Spring naar bijdragen

Hulp bij stoppen (niet zozeer afkicken maar zingeving, verveling, doelloosheid, etc)


maxxie

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 2 maanden gestopt en merk niks, niet positief en niet negatief. Psychisch echter wel: ik ben afgekeurd maar pas 49, het leven voelt zo doelloos. Ik kan best in deeltijd werken maar kan me niet goed aanpassen (persoonlijkheidsprobleem) waardoor ik na enige tijd in conflicten geraak. Ik ben mezelf een beetje kwijt, weet niet wat ik wil vooral. Met drank kon ik dat rotgevoel wel dempen maar nu niet meer.

 

Ik heb het gevoel dat ik dit traject alleen niet aankan. De stress die ik ervaar qua onzeker inkomen, niet weten wat ik wil, thuis ook, etc en een persoonlijkheidsstoornis met autismespectrumstoornis is echt complex om zonder demping te doorleven.

 

Ik heb AA geprobeerd maar ik haal daar geen motivatie uit, het slaat bij mij totaal niet aan. Natuurlijk heb ik heel veel therapie gehad en snap ik wel waar de verslaving vandaan komt.

 

Maar toch heb ik iemand nodig, iemand waarmee ik het stukje zingeving, wat wil ik, kan invullen EN die weet wat verslaving betekent. 

 

En nee, dit is niet weglopen voor mn probleem, ik voel juist haarfijn aan dat ik dit niet alleen red en wil niet dat ik terugval

 

Iemand ervaring met een soort coach op dit gebied? Ik heb een tijdje bij Brijder een psycholoog gehad maar dat ging puur over het gebruiken en wat oppervalakkige themas. Dat is zonder van de tijd ne het geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-10-2021 om 22:31 zei Bor:

Ik ben met een verwijsbrief van de huisarts doorverwezen naar een lifestyle training voor de duur van 2 jaar. Hier leer ik op een gezonde manier met bepaalde zaken, waar ik nu tegenaan/ vast op loop, om te gaan in het dagelijks leven (bij mij is dat voornamelijk eetproblemen, verslavingsproblematiek en stress). Ik wordt begeleidt door o.a. een personal coach om mijn doelstellingen te behalen. Maar ook door praktijkondersteuner huisarts, diëtist en fysiotherapeut.

Hoi Bor, wordt dit ook vergoed door jouw zorgverzekeraar?
Huisarts en POH is basisverzekering, wordt altijd vergoed.
Fysiotherapeut afhankelijk van je (extra) verzekering.
Diëtist volgens mij niet, of zeer beperkt.
Personal coach? Geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even googlen levert dit op;

 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
Welke gecombineerde leefstijlinterventies zijn er?
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
Welke Gli wordt vergoed?
 
 
Sinds 1 januari 2019 zitten er drie erkende GLI's in de basisverzekering die worden vergoed, namelijk de BeweegKuur, SLIMMER en CooL. Wie in aanmerking komt voor één van deze GLI-programma's, krijgt dit 100 procent vergoed. Je leest hier of jij in aanmerking komt voor een traject.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...