Spring naar bijdragen

Daar ben ik weer


debster42

Aanbevolen berichten

Debster, ook van mij nog even een aanmoediging. Morgen begin je aan een volgende fase in je leven. Ik las je draadje nog even door en al doende ontdek je vanzelf wat voor jou de reden was dat je ging drinken.

Ik kan je de mijne wel noemen hoor. Ik heb een heel onveilige jeugd gehad, geen gevoel van eigenwaarde; depressieve klachten en burn-outs doordat ik altijd andermans redenen belangrijker vond dan de mijne en dus niet op tijd nee kan/kon zeggen. Bovendien heb ik chronische pijn en loop steeds tegen mijn grenzen aan. Met een glas op kon ik nog even door, sliep een nacht goed, kon problemen bagatelliseren enz. enz.

Nu loop ik er niet meer voor weg en lig vaker in mijn bed als het niet gaat. Als je een gebroken been hebt, eist niemand iets van je wat je niet kunt doen. In een geval als het mijne ligt dat anders. Voortdurende opdracht in mijn leven dus: leer je aan je grenzen te houden!

We gaan ervoor. Jij morgen ook. Veel succes en vergeet niet, dat alle dingen uit je verleden, waar je nu misschien tegenaan zult lopen, al gebeurd zijn! We werken per dag aan een nieuw heden en dus ook een ander recent verleden!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Deb, dat drankje ken ik niet. Er is een hele pittige tomatensap, verkrijgbaar bij G&G dat aan je omschrijving voldoet, maar daarvan ben ik de naam vergeten.

Ik drink in het weekend, bij wijze van aperitiefje Jillz 0% goed gekoeld. Dat is een cider.

Hoe gaat het verder?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tja, daar ben ik weer! Ik heb de afgelopen weken de Ambulante Detox gevolgd en die waren heftig soms. BIj de anderen in de groep zag en hoorde je dat het hun steeds beter ging. Soms was er iemand die het moeilijk had en 1 iemand heeft een terugval gehad.

Ik ging de eerste 2 weken als een speer! Totaal geen trek en dozen vol energie! Na week twee kreeg ik trek, zomaar uit het niets en dit ondanks de campral,oxazepam en slaapmedicatie. Hier niets mee gedaan, alleen tegen de muren opgevlogen en gepraat. Daarna ging het weer beter tot week 6. Ik was inmiddels weer fulltime aan het werk en begon de drank steeds en steeds meer te missen. Ik kon niet meer ontspannen. In week 7 had ik de laatse groepsbijeenkomst en daarin werd aan iedere deelnemer gevraagt om over een ander een positieve reactie te geven. Ik begon, ik vond "Pietje"er veel gezonder uitzien en veel opener geworden, etc etc. Toen kwamen ze bij mij en het commentaar van allen was: Er is aan Deb niets veranderd , ze ziet er nog steeds goed uit en is nog steeds net zo'n lieverd als in het begin.

Fijn zul je zeggen dat mensen zooo positief over je praten en je zo lief vinden. Maar ik voelde me klote daardoor omdat ik er beter uit wilde zien en en socialer zou worden.Thuis gekomen aan mijn dochter van 10 gevraagt of ze mama leuker vond nu ze niet meer dronk en ook haar antwoord was , mam ik wist niet eens dat je dronk maar je bent wel vaker chagarijnig nu. Maar goed , houd de moed er maar in, 's avonds een gesprek met manlief leverde ook weinig positiefs op. Hij had gehoopt dat de oude Deb weer terug was gekomen ( dat had ik stiekum ook wel gehoopt) maar die is ver te zoeken. Ik ben sinds ik gestopt ben moe, depresief,emotioneel.En daarom heb ik vanavond een fles wiskey opengetrokken en omg wat heb ik dit gemist! Ik weet dat dit een forum is om adb te worden maar wilde toch mijn verhaal kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer Debs

ik zou hopen dat ze in de detox

je voorbereiden op geduld hebben

om resultaten realistisch af te wachten.

Maar je hangt je uitglijder nu op aan iets

onrealistisch: een lief iemand die al sociaal is in

haar drinkperiode moet nog liever en socialer worden?

Laat die drank staan meid en investeer echt in jezelf.

Bij mij duurde het ook zo lang, en dat is best logisch;

we hebben jarenlang ons lichaam en geest geweld aangedaan

en willen dat in een korte tijd weer uitgummen.

Maar die tijd heb je nodig om vanbinnen om te leren gaan met

je verleden, je oorzaken van drinken en je heden zonder drank.

Als je het bij 1 keer kunt laten kun je de draad beter oppakken dan wanneer

je nu blijft drinken. Dan ga je waarschijnlijk een soort van inhaalslag maken.

Mijn angst is nu meer dat je hier niet snel genoeg terug komt, en blijft komen.

Ga het echt aan Debs.! Voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Lees mijn topic nu weer terug na 9 maanden en ik schaam mij diep! Het is weer herfst en ik begin een patroon te ontdekken. Na de detox behandeling begon ik al vrij snel weer sociaal te drinken omdat ik de hele wereld weer aan kon. Relatie weer op orde , mooi weer, zin om te werken, vakantie in het vooruitschiet. 2 wijntjes , tuurlijk! dat kon ik aan! En nu ben ik weer op het punt beland dat ik weer terug bij af ben. 4 weken detox is gewoon te weinig! Het is herfst en ik voel mezelf weer afzakken.... Vandaag het programma verslaafd gekeken ( net als alle andere afleveringen) en owww wat ben ik jaloers op die mensen! Ik wil ook wel in zo'n intensief programma om af te kicken!!! Maar helaas heb ik daar het geld niet voor ook heb ik daar de tijd niet voor.....Mijn werkgever heeft mij begin dit jaar 4 weken de tijd gegeven om aan mijzelf te werken en als ik nu aankom dat ik  wéér wegga vanwege mijn verslaving dan zou dat het einde van mijn baan betekenen .....het zou voor mij en mijn gezin alles betekenen als mama niet meer zou drinken!

bewerkt door debster42
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deb, ook rijke mensen vallen terug, en zelfs ook soms na langere

afkicks. Daar hoef je echt niet jaloers op te zijn.

Jouw valkuil lijkt euforie, dat je denkt wel matig te kunnen drinken.

Dat kun je niet dus, althans niet blijvend. Vele rijke verslaafden ook niet.

Het zit m niet in geld en niet in tijd, houd jezelf niet voor de gek.

gewoon kappen met die zooi.

wat zal je gezin blij zijn, en jij uiteindelijk ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry meis

gewoon klinkt bagateliserend zie ik nu

nee er is niets gewoons aan

maar toch is dat uiteindelijk de weg,

zo bedoel ik het meer.

met begeleiding moet het mogelijk zin,

Refusal, baclofen, Antabus, Libirium, ik weet

niet precies wat er allemaal mogelijk is, maar het

kan en de afkick gaat over. je moet hier doorheen, maar

niet alleen natuurlijk,. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb hier persoonlijk altijd wat moeite mee.

In een wie is wie draadje staan meestal best persoonlijke dingen.

En dan wordt dat ongevraagd na een jaar weer omhoog gehaald.

Een voorstel draadje is toch een beetje van iemand zelf in mijn beleving.

Dat mag je dan ook zelf weg laten zakken. toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen probleem hoor dat het draadje weer naar boven is gehaald ! Ik lees de laatste paar weken veel hier op het forum. Ik drink nog steeds maar gelukkig niet meer de hoeveelheden van toen. Ik zit door omstandigheden nu een paar weken thuis en merk dat ik daardoor weer makkelijker naar de fles grijp. Verder lees ik graag hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Debs,

 

Mooi, maar Kate had wel een punt vond ik. Welkom terug weer!

Je drinkt nog steeds zeg je. Betekent dat, dat je normaal gesproken ADB bent? Dus gematigd en sociaal kunt drinken?

Of heb je nog steeds plannen?

Hoe dan ook: succes! Kalm aan de komende weken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...