Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 12-2-2022


bolletje

Aanbevolen berichten

 

goeie morgen iedereen,

Foxy

  • Nieuw hier
  • Forumdeelnemers

Als ik zo wakker lig en de cortisol mijn lijf overneemt denk ik eraan om weer te beginnen met de oxazepam. 

Maar ik weet ook dat het een tijdelijke verlichting zal zijn. En tijdens het gebruik had ik ook klachten door de tolerantie.

Het voelt als kiezen tussen twee kwaden.

Herkent iemand deze twijfel? 

Ik ben nu 8 weken vrij van de oxazepam.

 

Probeer het niet te doen Foxy  want dat risico is te groot. Je bent al 2 mnd.  vrij van oxzapam. Dat is zoooooo knap, probeer door te zetten meid.

Probeer het te accepteren dat is wat echt helpt. Natuurlijk herkennen we die twijfel, maar er niet aan toegeven daar word je sterker van. Hoe zou je je voelen als je het toch zou doen?????

Heb je wel eens van CBD olie gehoord?

Roosje en Wil, voor jullie een dikke knuffel meiden.:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Bolletje en de anderen.

Ik ben er ook trots op dat ik nu 8 weken zonder ben en weer beginnen zou idd zo ontzettend zonde zijn van alle moeilijkheden die ik tot nu toe doorstaan heb. Dat zegt mijn engeltje. Maar je voelt je zo veel beter als je geslapen hebt zegt het duiveltje. 
Ik zou verlichting voelen als ik pak, maar weet ook dat de volgende nacht zwaarder zal zijn om dan weer geen pil te pakken. Niets nemen is dus wel de betere optie. 

Slecht slapen is al jaren bezig, maar het was af en toe een nachtje. Slaap is me heilig en ik heb alle middeltjes wel geprobeerd zoals de cbd olie. Dat doet me niks. 
Ik kwam op internet het middel Nustasium tegen. Dat verkopen ze in België bij de apotheek. Een antihystamine dat voor slapen wordt ingezet. Ik woon aan de grens met België. Dat ga ik me zometeen halen. Als back up steun ipv de oxazepam. Maar ik zal eerst proberen niks te nemen. 
 

En ik naar de kapper. Geen zin in, maar de afspraak stond al en het grijze haar staat niet zo goed bij mijn wallen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dag is zo zwaar. Voel me zo gespannen en tril van binnen. 

Ik weet dat ik ook goede dagen en redelijke nachten ervaar. Maar die lijken zo ver weg nu. 

Ik wil normaal zijn. De hele dag denk en praat ik over mijn slaap probleem. Hoe later het wordt op de dag hoe meer angst voor vannacht. 

Ik zit ziek thuis. Durf niks te plannen omdat ik niet weet hoe ik me die dag ga voelen. 

Hopelijk gaat het morgen weer beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverd dit zijn echt gevoelens die bij het afkicken horen. Ik sla een virtuele arm om je heen, kom in gedachten maar even lekker tegen me aan hangen. Weet dat je niet helemaal alleen bent en dat heel veel mensen weten dat je het nu erg moeilijk hebt. Heb je helemaal geen vriendinnen of familie die jou een beetje op kunnen vangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @bolletje. Daar maak ik graag gebruik van.
Dat de ontwenning zo lang duurt terwijl ik 8 weken geleden gestopt ben na 5 maanden gebruik inclusief afbouw is soms moeilijk te vatten. Gelukkig heb ik ook dagen gehad dat ik me echt normaal voelde. Maar omdat ik nu hetzelfde slaap als voor de start met temazepam ben ik ook wel bang dat dit het is qua slaap.

Ik heb een man die mijn situatie vreselijk vindt. Hij lijdt er ook onder en begint er ook stress van te ervaren en slechter van te slapen. Mede door mijn nachtelijke onrust. Dat vind ik dan ook weer erg om te zien. De enige familie die ik heb zijn mijn ouders. Die vinden het ook verschrikkelijk. Ze zijn bijna 80 dus die ga ik niet teveel lastigvallen. Vriendinnen zijn begripvol en zeggen dat het goed komt. Dat het tijd nodig heeft.

Vanavond ben ik alleen thuis. Mijn man is naar het café en de kinderen gaan naar vrienden.

Ik heb een warmtekussentje ter ontspanning tegen mijn buik en ga dalijk in een warm bad liggen. Ik ga straks naar bed zonder pillen. Ik neem wel wat melatonine.
Mijn man heeft een halve oxazepam klaargelegd voor nood. Mijn man is altijd heel streng en resoluut geweest en heeft na mijn stoppen de overgebleven oxazepam in zijn beheer. Tot afgelopen woensdag heeft hij altijd geweigerd me een te geven. En daar ben ik altijd dankbaar om geweest. Maar nu ziet hij mij liever slapen. De temazepam heb ik weg gegooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief dat je vraagt. Vannacht ging goed. Ik ben om half 10 gaan slapen zonder medicatie. Ik ben heel blij dat ik naar jullie geluisterd heb! Ben vaak wakker geworden maar viel wel weer in slaap. Tot half 7!! 

Ik heb me vandaag beter gevoeld en hoop op een goeie aanstaande nacht.

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Foxy:

Lief dat je vraagt. Vannacht ging goed. Ik ben om half 10 gaan slapen zonder medicatie. Ik ben heel blij dat ik naar jullie geluisterd heb! Ben vaak wakker geworden maar viel wel weer in slaap. Tot half 7!! 

Ik heb me vandaag beter gevoeld en hoop op een goeie aanstaande nacht.

Fijn Roxy! Ook weer een bevestiging dat je lichaam het echt zelf kan. 

Wat betreft mijn eerdere post. Sancties is wat grof, maar het komt er op neer dat mijn man aangeeft dat hij er ook nog is om in te grijpen mocht ik weer middelen gebruiken. Dat werkt dus niet. Dit was en is mijn beslissing en mijn proces. Natuurlijk is het goed dat mensen je een spiegel voorhouden, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Jellinek heeft ook voorgesteld om een driegesprek te voeren. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn lichaam kan het wel als ik totaal uitgeput ben. Vannacht was weer een zeer slechte nacht. Wederom 1 uur geslapen en wakkerrrrr. Nog een uur geprobeerd en toen een nustasium tablet geprobeerd. Ik werd er wel relaxt van, maar slapen nee dat niet. Zucht.

Ik heb een week met allemaal moet-dingen. Dat zal wel onrust veroorzaken hoewel ik er niet over nadenk als ik in bed lig. Morgen een intakegesprek bij een slaaptherapeut, gesprek over mijn ziekteverzuim op het werk, naar de psycholoog, huisarts en de verjaardag van mijn man.

Ik zit precies op hetzelfde slaappatroon waardoor ik slaapmiddelen ben gaan gebruiken. Ik moet maar geduldig blijven en de moed blijven houden dat het goed komt. Maar de klap van een slechte nacht na een goede nacht blijft me raken. Geen idee hoe ik dat moet accepteren.

Ik heb het gevoel dat jij een krachtige vrouw bent @Roosje41 en al ver bent in je helingsproces. ❤️
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Foxy:

Ja mijn lichaam kan het wel als ik totaal uitgeput ben. Vannacht was weer een zeer slechte nacht. Wederom 1 uur geslapen en wakkerrrrr. Nog een uur geprobeerd en toen een nustasium tablet geprobeerd. Ik werd er wel relaxt van, maar slapen nee dat niet. Zucht.

Ik heb een week met allemaal moet-dingen. Dat zal wel onrust veroorzaken hoewel ik er niet over nadenk als ik in bed lig. Morgen een intakegesprek bij een slaaptherapeut, gesprek over mijn ziekteverzuim op het werk, naar de psycholoog, huisarts en de verjaardag van mijn man.

Ik zit precies op hetzelfde slaappatroon waardoor ik slaapmiddelen ben gaan gebruiken. Ik moet maar geduldig blijven en de moed blijven houden dat het goed komt. Maar de klap van een slechte nacht na een goede nacht blijft me raken. Geen idee hoe ik dat moet accepteren.

Ik heb het gevoel dat jij een krachtige vrouw bent @Roosje41 en al ver bent in je helingsproces. ❤️
 

 

Lieverd, ik ben niet krachtiger dan jij. Ik denk dat ik het 'geluk' heb dat mijn lichaam het slaappatroon van voor de slaapmedicatie vrij snel weer heeft terug gevonden. Dat is niet iets waar je voor kiest of waar je controle over hebt. Ik hoop echt dat een slaaptherapeut je kan helpen of dat een slaapcentrum kan zien hoe jouw slaapcycli er uit zien. Omdat ik redelijk tot goed slaap kan ik het ook los laten 's avonds. Ben ik er niet zo mee bezig. Dat helpt, maar zet jij dat knopje maar eens uit. Het beheerst zo te horen je hele doen en laten. Ik hoop dat je hier goede hulp bij kunt krijgen. En dat verdien je ook. En misschien word je nooit 's werelds beste tukker, maar ik gun dat het minder je leven beheerst en je van andere dingen wat meer kunt genieten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanxxx lieve Roos, ik ben blij voor jou dat jouw slaap zich snel hersteld heeft.

Jouw bericht raakt me. Wat je schrijft is waar.

Ik ben mijn gedrag en denken zo zat. Het is een obsessie omdat de slaap zo vaak faalt de laatste week. Ik slaapsuccesjes nodig. En vertrouwen.

Het is een obsessie omdat ik meerdere keren periodes van slapeloosheid heb ervaren na ingrijpende gebeurtenissen in mijn leven. Ik vind slapeloosheid pijnlijk. Dat maakt het moeilijk om het te accepteren.

Omdat ik echt klaar met mezelf ben, heb ik zojuist een word document gemaakt met zaken die mij niet helpen en wat mij wel kunnen helpen. Dat wilde ik printen en ophangen. Maar de printerinkt is op. Zucht.

Ik wens jou en iedereen die dit leest en fijne avond. 

 

 

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-2-2022 om 16:21 zei Foxy:

Het is een obsessie omdat ik meerdere keren periodes van slapeloosheid heb ervaren na ingrijpende gebeurtenissen in mijn leven. Ik vind slapeloosheid pijnlijk. Dat maakt het moeilijk om het te accepteren.

@Foxy, als ik dit zo lees denk ik dat je je beter kunt richten op die ingrijpende gebeurtenissen,
i.p.v. jouw slapeloosheid maar gewoon te accepteren.
Slapeloosheid is niet pijnlijk, die gebeurtenissen zijn pijnlijk.
Misschien doe je dat al met jouw psycholoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...