Spring naar bijdragen

Hoi, ik ben Rudo


Impulse1965

Aanbevolen berichten

En ik heb hier ook een accountje aangemaakt zodat ik iets heb waarop ik kan terugvallen VOORDAT mijn middelen gebruik weer de spuigaten uit gaat lopen.  Nu ben ik de verslaving de baas, maar qua alcohol weet ik één ding heel zeker, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dusseh, misschien tot horens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Cleo66:

Welkom Rudo,  ADB dus , top joh! Maar bang voor een terug val ? Ben je geheelonthouder nu of ....?

Nou,l dat nog niet maar het begint er heel erg op te lijken. Vanaf Januari heb ik zeven dagen gedronken, en eigenlijk zonder al te veel moeite. Maar ik moet zeggen, iedere dag dattik gedronken heb, moet ik noteren in een alcoholdagboek. Zo hou ik overzicht en de regelmaat buiten de deur. Doe ik dat niet, zit ik zo weer iedere dag aan het bier.

bewerkt door Impulse1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lieke7777:

Welkom  noteer je ook in je alcohol dagboek waarom.je bent gaan drinken ?   Weliswaar  kun je misschien een patroon ontdekken ? 

Nee, die noteer ik niet, maar ik noteer wel waar en ik moet zeggen, als ik in de kroeg zit dan tsja. dus die lockdown maakt het wel een beetje makkelijk voor me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie uitspraak ' op naar de 50 dagen nuchter ik sta zelf op het jaarpact en dat is voor mij een enorme motivatie ...

Begrijp dat je moet noteren waar je drinkt en dat is dus in de kroeg en de lock down maakt het makkelijker?    Maar met wie ga je dan normaal naar de kroeg is het een uitgaan avond ?   Anders  zal ik zeggen skip  de kroeg :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga alleen naar de kroeg. dat doe ik al 27 jaar. Dus de kroeg skippen, ja, dat is wel de oplossing. Die had ik eigenlijk al 27 jaar geleden bedacht, maar iedereen stuurde me naar de jellinek en toen vond ik een drankdagboek echt onzin. Maar dat terzeide. Als ik de kroeg skip val ik wel in een sociaal isolement maar daar heeft nonkel Rudo ook wel iets op. In de kroeg hebben ze allemaal een bepaald soort dress code. Meestal een Jeans en een T Shirt. Dus ik ben drie jaar geleden een andere garderobe aan gaan schaffen en uitbreiden maar dat moet ik vanuit financieel oogpunt stapsgewijs doen. Ik doe dat zodat ik me ook in andere gelegenheden lekker en op mijn gemak voel. Ik kreeg vandaag mijn zonnebril binnen en ik voelde me even le vilain petit canard. (het lelijke eendje) haha. Ben me dus aan het losweken van de kroeg. En dat is ook best een opgave, want ik heb toch een band met veel mensen daar. Maar echte vrienden heb ik daar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een jaarpact? nah, mijn voormalig sponsor vroeg ooit aan mij waarom trek je jezelf niet als een Baron von Munchausen uit de shit? Daar ben ik nu behoorlijk goed mee bezig maar ik voel me qua alcohol nog behoorlijk onzeker. Maar ik weet wel een maniertje om daar vanaf te komen. Bij de AA hebben ze een gevleugelde uitspraak 90 days, 90 meetings. Ik doe dat zonder AA meetings. 90 dagen dus. Leuke uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stap voor stap gaat het je lukken. Een jaarpact is voor nu misschien too much. Een dagpact is een makkie, maar misschien is de weekpact een mooie uitdaging. Hoe dan ook... je bent bezig met bewustwording en dat is toch wel de eerste stap.

Succes en hoop dat je hier genoeg steun kunt vinden. Ik vind dit een leuk forum. Veel lieve mensen, genoeg kennis en wijsheid en vooral heel veel herkenning in elkaars verhalen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...