Spring naar bijdragen

Vastbesloten


Engel

Aanbevolen berichten

Ik had de drank het laatste jaar redelijk onder controle. Maar de laatste 2 maanden gaat het weer regelmatig mis. Ik drink alleen in het weekend, meestal. Maar dan soms wel 2 flessen op een dag. En op maandag voel ik me verschrikkelijk! Angstig, depressief. Hartkloppingen. Dus nu is het klaar!! Ik stop ermee. Maar nu nog volhouden.. zal komend weekend niet meevallen. Als ik in gezelschap ben heb ik het wel onder controle. Maar sinds mijn man vorig jaar is overleden zit ik toch wel regelmatig alleen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Engel, welkom hier. Onder controle houden wordt in de praktijk steeds moeilijker als je al jaren alcohol gewend bent en het is voor veel mensen een te grote opgave. Gezien de 2 flessen werkt je rem ook niet meer net als bij zovelen hier. Alleen in het weekend of na een bepaalde tijd op de dag drinken helpt wel iets, maar zodra je er eentje neemt ben je de controle kwijt lees ik uit wat je zelf schrijft. Dat is zeer herkenbaar.

Probeer de knop eens voor drie maanden of een half jaar helemaal om te zetten. Dus niets drinken, ook niet in het weekend zodat je lichaam er echt aan went. Dan evalueren wat je ervaringen zijn en een besluit nemen of je het verlengt tot bijvoorbeeld een heel jaar. Het lijkt erg streng, maar het is in de praktijk makkelijker dan "af en toe" drinken. 

 

 

bewerkt door Bob
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste dag zit er alweer op. Dat is altijd het moeilijkst. Als ik eenmaal besloten heb om te stoppen lukt me dat wel. Vind het altijd moeilijk worden na een maand of zo. Dan denk ik dat ik het wel onder controle heb. Maar nu wil ik het komende half jaar niks drinken. Een aantal jaren geleden ben ik ook een jaar gestopt. En daarna had ik mijn drankgebruik goed onder controle. Maar ja! We weten het allemaal het sluipt er zo weer in. Nadat mijn man is overleden vorig jaar heb ik een hond genomen, daar ben ik elke dag kilometers mee gaan lopen, dat is mijn redding geweest. Drinken deed ik in die tijd bijna niet dat kon ik niet. Dan werd ik nog verdrietiger. 
mom het vol te houden lijkt het me zinvol om regelmatig iets te schrijven en te lezen hoe het met andere mensen gaat die hetzelfde probleem hebben of gehad hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-1-2022 om 10:59 zei Mysterious:

Hoi Engel,

Dat herken ik ook dat de eerste dagen het moeilijkst zijn en na een maand denken dat het wel weer kan. Je drinkt nog alleen in het weekend maar voor je het weet drink je vaker. Fijn dat je in een hond een maatje hebt gevonden! Ik zou dat ook wel willen maar ben er te weinig voor thuis. Heftig dat je je man hebt verloren! Ik wil hier ook vaker gaan schrijven. Heb me net voorgesteld. Veel succes vandaag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Gisteren mij eerste beproeving gehad. Heb deze prima doorstaan. Een vriendin kwam bij mij met een fles wijn. Deze had ze zelf maar meegebracht omdat ik weer zo’n rare stoppoging aan het doen was. En je drinkt gewoon een glas mee, zei ze. Ik heb voet bij stuk gehouden en mijn thee gedronken. Ik merkte bij haar na 2 glazen al dat ze luider ging praten en in herhaling viel. Ook werd ze overal heel stellig in. Vond het gênant en irritant. dat gedrag vertoon ik ook als ik drink. Nog een reden om niet meer te drinken . 
Voel me erg goed nu en sterk Heb allerlei plannen gemaakt voor het komende jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Pulluptomybumper:

Sodeknetter zeg met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Gewoon een sabotagepoging. Goed gedaan Engel, hele volksstammen zouden gezwicht zijn. 

Precies dit.... Fraai exemplaar... Ik zou haar afzwaaien. 

Je kan het, hou vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn weekend is uitstekend verlopen! heb de dagen goed vol gepland met allerlei afspraken en veel gewandeld met mijn hond. Voel me erg goed zonder drank.. Slaap goed, kan me beter concentreren. Ben 's avonds lekker moe en dan is bank hangen ook heerlijk met een kop thee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...