Spring naar bijdragen

Hulp nodig


Iwanttoquit

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

ik ben alcoholist geworden na een vervelende breuk met mijn ex. Inmiddels getrouwd met een super leuke en lieve vrouw maar blijf nog steeds drinken. 
kan gerust een paar dagen zonder maar bij het minste of geringste drink ik weer. 
wat het in mijn geval extra lastig maakt is dat ik ondernemer / wijnleverancier ben en dus een loods vol met wijn heb. Ik wil stoppen met drinken maar niet met mijn werk. 
Ik heb mij al aangemeld bij een psycholoog en ga binnenkort in behandeling voor mijn verslaving. 
in het intake gesprek kreeg ik als advies iig een jaar niet te drinken. Mijn vrouw wil dat ik helemaal stop en denk ook dat dit het beste is. Dit was ik voornemens maar toch niet gelukt omdat ik het idee om nooit meer te mogen drinken ook best eng vind. Dit terwijl het gebruik mijzelf en mijn vrouw heel veel verdriet doet. 
Ik wil er echt mee stoppen en schrijf dit ook een beetje als stok achter de deur waar ik regelmatig een update op wil plaatsen. 
Ook wil ik binnenkort bij een AA aansluiten. 

tips zijn welkom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Iwanttoquit:

Mijn vrouw wil dat ik helemaal stop en denk ook dat dit het beste is. Dit was ik voornemens maar toch niet gelukt omdat ik het idee om nooit meer te mogen drinken ook best eng vind. Dit terwijl het gebruik mijzelf en mijn vrouw heel veel verdriet doet. 

Welkom.  Het is logisch om het leed dat we anderen aandoen mede te gebruiken als motivatie om te stoppen, want we willen onze relaties heel houden.  Maar daarnaast is het nog veel belangrijker om te onderzoeken waarom jij zou willen stoppen.  Voor jezelf.   Ook als je alleen zou zijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-1-2022 om 08:58 zei Etty:

Welkom.  Het is logisch om het leed dat we anderen aandoen mede te gebruiken als motivatie om te stoppen, want we willen onze relaties heel houden.  Maar daarnaast is het nog veel belangrijker om te onderzoeken waarom jij zou willen stoppen.  Voor jezelf.   Ook als je alleen zou zijn. 

 

Ik wil er mee stoppen omdat de alcohol mij controleert en ik wordt er een leugenaar en manipulator door. Heb inmiddels alle smoezen wel gebruikt. Doe ik iets goed beloon ik mijzelf met alcohol en doe ik iets fout drink ik om te verzachten. 

ik ben dit keer echt vastberaden om te stoppen. Woensdag ga ik voor het eerst naar een AA meeting. 
en ook ben ik gestart met disulfiram. Medicijn die mij misselijk maakt als ik toch drink. En maandag start ik met naltrexone wat de drang om te drinken verminderd. Wat belangrijkste is is dat ik echt wil stoppen al wil ik dit al langer en ben ook te vaak zwak geweest. Ik zal hier met regelmaat even Een update plaatsen. Niet omdat ik nou zo interessant ben maar zie het als een stok achter de deur. We zitten of zaten allemaal in hetzelfde schuitje anders zaten wij hier niet. Mocht ik toch de fout ingaan zal ik het ook delen. Wish me luck en voor iedereen die het zelfde ondergaat sterkte want het is echt een rotziekte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Oke. Ik ben inmiddels kleine maand verder. 
tijd voor een status update: 

sinds 6 januari (had me enorm misdragen qua gebruik) niet meer gedronken. 
inmiddels 3 AA meetings verder en geen druppel gedronken. 
de Antabus medicijnen werken goed voor mij, wetende dat ik ziek word als ik drink. 
1 dag enorm last van craving gehad waarin ik er bijna aan toe gegeven heb maar het niet gedaan heb. 
sfeer in huis is tig keer beter. 
gaat mij gelukkig makkelijker af als ik had durven hopen. 
De AA meetings vind ik ook prettig. Wat ik deel wordt bevestigd en wat ik hoor klinkt herkenbaar. Hieruit kan ik opmaken dat de ziekte in grote lijnen hetzelfde effect heeft op de mens. 
 Wat ik trouwens wel paar keer heb gehad is dat ik naar de supermarkt ga voor bijvoorbeeld een pak rijst en opeens in t gangpad van de wijn sta of dat de stelling met wijn en bier aanbiedingen opeens door mij bestudeerd wordt. 
ook al paar keer gedroomd dat ik dronk en betrapt werd. Ik zie het dan maar als het verwerken van indrukken en situatie die invloed hebben gehad op mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...