bolletje Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 (bewerkt) Goeie morgen allemaal, Gelukkig dat er gereageerd is gisteren. Yollie hoe je het ook draait of keert je bent top bezig meis. Beter slapen, geen medicatie meer. Geweldig. Cyclad in het bubbeltjes bad, zoveel mogelijk ontspannen. En onze allerliefste Liz, die weer erg goed omgaat met rotgevoelens. Gisteren naar de h.arts geweest. Moet een darmonderzoek gaan krijgen. Maar de klachten die ik heb, last van dunne stoelgang, kan zeker ook komen door de medicatie, dus wil ik eens een week stoppen met bloedverdunners. Kijken of dat minder wordt i.p.v. gelijk maar weer naar het ziekenhuis, want daar is hij nogal gauw mee. Moet ook foto's laten maken van m'n duim i.v.m. artrose. Jaha de Bol krijgt ouderdomsklachten. 13 mei 2020 bewerkt door bolletje Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 35 minuten geleden zei bolletje: Goeie morgen allemaal, Gelukkig dat er gereageerd is gisteren. Yollie hoe je het ook draait of keert je bent top bezig meis. Beter slapen, geen medicatie meer. Geweldig. Cyclad in het bubbeltjes bad, zoveel mogelijk ontspannen. En onze allerliefste Liz, die weer erg goed omgaat met rotgevoelens. Gisteren naar de h.arts geweest. Moet een darmonderzoek gaan krijgen. Maar de klachten die ik heb, last van dunne stoelgang, kan zeker ook komen door de medicatie, dus wil ik eens een week stoppen met bloedverdunners. Kijken of dat minder wordt i.p.v. gelijk maar weer naar het ziekenhuis, want daar is hij nogal gauw mee. Moet ook foto's laten maken van m'n duim i.v.m. artrose. Jaha de Bol krijgt ouderdomsklachten. @Bolletje wat voor medicatie heb je nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 (bewerkt) Goede morgen. Ik moest gisterochtend naar "buiten". Doktersbezoek ivm de maag. Wat raar zeg. 1 iemand mag naar binnen. De rest moet buiten wachten! Staan allemaal grote borden met. "Heb je koorts of verkoudheid mag je NIET naar binnen." "Is er iemand in de hal buiten blijven!" "Geen afspraak niet binnenkomen!" Buiten staan er wachtkamerstoeltjes. Enz. Leek wel t geldpakhuis van Dagobert Duck. Als het regent ben je er mooi klaar mee. Enfin, heb gister me wel ingelezen op t forum, maar had niet de puf om te schrijven. Ik werd om half 5 wakker en was ook heel moe dus ging oververmoeid naar de dokter. In de middag sliep ik ook ruim een half uur. Nou dat gebeurt niet gauw! Ik ben nu ook heel erg moe. Terwijl ik goed heb geslapen. Gisteravond ook zo moe dat ik naar adem hapte. Benauwd. Steeds pijn voelen in de maag vreet ook energie. Gelukkig dat t gisteravond meeviel. De avond er voor vanaf 18 u. Heel veel pijn. Ik had een goedkopere maagzuurremner genomen. Weet niet of t daarvan kwam. Maar t was een hele nare pijn. Ook al liet ik t zijn, kon ik moeilijk mezelf afleiden en voelde me gewoon niet lekker. Terwijl de dag heel rustig was. Weinig stress niet gejankt was vrij positief. Dus dan verwacht je niet die pijn. Ademhalingsoefeningen deden zeer met drukken op je buik. Gistermiddag kwam weer pijn opzetten, maar nu zakte t na de 2e inname van maagzuurremmer. Gelukkig! Nu weer terug op t duurdere merk. Nu net ontbijt op en t brandt weer in de maag. Mn kat ging net op die plek staan. Wow AU! Maar heb net mn maagzuurremmers genomen dus zal zo wel zakken. Nu al zeven weken niet normaal gegeten. Alleen kleine porties. Ben ook gewicht kwijt. Terwijl ik aan t "sparen" was voor de afbouw. Ik at ijs en chippies in de avond en dacht een beetje vet man geen kwaad Ik probeer nu echt zoveel mogelijk binnen te krijgen. Maar t is allemaal licht en gezond dus ik verlies gewicht. En ik heb wel trek en denk nu zelfs aan slagroomtaarten!!!! Maar na een beetje eten een vol gevoel en oprispingen en t past gewoon niet. En als de pijn er is denk je lama. Het "avondeten" is rijst zalm beetje broccoli en dan zit ik zo vol dat ik t gevoel heb zwaar te hebben getafeld. Ik voel me wel echt moe worden van de pijn en t weinige eten. Maar we moeten doorgaan. Gister was ik down tot de avond en eergister was ik positief tot de avond. De ene avond kreeg ik meer pijn en de andere avond zakte t juist meer. Dus ik word down van maagpijn? Moedeloos is beter gezegd. Denk ik? Oh cyclad hoe ga jij om met t niet eten en de pijn? Ik geef al een jaar chronisch over, ik rook en heb stress. Ben bang dat de klachten blijven en ik mager en vermoeid word van het weinige eten. Dat de maag maar de tyft is geraakt door deze dingen en de onstekingsremmers. Dat was de 1e uitlokker. Ik wil t van me afzetten, maar het is moeilijk. Goed komt ook omdat mn hoofd moe is. Pijn prikkelt me voortdurend. Ben erg verward en kan t in mn hoofd niet bolwerken meer. Vandaag woensdag! Ik hoop dat t schrijven erover het een plekje krijgt in mn hoofd. Dat ik ook gewend raak aan de maagpijn en weinig eten en dat t gewoon wordt zoals t trillen. In sept 2019 had ik ook maagpijn maar veel meer energie en helderder hoofd. Was lang niet zo verward als nu. En nee ik ben niet boos. Ik vond de verborgen boodschap hoe Bol t verwoordde ook goed. Daar ben ik nu juist mee bezig laten zijn! Maar verrekte moeilijk. Ook doemdenken. Moet ik t laten zijn of strijden en positief maken. Ik ben in worsteling. Ik ben nu door die maag steeds heel moe en down. Nergens lust in. Ook een beetje door weinig eten. Dus mn lijf voelt slap en futloos. De dagelijkse taken kosten moeite. Denk ik moet ik mezelf positief denken of t gewoon laten zijn zoals t is. Ik heb de puf niet in mn hoofd om mn gedachtes positief te maken. Te moe en wazig in mn hoofd. Kom er niet bij. Pijn kost ook verdraaid veel energie! Ik kan t ook niet omschrijven. Ik weet t zelf niet meer dus laat staan dat ik het over kan brengen. Gewoon moe hoofd? Bijv. Eergister schrijf altijd kaarten naar mensen die jarig zijn. Ik krijg steeds meer moeite om de kaarten te schrijven. Ik moest van mezelf. En t lukte ook, maar t kost veel moeite en kon alleen een korte tekst schrijven. Miss is zo'n voorbeeld duidelijker? Nou ja we moeten t maar nemen zoals het nu is. Zo weer een hele tekst. Fijne dag 13 mei 2020 bewerkt door Louisa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei bolletje: Goeie morgen allemaal, Gelukkig dat er gereageerd is gisteren. Yollie hoe je het ook draait of keert je bent top bezig meis. Beter slapen, geen medicatie meer. Geweldig. Cyclad in het bubbeltjes bad, zoveel mogelijk ontspannen. En onze allerliefste Liz, die weer erg goed omgaat met rotgevoelens. Gisteren naar de h.arts geweest. Moet een darmonderzoek gaan krijgen. Maar de klachten die ik heb, last van dunne stoelgang, kan zeker ook komen door de medicatie, dus wil ik eens een week stoppen met bloedverdunners. Kijken of dat minder wordt i.p.v. gelijk maar weer naar het ziekenhuis, want daar is hij nogal gauw mee. Moet ook foto's laten maken van m'n duim i.v.m. artrose. Jaha de Bol krijgt ouderdomsklachten. Wie is Liz? O knm natuurlijk! 13 mei 2020 bewerkt door Louisa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 29 minuten geleden zei Louisa: Ik voel me wel echt moe worden van de pijn en t weinige eten. Maar we moeten doorgaan. Gister was ik down tot de avond en eergister was ik positief tot de avond. De ene avond kreeg ik meer pijn en de andere avond zakte t juist meer. Dus ik word down van maagpijn? Moedeloos is beter gezegd. Denk ik? Oh cyclad hoe ga jij om met t niet eten en de pijn? Ha @Louisa, ik herken toch wel wat dingen die jij schrijft. Zoals het moedeloos zijn, dat heb ik ook bij tijd en wijle. Het is niet eens down of depressief zijn, maar het is het uitzichtloze, het lijkt alsof het nooit meer over gaat. Overigens is dat niet zo, maar op slechte momenten popt die gedachte wel op. Wat maagpijn en eten betreft: ik heb geen maagpijn op zich, maar vaak een rot, gespannen gevoel in maag en buikstreek. Niet iets dat je met medicijnen kunt oplossen. Het eten is op zich geen probleem, ik kan alles eten wat ik wil. Soms is de eetlust wel wat minder, maar meestal kan ik prima eten. Gisteren ook weer en grote bak Chinees naar binnen gewerkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 1 uur geleden zei Yollie: @Bolletje wat voor medicatie heb je nog? Ik had tabl. voor te hoog cholesterol Simvastatine, daar mocht ik even mee stoppen. En dan Clopidogrel, Golecalciferol, Enalapril, Atenolol en Paroxetine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 6 minuten geleden zei Cyclad58: Ha @Louisa, ik herken toch wel wat dingen die jij schrijft. Zoals het moedeloos zijn, dat heb ik ook bij tijd en wijle. Het is niet eens down of depressief zijn, maar het is het uitzichtloze, het lijkt alsof het nooit meer over gaat. Overigens is dat niet zo, maar op slechte momenten popt die gedachte wel op. Wat maagpijn en eten betreft: ik heb geen maagpijn op zich, maar vaak een rot, gespannen gevoel in maag en buikstreek. Niet iets dat je met medicijnen kunt oplossen. Het eten is op zich geen probleem, ik kan alles eten wat ik wil. Soms is de eetlust wel wat minder, maar meestal kan ik prima eten. Gisteren ook weer en grote bak Chinees naar binnen gewerkt. O dan is t wel anders. Ik kan geen eten goed verdragen en heb een constant branden in de maag alsof iemand een potlood door mn maag boort. Ik eet kleine porties lichte dingen maar t geeft zo weinig energie en ben gewoon moe van pijn en weinig kunnen eten. Nu al 7 weken. Gister rijst met zalm en broccoli er in gestouwd. Dat was wel goed! Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Weer 2a3 uurtjes geslapen zonder medicatie met tussendoor zwetend wakker. Gistermiddag trilling wat lichter. Kon zelf tv kijken. Later naar bed.Was hoopvol. Nu weer keihard aanwezig. Moed zakt me in de schoenen. Blijf twijfelen wel of geen medicatie. De een zegt wel de ander niet. Ik ben zo besluiteloos. Ik wil niet. Ik wil van de trillingen af.ik ben bang dat het nooit verdwijnt. Op benzobuddies hebben mensen het maanden jaren. Bij eentje was het maar 4 dagen. Ik al 4 maanden. Ik las juist op benzobuddies dat iemand last kreeg van trillingen bij afbouw citalopram. Mijn man moet naar een afspraak. De vorige keer dat ik mee was gegaan kreeg ik een enorme paniekaanval. Ik heb ze lang niet meer gehad. Moet ik het onder ogen zien? Ik lig nog steeds in bed. Hopen dat de trillingen stoppen maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ik kan er steeds slechter mee omgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 3 uur geleden zei Yollie: Weer 2a3 uurtjes geslapen zonder medicatie met tussendoor zwetend wakker. Gistermiddag trilling wat lichter. Kon zelf tv kijken. Later naar bed.Was hoopvol. Nu weer keihard aanwezig. Moed zakt me in de schoenen. Blijf twijfelen wel of geen medicatie. De een zegt wel de ander niet. Ik ben zo besluiteloos. Ik wil niet. Ik wil van de trillingen af.ik ben bang dat het nooit verdwijnt. Op benzobuddies hebben mensen het maanden jaren. Bij eentje was het maar 4 dagen. Ik al 4 maanden. Ik las juist op benzobuddies dat iemand last kreeg van trillingen bij afbouw citalopram. Mijn man moet naar een afspraak. De vorige keer dat ik mee was gegaan kreeg ik een enorme paniekaanval. Ik heb ze lang niet meer gehad. Moet ik het onder ogen zien? Ik lig nog steeds in bed. Hopen dat de trillingen stoppen maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ik kan er steeds slechter mee omgaan. Je moet een knoop doorhakken lieverd en daarvoor gaan. Steeds wel en geen medicatie maakt het herstel denk niet beter. Je lichaam weet dan niet meer waar t aan toe is. Alleen jij kan dat beslissen, want als psyche er niet achter staan faalt t. Onderzoek laat zien dat als je positief denkt dat t weggaat dat t afbouwen ook beter verloopt. Maar ach dat is verdraaide lastig. Ik ken die twijfels. Ik haat ze. Laten we hopen dat t minder wordt. Ik hoop t zo voor je. Dikke knuffel om je even er weer doorheen te helpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 1 uur geleden zei Louisa: Je moet een knoop doorhakken lieverd en daarvoor gaan. Steeds wel en geen medicatie maakt het herstel denk niet beter. Je lichaam weet dan niet meer waar t aan toe is. Alleen jij kan dat beslissen, want als psyche er niet achter staan faalt t. Onderzoek laat zien dat als je positief denkt dat t weggaat dat t afbouwen ook beter verloopt. Maar ach dat is verdraaide lastig. Ik ken die twijfels. Ik haat ze. Laten we hopen dat t minder wordt. Ik hoop t zo voor je. Dikke knuffel om je even er weer doorheen te helpen! @Louisa dank je. Tot nu toe niks aangeraakt. Heb net magnesium en calcium gehaald op advies van iemand van benzobuddies. Baadt het niet dan schaadt het niet. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de enige ben met trillen en dat het nooit verdwijnt. Balen mijn internet is even uitgeschakeld kan geen mindfulness doen op mijn ipad. Heb niet zoveel mb op mijn pokkie nu ook geen tv vanwege overstap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden