Spring naar bijdragen

Alcohol intolerantie


maxxie

Aanbevolen berichten

Ik ben de afgelopen weken minder gaan drinken, van 1,5 liter speciaal bier naar 3 glazen cola met wat whisky. Nog teveel, tuurlijk, maar dit is even mijn weg.

Nu heb ik een paar keer bier gedronken, 2-3 glazen. Gisteren ook. Maar ik voel me vreselijk slecht, ik word om 5.00 met hartkloppingen zwetend wakker, heb stevige buikpijn (en uit voorzorg had ik hoge dosis omeprazol genomen maar dat maakte niks uit). En ook nog migraine erbij. Overigens had ik dit de laatste avond dat ik die 1,5 liter dronk ook. 

 

Ik weet dat als je stopt dat je je slecht voelt van de hoeveelheden die je gewend was, maar dat zelfs hoge doseringen omeprazol niet helpen is raar. En ik ben niet gestopt, en 2-3 glazen is nou niet iets waar ik heel veel van merk. Maar ben er gewoon de hele dag ziek van. 

 

En ja, het scheelt wel met afbouwen/stoppen want ik raak bier niet meer aan. Wijn houd ik niet van, dan moet het laagje whisky er nog uit. Maar daar gata het mij nu niet om. Dit is toch een soort intolerantie? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijpelijk  dat je , je ziek voelt door het afkicken  van alcohol. 

Omeprazol is een maagbeschermer ( remt het maagzuur)  deze zal echt niet ondersteunende zijn bij het afkicken ( en je buikpijn voorkomen)  Dus dat is beslist niet raar .

Probeer  voldoende te drinken,  thee , water of boulion  .

Als je daarbij geen drank  neemt zal je per dag je beter gaan voelen .

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik word doodziek van niet eens heel veel alcohol en omdat ik dan zo ziek ben,ben ik door de jaren heen ochtends al gelijk al gaan drinken om het ziek zijn op te heffen. 
 

wat dan resulteert elke dag zieker elke dag meer drank nodig hebben om me beter te voelen en zo zit ik eigenlijk vrijwel direct vast in een binge 

promazol heb ik wel geslikt omdat ik ooit zo vreselijk over me nek ben gegaan van de kater terwijl ik niks in me maag had dat heel me maag en slokdarm beschadigd waren.  

twee dagen ziekenhuis 


maar verder weinig ervaring met deze maagbeschermer. 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die promazol gebruik ik al heel lang niet meer. 
 

 

en stoppen met drinken moet en wil ik voor alles. 
 

en inderdaad de arts heeft gezegd ga zo door en je drinkt je dood. 
 

 

spataderen in je slokdarm schijnen heel gevaarlijk te kunnen zijn ,ik dacht als ik  als het me goed herinner dat je er dood aan kan bloeden. 

ze kunnen onstaan door onder andere overmatig braken. 

klinkt allemaal heel dramatisch,maar dat is het natuurlijk ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, omeprazol heb ik veel ervaring mee voor iets anders, daar heb ik geen last van. Het gaat puur om t snachts wakker worden en enorme kater te hebben met heel hoge hartslag na 2 glazen bier. Het komt me best goed uit hoor, ik wil toch stoppen. Maar kan t niet verklaren en ik heb een persoonlijkheid die alles wil verklaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei maxxie:

Dank, omeprazol heb ik veel ervaring mee voor iets anders, daar heb ik geen last van. Het gaat puur om t snachts wakker worden en enorme kater te hebben met heel hoge hartslag na 2 glazen bier. Het komt me best goed uit hoor, ik wil toch stoppen. Maar kan t niet verklaren en ik heb een persoonlijkheid die alles wil verklaren

Bezoek dan een arts, misschien is er een verklaring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei maxxie:

Een glas bier geeft snachts en de dag erna veel klachten. Terwijl ik echt wel wat gewend ben. Ik vraag me af of je ineens intolerant kunt worden en of dat door alcohol of bier gaat. Whisky met cola geeft die klachten niet. 

Alcohol is een verdovend middel, dus ook een pijnstiller.
En tast je maag aan.
Cola helpt tegen buikpijn, maar is tegelijkertijd slecht voor je maag.
Omeprazol is een maagbeschermer.

Als je Ibuprofen of zoiets slikt, heb je een maagbeschermer nodig.

Zoals Claudius al aangeeft, bezoek je huisarts en wees open over alles.
Misschien een test op helicobacter pylori?

Dat is een bacterie die je maag aantast, heb ik zelf gehad.
Volgens mijn arts MLD komen ernstige klachten vaak voor mij mensen die ook overmatig alcohol drinken.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...