Spring naar bijdragen

Hoi ik ben Daan.


Daan33

Aanbevolen berichten

Hee allemaal!

Ik ben de afgelopen 12 jaar minimaal 3 dagen in de week dronken geweest. Begonnen rond m 'n 21ste in de studententijd en dat nooit achter me gelaten. Achter de computer in de avond, roken, drinken, soms een jointje, en slecht eten. Heel gezond allemaal. Soms had ik periodes dat ik minder dronk dan anders. De afgelopen 3 maanden toch weer uit de hand gelopen. Vooral omdat ik begin te merken dat mijn lichaam het niet meer goed verdraagt (meestal gesloopt de volgende dag: opgezette lymfeklieren, moe, zweterig, buikpijn, droge keel etc). ..soms ook de volgende ochtend beginnen met een biertje. Altijd thuis.

Ik ben afgelopen week voor een intake bij een verslavingskliniek geweest. De belangrijkste stap in de afgelopen jaren. Ik kon het nooit onder ogen zien dat ik een probleem had met drank, sigaretten en soms een joint. Ik nam mezelf telkens voor: dit is de laatste keer, daarna stop ik. Helaas ging het zo maar door en zijn er nu alweer bijna 3 maanden voorbij zonder dat ik ben gestopt.

Het leven is een beetje stil voor me gestaan. Ik hoop door minimaal een jaar te onthouden, te gaan sporten, gezonder te gaan eten etc een andere kant van m'n persoon en het leven te ontdekken - ipv telkens hetzelfde molentje waar ik vast in zat.

Over 2 weken heb ik het advies+behandelingsgesprek. Het belangrijkste, en daar ben ik benieuwd van jullie naar, ik dronk vooral uit verveling of bij moeilijke beslissingen. Ik heb niet een groot trauma uit het verleden o.i.d., maar puur uit verveling...nu iets bedenken wat te doen - want ik ben alleenstaand en elke avond alleen thuis is ook niet zo leuk.

Ik ben gistermiddag gestopt (gedronken van 12.00-18.00). Eerste dag nuchter en ook zonder roken zit er bijna op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

welkom Daan en alvast een bemoedigingsbosje voor je virtuele vaas.

Want de eerste stappen heb je gezet.

Samen met het forum en je behandelaar + traject

hoef je het alvast niet meer alleen te doen.

Want wat een getob he, en wat een frustratie telkens weer je goede voornemens gestrand te zien worden. Iedereen die hier leest zal dat herkennen vrees ik. ik wel tenminste.

Ik dronk bij stress, en dat kon ook beslissingen nemen zijn, moeilijkheden op het werk in de relatie, met de kinderen, you name it, I had it.

33 is een prachtleeftijd om adb te worden; zelf moest ik 55 worden, dus ik gun jou die extra 22 jaar van harte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daan,

Hartstikke goed dat je je hier hebt gemeld!

Nadat ik me had aangemeld was het voor mij een openbaring om te merken dat er zoveel lotgenoten zijn, als het gaat om drankproblematiek. Jij bent dus ook niet de enige, en je kunt hier praten met mensen die begrijpen waar je doorheen gaat.

Kom op joh, ga ervoor! je bent te jong om hiermee door te blijven gaan.

En áls het eens een dagje mis gaat .............. gewoon weer opstaan, niet treuren en verder gaan!

Succes, het gaat je lukken.

Suzie :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Daan,

Ook van mij welkom hier. De eerste stap is gezet en dat is het erkennen dat je een probleem hebt!

's Ochtends ben je vol goede bedoelingen en voornemens en tegen de avond zijn ze allemaal weer verdampt. Zo gaat het bij velen hier. Ik ben blij dat je nu de stap hebt gezet. Ik ben inmiddels 66 en was bijna mijn relatie kwijt. Anderen zijn ook hun kinderen, werk enz. kwijtgeraakt door die stomme drank.

Je zult hier veel ervaringsdeskundigen treffen. Op de diverse draadjes staan allerlei tips en andere wetenswaardigheden. We hebben hier ook een virtuele huiskamer, onder ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn meestal mensen te vinden die over van alles kunnen praten. Mocht je behoefte hebben aan steun of advies, dan gewoon daar posten. Mochten ze je per ongeluk over het hoofd zien, dan nog eens ROEPEN!

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Hou tot je intake alvast bij wat je drinkt, wanneer en waarom. Dat vragen ze altijd en dat helpt je om je valkuilen te ontdekken.

Hou vol.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Daan. :)

Juist op momenten van verveling kan je het forum misschien goed gebruiken.

Zelf merk ik trouwens ook dat ik weer meer tijd maak voor andere dingen nu ik niet meer elke dag mijn drinktijd hoef vrij te houden. Ik was ook een thuisdrinker dus zo eind van de middag wilde ik altijd wel thuis zijn. Dat hoeft nu niet meer dus mogelijkheden om vaker erop uit te gaan.

Succes met het stoppen. Hou je ons op de hoogte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou helaas gisteren (2 flesjes bier) en vandaag (glas wijn en 0,5l bier) misgegaan en steeds ca. 5 sigaretten gerookt :(

Gelukkig wist ik mezelf wel in de hand te houden en niet door te gaan met drinken !! Dat ging vroeger wel anders...

Morgen hopelijk helemaal een dag weer zonder halen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daan, het geeft je zoveel kracht als je je aan je voornemen kunt houden! Kom op het dagpact morgenochtend. Ik sta er ook op. Als ik het moeilijk heb dan helpt me dat. Als ik 's avonds zou moeten zeggen dat ik tóch gedronken heb, baal ik als een stekker. Uit koppigheid lukt het me dan toch om droog te blijven.

Vandaag verder niets meer drinken hoor! Sterkte jongen. Na elke overwinning wordt het een klein beetje gemakkelijker, je zult het zien.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suki
Originally posted by: nancy
Huhh, hoe weet je dat allemaal
binnen een paar uur, Suki....quote>


Stond allemaal in dit draadje. Vond t wel grappig.quote>



Hahaha, leuk dit, clever girl! Ik was zooooo verbaasd!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...