SNM1417 Geplaatst 26 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2021 Hoi allemaal, inmiddels zit ik op dag 25 zonder alcohol, ik ben cold turkey gestopt. Dronk bijna dagelijks een fles wijn (soms iets meer, soms iets minder). het ging mentaal niet goed, en mijn werk, gezinsleven en sociale leven gingen eronder lijden. ook hulp gezocht bij huisarts en psycholoog ivm depressieve klachten en hartkloppingen, pijn op de borst bij stress. ik heb nu bètablokkers en wacht op mijn intake bij de psycholoog. vandaag heb ik een lastig moment. Gisteravond had ik opeens heel veel zin in wijn. Zat in dubio, wel of niet gaan halen. Net zo lang tot de supermarkt dicht was. Vandaag opgestaan met de gedachte: ik wil gewoon drinken.. iemand tips? Heb in de 3,5 week dat ik gestopt ben nog niet eerder deze drang gehad.. ik probeer aan de voordelen te denken, ik ben rustiger, kan mijn werk beter doen, ben leuker voor mijn gezin, 4 kilo afgevallen en heb al heel wat euro’s bespaard.. maar toch is die drang er vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2021 ...... en die drang gaat ook vanzelf weer weg, we hebben lessen te leren. drinken is wat we ons hebben aangewend zodat we altijd een short fix gebruikten bij tegenslagen, emoties en dingen waar we geen zin in hadden. nu leren we dat alles er mag zijn leuke momenten, trekmomenten, pijn, verdriet, rouw, blijdschap en we leren die ook puur te ervaren dat is wat het leven is en doet. zit trek uit of zoek afleiding, en maak een plan voor de volgende keer nieuwe gezondere gewoontes aanleren kost ook weer tijd, en discipline. Je ziet nu wat verantwoording nemen, je oplevert dat breidt zich uit Ik zou wel even checken of die B blockers echt nodig zijn later. Toen ik nog periodes had veel te veel te drinken had ik dezelfde klachten na het stoppen verdwenen ze als sneeuw voor de zon, incl. de depressie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2021 Hoe is het verder gegaan ? Het is toch een questie van je gedachten uitzitten . Afleiding zoeken je bent zo een bepaald patroon gewend. Het dubio moment tot aan sluit van de winkel had ik ook daarna kreeg ik een rust over mij heen . Sterkte . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 26 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2021 Fuk het trekmoment. Iets anders gaan doen. Gaat vanzelf over. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden