Spring naar bijdragen

Eindelijk maar eens voorstellen!


Pimpelmees

Aanbevolen berichten

Hoi luitjes, Pimpelmees hier. Ik heb al in 2017 ergens een account aangemaakt maar nooit iets mee gedaan, ook niet meegelezen. In 2018 mijn eerste serieuze stoppoging de 6 maanden gehaald. Toen dacht ik "nou kan ik wel gewoon proberen te drinken, 1 keer in de 2/3 weken, alleen in het weekend en alleen met een hele goede dure fles wijn waar ik dan 1 of 2 glaasjes van drink en ECHT van ga genieten...." Tsja.... tot ik 1 week later weer met 14 flessen goedkope literflessen huiswijn beschaamd naar de glasbak liep. In 2020 weer 6 maanden gestopt, waarna ik in dezelfde val liep... Ik weet het... STOOOOOMMMM!!! Na maanden van weken niet en weken weer veel te veel drinken zit ik nu op dag 3 van weer een serieuze poging. Ik ga niet meer een tijd afspreken van "zolang ga ik het volhouden" maar elke dag is er een. Het ergste vind ik dat ik heel stiekem en manipulatief kan zijn als het om drank gaat en voor mijn vriend te verbergen hoeveel ik eigenlijk drink... ik wil me niet meer druk maken over waar ik de volle en lege flessen laat en dat ik hem weer een drankje toeschuif zodat hij het bij mij niet ruikt. Je hebt er echt een dagtaak aan! 

Dat was het voor nu, aangenaam kennis te maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug!

Myep die herinner ik me ook nog, "nou ga ik heuuule dure wijn kopen, dan moet ik er wel heeeuul weinig van drinken" :D :D :D jaja de eerste avond lukt het nog zogenaamd en de tweede avond moet de fles op en dan ook maar een tweede open want zo heul weinig had ik er toch niet van gehad de eerste avond. Jezelf te slim af zijn ;) 

Sterkte !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @Harp! Ik ben dit weekend eerlijk geweest tegen mijn vriend en heb alle verstop plekken laten zien. Zo groot wonen we ook niet. Hij schrok wel hoe erg het was, maar is ook niet gek natuurlijk. De omgeving heeft vaak meer door dan we denken. En gelijk heb je, morgen is het is ook vandaag :)

En @bumperjim, haha ja, geen heel goede tactiek die knetterdure goeie fles... ;) thanks!

 

Al fijn om te merken dat men het herkend. In mijn omgeving ken ik alleen mensen die heel hard "Hoooooo, dat is genoeg!" roepen als ze een petit half glaasje ingeschonken krijgen haha, en dan ook nog de helft laten staan! Onbegrijpelijk is dat voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fabienne1985 ik voelde me dat half jaar fit, ging ineens gezond eten, veel wandelen en viel 25 kilo af. Maar dat was er na een half jaar weer drinken weer aan (en meer). Als ik drink ben ik passief en doe ik niets anders meer dan op de bank hangen en interesseert het me niet wat ik eet. Het verschil is zo enorm groot! Ik had zover ik weet alleen een erg hoge bloeddruk en overgewicht door alcohol. Als ik het verschil zie snap ik niet dat de verleiding nog zo groot is....

En heeeel herkenbaar dat "verdiend hebben"... dat gebruikte ik ook heel erg vaak. 

Nu helaas weer terug bij af en weer teleurgesteld in mijzelf. Maar toch weer 3 dagen gestopt! Elke dag is er een. Ik dronk minimaal 2 flessen wijn per dag, in het weekend nog meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pimpelmees:

@Fabienne1985 ik voelde me dat half jaar fit, ging ineens gezond eten, veel wandelen en viel 25 kilo af. Maar dat was er na een half jaar weer drinken weer aan (en meer). Als ik drink ben ik passief en doe ik niets anders meer dan op de bank hangen en interesseert het me niet wat ik eet. Het verschil is zo enorm groot! Ik had zover ik weet alleen een erg hoge bloeddruk en overgewicht door alcohol. Als ik het verschil zie snap ik niet dat de verleiding nog zo groot is....

En heeeel herkenbaar dat "verdiend hebben"... dat gebruikte ik ook heel erg vaak. 

Nu helaas weer terug bij af en weer teleurgesteld in mijzelf. Maar toch weer 3 dagen gestopt! Elke dag is er een. Ik dronk minimaal 2 flessen wijn per dag, in het weekend nog meer.

Ja ook dat herken ik wel. Sinds ik gescheiden ben niet meer als de kinderen er zijn. Ben alleen niet passief ik ga juist wel schoonmaken en opruimen enz. Zo van kijk dat kan ik heus nog wel. Maar goed mijn lichaam geeft hard aan dat ik hiermee moet stoppen en dat is me gelukt voor een week gister helaas 2 glazen gehad. Vandaag niets en ben dat ook van plan zo te houden. Ik wil dat nare gevoel uit mijn lichaam hebben. Wat goed dat jij je vriend alles gezegd hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo @Fabienne1985! Elke dag is er weer 1! Was wel eng om hem alles te vertellen, want dan heb ik geen excuses meer... maar wel een hele goede stok achter de deur. Hij zal niet meer zo snel in mijn smoesjes trappen. Gelukkig was hij begripvol. 

Wat goed dat je niet drinkt als je kinderen er zijn, respect! Nu volhouden hoor, het leven is zoveel fijner en helderder zonder! We kunnen het :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug @Pimpelmees

En zo kom je er langzaam maar zeker achter dat een beetje niet voor iedereen is weggelegd. Er zijn vele met jou die niet van de kleine beetjes zijn, die hebben zich hier ook verzameld.

Ook ik heb lange tijd geprobeerd het bij een beetje te laten maar dat was een kansloze wedstrijd die ik dan ook steevast verloor. Blijkbaar ben ik er een soort van allergisch voor :blush:

Als een beetje niet lukt dan maar niets. Uiteindelijk bleek dat een minder zware opgave te zijn dan het constant teleurgesteld zijn in mijn mislukte voornemens.

Succes Pimpelmees, per dag al dan niet bij je besluit blijven werkte voor mij i.i.g. goed (tot nu toe)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pimpelmees:

 Tsja.... tot ik 1 week later weer met 14 flessen goedkope literflessen huiswijn beschaamd naar de glasbak liep.

Ik herinner mij nog wel iemand hier op dit forum die regelmatig vol met schaamte met tassen vol lege en rinkelende flessen wijn naar de glasbak liep.
Zodra ik een vrouw zag met een tas vol lege flessen dacht ik: zou zij dat zijn?

Was jij dat?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Roberto:

Ik herinner mij nog wel iemand hier op dit forum die regelmatig vol met schaamte met tassen vol lege en rinkelende flessen wijn naar de glasbak liep.
Zodra ik een vrouw zag met een tas vol lege flessen dacht ik: zou zij dat zijn?

Was jij dat?

Zoals ik al zei: ik heb nog nooit geschreven op het forum. Hooguit 1 of 2 draadjes gelezen, daarna nooit meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Pimpelmees. Ook voor mij een herkenbaar verhaal. Ik had het ook eerst eens drie maanden zonder alcohol volgehouden en dacht toen dat ik het wel weer voorzichtig kon proberen. Nou dat ging dus ook rap terug naar het oude patroon van een of twee flessen wijn per dag. Pakweg een jaar later ben ik opnieuw voor drie maanden gestopt en heb ik dat al doende verlengd tot een jaar en daarna tot gewoon voor altijd. Sinds de vroege zomer van 2016 drink ik niet meer en voel ik me daar prima bij. 

Wat wel scheelde die tweede keer dat ik al vrij snel bewust overging naar een andere manier van denken. Steeds als ik weer in de verleiding kwam dacht ik er meteen achteraan: nee, ik ben juist zo blij dat ik eindelijk van die stomme gewoonte af ben, dus nou niet weer beginnen. Die momenten van verleiding kwamen daardoor ook steeds minder vaak voor en nu heb ik het al een hele tijd niet meer gehad.

Alleen dat afvallen van je is mij niet gelukt. Ik kamp nog steeds met veel overgewicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Pimpelmees:

Goed zo @Fabienne1985! Elke dag is er weer 1! Was wel eng om hem alles te vertellen, want dan heb ik geen excuses meer... maar wel een hele goede stok achter de deur. Hij zal niet meer zo snel in mijn smoesjes trappen. Gelukkig was hij begripvol. 

Wat goed dat je niet drinkt als je kinderen er zijn, respect! Nu volhouden hoor, het leven is zoveel fijner en helderder zonder! We kunnen het :)

Goedemorgen. 

Ja dat kost me wel moeite om het niet te doen want het verdoofd dan ook even vind het best pittig alleen en 3 drukke kinderen, maar juist daarom moet ik mijn koppie erbij hebben. Neemt niet weg als ze er niet zijn ik vaak te ver ga en dan de volgende dag een kater en voel me tegenwoordig dan echt beroerd. 

Heel fijn dat je vriend zo begripvol was, dat is ook nog weleens lastig hoe reageren mensen in de omgeving vind ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...