Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 17-2-2022


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Hoe is het  met iedereen? Het wordt tijd dat de zon gaat schijnen meiden.

Ikzelf slaap heel goed. Van de week twee nachten van 12.00. Ik gebruik nu melatonine. Nou dat spul werkt goed. Dat zou beteken dat ik daar een tekort aan heb. Al met al doe ik  het hier, tot nu toe, erg goed op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bolletje. Goed geslapen. Ik denk een uurtje of 8. In de nacht bij oudste kind gaan liggen want die werd zo bang van de storm. De jongste slaapt nog door de 3e wereld oorlog heen. 

Hier schijnt de zon trouwens! 

@Foxyhoe is het meis? Heb je al wat afspraken gehad? Hoe was de verjaardag van je man? Moet veel aan je denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Roosje41 Ik vind het leven moeilijk om dit moment. Door het chronische slaaptekort merk ik dat ik somber ga denken. De glans van het leven is er wel vanaf. Maar ik geef niet op hoor! 

Een aantal afspraken heb ik gehad. Het gesprek met mijn werkgever was positief. Ik mag nadenken over hoe zij mij kunnen helpen in mijn herstel. De verjaardag van mijn man was veels te druk voor mij. Veel te veel prikkels. Nu nog het sweet sixteen feestje van mijn dochter volgende week. Deze week heb ik nog een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of het mijn hormonen zijn die me uit mijn slaap houden en ik heb mijn eerste afspraak bij de slaapoefentherapeut. Niet dat ik er veel van verwacht…
De huisarts heeft me quetiapine voorgeschreven. Maar dat heb ik nog niet genomen omdat ik niet durf.

Maar superfijn voor jou dat je een volle nacht hebt gehad!

@bolletje ongelooflijk.. het klokje rond geslapen! Wat zalig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Foxy:

Hi @Roosje41 Ik vind het leven moeilijk om dit moment. Door het chronische slaaptekort merk ik dat ik somber ga denken. De glans van het leven is er wel vanaf. Maar ik geef niet op hoor! 

Een aantal afspraken heb ik gehad. Het gesprek met mijn werkgever was positief. Ik mag nadenken over hoe zij mij kunnen helpen in mijn herstel. De verjaardag van mijn man was veels te druk voor mij. Veel te veel prikkels. Nu nog het sweet sixteen feestje van mijn dochter volgende week. Deze week heb ik nog een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of het mijn hormonen zijn die me uit mijn slaap houden en ik heb mijn eerste afspraak bij de slaapoefentherapeut. Niet dat ik er veel van verwacht…
De huisarts heeft me quetiapine voorgeschreven. Maar dat heb ik nog niet genomen omdat ik niet durf.

Maar superfijn voor jou dat je een volle nacht hebt gehad!

@bolletje ongelooflijk.. het klokje rond geslapen! Wat zalig!

Ik begrijp het Foxy. In de meeste situaties kun je weglopen voor hetgeen wat je angst aan jaagt, maar dit moet je aangaan. Je hebt geen keus. 

Vanwege die prikkels vroeg ik ook naar de verjaardag van je man. Dat moet veel energie van je vergen, al zouden dit ook wel weer de leuke dingen moeten zijn. 

Fijn dat je naar de gynaecoloog kunt en ga gewoon open het gesprek met de slaapoefentherapeut in. Wie weet.... 

Waarom durf je de quetiapine niet te nemen? Heb er zelf ervaring mee. Het hielp me niet met het inslapen, maar ik werd er moeilijk door wakker, dus het deed wel iets voor de slaap. Ik sliep er volgens mij dieper door waardoor ik ook weer wat uitgeruster wakker werd.

En fijn dat je een gesprek met je werkgever hebt gehad en ze er vragen hoe ze je kunnen helpen. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar je zou bijvoorbeeld aan kunnen geven taken op te kunnen pakken als je er energie voor hebt en anders niet. En als je slaap straks verbetert (en daar geloof ik heilig in), kun je dat wat verder gaan uitbouwen. Loop je ook bij een bedrijfsarts? 

Weet dat ik dagelijks aan je denk. Geef inderdaad niet op!

Liefs,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi lieve Roos. Je hebt gelijk. Hier kan ik niet voor weglopen. Dit moet ik doorstaan. Ik vraag hulp en meer dan dat en volhouden kan ik niet doen. 

De quetiapine durf ik vooralsnog niet te nemen ivm mogelijke gewenning??? En dan weer door een afbouw heen moeten? De bijsluiter heb ik overigens bewust niet gelezen. Dus ik weet ook niet of gewenning / afbouw aan de orde is. 

Ik heb nog 4 oxazepammen die ik in kan zetten als ik echt moet slapen ivm een belangrijke afspraak de dag erna. 

Ik heb al aangegeven op het werk dat ik geen taken met deadlines aankan of wat concentratie vergt en ja ik loop ook bij de bedrijfsarts. Die is ook nog heel schappelijk tot nu toe. Maar ik zit al bijna een jaar ziek thuis. Dat zorgt ook voor druk omdat ik gekort ga worden in mijn salaris.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Foxy:

De quetiapine durf ik vooralsnog niet te nemen ivm mogelijke gewenning??? En dan weer door een afbouw heen moeten? 

@Foxy, breng die quetiapine maar zo snel mogelijk terug naar de apotheek voordat je er nog een probleem bij krijgt.
Veranderen van huisarts behoort ook tot de mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Foxy, mijn conclusie: afspraken met je huisarts alleen op vrijdag maken indien nodig.
Je hebt al veel afspraken met andere zorgverleners, dus niet meer klakkeloos iedere week met je huisarts afspreken.
Richt je energie op de slaaptherapeut, die heeft vast ook wel verstand van overgangsklachten.
Dus niet onnodig met de gynaecoloog afspreken.
En heb je iets aan jouw psycholoog?
Zo niet kun je daarmee stoppen.
Een bedrijfsarts werkt in het belang van jouw werkgever.
Niet in jouw belang, op afstand houden dus, alleen formele afspraken nakomen.

Minder afspraken met mensen die je niet kunnen helpen geeft rust in je hoofd.
Zoiets stond toch in jouw lijstje 'not to do'?

Hoe zit het met jouw beweging?
Wandelen, fietsen of ... ?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robertodankjewel. Om jouw woorden zo op het scherm te lezen, moet ik zeggen dat dat me wel aan het denken zet en dat je gelijk hebt dat ik met teveel zorgverleners bezig ben. Het geeft idd geen rust en heeft mij nog geen oplossing gebracht voor mijn slaapprobleem. Om het nog erger te maken… door al die afspraken neem ik af en toe weer een (of halve) oxazepam om op die afspraak te kunnen verschijnen. Ik ben als een hond die achter zijn eigen staart aanrent. 
Wandelen doe ik bijna iedere dag. En de wind langs mijn kop voelt altijd goed.

@bolletjeheeft al gezegd dat ik mijn slapeloosheid moet accepteren. Ik zou er geen fuck meer om moeten geven, maar het  lukt me maar niet om die houding aan te nemen. Ben een controlefreak.

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foxy zou dat dan niet juist de rede zijn dat je niet kan slapen?  Slapen is juist, de controle opgeven, en vertrouwen dat de de volgende ochtend gewoon weer wakker wordt. Het willen controleren verstoord juist je slaap. Deze twee dingen staan recht tegenover elkaar en jij zit er tussen. Ken je het gevoel dat er iets niet lukt? Je gooit het dan op de grond of zo. Je accepteert dat het niet lukt. Eigenlijk moet dat met slapen ook. Ga iets fantaseren b.v. dat je op het strand ligt en de zee hoort. Probeer de zee echt te horen in gedachte.

 

Accepteren betekend dat je het naast je neer kan leggen, jij bent alleen maar bezig met het niet kunnen slapen, en als het dan zoooo druk in je hoofd is, moet je dat eerst weer verwerken, maar dat lukt niet omdat het telkens weer opnieuw aangevuld wordt door nieuwe neg. gedachten. Moeilijk hé?.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...