Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 13-11-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

  • Nieuw hier
  • Forumdeelnemers

Hi,

Hopelijk mag ik hier ook bij :-). Ik zit/zat een beetje in twee groepen. Alcohol in combinatie met slaapmedicatie. Gisteravond de alcohol laten staan (wel veel schoongemaakt ter afleiding :-). Was ook wel even het belangrijkste nu. Nu de slaapmedicatie. Ga dit in principe in begeleiding doen. Ergens hoop ik dat het me zelf lukt. Maar goed ik heb geen idee waar te beginnen en ik realiseer met dat het stoppen met medicijnen nog wel het moeilijkste is. 

 

Goeie morgen meisies,

Van harte welkom Roosje, en natuurlijk is er nog plaats voor jou. Fijn dat je het besluit hebt genomen om jouw pillenverslaving ook aan te pakken, en dan ben je hier aan het juiste adres.

Soms wordt er van buiten dit forum gevraagd om je bij hun aan te sluiten, maar het is daar erg druk. Zeker niet goed voor mensen die net willen stoppen, daar is juist rust voor nodig.

Belangrijk nu voor je is, rust rust rust, want inderdaad stoppen met medicatie is niet makkelijk. Wat slik je?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei bolletje:
  • Nieuw hier
  • Forumdeelnemers

Hi,

Hopelijk mag ik hier ook bij :-). Ik zit/zat een beetje in twee groepen. Alcohol in combinatie met slaapmedicatie. Gisteravond de alcohol laten staan (wel veel schoongemaakt ter afleiding :-). Was ook wel even het belangrijkste nu. Nu de slaapmedicatie. Ga dit in principe in begeleiding doen. Ergens hoop ik dat het me zelf lukt. Maar goed ik heb geen idee waar te beginnen en ik realiseer met dat het stoppen met medicijnen nog wel het moeilijkste is. 

 

Goeie morgen meisies,

Van harte welkom Roosje, en natuurlijk is er nog plaats voor jou. Fijn dat je het besluit hebt genomen om jouw pillenverslaving ook aan te pakken, en dan ben je hier aan het juiste adres.

Soms wordt er van buiten dit forum gevraagd om je bij hun aan te sluiten, maar het is daar erg druk. Zeker niet goed voor mensen die net willen stoppen, daar is juist rust voor nodig.

Belangrijk nu voor je is, rust rust rust, want inderdaad stoppen met medicatie is niet makkelijk. Wat slik je?

Zolpidem 10mg eerst gecombineerd met alcohol. Ik drink inmiddels niet meer, maar daardoor werkt enkel de Zolpidem niet meer. En ik wil niet verhogen, want dan verleg ik het probleem. Vannacht dus een nacht plafondstaren met het idee dat ik nooooit meer zal slapen. Complete paniekaanval vanmorgen. Me inmiddels een beetje herpakt. Maar als dit zo blijft worden het een paar lastige weken / maanden pffff....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Goedemorgen dames.

Goed dat je niet verhoogt. Ben je al aan het afbouwen met de Zolpidem? Het slapen komt wel weer.

@bolletjeblijft de dagbesteding nog doorgaan? Ik hoop het wel.

Nu tweede dag ophoging, kijken wat er nu weer verandert.

Ik zou 9 december een afspraak hebben om detox van de alcohol te bespreken en dan zou de Zolpidem omgezet worden naar Diazepam om langzaam af te bouwen. Vraag me alleen af of dit nut heeft aangezien de Zolpidem ook niets meer doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei karin123:

Zolpidem is kortwerkend las ik net en Diazepam is langwerkend. Je weet nooit of een andere benzo wel of niet werkt, vind ik heel lastig. Gebruik je Zolpidem alleen voor het slapen gaan? Omdat het daar voor bedoeld is?

Ik gebruik de Zolpidem alleen voor het slapen. Diazepam zou bedoeld zijn om makkelijker af te bouwen, maar aangezien de Zolpidem me op dit moment niet meer laat slapen ben ik eigenlijk al cold turkey gestopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Roosje, 

Slapen is niet het enige effect van Benzo's, ze werken ook in op je hersenen en centrale zenuwstelsel, waardoor je mogelijk andere ontwenningsverschijnselen kan krijgen dan slapeloosheid. Voor meer info, lees de Ashton Manual: https://benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

Maar ik denk niet dat het nodig/ aan te raden is om Zolpidem af te bouwen door die te vervangen door Diazepam, omdat de werking heel anders is: van Zolpidem heel kortdurend en van diazepam heel langdurende. Staat ook ergens in de manual, maar vind het niet meteen terug. Cold Turkey vind ik wel drastisch en zeker geen aanrader. Ik ben lang geleden zelf vrij makkelijk gestopt met Zolpidem door met kwartjes van het tablet af te bouwen. Maar hierin is iedereen verschillend, daar moet je zelf even je weg in zoeken.

Veel succes! Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei karin123:

Goedemorgen dames.

Goed dat je niet verhoogt. Ben je al aan het afbouwen met de Zolpidem? Het slapen komt wel weer.

@bolletjeblijft de dagbesteding nog doorgaan? Ik hoop het wel.

Nu tweede dag ophoging, kijken wat er nu weer verandert.

Jazeker tot nu toe heb ik nog niets gehoord dus ik kan er nog steeds terecht, Dank je voor de vraag.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...