Spring naar bijdragen

Nieuw


topi

Aanbevolen berichten

Beste,
Dit is mijn eerste bericht op het forum. Wie kan mij helpen? Ik heb me aangemeld voor de internetbehandeling, maar sta op de wachtlijst.
Ongeveer één keer per week heb ik de onweerstaanbare neiging om na elkaar anderhalve fles witte wijn te drinken. Ik drink me in een roes en ga dan slapen. Ik keer de wereld de rug toe, wil nergens meer iets van weten, verdoof mezelf. Dit heeft zo'n negatieve invloed op mijn leven en op mijn relatie. Ik lijk in die fase iemand anders te zijn.
Ik wil van die drank af, voorgoed.
Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Topi,

Zie dat je het hebt gevonden!!
Het is heel herkenbaar dat je een keer per week je wil vol gooien! Had ik ook kon een paar dagen rustig doen maar moest zeker eens per week veel drank hebben....Alles vergeten geen controle meer alles laten gaan..
Ik ben nu gestopt met drinken vanaf 1 okt wel een paar keer een uitglijder maar voorde rest hou ik het droog en voel me heerlijk!! Een tip probeer eerst eens een maand volledig te stoppen is best moeilijk maar haalbaar. En kijk wat je dan wilt nog een maand of....Doe het stapje voor stapje raad ik je aan.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ellie,
Jouw tip om een maand niet te drinken vind ik wel een goeie. Ik ga het mezelf niet te moeilijk maken en begin met een halve maand. Ik beloof mezelf geen alcohol te drinken t.e.m. 15 december, en dan kijk ik opnieuw. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt in elk geval voor de snelle reactie. Dat voelt goed, dat er anderen zijn die zich om mij willen bekommeren. Ik geloof dat je drankprobleem een beetje hetzelfde patroon vertoonde als het mijne. Waar ik niet achter kom is waarom ik zo sterk die behoefte heb om regelmatig alles te willen vergeten. Ik ben daar ook samen met een psychotherapeut mee bezig. Misschien durf ik er niet achter te komen.
Groet, Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een goed begin om een halve maand te stoppen.....rustig op je gemak en niet te hard voor je zelf zijn....Zelf ben ik achter aardig wat dingen gekomen nu ik niet meer drink en zeker wanneer ik behoefte heb om alles weg te stoppen....Ik ben er nog niet maar het gaat steeds beter nu ik nuchter in het leven sta!!
Heel veel sterkte ik hoor graag van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Joann,
Ja, doe ik, iedere dag kijken of ik me kan aanmelden. Bedankt voor de tip.
Van een andere forummer kreeg ik de tip om een maand niets te drinken. Ik wil beginnen met twee weken, t.e.m. 15 december. Dit voelt voor mij haalbaar, en dan bekijk ik een nieuwe termijn, vanuit de redenering, als ik twee weken zonder alcohol kan, kan ik er nog een weekje ofzo bijdoen.
Groetjes,
Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Topi, wat herkenbaar, dat de wereld de rug toekeren, ik noem het altijd: m`n dekbed over m`n hoofd trekken. Heb ik ook lange tijd gedaan, maar je schiet er zo weinig mee op. Goed van je om dat in te zien, dat is de eerste stap. Veel succes met je strijd, en we zullen elkaar nog wel tegenkomen op dit forum. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Topi,

Ook namens mij welkom op dit forum.
Hier kun je, ook met je rug naar de wereld toe, toch deelnemen aan het dagelijks leven. En wel met "soortgenoten".

Dat de wereld de rug toe willen keren zal menigeen hier niet onbekend in de oren klinken. Ook ik dronk om die reden. Niet zoals jij één keer per week maar zo'n twee keer per maand en dan dagen,soms weken achter elkaar. Ik noemde het "terugtrekken in m'n cocon", in m'n eigen kleine warme knusse wereldje waar niemand me kon raken. Voor mijn vrouw en de rest van de buitenwereld zag deze cocon eruit als een ondoordringbaar harnas, koud en ongenaakbaar. Mijn vrouw heeft wel eens gezegd: "de enige manier om proberen door te dringen was heel hard schreeuwen door het vizier in dat harnas", maar ook dat werkte niet omdat m'n harnas aan de binnenkant alle geluiden van buiten erg goed dempte.
De enige manier om het contact tussen mij en de buitenwereld weer te kunnen herstellen was dat ik zelf dat harnas moest openbreken en weer naar buiten moest treden, dat harnas achter me laten. De cocon heb ik verlaten tijdens een intensieve behandeling in een verslavingskliniek. Dat ging niet van de ene dag op de andere, ook met vallen en opstaan oftewel stapje naar buiten, terugschieten in die veilige cocon, weer een stapje naar buiten, misschien twee stapjes... merken dat de buitenwereld zo slecht nog niet is als je er maar voor open staat, en op een gegeven moment tot de ontdekking komen dat die cocon helemaal niet meer nodig is, dat ie eigenlijk maar heel benauwd en klemmend was...

Ik hoop van harte dat je ook tot de ontdekking zult komen dat de roes van alcohol maar een schijnvlucht is. Een vlucht die in het werkelijke leven alleen maar een probleem extra is en dat je zonder die vluchtweg eigenlijk veel beter af bent, simpel en alleen doordat je dan al één groot probleem kwijt bent, wat door de buitenwereld vaak zo positief ervaren wordt dat er een soort kettingreaktie ontstaat en er meerdere problemen verdwijnen of op z'n minst minder zwaar worden....

Succes en veel leerzame momenten hier op het forum gewenst,

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topi,

Veel beter dan psychotherapie om uit te vinden waar je je zo van af wilt keren is:
Niet Drinken als je zo graag wilt.
Eerlijk en moedig ondergaan wat je ondergaat, zonder je bekende escape.
Met aandacht.
Ik denk dat je na 2 van dat soort gebeurtenissen meer over jezelf te weten komt dan in 2 jaar therapie.

En niet minderen, dat helpt geen zier, is een schijnoplossing bij jouw drankgebruik. Dat kan iets opleveren als je dagelijks matig of veel drinkt. Niet als je 'binge'drinkt (wat je zelf beschrijft).

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ferry,
Dag per dag, doe ik. Vandaag is 1 dec. Lijkt me mooi om daar dag 1 van te maken. Ik voel me goed vandaag. Mijn drankprobleem benoemen, er vanaf willen en erover praten met gellijkgezinden heeft me goed gedaan. Bedankt voor de steun.
Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Monique,
Ik las ook het verhaal waarin je je voorstelde. Jij hebt een behoorlijk moeilijk leven gehad. En ja, dat dekbed over je heen trekken, dat herken ik perfect, en met een zatte kop slaap je tenminste. Maar bij het wakker worden, ja, je bent een aantal uren verder, maar ook niets meer. De ingewortelde boosheid en intense verdriet zijn er weer.
Veel sterkte,
Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Petra,
Ja, dat weet ik van mezelf, minderen werkt niet. Ik kan dagen zonder een druppel alcahol, maar als mijn drankduivel toeslaat, doet hij dat goed en grondig.
Mijn psychotherapie laat ik niet schieten. Ik ben nu een jaar bezig. En dat ik de stap naar dit Forum heb durven en kunnen en willen zetten, heb ik daaraan te danken.
Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi topi, welkom hier op het forum. Goed van je dat je de beslissing hebt genomen om niet meer te drinken. Ik denk ook dat in jouw geval niet meer drinken de beste oplossing is. En ik ben het met Petra eens dat het waarschijnlijk beter is, door niet meer te drinken, erachter te komen wat het is waarvoor je je wil verstoppen. Pas als je weet wat je angst is kun je er iets aan gaan doen, met of zonder therapeut.

Veel succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ellie,
Vorige donderdag heb ik me aangemeld op het forum. Vrijdag, een beetje symbolisch omdat er een nieuwe maand begon, heb ik als eerste officiële droge dag genomen. Dat is me goed bevallen, ook zaterdag en zondag verliepen prima. Ik was opgewekt, heb van alles gedaan. Leuke dagen. Deze morgen voelde ik me onrustig. Ik kon niet meteen duiden waar die onrust mee te maken had. Misschien met morgen, want dan heb ik een belangrijke afspraak, wel ééntje in positieve zin. Het is ook zowat een week geleden dat ik gedronken heb, en wat steeds aan mijn drankbui vooraf(gaat)ging, (is)was een kortere of langere periode van onrust. Wat ik nu anders heb gedaan, is het meteen aan mijn man vertellen hoe ik me voelde, en dat heeft geholpen.
Heb jij, en anderen, meer tips?
Groetjes, Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...