Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 4 feb 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei doorbijter:

En juist die hypochondrie maakt helaas dat we ons alleen maar slechter voelen. Ook ik heb dat

Ik ook. Maar ik heb in 9 jaar geleerd dat wat ik ook kan krijgen, ik daar niets aan kan veranderen. Dat kunnen we allemaal niet. Het leven komt zoals het komt. En ik geniet van dag tot dag. Ben nu bezig met de afbouw van lora en voel ook van alles in mn lichaam, maar ik laat het over me heen komen en het zal wel. 

Geloof me ik heb mega veel paniekaanvallen gehad en ontzettend veel hyperventilatie, veel hoofdpijn dat ik dacht mmm dit is niet goed, en echt het onderste van de put gezien echt 

Maar we leven nu lieverds. We moeten er nu iets van maken. Ik ben ingestort toen mijn mama overleed in mijn armen. En zit daardoor nu 9 jaar later nog steeds aan de lora en Sertraline..

Aanstaande zondag heb ik 1mg afgebouwd. Ik ga ook door één hell. Maar ik weet dat het beter zal gaan. Ik kan niks veranderen aan het lot van het leven. Ik ben nu hier en ik moet er nu wat van maken. Ik vreesde ook alle ziektes die er zijn onderhand maar zo vergooi ik mn leven.

De acceptatie dat ik er niets aan kan veranderen wat er ook gebeurd is de sleutel tot genezing  

En ik hoop echt dat jullie allemaal doorzetten en proberen te genieten van de Kleine dingen die wel goed gaan. En ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is. 

Kom op strijders we kunnen dit. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hypochondrie is wel een logisch verschijnsel in benzo ontwenning. Je voelt dingen die je niet herkent, niet kunt plaatsen. Het vertrouwen in je lichaam is weg. Je moet dan wel erg sterk in je schoenen staan om het allemaal te accepteren en te weten dat het de ontwenning is. Ik heb in het begin van de ontwenning ook meerdere keren de huisarts bezocht vanwege aanhoudende darmproblemen. 

Je kunt je overigens afvragen of het altijd hypochondrie is. Een hypochonder vraagt zich bij elk pijntje of gevoel af of het iets ernstigs kan zijn.  Pluist internet af op zoek naar geruststelling, maar vindt dat juist niet. Bij aanhoudende hoofdpijn of darmklachten is het logisch dat men zich zorgen maakt en een arts bezoekt. Als daar vervolgens niets uitkomt weet je dat het ook ontwenning is. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Hypochondrie is wel een logisch verschijnsel in benzo ontwenning. Je voelt dingen die je niet herkent, niet kunt plaatsen. Het vertrouwen in je lichaam is weg. Je moet dan wel erg sterk in je schoenen staan om het allemaal te accepteren en te weten dat het de ontwenning is. Ik heb in het begin van de ontwenning ook meerdere keren de huisarts bezocht vanwege aanhoudende darmproblemen. 

Ik ook lieve @Cyclad58 de dokter werd gek van mij. Ik kwam voor ieder gek verschijnsel terug. Doodsbang was ik. Tot ze me wilde gaan opnemen toen zei ik laat maar zitten ik doe het wel zelf met mn medicatie en ben zelf omhoog geklommen. 

Ben gevallen en weer opgestaan zoals je weet heel vaak. Proberen af te bouwen mislukt  en zo 7e Keer nu. Maar ik vecht door. En blijf dat doen al moet ik kruipen. 

Xxxx lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Louisa:

10 uur uit bed... ook als ik angst heb. Dan verplicht mn dingen doen hoe rot il ook ben. Tanden poetsen haren kammen bed opmaken oksels wassen thee zetten etc. Dan kam ik mn kat en dan ga ik kaarten maken. Dan even naar buiten een ultra kort ommetje. Daarna rusten ontspanningsoefeningen... en dan krijg ik vaak een aanval van de uitwerking van de lora overgeven trilbenen huilen als t zakt op de bank zitten en doe ik wat spellen die rustig zijn. Eten. Rondje flat erna al moet ik me de laatste dagen dwingen zo moe in dat hoofd. Dan tandenpoetsen enz en in bed om 8 u... Ik heb echt een schema die bijna dwingend is want ik benzo warrig en vergeetachtig en moe dat ik daar mn houvast aan heb. 

Toppie Louisa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Roeltje31:

Je doet nog best veel zo. Ook al is het met moeite. Tot 10 uur in bed lukt mij niet meer. Wordt vroeg wakker en gelijk super onrustig. Net gewandeld met de wandelgroep maar geeft een hoop spanning.

Ik heb ook moeite ermee tot 10 u. En word ook vroeg wakker maar ik weet de ochtend niet met meer te vullen dan dot en dan ben ik al moe bij wakker worden. Ik moet dan in bed blijven al bijt ik soms mn tenen eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Roeltje31:

Je doet nog best veel zo. Ook al is het met moeite. Tot 10 uur in bed lukt mij niet meer. Wordt vroeg wakker en gelijk super onrustig. Net gewandeld met de wandelgroep maar geeft een hoop spanning.

Ik zou de wandelgroep niet aankunnen. Is me te druk al die mensen... Ik ga met zonnebril naar buiten. Voor teveel licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...