Spring naar bijdragen

Onze H. kamer21-7-2020


Aanbevolen berichten

Moghu kanjers,

Zo weer een nieuwe dag. Iedereen een beetje kunnen slapen lieve mensen? Ik ben gisterenavond om rond 20.00 naar bed gegaan. Was echt helemaal kapot. Het weekend veel te veel gedaan. Ik heb geslapen tot 10 voor half 6. Hoe vinden jullie die?  En jullie?

Ik ga het vandaag rustig aan doen zodat ik m'n energie weer een beetje op ga bouwen. Ik heb in tegenstelling tot mensen zonder N.A.H. maar 20 % energie 's ochtends, ja en daar kan ik niet veel mee, die is zo op, ook al voel ik dat op het moment niet. Dat is juist zo kluten. Daardoor ga ik altijd over m'n grenzen omdat ik nu eenmaal heel graag bezig ben.

Goed vandaag ga ik dus rustig werken bij de dagbesteding. En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogeh, @bolletje en de rest van de familie,ik heb vannacht ook goed geslapen. ik lag rond half 11 erin. ca half 7 wakker. toen heb ik de tv aangezet ff gekeken en weer lekker in slaap gevallen. half 9 ging mijn wekker en ik was nog lang niet uotgeslapen. zit nu buiten te ontbijten. werkse vandaag bol.kijken wat de dag ons brengt. 2e dag op 0.10 en die 0.25 voor de nacht. maar die blijft nog ff. voor wie gaat werken werkse en voor de rest geniet als het een beetje lukt van het zomerweer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Moghu kanjers,

Zo weer een nieuwe dag. Iedereen een beetje kunnen slapen lieve mensen? Ik ben gisterenavond om rond 20.00 naar bed gegaan. Was echt helemaal kapot. Het weekend veel te veel gedaan. Ik heb geslapen tot 10 voor half 6. Hoe vinden jullie die?  En jullie?

Ik ga het vandaag rustig aan doen zodat ik m'n energie weer een beetje op ga bouwen. Ik heb in tegenstelling tot mensen zonder N.A.H. maar 20 % energie 's ochtends, ja en daar kan ik niet veel mee, die is zo op, ook al voel ik dat op het moment niet. Dat is juist zo kluten. Daardoor ga ik altijd over m'n grenzen omdat ik nu eenmaal heel graag bezig ben.

Goed vandaag ga ik dus rustig werken bij de dagbesteding. En jullie?

Goedemorgen, sinds ik begonnen ben met afbouwen slaap ik slechter en korter. Hooguit eens 7 uur. Ik had diazepam om te slapen en was gewend minstens 8 uur per nacht. Ik merk het wel dat ik elke nacht korter slaap en doe als het kan s middags een dutje. Heel vervelend. Ik mis mijn fijne lange nachtrust wel.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rixie:

Goedemorgen, sinds ik begonnen ben met afbouwen slaap ik slechter en korter. Hooguit eens 7 uur. Ik had diazepam om te slapen en was gewend minstens 8 uur per nacht. Ik merk het wel dat ik elke nacht korter slaap en doe als het kan s middags een dutje. Heel vervelend. Ik mis mijn fijne lange nachtrust wel.

Fijne dag!

bouw je af voor de nacht @Rixie, zover ben ik nog niet, maar merk wel dat ik bijna nooit echt lekker slaap, voorheen kon ik echt een gat in de dag slapen. en dan s'middags wel weer. dat is verledentijd. ik werk op het moment ook niet meer dat scheelt ook. anders vaak wel 60 uur per week. ik moet zeggen deze vrije tijd bevalt me beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Bellie:

Aaaahh daar kan ik alleen van dromen. Ik slaap van half 12 tot 5 uur. Bij hoge uitzondering tot 6 uur. Dan direct dus doodzenuwachtig en lig ik tot 7 uur te dommelen 

ik heb gelukkig NOG geen last van zenuwen maar dit is ooknog maar de 2e2deag van afbouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Dikkie:

bouw je af voor de nacht @Rixie, zover ben ik nog niet, maar merk wel dat ik bijna nooit echt lekker slaap, voorheen kon ik echt een gat in de dag slapen. en dan s'middags wel weer. dat is verledentijd. ik werk op het moment ook niet meer dat scheelt ook. anders vaak wel 60 uur per week. ik moet zeggen deze vrije tijd bevalt me beter. 

@Dikkie, ik had alleen voor de nacht, sinds ik aan het afbouwen ben nog nog niet een ochtend fit opgestaan, dart had ik wel met diazepam. Heb nu hele dag door slaap. Komt hopelijk ooit terug, eens fit en uitgerust opstaan. Het heeft nogal invloed op mijn leven, zo duf de hele dag.

Weet dat ik het niet moet doen, maar zou zo graag voor 1 keer een hele diazepam nemen om eens goed te slapen, 10 mg had ik.  Weer eens lange en goede nachtrust. Of maak ik daar alles weer mee kapot? En dan weer verder waar ik gebleven was.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Bellie:

Mening gevraagd!

De stap van 0,5mg diazepam eraf afgelopen  zaterdag verloopt tot nu toe goed. Ik ben wat duizelig, metaal geluid in mijn hoofd en oorsuizen.  Ik ben alleen die 10mg temazepam helemaal zat.  Nu zit ik er aan te denken om vanavond of morgenavond 1mg eerst te halen en dat een week te proberen. Dan zit ik steeds op de helft van mijn diazepam afbouw als ik een trapje terug doe met de temazepam. 

Doen of niet doen? Ik wil niet nog een maand het slikken...

ik ben bang van niet @Bellie. lees eens terug wat jezelf altijd zegt tegen ons. niet te snel en zeker niet twee dingen tegelijk. ik ben bang dat je teveel klappen krijgt.. maar ik weet het ook niet. jij bent nu zo goed en positief op weg. dat moet je niet verknallen. of je begeleider vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Bellie:

Het schijnt dat Bach rescue nacht goed helpt. Wel de nacht versie dus! Kan je kopen bij de Etos of online drogist.  Het is natuurlijk, zonder  bijwerkingen en kan met de diazepam. 

Ik heb het net gekocht voor mijn dochter die al weken slecht slaapt nadat ze Corona heeft gehad. Als het bij haar helpt ga ik het ook voor mezelf  halen

@Bellie bedankt voor de tip, ga ik ook halen. Het is natuurlijk dus kan geen kwaad.

Wat je afbouwen betreft, niet teveel in een keer, heb je mij toen ik hier kwam voor gewaarschuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bellie:

@Rixie en @Dikkie ik weet het.  Maar ik voel me gewoon goed.  Het lijkt wel dat de laatste stukjes afbouw makkelijker gaan. 

@Bellie, wat heerlijk om een positief berichtje wat betreft de afbouw te lezen. Geeft mij ook weer moed.

Je gevoel volgen en als dat zegt doen.........proberen. Als het tegenvalt  kun je toch weer terug.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Mening gevraagd!

De stap van 0,5mg diazepam eraf afgelopen  zaterdag verloopt tot nu toe goed. Ik ben wat duizelig, metaal geluid in mijn hoofd en oorsuizen.  Ik ben alleen die 10mg temazepam helemaal zat.  Nu zit ik er aan te denken om vanavond of morgenavond 1mg eerst te halen en dat een week te proberen. Dan zit ik steeds op de helft van mijn diazepam afbouw als ik een trapje terug doe met de temazepam. 

Doen of niet doen? Ik wil niet nog een maand het slikken...

@Bellie

In jou situatie zou ik sowieso eerst de temazepam afbouwen en daarna de diazepam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie:

@Bellie, wat heerlijk om een positief berichtje wat betreft de afbouw te lezen. Geeft mij ook weer moed.

Je gevoel volgen en als dat zegt doen.........proberen. Als het tegenvalt  kun je toch weer terug.

@Rixie en @Bellie dat is nou net de clou, als het fout gaat ga je weer terug dan weer herstellen weer opnieuw beginnen. ik denk dat je dan meer tijd kwijt bent dan rustig je tijd uitzitten met deze afbouw. misschien zou je als je dat heel graag wilt. de eerst volgende stap niet weer verder gaan met de dia maar dan beginnen met de afbouw van de tema. maar dat niet beidde gelijk op. als het dan mis gaat weet je ook niet waardoor het komt. de dia doet niks mee voor je zoals ik begrijp maar kan nogheel veel TEGEN je doen. dat is het niet waard toch?

maar het is nog altijd jou beslissing @Bellie

ik heb vaak stappen gezet met 7 dagen er tussen. probeer het nog 2 dagen vol te houden en dan met de tema aan de gang

bewerkt door Dikkie
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie ik doe steeds 0,5mg eraf in 14 dagen. Zit nu nog op 1mg. Ik had mijn grote mond moeten  houden.  Ik krijg hem nu toch alsnog opeens voor mij kiezen zeg! Echt in 1x. Niks aan de hand en bam! Het is hier ook een gekkenhuis.  2 huizen verder op zijn de kinderen die altijd ruzie hebben de hele vakantie thuis en hun vader is klinkers aan het leggen en dat dreunt helemaal door.  De moeder schreeuwt altijd alleen maar met het geluid van die dino van de flintstones. Je wordt er gek van.  Naar het dorp gaan is ook geen plek nu.  Want het is overstroomd door de toeristen. Huh corona? Wat is dat?

Heb jij ook temazepam @Dikkie naast de dia? 

nee, venlaflaxine @bellie. maar daar heb ik totaal geen last van. idd ik zat nog te denken zopas en wat alser weer ergens stress vankomt kun je dan die snelle overstap ook aan. maar nu schrijf je hetzelf al.

ik ben bijna de hele dag al buiten vind het heerlijk.maar zopas koelde het even heel erg af dus ben ik ff naar binnen gegaan. ff zitten schrijven. en weet je toen wetd ik me toch een parij onrustig niet normaal. vorige week ben ik ook veelbinnen geweest toen ook onrustig. nu buiten gaat het wel wweer. ik was vandaag ook te optimistisch net als jij. stom he we weten het wel maar we willen het niet horen. ik hoop op een lange normale zomer. veel buiyen kunnen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Bellie:

@Deligaf1 Dus als ik nog wat diazepam in me heb dan werkt dat als een buffer zeg maar. Ik gebruik tema echt alleen voor het in slapen, 10mg

Weet jij hoe ik het beste  de Tema kan afbouwen?

ik zou nooit met 1mg beginnen @Bellie doe dan een halve. maar ik weet niks van temazepam. wel van lorezepam. is dat ye vergelijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Bellie:

@Deligaf1 Dus als ik nog wat diazepam in me heb dan werkt dat als een buffer zeg maar. Ik gebruik tema echt alleen voor het in slapen, 10mg

Weet jij hoe ik het beste  de Tema kan afbouwen?

@Bellie

Hoeveel en hoe vaak slik je nu diazepam?

Je zou het via het middel zelf kunnen afbouwen ik weet helaas niet hoe je dat in verhouding kan afbouwen netzoals je diazepam met het pil gewicht en de omreken factor.

of

Je zet je temazepam om in diazepam voor in de avond en dan ben je meteen geswitcht naar diazepam en dan bouw je het verder af met diazepam.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Bellie:

@Deligaf1   Ik heb nu 1mg diazepam. Ben begonnen op 3  juni met 3mg. Toen is namelijk oxazepam omgezet naar de diazepam. Mijn huisarts vond  het toen een goed idee om de diazepam te verdelen over 4 innames per 24 uur. Achteraf bleek hij er geen bal verstand van te hebben. Volgende week ga ik dit terug brengen naar 3 doseringen op advies van de verslavingsarts.  Voor de rest maakt het die arts niet uit hoe ik afbouw met de dia en tema omdat  hij niet vind dat ik met deze hoeveelheid verslaafd en afhankelijk kan zijn...

Het probleem is dat ik heel suf word van diazepam. Dus als ik de tema omzet naar 3 tot 5mg diazepam lig ik waarschijnlijk de hele dag knock out. Daarom doe ik het liever met de tema zelf. 

Zou ik de diazepam voorlopig op 1mg houden (zodra ik stabiel ben) en de tema gaan afbouwen? @angstmetbenzos raadde mij een tijdje geleden aan om 1mg per week te doen.

@Bellie

Oke dit is wat duidelijker voor me.

Voel je jezelf hele tijd suf op diazepam of moest je er nog aan wennen?

Over het afbouwen van die temazepam 1 mg per week dat zou je kunnen kijken hoe dat gaat. Het advies wat ik je kan geven is dat je afbouwt hoe jij daar bij voelt en niet volgens een schema of tijdslimiet. Het is op de dag afkijken hoe het gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

@Dikkie ik doe steeds 0,5mg eraf in 14 dagen. Zit nu nog op 1mg. Ik had mijn grote mond moeten  houden.  Ik krijg hem nu toch alsnog opeens voor mij kiezen zeg! Echt in 1x. Niks aan de hand en bam! Het is hier ook een gekkenhuis.  2 huizen verder op zijn de kinderen die altijd ruzie hebben de hele vakantie thuis en hun vader is klinkers aan het leggen en dat dreunt helemaal door.  De moeder schreeuwt altijd alleen maar met het geluid van die dino van de flintstones. Je wordt er gek van.  Naar het dorp gaan is ook geen plek nu.  Want het is overstroomd door de toeristen. Huh corona? Wat is dat?

Heb jij ook temazepam @Dikkie naast de dia? 

Hou vol Bellie en dikkie en iedereen hier op kamer jullie zijn goed bezig 

doel is benzo vrij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...