een kraakpand, weer op kamers en nu dus m'n eigen appartement, goh, wat er ook gebeurt, ik raak mijn huis niet kwijt!!! Vandaar nu de Ref. Echt voor m'n eigen veiligheid, ik vertrouw mezelf eenvoudigweg niet snap je?Wat fijn joh, dat je niet meer drinkt, en een heel verstandige beslissing om voorlopig door te gaan met helemaal niet drinken, petje af hoor! En trouwens voor iedereen die zijn/haar doelen bereikt, en het maakt toch niet uit hoe je het doet? ALS je het maar doet!Hartelijke groeten,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 6 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2006 Hallo Cato, goed van je dat je gestopt bent. Je bent nu een paar dagen op weg, hoe gaat het met je? Onwennig he om niet te drinken, tenminste dat vind ik wel. Zo gek om niet steeds bezig te zijn met drank.Ik wens je veel succes. Gemakkelijk is het niet maar je zult merken dat er veel goeds voor in de plaats komt. Je schreef dat je al veel gezeik hebt gehad door wel te drinken. Dus veel erger kan het haast niet worden, toch? Houdt moed, hou vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 7 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2006 Hallo,Het gaat hartstikke lekker zo. Ik heb nu net m'n 3de pilletje geslikt, neem het 's avonds want een bijwerking is dat je er slaperig van kan worden dus dan ben ik daar in iedere geval geen last van overdag.Ik heb lekker boodschappen gedaan en ben naar een bouwmarkt geweest en een tuincentrum. En ik weet niet hoe vaak denk ik nog ; Wijntje? En dan denk ik meteen Nee dat kan niet meer en dan is het eigenlijk ook meteen weg. Ik had er zoooooo genoeg van, van dat dwangmatige gezuip. Nu merk ik nog niets van moeite, heb ook in een week of 6-7 flink afgebouwd hoor, heb ook lichamelijk me al heel rot gevoeld een paar weken geleden. Dus ik heb al wat voorbereidend werk gedaan zeg maar, met het idee dat ik zelf zou kunnen stoppen maar dat is op 3 oktober zo verschrikkelijk uit de klauwen gelopen. Had m'n geheugen over Ref. hier op het forum al opgefrist, gelezen wat een rust het mensen gaf, ik heb dit middel vroeger ook wel eens gebruikt, dat ik meteen aan de alarmbel heb getrokken.Ben er steeds blijer mee, geen gemarchandeer meer met tijd, afspraken, alles plande ik rond drank in zo'n beetje, nu wordt het beperkt tot trekmomenten die korter en minder worden. Moet echt zeggen, zo gemotiveert als ik nu ben tegenwoordig heb ik me geloof ik nog nooit gevoeld. Dus nou, we zullen wel zien hoe het verloopt, ik weet in ieder geval dat ik niets verlies of zal missen als ik nooit meer een druppel drink, ik heb dat gevoel ook totaal niet ( meer).Ik wens iedereen een fijne avond, degenen die zich niet zo lekker voelen; dat gaat weer voorbij...Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 7 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 8 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Hoi Cato,Wat een herkenbaar verhaal van je, het leek wel of ik over mijn eigen proces zat te lezen. Ik ben nu 12 weken ADB dankzij de Refusal en vind het een godsgeschenk. De rust die ik heb gekregen is met geen pen te beschrijven. De kwaliteit van leven is met sprongen verbeterd, in mijn privé en werkleven is zoveel rust gekomen. Dit wens ik jou ook van harte toe.succes en blijf volhouden CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 8 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Hai Chinagirl, Heel bemoedigend en ook geruststellend om te lezen dat jij nog steeds, na 12 weken Ref, je rust hebt.Dit is pas mijn eerste weekend dat ik dit voel na zo'n lange tijd dwangmatigheid. Ik ben iemand die zich opsluit in huis in m'n vrije tijd. Ik durfde gewoon niets meer te ondernemen uit angst niet voorbij een kroeg te kunnen lopen. Om daarna naar de supermarkt te gaan.En gisteren joh, ik heb een ongewoon bezige dag gehad, na m'n weekendboodschappen ben ik gewoon leuke dingen gaan doen. Op m'n gemakje kuierend door de bouwmarkt om inspiratie op te doen voor m'n appartementje en later naar het tuincentrum, gewoon, omdat ik daar nog zin in had. En 's avonds dik tevreden in m'n pyama op de bank. Tuurlijk denk ik vaak aan wijn maar ik denk dan ook gelijk; nee het Kan niet meer. Einde discussie, basta! Alle ruimte die in beslag genomen werd door deze dwang is nu weer beschikbaar voor de leuke dingen in het leven. Zo voelt het nu al. En tuurlijk weet ik dat er trekmomenten gaan komen, en soms hevige ook maar heb blijven Momenten en die gaan weer voorbij. Ja, heel geruststellend dat jij nog steeds een rust ervaart, mooi, ik ben blij voor je! De afgelopen week heb ik ziek thuisgezeten, was zo in de war, werd zo ontzettend in beslag genomen door dit hele gebeuren, morgen ga ik weer terug naar de orde van de dag, ben heel benieuwd hoe het gaat.Hartelijke groetjes aan iedereen en bedankt voor de bemoedigende woorden, ik moet even m'n weg vinden hier, iedereen leren kennen ook maar het voelt goed voor me.Thanx!Cato. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Welkom Cato,Wat goed van je om zo resoluut te kappen.Ja wat een tijd en energie krijg je terug als je niet meer drinkt.Ik ben ook een tijd geminderd maar wil er uiteindelijk ook helemaal vanaf.groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 8 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Hallo Cato,Een goed gevoel hé, die rust, niet te drinken. De kwaliteit van leven is verbeterd.Hou vol, je ziet nu al de voordelen.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 8 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Dit wordt het eerste weekend dat ik volkomen nuchter ben.Gisteren voelde ik me goed, vandaag stortte ik om een uur of 14:00 een soort in elkaar. Voel me opgeblazen en heb koude rillingen. En het laatste half uur ben ik ook nog misselijk. Een soort katergevoel maar dan anders. Heb ook een mini trekmomentje gehad, zo misselijk liggend op de bank, hoe kan een mens dan aan drank denken!?, maar dat was snel weer weg.Ben bevangen door een totale verveling, het enige wat ik wil is met m'n wollen vest en skisokken + joggingbroek ( niet erg charmant nee) op de bank liggen. Zie ertegen op om te gaan werken morgen maar ga toch. Morgen ziet de wereld er vast anders uit.Vandaag is m'n 5de drankvrije dag, het langste wat ik heb gepresteerd in tijden is 6 dagen dus over een paar dagen kan ik een klein persoonlijk recordje neer gaan zetten. Ik heb besloten dat ik dan mezelf een lekkere bodylotion cadeau ga doen, niet erg uitbundig dat geef ik toe maar wel passend bij het recordje hihi.M'n gedachten opschrijven is wel lekker, het is een eenzame strijd die we voeren, een soort liederlijk tegen elkaar aankletsen in de anonimiteit van dit gebeuren. Ik heb nu een soort beeld van een stel liederlijk verveelde doodmoeie net droogstaande alco's die nergens zin in hebben hahaha, en het maar hebben over alle mooie goeie tijden die ons te wachten staat straks, hihihi. Sorry, moest het even kwijt, het is zo'n grappige fantasie namelijk, een soort kloontjes van mezelf namelijk haha.Oke, zo kan die wel weer, ik kruip weer naar m'n bank met m'n kopje thee.Ajuus, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Arme Cato.Ben je nou gewoon ziek of heeft dit te maken met je refusal? En wat betreft die wollen sokken, joggingbroek en dat vest, ik zie het zo voor me, zo ligt mijn vrouw ook op de bank als ze ziek is. Ik vind dat niet niet-charmant. Integendeel, ik krijg dan de neiging om te gaan verzorgen, extra lief te zijn. Ik wens je een snelle beterschap en ik feliciteer je alvast met je aanstaande recordje...O ja, nog even een praktische tip: als je op de dagdraad meeschrijft sta je wat meer in de kijker en wordt er meestal meer op je berichten gereageerd, bij Ditjes en Datjes dus. Maar misschien wil je dat ook wel niet, weet ik niet...In elk geval nogmaals beterschap.Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 8 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Thanx Kohtje, ik heb al een stukje op het dagdraadje ook geschreven.Ik denk niet dat ik 'gewoon' ziek ben, ik denk eerder dat het nog een soort van geconditioneerd iets is, was altijd beroerd van het drinken op zondag en m'n lijf zit nog een soort in dat stramien. Ik heb dit vaker gehoord van mensen en het voelt ook wel zo. Ik denk niet dat het met Ref. te maken heeft, zie niets van rillerigheid of misselijkheid op de bijsluiter staan. Wat het ook is, het gaat wel weer weg en nu met m'n wolletje aan heb ik het niet meer koud.Liefs terug,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Hallo Cato,Ik heb ook vaker een gevoel gehad alsof ik een enorme kater had, terwijl ik de dag ervoor niets gedronken had. Dat schijnt toch ook met het afkicken te maken te hebben. En je lichaam is inderdaad geconditioneerd naar je alcoholgebruik. Daarom krijg je op vaste momenten trek, en "herinnert" je lijf zich ook de vaste momenten dat je je brak voelde. Dit zal wel overgaan.Ik ben blij dat je zoveel meer rust voelt. En die slechte dagen horen er helaas ook bij. Ik heb ze ook nog steeds, maar het wordt wel minder.Veel succes op je werk morgen! Ik ben benieuwd hoe het gaat.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 8 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2006 Hai Anna, dank je voor je reactie,Ik voel me al weer wat beter gelukkig, heb me flink warm aangekleed en drink veel kopjes thee enzo.Jij staat nu twee maanden droog he? En je hebt nog steeds nare dagen, ja dat calculeer ik ook wel in voor mezelf maar ik weet ook dat het weer over gaat. Toch is het fijn om te lezen dat anderen dezelfde klachten hebben( gehad). Het frist m'n geheugen op en ik weet wat me te wachten, kan, staan. Dat maakt het allemaal wat gewoner eigenlijk, als ik er nu zo stil bij sta. Want het is best een eenzaam iets, je praat nu eenmaal niet zo snel over je ongemakken als het met alcoholisme te maken heeft, niet zoals bij een griep ofzo. Ja, fijn zo, dat herkennen van elkaar.Ik heb net m'n 4de Ref al weer genomen, dat is een soort feestje voor me, dan weet ik tenminste zeker dat er morgen niets mis kan gaan. Jij ook nog een prettige avond en tot morgen!Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 10 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2006 Goeiemorgen iedereen,Ik ben weer vroeg wakker maar dat vind ik prettig. Ben echt een ochtendmens. Heerlijke uurtjes vind ik dit; als het nog donker is buiten met een lampje aan binnen en de gordijnen nog dicht, stilte...Ik slaap diep en rustig sinds ik me gesteund voel door de Refusal, ik neem het pilletje 's avonds.Deels omdat het slaperigheid kan veroorzaken en deels omdat ik straks, als ik me steeds beter ga voelen, niet het risico wil lopen dat ik het 's morgens niet neem juist omdat ik me zo goed voel. Dat is namelijk een ontzettende valkuil voor me ben ik achter gekomen. Gisteren ben ik een stukje gaan fietsen na m'n avondeten. Met frisse tegenzin heb ik me losgerukt van m'n gewoonte om vanaf een uur of 18:00 op de bank te blijven liggen en m'n series te kijken.Ik hoef maar een minuut of 3 te fietsen en dan rijd ik midden in een land en tuinbouw gebied zonder veel verkeer. Er overkwam me iets waar ik letterlijk bij stil ben blijven staan; Jullie kennen misschien allemaal wel het gevoel dat je overvalt als je plotseling een geur ruikt die je doet denken aan een gelukkig moment, het is alsof je even terug in de tijd geworpen wordt en je beleefd dat moment overnieuw, alsof het hier en nu even ophoudt en je bent weer daar...in dat moment. Ik had dat gisteren, het overviel me, en het duurde een paar seconden voor ik het kon plaatsen. Even was ik een jaar of 20 terug in de tijd en opeens wist ik weer hoe ik in het leven stond toen, jong, onbevangen en vol levenslust. Al het nodige meegemaakt maar nog niet bitter of moegestreden. Ik wist het meteen, daar doe ik het allemaal voor nu, dit ben ik, dit gevoel moet weer de boventoon gaan voeren. Het was een waardevol moment en dat rustige weten heeft me niet meer losgelaten gisteren. Vandaag schrijf ik het op, zodat ik het terug kan lezen als het moeilijk is, of als ik het even niet meer weet.Ik wens iedereen een hele fijne dag en houdt vergeet de zin van je leven niet;Je leeft je leven om gelukkig te zijn,dan pas kun je een ander gelukkig maken.( 14de Dalai Lama) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 10 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2006 HOi Cato,Wat een mooi moment beschrijf je daar. Goed dat je dat gevoel wil vasthouden en beschreven hebt. Misschien kan je t nu ook uitprinten en ergens ophangen zodat je het ook regelmatig kan lezen, vooral op moeilijke momenten.Ik herken ook goed wat je eerder geschreven hebt, dat gevoel van een kater, moeheid, misselijkheid enz. Zeker in het begin heb ik daar veel last van gehad, vooral de misselijkheid, komt waarschijnlijk door de Refusal maar dat trekt weg, eigen ervaring. Wat betreft de kater, ben nu zelf bijna 13 weken ADB, maar soms heb ik nog steeds dat gevoel van een kater. Het zal ongetwijfeld wel slijten maar duurt gewoon een tijd. Ik denk maar zo, ik heb zo'n 30 jaar stevig gedronken en kan nu niet verwachten dat in 13 weken alles weer bij t 'oude' is, als ik nog weet wat dat was. Het koud voelen hoort er ook bij, alcohol is toch een brandstof en die krijg je niet meer. Je lichaam moet weer zelf voor zijn temperatuurregeling gaan zorgen, ook dat is weer ff wennen.Hou vol en succes CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 10 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2006 Ja, dat van die brandstof had ik nog niet bedacht maar er zit wat in inderdaad.Momenteel vieren de emoties boventoon, maar ik kan wel zo denken dat het bij het proces hoort en dat het vanzelf wel stabieler wordt. Voel me gewoon een beetje alleen, kan niet echt m'n onzekerheden uitspreken, moet altijd maar zeggen dat het goed gaat anders worden mensen ongerust en dat steunt ook niet erg.Maar ja, het hoord er allemaal bij denk ik maar, en als ik drink is het alleen maar erger. Trek heb ik niet echt, voel nog steeds die opluchting dat het nu eindelijk 'klaar' is met drinken. Had ik een paar dagen geleden nog veel vragen over het verloop van deze periode, nu snap ik wel dat het voor iedereen anders is en dat er niet echt antwoorden gegeven kunnen worden. Dat blijft een kwestie van afwachten en volhouden en denken dat alles op een dag in balans is. En ja, wanneer dat is? Tis wat je zegt, jij hebt dertig jaar overmatig gedronken en dan is 12-13 weken een te korte periode om wonderen te verwachten. Dat geld voor mij ook met m'n 12 tot 15 jaar overmatig drinken. Er staat geen tijd voor. Ik neem het dag voor dag, heb ik een goeie dag, of avond als gisteren dan denk ik daar vanavond aan als ik me weer niet goed voel. Ik denk dat dat de beste manier is om de eerste tijd door te komen voor mezelf.En het helpt toch ook wel nu ik weer even op dit forum zit te lezen en te tikken. Er zijn mensen, nu op dit moment die hetzelfde meemaken, of die nog goed weten hoe het was. Dat helpt, voel me nu weer ietsje opgewekter.Dank, ik hoop maar dat ik hetzelfde beteken voor anderen want het is een rottijd om doorheen te gaan.Liefs,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden