CarpeDiem Geplaatst 1 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2022 Lieve allemaal. Ik kom hier mij ook even voorstellen. Ik heb me zojuist aangemeld voor t draadje Droge Jan 2022. Maar het zou heel mooi zijn als dat droge 2022 wordt. Tot ergens begin dit jaar ging t nog goed, zo'n 2 jaar geen alcohol. Maar daarna toch redelijk vaak teruggevallen. De naweeën zijn bij mij zo sterk na een nacht flink drinken. Ik heb er echt mentale problemen van zoals angst, stress en somberheid. Dus dat houdt me meestal wel weer een tijdje eraf. Maar dan met 1 of andere redenen die altijd wel te verzinnen zijn,.gaat er toch weer een fles open. Dit jaar fris kan ik beginnen. Nu 2 dagen niks meer gedronken. Kunnen we mooi het nieuwe jaar in. Zet m op allemaal in 2022. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 1 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2022 Welkom @CarpeDiem Goed dat je je hebt aangemeld. Ik begon vorig jaar met 1 droge maand en het werden er 12 Gelukkig Nieuwjaar en veel succes, dit keer gaat het je wel lukken CarpeDiem en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeDiem Geplaatst 1 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2022 Dankjulliewel en fijn om hier niet alleen voor te hoeven gaan! @Artemis een jaar volgemaakt dus. Geweldig! Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2022 9 uur geleden zei CarpeDiem: Ik heb me zojuist aangemeld voor t draadje Droge Jan 2022. Maar het zou heel mooi zijn als dat droge 2022 wordt. Welkom op ons forum, Ik zag je al op het Dagpact staan. Langzaam beginnen, dag per dag, vandaag dag 3. Met een 1 er achter zit je al op een Droge Jan. CarpeDiem reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 1 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2022 Er is hier onder "Ditjes en datjes" ook een jaarpact. Had je die al gezien? CarpeDiem reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Engel Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Klinkt als mijn verhaal. Wat is dat toch? Dat willen drinken als we weten dat de dag erna zo afschuwelijk voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 dat heet verslaving; is vaak in jaren opgebouwd en opgehoogd qua hoeveelheden en fysiek kun je vrij snel ontgiften maar psychisch is een ander verhaal. Dat vergt hard werken soms. Maar je bent gelukkig niet je brein, dus als je eens start met gedachtes te laten komen, en vooral weer te laten gaan, dan volgen de gevoelens die ermee komen (en gaan) ook weer vanzelf. Langzaam aan werd ik weer een positief persoon. Terwijl ik echt een sombere slachtofferige persoon was geworden in het drinken. Ik moest wel meer actief worden toen ik zoveel loze tijd niet meer vulde met drank. Verantwoordelijkheid nemen was bij een onderliggende oorzaak, stress onderdrukken, omstandigheden en mensen schuld geven kon ineens niet meer. Het beter voelen leren (h)erkennen, toelaten dat ik soms geen raad wist met klein geluk. Ik was zo gewend aan negatief denken geworden. Sporten deed ik altijd, maar nu zag ik me weer beter en fitter worden. Ik leerde weer op een andere manier genieten. Deed mindfulness na mijn therapie en dat hielp me enorm om subtiliteiten te voelen en waarderen. Willen drinken was snel weg en het grote oogsten begon en is nooit echt meer verdwenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeDiem Geplaatst 4 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Het zal inderdaad de verslaving zijn , maar ergens is die verslaving ook maar een aangeleerde manier om te verdoven/te ontspannen/snel 'gelukkig' te worden/geen angst te voelen etc. Dus dan denk ik als ik voor die dingen nu andere manieren (en gezondere) aanleer, dan heeft de verslaving zijn nut niet meer. Probleem is natuurlijk wel dat ik dit zo al zo'n 30 jaar doe, dus hoe leer je andere technieken aan. Dat vraagt wel wat. Zeker ook als je het misschien van kinds af aan niet goed aangeleerd hebt. Ik doe daar ook trainingen voor en therapie. Maar dat gaat met ups en downs. En dat geeft ook wel frustratie en dan ligt die simpele verleiding wel ineens erg voor de deur. Blijft een uitdaging hoor. Ben wel benieuwd wat iedereen zoal onderneemt om deze nieuwe manieren in te vullen. Daar is dit forum wel heel fijn voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden