Spring naar bijdragen

onze H. Kamer 22-5-2021


Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve kanjers,

 

Hebben jullie wat kunnen slapen kanjers?

Lieve Wil, lukt het allemaal nog een beetje meiske?

Dingetje lukt de overstap naar Diazepam nog? Ik hoop dat het minder bijwerkingen geeft, en dat je je wat rustiger voelt.

Karin lukt het met jou nog een beetje meis?

Gos wat heb ik weer geslapen zeg. Op de dagbesteding zit ook een man met Down. Hij vraagt ontzettend veel aandacht en is erg druk. Dus voor mij erg veel prikkels Tja dat kost veel energie. Volgende week kan ik gelukkig weer naar de dagbesteding waar ik eigenlijk hoor. Daar is het rustiger en veel meer eenheid. Daar kan ik mijn creativiteit veel meer beoefenen omdat ze daar alleen maar gericht zijn op het maken van kunst.

Wie gaat zichzelf vandaag verwennen met een grote bos bloemen? Jij Hoeverder:lol:?

En Vechter wat geef jij jezelf cadeau?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bolletje,

Ja ik kan mij goed voorstellen dat dat momenteel extra energie kost.

Gisteren begonnen en gaat tot nu toe redelijk goed. De verschijnselen die ik bij de Oxa al had komen er nog wel doorheen maar heb iets meer rust ofzo. Ik heb mij voorgenomen dat dit een heftige periode is en ik het dan maar even wat rustiger aan mag doen. Ik vergelijk mijzelf al snel met anderen maar dat is in mijn geval helemaal niet realistisch. Iemand die lekker in zijn vel zit kan natuurlijk meer hebben en doen op een dag. Afgelopen donderdag heb ik serieus voor het eerst in mijn leven een bos bloemen voor mijzelf gekocht. 

Ben benieuwd naar de rest. Fijne dag weer allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-5-2021 om 07:52 zei bolletje:

Goeie morgen lieve kanjers,

 

Hebben jullie wat kunnen slapen kanjers?

Lieve Wil, lukt het allemaal nog een beetje meiske?

Dingetje lukt de overstap naar Diazepam nog? Ik hoop dat het minder bijwerkingen geeft, en dat je je wat rustiger voelt.

Karin lukt het met jou nog een beetje meis?

Gos wat heb ik weer geslapen zeg. Op de dagbesteding zit ook een man met Down. Hij vraagt ontzettend veel aandacht en is erg druk. Dus voor mij erg veel prikkels Tja dat kost veel energie. Volgende week kan ik gelukkig weer naar de dagbesteding waar ik eigenlijk hoor. Daar is het rustiger en veel meer eenheid. Daar kan ik mijn creativiteit veel meer beoefenen omdat ze daar alleen maar gericht zijn op het maken van kunst.

Wie gaat zichzelf vandaag verwennen met een grote bos bloemen? Jij Hoeverder:lol:?

En Vechter wat geef jij jezelf cadeau?

Goedemorgen bolletje ik ben aan beg afbouwen met de lorazepam nu heb ik het gevoel dat ik zelf moet ademhalen vreselijk gevoel is dat net of je lichaam het zelf niet meer doet mijn middenrif zit ook helemaal vast en tintelingen krijg ik er van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bezig met mijn herstel. Gisteren was een moeilijk dagje ,vandaag iets milder.doe mezelf pas iets cadeau als ik zogoed als klachten vrij ben.Het weer zit ook niet echt mee.Dat binnen zitten en die regen is ook niet echt goed voor de gemoedstoestand 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pluisje53:

Goedemorgen bolletje ik ben aan beg afbouwen met de lorazepam nu heb ik het gevoel dat ik zelf moet ademhalen vreselijk gevoel is dat net of je lichaam het zelf niet meer doet mijn middenrif zit ook helemaal vast en tintelingen krijg ik er van 

Oei dat gevoel ken ik maar al te goed das heel eng en dan durf je haast niet te gaan slapen, bang dat je niet eer wakker wordt

soms het ik het gevoel dat ik gewoon te moe was om adem te halen. Dit was lang voor ik begon af te bouwen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vechter:

Ik ben bezig met mijn herstel. Gisteren was een moeilijk dagje ,vandaag iets milder.doe mezelf pas iets cadeau als ik zogoed als klachten vrij ben.Het weer zit ook niet echt mee.Dat binnen zitten en die regen is ook niet echt goed voor de gemoedstoestand 

Ik herken dat ook Vechter van die ademhaling sinds een aantal weken, net of je niet meer door kunt ademen en wat Bolletje zegt, als je gaat slapen is het helemaal eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Oei dat gevoel ken ik maar al te goed das heel eng en dan durf je haast niet te gaan slapen, bang dat je niet eer wakker wordt

soms het ik het gevoel dat ik gewoon te moe was om adem te halen. Dit was lang voor ik begon af te bouwen hoor.

Vreselijk wat een gevoel is dat wat heb jij er aan gedaan ja je bent bang om te gaan slapen ik bouw af van de lorazepam slik nu wel prometazine erbij om te slapen dat gevoel is vorige week zaterdag begonnen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Ik herken dat ook Vechter van die ademhaling sinds een aantal weken, net of je niet meer door kunt ademen en wat Bolletje zegt, als je gaat slapen is het helemaal eng.

Ken jij dat ook van de ademhaling ja klopt net of je niet door kunt ademen of dat je zelf moet ademen en dan overal tintelingen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Pluisje53:

Ken jij dat ook van de ademhaling ja klopt net of je niet door kunt ademen of dat je zelf moet ademen en dan overal tintelingen 

Oh sorry, ik zei Vechter maar jij was het Pluisje:).

Ja ik ken dat ook van die ademhaling sinds een paar weken, ik denk nu zelf dat het van de Diazepam afbouw is gekomen dat hebben ze veel te snel gedaan, in vier weken van 10 mg naar 0 mg, ze zijn niet goed wijs daar. Ik heb ook het gevoel dat ik zelf moet ademen, heel raar. Ik let er nu steeds op en dat moet ik niet doen want ademhalen gaat in principe van zelf. Ik heb niet die tintelingen. Wel rillingen de hele dag als ik op de bank lig en probeer te ontspannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei karin123:

Oh sorry, ik zei Vechter maar jij was het Pluisje:).

Ja ik ken dat ook van die ademhaling sinds een paar weken, ik denk nu zelf dat het van de Diazepam afbouw is gekomen dat hebben ze veel te snel gedaan, in vier weken van 10 mg naar 0 mg, ze zijn niet goed wijs daar. Ik heb ook het gevoel dat ik zelf moet ademen, heel raar. Ik let er nu steeds op en dat moet ik niet doen want ademhalen gaat in principe van zelf. Ik heb niet die tintelingen. Wel rillingen de hele dag als ik op de bank lig en probeer te ontspannen.

Ja het is een vreselijk gevoel ik let er ook de hele tijd op hoor ja dat is wel heel snel gegaan heb je in een kliniek gezetten bij mij hebben ze 1 lorazepam eraf gehaald in 7 dagen een maand terug afgelopen zaterdag is het begonnen met de ademhaling net wat je zegt ademhaling moet vanzelf gaan ik heb er nog 0.75 mg lorazepam op staan die bouw ii heel rustig af nu ik heb er ook nog een angststoornis onder zitten en slik een halve ad 

Ja ik heb ook last van rillingen en zweten en koud 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel in een kliniek gezeten voor de afbouw van de benzo's in 2017 maar daar niet volledig afgebouwd en kwam met nog een medicijn, Olanzapine, weer thuis. Later zeiden ze hoe hebben ze je in godsnaam Olanzapine kunnen geven, tsja dat wist ik ook niet, ik had daar besloten om niets meer op te zoeken op internet anders had ik geweten wat het was. Nu moest ik thuis afbouwen en CGT wat helemaal niet helpt. Zit nu ook met de opbouw van een AD, Venlafaxine. Vind het zwaar hoor, heel veel bijwerkingen. Welke AD heb Jij? Ik ook voor mijn angststoornis die ik sinds 2015 heb, geen idee hoe het is ontstaan, daarbij nu ook depressief door de angst en niets lijkt te helpen. Doet de AD al wat voor jou? 1 Lorazepam is ook veel in zeven dag tijd. Van wie moest jij dat? Ik heb het ook koud en in de morgen in bed zweten van de spanning dat er weer een nieuwe dag begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei karin123:

Ik heb wel in een kliniek gezeten voor de afbouw van de benzo's in 2017 maar daar niet volledig afgebouwd en kwam met nog een medicijn, Olanzapine, weer thuis. Later zeiden ze hoe hebben ze je in godsnaam Olanzapine kunnen geven, tsja dat wist ik ook niet, ik had daar besloten om niets meer op te zoeken op internet anders had ik geweten wat het was. Nu moest ik thuis afbouwen en CGT wat helemaal niet helpt. Zit nu ook met de opbouw van een AD, Venlafaxine. Vind het zwaar hoor, heel veel bijwerkingen. Welke AD heb Jij? Ik ook voor mijn angststoornis die ik sinds 2015 heb, geen idee hoe het is ontstaan, daarbij nu ook depressief door de angst en niets lijkt te helpen. Doet de AD al wat voor jou? 1 Lorazepam is ook veel in zeven dag tijd. Van wie moest jij dat? Ik heb het ook koud en in de morgen in bed zweten van de spanning dat er weer een nieuwe dag begint.

Ik ben ook in een kliniek geweest en daar hebben ze de lorazepam 1 eraf gehaald ik had er 3 had 1 zwlf afgebouwd en 1 in kliniek ja ik heb al een angststoornis vanaf mijn 23 jaar ik ben nu 54 en tijdens de overgang is de ad eraf gevlogen en kwam alles weer terug  toen ben ik op de lorazepam gekomen en verschillende ad geprobeerd maar niks hielp ik heb nu een halve fevarin en die doet wel iets hij moet nog omhoog maar moet eerst afbouwen verder maar die ademhaling vindt ik vreselijk zou dat nog goed komen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu 55 en sinds de overgang ook problemen gekregen met angst wat ik daarvoor nooit had, ook niet depressief. Ik heb er nu 20 mg Oxazepam bij gekregen voor het opbouwen en moest eigenlijk met 1 stoppen vrijdag maar ze kan de pot op, ik doe het niet. Heb al zoveel ellende meegemaakt, ze hebben daar geen enkel idee van hoe vaak ik het ook vertel. Ze zei ook dat Oxazepam duf maakte nou bij mij niet, het haalt juist de angst weg en daar word ik helderder door. Jij moet dus eerst de Lorazepam afbouwen voordat ze omhoog gaan met de Fevarin? Die ademhaling zal denk ik beter worden als de AD aan slaat, daar hoop ik ook op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei karin123:

Ik ben nu 55 en sinds de overgang ook problemen gekregen met angst wat ik daarvoor nooit had, ook niet depressief. Ik heb er nu 20 mg Oxazepam bij gekregen voor het opbouwen en moest eigenlijk met 1 stoppen vrijdag maar ze kan de pot op, ik doe het niet. Heb al zoveel ellende meegemaakt, ze hebben daar geen enkel idee van hoe vaak ik het ook vertel. Ze zei ook dat Oxazepam duf maakte nou bij mij niet, het haalt juist de angst weg en daar word ik helderder door. Jij moet dus eerst de Lorazepam afbouwen voordat ze omhoog gaan met de Fevarin? Die ademhaling zal denk ik beter worden als de AD aan slaat, daar hoop ik ook op.

 

46 minuten geleden zei karin123:

Ik ben nu 55 en sinds de overgang ook problemen gekregen met angst wat ik daarvoor nooit had, ook niet depressief. Ik heb er nu 20 mg Oxazepam bij gekregen voor het opbouwen en moest eigenlijk met 1 stoppen vrijdag maar ze kan de pot op, ik doe het niet. Heb al zoveel ellende meegemaakt, ze hebben daar geen enkel idee van hoe vaak ik het ook vertel. Ze zei ook dat Oxazepam duf maakte nou bij mij niet, het haalt juist de angst weg en daar word ik helderder door. Jij moet dus eerst de Lorazepam afbouwen voordat ze omhoog gaan met de Fevarin? Die ademhaling zal denk ik beter worden als de AD aan slaat, daar hoop ik ook op.

Dan ben je een jaar ouder dan mij ja bij mij is ook alles begonnen weer met de overgang had al angst daarvoor maar met de ad goed te handelen  ja bij jou is de ademhaling ook begonnen met de afbouw van de diazepam nee je bent nu aan het opbouwen met de ad dus even erop laten ja ik ben ook al 3 jaar bezig hoor ja ik moet eerst de lorazepam eraf hebben dan opbouwen fevarin 

Ik kan geen 2 dingen gelijk opbouwen en afbouwen zei de psychiater 

Ja ik hoop dat het beter wordt de ademhaling ik wordt er bang van dan denk ik dat blijft toch niet zo ja de hele dag de focus erop 

Sterkte meis met opbouwen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Pluisje53:

 

Dan ben je een jaar ouder dan mij ja bij mij is ook alles begonnen weer met de overgang had al angst daarvoor maar met de ad goed te handelen  ja bij jou is de ademhaling ook begonnen met de afbouw van de diazepam nee je bent nu aan het opbouwen met de ad dus even erop laten ja ik ben ook al 3 jaar bezig hoor ja ik moet eerst de lorazepam eraf hebben dan opbouwen fevarin 

Ik kan geen 2 dingen gelijk opbouwen en afbouwen zei de psychiater 

Ja ik hoop dat het beter wordt de ademhaling ik wordt er bang van dan denk ik dat blijft toch niet zo ja de hele dag de focus erop 

Ik ben ook 20 kilo afgevallen en ze kunnen niks vinden ben helemaal op de kop gezet van cardioloog tot aan mdl arts 

Sterkte meis met opbouwen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pluisje ik heb er niets aan gedaan want je kan er niets tegen doen alleen maar wachten tot het weg gaat. Ik heb het meer keren gehad hoor. Maar het is erg vervelend.

Bij mij kwam het door de spanningen, en toen die weer voorbij waren was het ademhalen weer gewoon. Maar eng is het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei bolletje:

Pluisje ik heb er niets aan gedaan want je kan er niets tegen doen alleen maar wachten tot het weg gaat. Ik heb het meer keren gehad hoor. Maar het is erg vervelend.

Bij mij kwam het door de spanningen, en toen die weer voorbij waren was het ademhalen weer gewoon. Maar eng is het wel.

Had jij ook dar gevoel dat je zelf adem moest halen en tintelingen  ik vindt het een vreselijk gevoel ik ben vanaf dec bezig met afbouw lorazapam 3 mg ik sta nu op 0.75 ik ben in een kliniek geweest daar hebben ze er 1 mg af gehaald in 7 dagen nu ben ik bang dat ik wat beschadigd heb ik mijn hersenen  dat ik niet meer zelf kan ademhalen de kliniek is 6 weken geleden en afgelopen zaterdag begon het en trekt niet meer weg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik had dat gevoel ook. Opeens realiseerde ik me dat mijn adem (stil) stond zeg maar. Dit heeft echt met spanningen te maken Pluisje. En nee er is echt niets beschadigd in je hersenen. Dit is het tegenovergestelde van hyperventilatie lijkt wel. De zuurstof die je hersenen nu krijgen is ontregeld en daardoor kan een hoop angst ontstaan. Bang voor de dood enz. Niet reëel.

Probeer eens een lekker warm kopje bouillon of melk te drinken. Warmte ontspant. Neem een warme douche en ga daarna lekker op bed liggen en probeer je te ontspannen. Eerst je benen en ga langzaam omhoog. Dat zal in het begin moeilijk zijn omdat je steeds weer kijkt naar je adem. Die gaat toch wel door hetzelfde als je hart. Daar hoef je ook niets aan te doen. Toe maar probeer het eens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje wel bolletje ja ik heb er ook nog een angststoornis onder zitten al 30 jaar maar door de overgang helaas schoot mijn ad eraf toen ben ik aan de lorazepam gekomen ik heb nog een halve ad nu maar ik kan niet verder opbouwen omdat ik aan het afbouwen ben met de lorazepam 

Ja ik ben dan bang door de snelle afbouw dat ik wat beschadigd heb ik gebruik om te te slapen prometazine zonder kan ik niet slapen vreselijk heb het al een paak keer geprobeerd ja dat gevoel of dat je ademhaling stil staat  vreselijk 

Ik ga het proberen je wordt er zo moe van bah 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...