Spring naar bijdragen

Ben klaar met er klaar mee te zijn


Allinme

Aanbevolen berichten

Hallo, Zoals de titel het zegt eigenlijk; Ik ben er zo klaar mee na een tijd niet te drinken, weer te beginnen en dan eerst bier dan wodka, tot ik finaal stil val en tot weinig of niets meer in staat te zijn en dan knop weer om en te stoppen. Dat laatste lukt dus eigenlijk goed en voel me na een dag of twee alweer beter in hoofd en lijf. Heb de AA geprobeerd en heb daar wel wat dingen uitgehaald, nog steeds maar en met nadruk alle respect voor AA leden die er wel iets aan hebben, voor mij is het een beetje als een ander soort verslaving, de AA dus. Ben er wel achter dat het zonder contact met andere verslaafden (ik geloof dat je dat idd altijd blijft)bijna ondoenlijk is abstinent te blijven. Ik hoop dat ik mijn bijdrage hier kan leveren en kan leren van de bijdragen van de leden hier! Ben gisteravond weer gestopt maar ben bang dat zodra het weer "lekker" gaat ik denk ik heb er wel 1 verdiend! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Allinme

goed dat je wat wil doen aan je alcoholverslaving.

ik drink nu een jaar niet, en voel me niet meer verslaafd. Alcohol bepaalt mijn leven niet meer.

Verslavingsgevoelig? ja dat zal ik wel blijven.

moet dus uitkijken met chocolade en gevulde koeken.

ook al verdien ik die ruimschoots ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Waarom drink je dan eigenlijk? Want stoppen met drinken is 1 ding, maar als je (misschien zelfs onbewust) een reden hebt om te drinken dan zou je daar ook aan moeten werken, anders blijft het een strijd en je weet niet precies tegen wat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei bumperjim:

Welkom! Waarom drink je dan eigenlijk? Want stoppen met drinken is 1 ding, maar als je (misschien zelfs onbewust) een reden hebt om te drinken dan zou je daar ook aan moeten werken, anders blijft het een strijd en je weet niet precies tegen wat. 

Hi Jim, Snap wat je zegt en kan meerdere reden bedenken, 1 ik heb een Autisme spectrum stoornis waardoor ik sneller overprikkeld raak en als ik dat voor langere tijd is dan lijkt er maar 1 vriend te zijn, alcohol, helaas heb ik ook complexe PTSS, en alweer, gebeurt het soms dat de nachtmerries niet alleen wanneer ik slaap gebeuren maar lijken door te trekken naar de dag. Maar en ik ben het met de stelling can de AA eens dat je honderd dingen kunt bedenken maar dat er niet 1 goede reden is om alcohol te nemen. Het is dus niet eenvoudig en ook de reden waarom ik hier nu ben op dit forum, ik hoop en kan van anderen leren hoe zij het doen juist op momenten dat alcohol de meest beste en en snelle oplossing lijkt. Ik wil ook zeggen, misschien kom ik soms te direct of kort door de bocht over, dat is dan absoluut niet mijn bedoeling! Dank voor je welkom!   grt Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei brazer:

Welkom @Allinme

goed dat je wat wil doen aan je alcoholverslaving.

ik drink nu een jaar niet, en voel me niet meer verslaafd. Alcohol bepaalt mijn leven niet meer.

Verslavingsgevoelig? ja dat zal ik wel blijven.

moet dus uitkijken met chocolade en gevulde koeken.

ook al verdien ik die ruimschoots ;)

 

 

Hi Brazer, Dank je! Ik ben ook voor langere perioden gestopt, nu dus weer. Verschil met vorige keren is dat ik het gevoel heb dat ik en dat was zeker onbewust, niet meer een vervanger zoek. Bij voorbeeld ik had een abstinente periode en dronk me wezenloos aan icetea, het was gewoon niet aan te slepen en ging het ook zelf maken :-) Vind het erg knap van je en vraag me af hoe jij het hebt aangepakt. Groet, Albert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hoe heb ik het aangepakt..,zelf met hulp van het forum.

Besluit nemen:  niet en nooit meer  drinken, omdat ik van die verslaving af wilde.

me dagelijks realiseren dat tijdelijk stoppen en minderen niet werkt, 

op het forum lezen, en schrijven, teken je eigen verhaal op.

afrekenen met twijfel, een besluit is een besluit.

geen terugval accepteren op straffe van naar de verslavingshulpverlening moeten.

Ik kan mij  voorstellen dat het voor jou lastiger is met de bijkomende  psychische problematiek.

maar ook dan kan  het forum je genoeg bieden.  Lees maar in 'wie is wie'

 

 

bewerkt door brazer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei brazer:

Tja, hoe heb ik het aangepakt..,zelf met hulp van het forum.

Besluit nemen:  niet en nooit meer  drinken, omdat ik van die verslaving af wilde.

me dagelijks realiseren dat tijdelijk stoppen en minderen niet werkt, 

op het forum lezen, en schrijven, teken je eigen verhaal op.

afrekenen met twijfel, een besluit is een besluit.

geen terugval accepteren op straffe van naar de verslavingshulpverlening moeten.

Ik na me voorstellen dat het voor jou lastiger is met de bijkomende  psychische problematiek.

maar ook kan  het forum je genoeg bieden.  Lees maar in 'wie is wie'

 

 

Hi Brazer, "op het forum lezen, en schrijven, teken je eigen verhaal op." Ja zo was mijn gedachte (ook) en ik ga dat ook doen. Betreft mijn psyche, ik noemde ASS meer omdat ik niet zo een mooie of genuancereerde schrijfwijze heb vaak wat mensen (logisch) afschrikt. Maar ook, dat ik "wat mankeer" zie ik niet als reden. En betreft dat je geen tergugval accepeert op straffe van :-) Die vat ik helemaal :-))) Hartsikke bedankt voor je reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Allinme. Heel herkenbaar, het drinken om tot rust te komen en de prikkels te verdoven. 

Succes man. Het weekend begint. Ga je aan de icetea? Niks mis mee om iets vervangends te nemen dat niet schadelijk is, vooral in het begin niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Allinme:

 Betreft mijn psyche, ik noemde ASS meer omdat ik niet zo een mooie of genuancereerde schrijfwijze heb vaak wat mensen (logisch) afschrikt. Maar ook, dat ik "wat mankeer" zie ik niet als reden. 

Welkom op ons forum, 

Ik scoor zelf vrij hoog in het Autisme Spectrum, de tweede S laat ik weg.
Voor mij is een genuanceerde schrijfwijze juist onprettig.
Liever heb ik dat mensen to the point en duidelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Welkom Allinme. Heel herkenbaar, het drinken om tot rust te komen en de prikkels te verdoven. 

Succes man. Het weekend begint. Ga je aan de icetea? Niks mis mee om iets vervangends te nemen dat niet schadelijk is, vooral in het begin niet. 

Hoi Lonster, Nou zo tegen middauur werd ik wat kriegelig, misschien herkennen anderen dat ook, gevoel van zoeken maar niet weet wat, nergens "trek" in, icetea nu : blehh :-) Maar heb het uitgezeten en bedacht me, ik kijk of ze bij Albert Heijn van doe pure cacaopoeder hebben nog, die ouderwetse van Droste. En yes die heb ik net gekocht met een flesje room. Echt tijden niet meer gedronken zowel warm als koud niet. Eens kijken of ik een superlekkere ica chocolate drink kan maken. Voor nu voel ik me er erg content mee :-) Heel erg dank voor jet succes wensen!! Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Welkom op ons forum, 

Ik scoor zelf vrij hoog in het Autisme Spectrum, de tweede S laat ik weg.
Voor mij is een genuanceerde schrijfwijze juist onprettig.
Liever heb ik dat mensen to the point en duidelijk zijn.

Helemaal mee eens. Dank voor je welkom Roberto! Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het begin was ik veel bezig met vervangende drankjes, dat is wel een leuke bezigheid. Ik koop af en toe dure gemberbier, lekker pittig. Of cassis. In het begin heb ik heel veel alcoholvrij bier gedronken. Dat drink ik nu af en toe, zoals gisteren bij een borrel met mijn team op het werk. Dan drink ik er eentje en verder water of thee. 

Als het warm weer is maak ik water met smaakjes; je kunt eindeloos variëren met kruiden en munt en citroen. Daar heb ik een mooi geslepen wiskeyglas voor gekregen van een vriendin, als aanmoediging. Dat maakt het een beetje feestelijk.

Chocolade met room, proost! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...