Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Elsje1975

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Elsje, een 37 jarige vrouw. Had al een bericht geplaatst bij 'Zoek een maatje', maar zal me ook nog even fatsoenlijk voorstellen....Ik ben jaren geleden opgenomen geweest voor een alcoholverslaving. De laatste jaren (vooral het afgelopen half jaar) ben ik weer begonnen en loopt het uit de hand. Ik woon alleen en heb hierdoor ook alle ruimte om aan het drinken te slaan. Ik drink alleen 's avonds, maar dan heb ik heel wat nodig. Een geluk is misschien dat ik nooit sterke drank drink, alleen bier. Maar 3 liter of meer op een avond is natuurlijk meer dan genoeg.... Ik wil morgen stoppen. Hoop dat het lukt.

Groetjes,

Elsje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Elsje,

ik ga vandaag stoppen,

hoe klinkt dat?

Wat lijkt het moeilijk he,

maar je hebt het eerder gedaan

meen ik te lezen.

Deze keer heb je ons erbij.

Afhankelijk zijn van drank is een noodlot

lijkt het soms, sterk of lager % en meer

consumpties, maakt wel uit, maar uiteindelijk

ben je waarschijnlijk net zoveel tijd en energie kwijt

aan het denken, plannen, consumeren, consuminderen,

de katers, de goede voornemens en bis, bis bis.

Het was bij mij een neverending story, tot ik hier kwam.

Ik gun je een maatje dat je helpt en steunt en waar ook

jij iets voor kunt betekenen, want je talenten zijn er ook nog hoor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elsje, welkom hier.

Een strak plan heb je daar bij de kop, en dat mag rustig morgen is mijn mening. Als het plan daardoor vastere vormen aan neemt, doe dan gewoon je ding. Steun kun je hier vast wel vinden en pak eruit wat je kan helpen. Niet iedereen is gelijk.

Eén ding wil ik je alvast wel meegeven als dat mag. Je schrijft dat je je zorgen maakt om de zorgen van je vader. Dat is mooi, maar niet genoeg. Je zult het echt voor jezelf moeten doen. Dat daarmee ook je vader geholpen is, is dan mooi meegenomen.

Veel succes.

Dylan.

En oh ja, ook ik heb mezelf er lang mee kunnen sussen maar of het nu bier is of iets anders maakt echt geen verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jane,

Ik wens je veel succes! Ik ben er inderdaad een paar jaar af geweest. Stom om dan weer te beginnen, maar ja... Eens een aloholist, altijd een alcoholist. Eenmaal in de fout en je hebt grote kans dat het bevalt en je er beter door voelt (tenminste: dat maak je jezelf wijs). De waarheid is dat ik het eigenlijk niet eens echt lekker vind, net als roken, maar ik moett het hebben. Het gaat eigelijk ook niet om hoeveel je drinkt, maar vooral het waarom. Mensen oordelen over alcoholisten over het algemeen vrij hard, anders dan bij rokers. Terwijl het op hetzelfde neerkomt: het is een verslaving. En het is wat je zegt: ik ben 's morgens al bezig om te kijken waar ik het die dag weg haal. Wil niet elke keer naar dezelfde winkel: stel je voor dat ze door hebben dat je aan de drank bent. Het kost een hoop geld. Ik koop ook wel eens gebak o.i.d. erbij zodat ze hopelijk denken dat ik het in huis haal omdat ik een feestje heb. Het is belachelijk maar waar. De laatste tijd heb ik vaak online eten besteld bij restaurants waar ook bier te koop is. Ze bezorgen het dan thuis. Het kost soms wel 35 euro, terwijl ik het eigenlijk alleen koop voor de bier.....

Hartelijk dank voor je reactie, en nogmaals: veel succes!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Dylan, je moet het inderdaad vooral voor jezelf doen, maar de mensen om me heen kunnen wel een steun in de rug zijn. En het maakt inderdaad niet uit wat je drinkt maar hoeveel en waarom. Al drink je maar 1 pilsje per avond: als je dit doet omdat je denkt het nodig te hebben om je beter te voelen is het eigenlijk al mis. De kans dat op een gegeven moment meer gaat drinken is dan groot, aangzezien je lichaam steeds meer nodig heeft om je 'goed' te voelen of om 'beter te kunnen slapen'. Zo is het bij mij in ieder geval begonnen. Heb in het begin eens kokhalzend boven het toilet gestaan, na 6 biertjes. En toch de rest daarna nog opdrinken. Maakte mezelf wijs dat ik zo beter sliep, terwijl ik donders goed wist en weet dat je niet echt slaapt maar bij wijze van half in coma ligt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elsje/Dylan

ik stopte voor mijn dochter

en had zelf direct er baat bij natuurlijk.

Maar in mijn drinkende jaren was mijn zelfbeeld

vreselijk, dus voor mezelf had ik die stap toen

helemaal niet kunnen maken. ik hield meer van haar

dan van mezelf destijds. Nu zou ik waarschijnlijk wel

kunnen zeggen eerst ik, en dan profiteert zij vanzelf mee.

het resultaat is wat telt voor mij, nu. Ben er blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Elsje,

Ik heb inmiddels het verschil leren kennen tussen droog staan en in de fout gaan. Mijn record is nu 8 dagen droog. Dat is een heel prettige ervaring. Fitter, alerter.

Als ik nu naar de kroeg wil denk ik: is het dat waard, drie uurtjes lol en de volgende dag verrot? Dat zijn 25 of meer uren.

Ik ben op weg een sociaal drinker te worden: thuis niks, wel bij bijzondere gelegenheden en dan matig.

Maar simpel is het niet.

Probeer je eigen intervallen uit te breiden. Een dag niks, dan twee dagen enzovoorts.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar moet je doorheen Elsje, het is niet anders. Maar daarna wordt het meestal wat makkelijker.

Heb je vandaag veel te doen zodat je wat afleiding hebt? En als je kan, zorg dan dat je maag de hele dag vol zit, dat vermindert de trek. En als je het erg moeilijk krijgt, zijn wij er voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elsje,

Ook van mij welkom hier. Er zijn je al veel dingen aangereikt. Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik de internetbehandeling van Tactive heb gevolgd. Je hebt er een verwijzing van de huisarts voor nodig, maar dat kan Tactive voor je regelen. Het heeft mij veel steun gegeven om vol te houden en me ook alternatieven laten zoeken voor moeilijke momenten bijv.

We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Vaak zijn daar mensen te vinden die gewoon wat kletsen, maar op het moment dat iemand steun nodig heeft of iets wil vragen, schakelen we om en proberen die persoon te helpen! Mocht je niet gehoord worden, ROEP dan nog een keer, wat harder, want dat gebeurt dan per ongeluk.

Ook als je trek krijgt in drank en je wilt niet drinken, kan je proberen, met onze hulp, de trek te doorstaan.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...