Spring naar bijdragen

afbouw Tranxene


Davy1982

Aanbevolen berichten

Even een update plaatsen hoe het hier gaat. Ik ben straks 5 dagen benzo vrij. Het enige dat ik nog heb is slecht slapen, en vervreemding van de werkelijkheid. Verder heb ik redelijk wat energie, ik eet nog steeds goed, dagelijks sporten. Eigenlijk voel ik mij veel beter zonder benzos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frankk:

Top! Klinkt veel belovend. Ben echt blij voor je. Je lijf hersteld zich kennelijk goed. Dat slapen komt ook wel weer denk ik. Ik zou er niet te veel van wakker liggen. :-)

 

Mooi om te horen dat je ervan af kan komen

hoe is het met jou Frank ben je ook in afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Davy1982:

Even een update plaatsen hoe het hier gaat. Ik ben straks 5 dagen benzo vrij. Het enige dat ik nog heb is slecht slapen, en vervreemding van de werkelijkheid. Verder heb ik redelijk wat energie, ik eet nog steeds goed, dagelijks sporten. Eigenlijk voel ik mij veel beter zonder benzos.

wat zal dat een goed gevoel geven  @Davy1982

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-6-2020 om 17:16 zei Davy1982:

Hoi Frank,

Heel erg om te horen.

Ik hoop van harte dat je genoeg steun krijgt, en snel beter wordt !

Ik zit met het probleem dat hier geen enkele psychiater beschikbaar is in mijn buurt tot minstens oktober zit alles vol, door die corona.

Mijn huisarts gaat nu ook in verlof tot begin augustus,dus sta ik er helemaal alleen voor.

Ik ben zeker niet van plan om die tranxene 5 mg nog eens een maand te nemen...en weet niet goed hoe , en hoe lang ik er over moet doen om dit medicijn af te bouwen.

 

 

 

ik denk dat je de juiste beslissing neemt @Davy1982 ik heb net contact gehad met mijn Psycholoog, ik zit even weer in een dip. iig ik hoop dat het even is. daar schrok ze van want ze dacht dat ze het goedgedaan heeft. vraagt ze me waar in de behandeling dacht jij dit is een goede tip hier kan ik wat mee om uit de angst te komen. Ik zei die heb ik niet je hebt me aan het denken gezet. en dat was eigenlijk waarvoor ik bij jullie kwam. ik heb jaren terug een depressie gehad en deze alleen doorgekomen zonder hulp, wel met antidepresiva. en daar ook zonder problemen weer vanaf gebouwd. maar nu zit 1 lullige lorezepam mij dwars in mijn leven, waar ze me bij de ggz niet goed hebben begeleid, en nu in een vervolg traject weer niet. Achteraf denk ik ik had eerst met de ha de burnout met depressieve klachten aan moeten pakken en dan misschien naar een goede psycho praten over wat is me overkomen en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. maar ja berouw komt na de zonde. dus ik had gewild dat ik het net als jou had aangepakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Davy1982:

@Dikkie, echt een wereld van verschil ! Niet meer onrustig wakker worden, geen angsten meer, terwijl ik veel angst, en onrust had met benzos, wat eigenlijk wel heel gek is, want benzos worden juist gebruikt voor angsten.

jij maakt mijn dag weer iets beter, dat gevoel heb ik nl. ook alleen tijdens de afbouw probeert de benzo je toch zo te manupuleren dat je ze blijft gebruiken. 

Want idd er komen weer veel oude angsten omhoog ik denk en hoop dat het komt door dat je labiel bent en dan krijg je zoiets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update plaatsen hoe het hier gaat, straks om 23 uur ben ik 6 dagen benzo vrij. Niet verschieten, want de ontwenningsverschijnselen zijn nu pas begonnen. De volgende symptomen die ik nu heb zijn: Hoofdpijn, veel spanning in het voorhoofd, hartkloppingen zonder inspanning, vermoeidheid, duizelig met cordinatie verlies, verdwalen gewoon niet meer weten waar je zit of staat, pijn linkeronderbeen bij het liggen, lichtjes beven, lang en diep slapen, maar heel moeilijk in slaap vallen. Dit zijn meer de dingen die ik verwacht had. Vandaag ook niet weest sporten, want dat vind ik wel gevaarlijk. Voor de rest gaat alles goed hier, geen angsten, geen onrust, en weinig piekeren. Van 37 jaar naar 73 zo voel ik mij nu :D.

 

@Dikkie, gaat het al een beetje beter, en ga je ook de Lorezepam afbouwen ? Echt ellendig wat die pillen allemaal kunnen doen met ons kopkes. Ik begin er echt nooit meer aan, aan die troep die alles alleen maar erger maakt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja voor ik het vergeet, ik was ook met mijn fiets tegen de muur van de supermarkt gereden, niet frontaal maar schuin. Ik dacht dat ik er een meter afstond, maar ik zat er helaas op. Gelukkig heb ik geen pijn. Mijn fiets ga ik een paar dagen thuis laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Davy1982:

Ach ja voor ik het vergeet, ik was ook met mijn fiets tegen de muur van de supermarkt gereden, niet frontaal maar schuin. Ik dacht dat ik er een meter afstond, maar ik zat er helaas op. Gelukkig heb ik geen pijn. Mijn fiets ga ik een paar dagen thuis laten.

Hallo Davy 

wat ik je had gestuurd over die apparaat heb je beetje geïnformeerd lijkt het iets denkje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Davy1982:

Even een update plaatsen hoe het hier gaat, straks om 23 uur ben ik 6 dagen benzo vrij. Niet verschieten, want de ontwenningsverschijnselen zijn nu pas begonnen. De volgende symptomen die ik nu heb zijn: Hoofdpijn, veel spanning in het voorhoofd, hartkloppingen zonder inspanning, vermoeidheid, duizelig met cordinatie verlies, verdwalen gewoon niet meer weten waar je zit of staat, pijn linkeronderbeen bij het liggen, lichtjes beven, lang en diep slapen, maar heel moeilijk in slaap vallen. Dit zijn meer de dingen die ik verwacht had. Vandaag ook niet weest sporten, want dat vind ik wel gevaarlijk. Voor de rest gaat alles goed hier, geen angsten, geen onrust, en weinig piekeren. Van 37 jaar naar 73 zo voel ik mij nu :D.

 

@Dikkie, gaat het al een beetje beter, en ga je ook de Lorezepam afbouwen ? Echt ellendig wat die pillen allemaal kunnen doen met ons kopkes. Ik begin er echt nooit meer aan, aan die troep die alles alleen maar erger maakt !

ja hoor @Davy1982. ik had 3 mg. ik zit nu nog op 0.15 in de ochtend en 0.25 in de avond. het ging gisteren weer wat beter en ik hoop vandaag weer iets beter. ik gebruik ook nog venlaflaxine.  deze heb ik al eens vaker gehad. toen totaal geen problemen met afbouwen. daar ga ik nu ook maar voor.. eerst deze rotzooi maar.

bewerkt door Dikkie
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie, erg knap van je hoor !! Dan ben je al flink afgebouwd zo te horen !! Ik hoop dat de ontwenningsverschijnselen draagzaam zijn voor jou ?

 

Straks ben ik 7 dagen benzo vrij, en het gaat ook veel beter dan gisteren. Ik heb een 7 tal uren vast geslapen. Wel heb ik hard liggen zweten, en wroeten in bed. Dat merkte ik pas toen ik opstond, verder heb ik er geen last van gehad. Ik ben al vrij druk bezig geweest, wassen, afwassen, poetsen, naar de dokter geweest ter controle voor de ontwenningsverschijnselen.

 

@Frank86, de dokter kende het apparaat niet, maar ze raad het ook niet aan om te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Davy1982:

@Dikkie, erg knap van je hoor !! Dan ben je al flink afgebouwd zo te horen !! Ik hoop dat de ontwenningsverschijnselen draagzaam zijn voor jou ?

 

Straks ben ik 7 dagen benzo vrij, en het gaat ook veel beter dan gisteren. Ik heb een 7 tal uren vast geslapen. Wel heb ik hard liggen zweten, en wroeten in bed. Dat merkte ik pas toen ik opstond, verder heb ik er geen last van gehad. Ik ben al vrij druk bezig geweest, wassen, afwassen, poetsen, naar de dokter geweest ter controle voor de ontwenningsverschijnselen.

 

@Frank86, de dokter kende het apparaat niet, maar ze raad het ook niet aan om te proberen.

nou de laatste loodjes zijn heel zwaar. ik zit nu op 8 of 9 dagen na de laatste afbouw van o.20 naar 0.15. maar het hakt er wel in. ik kan mezelf moeilijk vermaken dan duurt een dag lang. ben net aan het stofzuigen geweest. kom gelijk onder de douche en schonen kleding aan trekken. wat en hoe heb jij ook al weer afgebouwd @Davy1982

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie, ja idd dat gevoel ken ik ook, voor niks geen zin, geen plezier/intresse hebben in dingen die je normaal leuk vind. Echt heel lastig gevoel, en dan begin je je snel te vervelen, en te piekeren. Ik heb hier ook nog steeds last van, alhoewel het soms wat beter is. Komt ook door die afgevlakte emoties volgens mij. Dit is mijn afbouw schema:                                                           -Alprazolam 0.25 mg 1x dagelijks (25 dagen lang). Na 2 dagen stoppen extreme angsten, dus hebben ze mij laten overschakelen naar:                                                                                                   -Uni-Tranxene 15 mg 1x dagelijks voor het slapen gaan (19 dagen lang). Dit medicijn werkte goed, maar had elke morgen een kater gevoel dat 3 uur aanhoude. Dan overschakelen naar:          -Tranxene 5 mg 1x dagelijks voor het slapen gaan (15 dagen lang). De afbouw ging redelijk, maar werd zwaarder na een 5 tal dagen. Oude angsten die terug kwamen, veel De-realisatie, onrustig, depressief, niks meer leuk vinden. Ik neem nu nog Efexor 75 mg 1 x dagelijks (ongeveer 65 dagen nu) en ik ben ook van plan om het nog een tijdje te nemen. AD afbouwen vind ik persoonlijk ook veel gemakkelijker, en ik denk ook dat wij hetzelfde medicijn slikken Efexor is hetzelfde als Venlaflaxine als ik het goed voor heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Davy1982:

@Dikkie, ja idd dat gevoel ken ik ook, voor niks geen zin, geen plezier/intresse hebben in dingen die je normaal leuk vind. Echt heel lastig gevoel, en dan begin je je snel te vervelen, en te piekeren. Ik heb hier ook nog steeds last van, alhoewel het soms wat beter is. Komt ook door die afgevlakte emoties volgens mij. Dit is mijn afbouw schema:                                                           -Alprazolam 0.25 mg 1x dagelijks (25 dagen lang). Na 2 dagen stoppen extreme angsten, dus hebben ze mij laten overschakelen naar:                                                                                                   -Uni-Tranxene 15 mg 1x dagelijks voor het slapen gaan (19 dagen lang). Dit medicijn werkte goed, maar had elke morgen een kater gevoel dat 3 uur aanhoude. Dan overschakelen naar:          -Tranxene 5 mg 1x dagelijks voor het slapen gaan (15 dagen lang). De afbouw ging redelijk, maar werd zwaarder na een 5 tal dagen. Oude angsten die terug kwamen, veel De-realisatie, onrustig, depressief, niks meer leuk vinden. Ik neem nu nog Efexor 75 mg 1 x dagelijks (ongeveer 65 dagen nu) en ik ben ook van plan om het nog een tijdje te nemen. AD afbouwen vind ik persoonlijk ook veel gemakkelijker, en ik denk ook dat wij hetzelfde medicijn slikken Efexor is hetzelfde als Venlaflaxine als ik het goed voor heb.

ohh ja dat zou best wel eens kunnen. alleen gebruik ik 150 mg. die andere dingen die je gebruikt ken ik niet. is dat vergelijkbaar met lora. ik heb ook een burnout met depressie . wat ik alleen niet begrijp is dat jij straks wilt overstappen op diazepam. waarvoor dan?

bewerkt door Dikkie
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie, mijn bedoeling was om die laatste tranxene 5 mg af te bouwen via overschakeling naar Diazepam omdat er geen lagere dosis van tranxene bestaat. Uiteindelijk ben ik cold turkey gestopt omdat ik die overschakeling naar diazepam niet zag zitten. Ik heb enkel ervaring met Lysanxia, tranxene, en alprazolam beter gekend als xanax. Volgens mij zijn al die pammetjes bijna hetzelfde. De ene werkt wat langer en minder sterk, de andere werken wat korter, maar veel sterker. Vroeger heb ik ook Venlaflaxine 150 mg genomen, maar het vlakte mijn emoties te hard af, vandaar dat ik 75 mg juist genoeg steun vind. Ook ik heb een burnout met depressie. Dat we maar snel beter worden, en terug dat positieve gevoel krijgen, zodat alles terug leuk kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Davy1982:

@Dikkie, mijn bedoeling was om die laatste tranxene 5 mg af te bouwen via overschakeling naar Diazepam omdat er geen lagere dosis van tranxene bestaat. Uiteindelijk ben ik cold turkey gestopt omdat ik die overschakeling naar diazepam niet zag zitten. Ik heb enkel ervaring met Lysanxia, tranxene, en alprazolam beter gekend als xanax. Volgens mij zijn al die pammetjes bijna hetzelfde. De ene werkt wat langer en minder sterk, de andere werken wat korter, maar veel sterker. Vroeger heb ik ook Venlaflaxine 150 mg genomen, maar het vlakte mijn emoties te hard af, vandaar dat ik 75 mg juist genoeg steun vind. Ook ik heb een burnout met depressie. Dat we maar snel beter worden, en terug dat positieve gevoel krijgen, zodat alles terug leuk kan worden.

zo is dat. ik reken er ruim de tijd voor. en hoop iig volgend jaar zomer weer normaal te functioneren. trouwens mijn emoties vlakken echt niet af. was dat maar waar. ik kan vooral vandaag de hele dag wel huilen. dus emoties teveel. ik kan ook nog wel blij zijn. en lachen. 

wat zijn jouw klachten mbt de burnout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie, De klachten van mijn burnout zijn hevige paniekaanvallen, huilen, niet meer kunnen plassen, en eten door spanning, geen levenslust, nergens nog intresse in, zware de-realisatie alsof ik in een andere wereld gezet ben, gemakkelijkere woorden hiervoor zijn vervreemding van de realiteit, zware uitputting. Plassen,en eten kan ik ondertussen terug doen, en eten lukt de ene dag beter dan de andere. Vandaag ook een slechte dag voor mij. Heel depressief, en negatieve gedachten met knagende angst gevoelens:(. Allemaal niet gemakkelijk maar we moeten er door heen gaan. Een pilletje nemen was nu een gemakkelijke optie geweest, maar ik ben slim en heb al mijn benzos naar de dokter gebracht zodat hier niks meer in huis ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval ben ik nu 7 dagen benzo vrij, maar het wordt toch elke dag erger, en erger. Je ziel is verkocht aan de benzo duivel. Je snakt naar een pilletje om die angsten te bedwingen, maar toch is er een pad naar het licht, en dat is terug door de hel gaan waar alles begonnen is. Eens ik hier uit ben dan ben ik heel zeker dat alles terug goed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Davy1982:

@Dikkie, De klachten van mijn burnout zijn hevige paniekaanvallen, huilen, niet meer kunnen plassen, en eten door spanning, geen levenslust, nergens nog intresse in, zware de-realisatie alsof ik in een andere wereld gezet ben, gemakkelijkere woorden hiervoor zijn vervreemding van de realiteit, zware uitputting. Plassen,en eten kan ik ondertussen terug doen, en eten lukt de ene dag beter dan de andere. Vandaag ook een slechte dag voor mij. Heel depressief, en negatieve gedachten met knagende angst gevoelens:(. Allemaal niet gemakkelijk maar we moeten er door heen gaan. Een pilletje nemen was nu een gemakkelijke optie geweest, maar ik ben slim en heb al mijn benzos naar de dokter gebracht zodat hier niks meer in huis ligt.

ja dat is wel slim @Davy1982 maar moet je dan iedere dag naar de huisarts? ik kon in het begin bijna niet meer eten door spanning. die negatieve en achterdochtig gedachten bij mij dan dat ken ik ja. of meer wantrouwen. en angst idd. vervreemding van de realiteit begrijp ik niet echt. ik kwam laatst een kennis tegen en groete haar heel enthousiast, ik hoorde het me zelf zeggen en dacht zo het eruit komt voel ik me totaal niet. en vooral thuis niet. ik ben het liefst ergens anders. of er moet iemand bij mij zijn. voel me zo vreemd eenzaam alleen thuis. ik weet dan echt niet wat ik moet doen. het word hier niet zo snel smerig de kinderen zijn de deur al uit. er is genoeg werk in de tuin maar daar heb ik echt geen zin in. en de tv is ook niks. ik vind dit soort dingen wel leuk maar kan er ook erg onrustig van worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Davy1982:

In ieder geval ben ik nu 7 dagen benzo vrij, maar het wordt toch elke dag erger, en erger. Je ziel is verkocht aan de benzo duivel. Je snakt naar een pilletje om die angsten te bedwingen, maar toch is er een pad naar het licht, en dat is terug door de hel gaan waar alles begonnen is. Eens ik hier uit ben dan ben ik heel zeker dat alles terug goed komt.

als we eerst maar zover zijn dan denk ik dat ook wel. maar ik ben er eventjes zo klaar mee met dit gevoel. ik wil graag zo snel mogelijk weer een beetje normaal leven. bvb de ramen lappen normaal gesproken kon in daar wel plezier in hebben vooral met goed weer maar nu loop ik liever de andere kant op te kijken het is wel 3 maand geleden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...