Spring naar bijdragen

HELP VEEL! oxazepam..ik weet het niet meer.


Marina

Aanbevolen berichten

hai allemaal

Ik slik al jaren oxozepam elke dag 1.

Ik vond dit geen probleem ik had het nodig.

Nu heb ik sinds 6 weken een piep in mijn oren en hoofd door stress.

En slik ik 5!! Oxazepam per dag..minimaal 50 mg.

Ik probeerde gister 5 mg melatonine om in te slapen inplaats van 20 mg Oxazepam.

Ik werd om half 2 wakker met een hartslag van 190 slagen per minuut en belande op de eerste hulp.

Wat moet ik nu doen? De Oxazepam maakt het oorsuizen dragelijker.

Maar ik ben zwaar verslaafd aan het raken ik moet minderen.

Ben bang als ik stop de klachten met mijn oren 10 keer erger worden.

Ik heb ook een ernstige angststoornis

Ze willen me nu komende week een antidepressiva geven Deanxit.

ALSJEBLIEFT lieve dames en heren help me alsjeblieft met goed advies.

Ben kapot van het niet slapen en alle pillen die ik inneem.

Ik ben alleenstaande mama,tot een paar maanden geleden alles op de rit met mijn 2 jongens.

Ik ben zo BANG dat dit nooit meer goed gaat komen.

Heb net weer 2 tabletten ingenomen.

Willen jullie mij alsjeblieft advies geven,ik ben zo bang dat dit helemaal fout gaat en het nooit meer goed gaat komen met mij.

Ik ben zo radeloos en verdrietig weet niet meer wat ik moet doen.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Marina, tjonge, wat naar voor je dat je je zo voelt. Ik begrijp je helemaal, vreselijk.

Maar als ik eerlijk ben, ik denk dat je zelf het antwoord wel al geeft op je vraag......Na jaren gebruik van oxazepam heb je jouw tolerantie grens bereikt. De grens die aangeeft dat de oxazepam tegen je gaat werken. Je zenuwstelsel geeft aan dat het helemaal in de war is en dat je dit niet meer kunt bedekken met een oxazepam. Dit geeft hele nare klachten zoals angsten, paniek, slapeloosheid, oorsuizen, en weet ik al niet meer. Begrijp me goed, ik wil je niet bang maken, maar het is tijd om te overwegen om de oxazepam langzaam maar zeker af te bouwen. Dat is een zware rit voor sommige mensen. Maar het is echt mogelijk. En hoogstwaarschijnlijk kom je er beter uit dan je was.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je als alleenstaande moeder van 2 jongens helemaal in paniek raakt. Zo naar voor je. Maar je kunt niet anders dan het feit in de ogen kijken. Ik ben geen arts en kan alleen maar uit eigen ervaring spreken. Of de deanxit je gaat helpen waag ik te betwijfelen. Stoppen met benzo's is vrees ik de enige oplossing (je kunt ook opdoseren maar ooit kom je op het punt dat het echt niet meer werkt en dan ben je nog veeeeeel verder van huis.). Rustig afbouwen volgens een goed plan. Het zal echt nare klachten geven maar laat die er zijn en onderga ze, ertegen vechten heeft geen enkele zin. Zoek eens met google naar het Ashton Manual. Dis is er ook in het NL. Een enorm belangrijk onderzoekdocument en uitleg over benzo's en hoe eraf te komen. Heather Ashton was (ze is recentelijk overleden) een psychiater die haar hele leven heeft gewerkt met benzo afhankelijkheid en heeft al haar bevindingen gedocumenteerd. Het zal vrijwel zeker je ogen openen en je hopelijk op het enige goede spoor zetten: afbouwen! (dit laatste stukje scheef ik eerder vandaag al aan iemand anders, maar het kan jou ook zeker helpen hoop ik.)

Meld je in onze huiskamer in ditje, datjes en dagdraad. Er zijn hier veel aardige mensen die je met raad en daad bijstaan. Je bent echt niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Marina, allereerst welkom hier. Joh, wat een verhaal weer. 
Ik sluit me aan bij @Bellie en @Frankk. Deanxit is de oplossing niet. Je hebt de tolerantie van de Oxazepam bereikt en hebt daardoor steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Best kans dat je angstklachten daar ook vandaan komen of in elk geval daardoor versterkt worden.

Je hebt nu 50 mg Oxazepam? Je kunt dat het beste rustig afbouwen. 50 mg Oxazepam = 15 mg Diazepam. Mijn advies zou zijn om met je arts te bespreken om de Oxazepam om te zetten in Diazepam. Je hebt dan 15 mg Diazepam nodig voor de omschakeling. OP Diazepam kun je makkelijker afbouwen omdat het leverbaar is in doseringen van 2 mg. Daarnaast is het in tegenstelling tot Oxazepam langwerkend en blijft daardoor langer in je lichaam. Daardoor worden de ontwenningsverschijnselen dragelijker. 

En wat @Frankk ook zegt, onze huiskamer staat voor je open. Je vindt daar lotgenoten en ervaringsdeskundigen en je vindt er steun en tips. Sterkte@ 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bellie:

Lieve @Marina,

Ik word verdrietig van je verhaal. Wat een ellende heb je.  Ik ben geen expert,  zit zelf pas een week op dit forum. Maar 1 ding weet ik wel; je kan niet zomaar switchen met je doseringen.  Geheid dat je daar last van krijgt. Je schreef dat je jaren op 1 tablet zit, ik neem aan 10 mg? En nu op minimaal 5 per dag. Je kan dan niet  weer zomaar een dosis overslaan om het op melatonine te proberen. Je lichaam wilt die oxazepam. Er zijn er hier veel die je raad kunnen geven en die krijg je ook echt. Maar ik denk dat je ook zeker professionele hulp moet krijgen,  van je huisarts of verslavingsarts om om te gaan met je oxazepam en dat langzaam af te bouwen. Na jaren oxazepam krijg je gewenning en krijg je juist je klachten terug.  Hier zou je doorheen moeten. Wat ik wil zeggen is dat je angst misschien helemaal niet door je angststoornis komt maar juist door het langdurig gebruik van de oxa. Een vlucht in antidepressiva zou ik niet zo snel doen omdat je van het één in het ander rolt. Maar ik kan vanaf een toetsenbord niet jouw situatie zien en voelen. Echt, hou een schema aan van je oxa zodat je lichaam zich stabiliseert en ga onder begeleiding afbouwen. Meer en meer nemen is absoluut geen oplossing. Maak een afspraak met je huisarts!

Het komt echt weer goed en kan je weer genieten van je kinderen.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo bang..

Ik ben weggegaan met mijn jongens vandaag.

We zijn wat gaan eten en in een hotelletje.

Ik kreeg net een enorme paniekaanval in het restaurant.

Heb me goed gehouden voor me jongens..maar wat ben ik verdrietig weet niet wat ik met mezelf aanmoet.

Waar kan ik een arts vinden die me gaat helpen op een juiste manier met afbouwen?..

 

Dankjewel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai..

 

Dankjewel..

Ken je het middel deanxit?

En ik denk dat het mischien een goed idee is de oxozepam om te zetten in diazepam.

Werk het even goed tegen de angsten?

En waar vind ik de huiskamer?

Ik ben zo vreselijk bang..

Ik blijf maar huilen,ik wil me weer goed voelen..maar hoe..

 

Dit komt straks nooit meer goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dankjewel Frank,

 

Ik heb ook een ernstige angststoornis daarom raden ze deanxit aan.

Ken je dat middel? Het is een lichte antidepressiva.

Wat zijn de verschijnselen van stoppen met oxozepam..

Ben zo bang..echt mega bang

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je lieve antwoorden.

Ik ben alleenstaand..en praat normaal met mijn moeder.

Maar zij is nu ernstig ziek.

 

Op het moment heb ik dus niet veel mensen om me heen

 

 

Zullen de oorpiepen niet veel erger worden als ik stop met de oxozepam?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een SSRI ( antidepressiva ) voor je angstklachten is helemaal zo slecht nog niet. Alleen is de timing om daar aan te beginnen nu niet zo handig als je gaat afbouwen met de oxazepam. SSRI's verhogen namelijk de angstklachten in de eerste weken en je KAN nog wat bijwerkingen er van krijgen ( beetje griep / ziek achtig gevoel ). Dat is overigens alleen in de eerste paar weken.

 

Diazepam werkt even goed voor angstklachten als oxazepam. Het wordt voor dezelfde klachten voorgeschreven. Diazepam gaat heel langzaam uit je bloed in tegenstelling tot oxazepam, wat het afbouwen verdragelijker maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...