Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 29-1-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, 

op advies van @bolletje kopieer ik mijn berichtje even naar de huiskamer.

ik wil graag van de benzo’s af. Ik bleef al een jaar hangen op 3 x 0.125mg alprazolam en ben in overleg met huisarts en apotheek sinds afgelopen vrijdag geswitcht naar 2x2 mg diazepam.

Ik vond het doodeng om over te stappen. De eerste dag ging het wel, maar zaterdag voelde ik me echt niet lekker. Zondag een eind gewandeld en toen was ik wel ok. Maandag ging redelijk.

Gisteren (dag 5) moest ik voor het eerst sinds de switch weer werken en dat was pittig. Ik had twee afspraken die veel stress gaven en gisterenavond zag ik het even niet meer zitten, kon alleen maar huilen en werd bang dat dit nooit meer over gaat en dat ik nooit meer mezelf word.

Ik voel me gespannen, zenuwachtig, heb hoofdpijn, voel me soms onwerkelijk. Ook rillerig, het gevoel dat m’n hart te snel klopt.
Ik ben van plan nog 2 weken op deze dosering te blijven en dan met een 7 weeks schema van de apotheek af te bouwen van 2mg diazepam naar 0. 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit te doen?

Ik zoek steun, tips, ervaringen en hoop van mensen te horen dat dit goed komt en over gaat. 

Ik wil zo graag weer mezelf zijn... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Brien79

Welkom in onze groep.

Het is zeker geen makkelijke strijd lieverd,maar je bent hier al en staat niet alleen,al op voorhand en blijven geloven dat het met geduld makkelijk word,is ook al veel.

Symptomen zijn per persoon

verschillend,maar ze zijn er wel,. Het is geduld hebben,en niet opgeven hoe moeilijk het ook kan zijn.

Alvast veel sterkte met het af bouwen,en het lukt jou ook hoor,.

Groetjes Angke 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Brien79

Wat knap dat je je verhaal wil delen met ons.

Ik ben Lynn en ik gebruik nu 8 jaar lorazepam en Sertraline

Ik ben nu van de 8mg lorazepam afgebouwd naar bijna 6mg 

En een lange tussenstop gehad tijdens het afbouwen omdat het even teveel werd.

Ben nu weer 3 dagen bezig met de lorazepam afbouwen. 

Ik wil ook net als jij weer mezelf zijn.

En ik weet zeker dat ons dat ook gaat lukken

Liefs Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel je reactie,  @Angke.

ik heb soms moeite om te geloven dat het over gaat..

ik probeer veel te rusten, doe veel yoga, ga wandelen, rustig baantjes zwemmen. Ik ben benieuwd wat anderen doen om te ontspannen. 

Maar soms is het druk en stressvol, want ik heb een dochter, ik werk 20 uur en mijn man is vaak in het buitenland voor zijn werk.

mag ik vragen wat jouw situatie is? Welke medicijnen gebruik jij? En ben je ook aan het afbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lynn86:

Welkom @Brien79

Wat knap dat je je verhaal wil delen met ons.

Ik ben Lynn en ik gebruik nu 8 jaar lorazepam en Sertraline

Ik ben nu van de 8mg lorazepam afgebouwd naar bijna 6mg 

En een lange tussenstop gehad tijdens het afbouwen omdat het even teveel werd.

Ben nu weer 3 dagen bezig met de lorazepam afbouwen. 

Ik wil ook net als jij weer mezelf zijn.

En ik weet zeker dat ons dat ook gaat lukken

Liefs Lynn

Hoi Lynn, 

Dank je voor je reactie. En wat stoer van je dat je nu weer verder gaat met afbouwen van de lorazepam. Heel veel sterkte!

ik zou het fijn vinden als we elkaar af en toe een hart onder de riem kunnen steken. 

welke ontwenningsverschijnselen ervaar jij?

Liefs,

Brien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Brien79

Ik heb 10 jaar xanax genomen,op een gegeven moment werd het alleen maar erger,ik kreeg enorme angsten terug,ik wist toen ook nog helemaal niets van af bouwen of wad deze medicatie kan aanrichten,ik had dus ook enorme ontwenningsverschijnselen,maar ik besefte dat toen niet,3 weken thuis mee gebleven de angst was torenhoog. Ik vermagerde 10kg,dus ik dacht ik ben gek in mijn hoofd,ik liet mij toen opnemen,met alle gevolgen van dien,nooit afbouw geweest van xanax,ok kreeg 4 weken valium,tussen de valium kreeg ik een AD,wat ik niet echt wou maar moest deze maar slikken,met alle bijwerkingen er gratis bij,. Toen gaf mij de psychiater er nog lyxanci bij,ook benzo,deze heb ik ook op 3maand af gebouwd.

De AD gaf na 8maand nog veel bijwerkingen zo dat ik het niet meer zag zitten om verder te slikken,ging naar mijn psychiater en vroeg hulp pm af te bouwen en te stoppen,hij liet mij afbouwen op 2weken,maar wist ik toen veel?!!!

Na 2 weken gestopt is het begonnen bij mij,ontwenningsverschijnselen niet mals,niet meer slapen,huilen,hoofdpijn,bibberende handen,lichaam,zwakte op mijn benen,zweet aan vallen,nachtmerries,enz....

Ontwenningsverschijnselen,die ook nog van de xanax zijn dus deze werden overlapt door de AD.

In november 2019 ging ik weer voor een opname,ik dacht weer gek te worden,doe ik nooit meer!!!

Niemand geloofde mij als ik zei ik heb het verlengd ontwennings syndroom,dit komt door het stoppen met de medicatie,alles bleek tussen mijn oren te zitten.

De psychiater gaf mij nog een bèta blokker want dit zou mij rustiger maken on mijn hoofd,. Hij schreef mij ook terug lysanxia voor,maar deze heb ik nooit meer geslikt.

Dus een hele helle rit voor mij geweest.

Nu in februari ben ik 1jaar vrij van xanax

Ad vrij  4 maand

Bèta blokkers  vrij 2 maand

Ik neem niets meer dus,maar zeker nog een moeilijke weg,ik heb ook wel al betere dagen,maar val toch nog terug in waves.

Zo ik hoop je wat informatie te hebben kunnen geven.

Liefs Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat een ontzettend heftige tijd heb jij achter de rug @Angke En wat ontzettend knap dat je nu totaal medicijn vrij bent, echt heel goed gedaan, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar dat geweest moet zijn. Ik hoop heel erg dat je je steeds een beetje beter gaat voelen. Ik heb diepe bewondering voor je. 

Ik heb al eens eerder de alprazolam afgebouwd en toen na 2 jaar toch weer begonnen. Nu sinds een jaar dus op 0.375mg en zojuist omgezet naar 4mg diazepam met als doel dat af te bouwen naar nul, maar zelfs het omzetten vind ik al heftig. 
 
Maar ik wil er echt graag vanaf. Ik hoop dat je me af en toe een peptalk kunt geven, dat doe ik uiteraard wederzijds!

Wie ben je trouwens? Mocht je dat willen vertellen. Ik ben een getrouwde vrouw van 40 jaar, met een dochtertje van 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Brien79

Tuurlijk,zullen we elkaar steunen,daar zijn we hier immers allen voor,ik ben heel blij deze forum te hebben gevonden.

Enne,natuurlijk kan jij het ook,iedereen hier trouwens hoor,in moeilijkere en minder moeilijke dagen,en het komt echt goed,de dagen worden beter,.

Ik ben een vrouw van 46 en heb 2 kinderen een zoon van 23 en dochter van bijna 20,ik woon samen met mijn vriend. Mijn kinderen wonen ook nog bij mij,en zorgen goed voor me,daar ben ik heel blij om,ze doen ontzettend hun best om het te begrijpen,. Mijn vriend begrijpt het niet zo,jammer maar het leven gaat verder.

Liefs Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Brien79:

Hoi Lynn, 

Dank je voor je reactie. En wat stoer van je dat je nu weer verder gaat met afbouwen van de lorazepam. Heel veel sterkte!

ik zou het fijn vinden als we elkaar af en toe een hart onder de riem kunnen steken. 

welke ontwenningsverschijnselen ervaar jij?

Liefs,

Brien

Ik heb vooral last van hoofdpijn en duizelingen..af en toe angstige gedachten en levensecht dromen. Verder mag ik echt niet klagen gelukkig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Lynn86:

Ik heb vooral last van hoofdpijn en duizelingen..af en toe angstige gedachten en levensecht dromen. Verder mag ik echt niet klagen gelukkig. 

Dat is inderdaad te overzien. Ik hoop dat als ik eenmaal gewend ben aan de diazepam en dat heel langzaam afbouw het ook mee gaat vallen. 
Bouw je volgens een schema af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Brien79:

Dat is inderdaad te overzien. Ik hoop dat als ik eenmaal gewend ben aan de diazepam en dat heel langzaam afbouw het ook mee gaat vallen. 
Bouw je volgens een schema af?

Ik vijl iedere dag 0.004mg van mijn pilletje in de ochtend. En zo ga ik iedere dag een klein stukje verder naar 0mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Angke:

He Brien79

Ik heb 10 jaar xanax genomen,op een gegeven moment werd het alleen maar erger,ik kreeg enorme angsten terug,ik wist toen ook nog helemaal niets van af bouwen of wad deze medicatie kan aanrichten,ik had dus ook enorme ontwenningsverschijnselen,maar ik besefte dat toen niet,3 weken thuis mee gebleven de angst was torenhoog. Ik vermagerde 10kg,dus ik dacht ik ben gek in mijn hoofd,ik liet mij toen opnemen,met alle gevolgen van dien,nooit afbouw geweest van xanax,ok kreeg 4 weken valium,tussen de valium kreeg ik een AD,wat ik niet echt wou maar moest deze maar slikken,met alle bijwerkingen er gratis bij,. Toen gaf mij de psychiater er nog lyxanci bij,ook benzo,deze heb ik ook op 3maand af gebouwd.

De AD gaf na 8maand nog veel bijwerkingen zo dat ik het niet meer zag zitten om verder te slikken,ging naar mijn psychiater en vroeg hulp pm af te bouwen en te stoppen,hij liet mij afbouwen op 2weken,maar wist ik toen veel?!!!

Na 2 weken gestopt is het begonnen bij mij,ontwenningsverschijnselen niet mals,niet meer slapen,huilen,hoofdpijn,bibberende handen,lichaam,zwakte op mijn benen,zweet aan vallen,nachtmerries,enz....

Ontwenningsverschijnselen,die ook nog van de xanax zijn dus deze werden overlapt door de AD.

In november 2019 ging ik weer voor een opname,ik dacht weer gek te worden,doe ik nooit meer!!!

Niemand geloofde mij als ik zei ik heb het verlengd ontwennings syndroom,dit komt door het stoppen met de medicatie,alles bleek tussen mijn oren te zitten.

De psychiater gaf mij nog een bèta blokker want dit zou mij rustiger maken on mijn hoofd,. Hij schreef mij ook terug lysanxia voor,maar deze heb ik nooit meer geslikt.

Dus een hele helle rit voor mij geweest.

Nu in februari ben ik 1jaar vrij van xanax

Ad vrij  4 maand

Bèta blokkers  vrij 2 maand

Ik neem niets meer dus,maar zeker nog een moeilijke weg,ik heb ook wel al betere dagen,maar val toch nog terug in waves.

Zo ik hoop je wat informatie te hebben kunnen geven.

Liefs Angke x

@Angke. Wat zijn waves?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yollie

Waves and Windows,waves zijn de slechte dagen,waar in de ontwenningsverschijnselen weer meer naar boven komen,de windows zijn de ramen,waar je de betere,goede dagen krijgt.

In het begin had ik echter meer waves,nu wisselt het gelukkig,heb ook al ramen,fijn om in de betere dagen te zijn,ik voel mij dan ook niet top of kei super,maar het gevoel,is zeker 100 maal beter dan de waves.

En dat zijn dus waves en windows lieve Yollie.

En deze komen jou ook nog toe.

Groetjes Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Brien79:

Wow, hoe doe je dat? Heb je zo’n nauwkeurige weegschaal?

Ja, ik heb een weegschaaltje die gaat tot drie keer 0,000 achter de komma. Dan weeg ik 1 pilletje en dat schrijf ik op. En dan vijl ik daar 0.004 vanaf en zo iedere dag.

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...