Spring naar bijdragen

Voorstellen: Roos


Roos1971

Aanbevolen berichten

Dan moet je echt even helemaal lezen. Er staat veel waardevolle informatie in. En het stelt gerust. We hebben alleen veel geduld nodig. 

De ontwenningsduur en hevigheid is echt voor iedereen anders. Ik gebruikte de oxazepam om te kunnen slapen. Ik hield een dagboek bij. En soms zag ik een verbetering en soms ook een verslechtering.

Dag voor dag en stap voor stap. Het healingsproces verloopt non lineair. Op en neer. En wanneer het ophoud weet niemand. 

Probeer de klachten te zien als herstelwerkzaamheden van je lichaam. Je lichaam moet weer balans vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vannacht een hele slechte nacht gehad. Mijn huid brandde zowat weg en prikte heel erg. Mijn mond was heel erg droog. Ik ben er wel 10x uitgeweest.

Ik had gisteren een beetje rijst gegeten en daar zat soja doorheen. Ik bedacht me later pas, dat dat misschien wel de boosdoener was.

Heb net een banaan gegeten en een pot kruidenthee met kamille gezet. Daarbij een boterham met kaas en daarna weer proberen te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Roos1971:

Vannacht een hele slechte nacht gehad. Mijn huid brandde zowat weg en prikte heel erg. Mijn mond was heel erg droog. Ik ben er wel 10x uitgeweest.

Ik had gisteren een beetje rijst gegeten en daar zat soja doorheen. Ik bedacht me later pas, dat dat misschien wel de boosdoener was.

Heb net een banaan gegeten en een pot kruidenthee met kamille gezet. Daarbij een boterham met kaas en daarna weer proberen te slapen.

Die brandende huid en prikken is echt de ontwenning. En ik herken de droge mond en 10 keer plassen. Heb ik ook als ik niet kan slapen. Volgens mijn huisarts is de cortisol dan veel te hoog door stress.

Ik hoop dat je nog even kunt slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Foxy:

Die brandende huid en prikken is echt de ontwenning. En ik herken de droge mond en 10 keer plassen. Heb ik ook als ik niet kan slapen. Volgens mijn huisarts is de cortisol dan veel te hoog door stress.

Ik hoop dat je nog even kunt slapen.

Dat klopt. Zelfs de ad die ik slik kan het niet onderdrukken. Zo hoog is het. Ik heb net een kwart ingenomen en ik hoop dat het wat doet. Wel fijn dat we weer een dag achter de rug hebben en we hebben weer mooi weer als ik het goed zie. Met jou alles goed? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij gaat het mwah. Door een halfje oxazepam wel wat kunnen slapen maar heb nu weer last van zware ledematen en trillende spieren. Ik moet van die troep afblijven!

Het is soms kiezen tussen twee kwaden. Stress en niet slapen of beetje slapen met pil en dan een zwaar lijf.

Gelukkig schijnt de zon en fluiten de vogeltjes. Dat maakt wel verschil tov en grijze dag. 

Probeer te ontspannen en zoek afleiding. En het forum even met rust laten. Dat ga ik nu ook doen. Tot laters!

En focus niet op de klachten maar op wat wel goed gaat of fijn is. Zet wat muziek op een focus je op de lyrics. Dan kun je niet denken aan je klachten of angsten. 

P.s. ik heb nog maar 2 en een halve oxazepam in huis. En ik heb bij de apotheek laten vastleggen dat ze me die niet meer mogen meegeven. Dus geen bevoorrading meer. Dan stopt het gebruik automatisch.

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Foxy:

Met mij gaat het mwah. Door een halfje oxazepam wel wat kunnen slapen maar heb nu weer last van zware ledematen en trillende spieren. Ik moet van die troep afblijven!

Het is soms kiezen tussen twee kwaden. Stress en niet slapen of beetje slapen met pil en dan een zwaar lijf.

Gelukkig schijnt de zon en fluiten de vogeltjes. Dat maakt wel verschil tov en grijze dag. 

Probeer te ontspannen en zoek afleiding. En het forum even met rust laten. Dat ga ik nu ook doen. Tot laters!

En focus niet op de klachten maar op wat wel goed gaat of fijn is. Zet wat muziek op een focus je op de lyrics. Dan kun je niet denken aan je klachten of angsten. 

P.s. ik heb nog maar 2 en een halve oxazepam in huis. En ik heb bij de apotheek laten vastleggen dat ze me die niet meer mogen meegeven. Dus geen bevoorrading meer. Dan stopt het gebruik automatisch.

Heel veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Foxy:

Hoe was je dag vandaag @Roos1971?

Vreselijk. Heb niet kunnen slapen en ben echt helemaal uitgeput. Kon mezelf ervan weerhouden om meer in te gaan nemen. 

De hartkloppingen, droge mond, brandende huid en brandende tong/mond. Ik had gehoopt dat de eerste 2 dagen het ergst zijn, maar helaas.

Probeerde wat te gaan lopen, maar ik had gewoon geen kracht. 

Sorry voor het zeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Roos, je zeurt niet! Ik herken je klachten maar al te goed. Brandende huid, droge mond en hartkloppingen. Ook het uitgeputte gevoel door een slapeloze nacht. 

Ook al ben je maar de straat afgelopen, je hebt het wel gedaan! Heb je een bad waar je in kunt ontspannen? Of een warmtekussentje?

Wat mij helpt als ik het niet meer zag (of zie) zitten, is om blogs te lezen van dr. jennifer leigh. Je vind haar hier: https://benzowithdrawalhelp.com/about/ Iedereen geneest! Maar hoe en hoelang de weg is, is niet te voorspellen. Klachten komen en gaan tot ze op een dag weg zijn. 

Maar wat ik je ook wil meegeven, is om misschien toch het advies van de huisarts op te volgen en te overleggen met een psychiater over de citaprolam. Misschien is dit niet de juiste AD voor jou. 

Een grote knuffel voor jou!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dag was wel oke. Ik ben erg vermoeid, maar ben wel een groot stuk gaan wandelen. 6000 stappen. En ik heb in de zon gezeten. Ik ben een zonaanbidder en de warmte op mijn gezicht voelde vandaag goed. En ook weer eens een beetje gepoetst. Echt een klein beetje. Mijn man heeft het poetsen van mij overgenomen.

En ik heb geprobeerd te leren breien. Maar ik kreeg geen steek opgezet. Ik kon het youtubefilmje niet volgen. Ik probeer het wel weer een keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo de neiging om terug te gaan naar een halfje en vanaf daar te gaan taperen.

Ik zal morgen eens kijken of ik een psychiater te pakken kan krijgen. Vandaag was denk ik extra zwaar, omdat ik niet geslapen had. Ik denk ook dat de stress in mijn lichaam te hoog is voor de dosis citalopram dat ik neem.

Wel fijn dat je een redelijke dag hebt gehad. 

Ik hoop zo dat we allemaal morgen een betere dag hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Roos1971:

Ik slik 2x 2,5mg

1 om 9 uur 's avonds en de andere rond 8 uur 's ochtends. De waarheid gebiedt me te zeggen, dat het niet heel precies is. Vanaf morgen weet ik het wel zeker. Ik zit te denken om eerst naar 2.6 mg per keer te gaan en dan elke dag 0.1mg af te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Roos1971:

1 om 9 uur 's avonds en de andere rond 8 uur 's ochtends. De waarheid gebiedt me te zeggen, dat het niet heel precies is. Vanaf morgen weet ik het wel zeker. Ik zit te denken om eerst naar 2.6 mg per keer te gaan en dan elke dag 0.1mg af te halen. 

Ik moet even een rekenschema vinden. Hoe ging het vandaag met jou? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-2-2022 om 20:28 zei Roos1971:

De ontwenningsverschijnselen die ik heb schreef hij toe aan de citalopram. Het klopt dat de bijwerkingen van de citalopram overeen komen met de ontwenningsverschijnselen van de oxazepam. Maar goed, hij wil nu dat ik met een psychiater ga overleggen over hoe en wat en eventueel wisselen van antidepressiva. Dus, hij zoekt het echt ergens anders. 

Hallo @Roos1971, je gaat nu heel langzaam de oxazepam afbouwen.
Wat als dan blijkt dat jouw huisarts toch gelijk heeft?
Houd je daar ook rekening mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-2-2022 om 08:27 zei Roos1971:

Ik heb 20 jaar sertraline geslikt. Ik was er ongeveer een half jaar vanaf. Zelf gestopt. In december kreeg ik heel veel stress en besloot weer terug te gaan naar de sertraline. De huisarts had ik niet geïnformeerd over het stoppen of starten. Ik kreeg zulke heftige bijwerkingen. Dit had ik nooit eerder meegemaakt. De vervanger van mijn dokter zei dat ik maar moest stoppen. Na een week rust, kreeg ik citalopram voorgeschreven. Toen begon de ellende van vooraf aan. 

Beste @Roos1971hoe moet ik bovenstaand interpreteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...